Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt EFB OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
    Ja, men der skal jo igen igen ryddes op efter JH. 3 for dårlig angribere, vi mangler en header i forsvaret, og vi skal have en fysisk stor og stærk angriber. Dertil skal Kløve og Nielsen også ud.
    Jeg køber ikke den om dårlige angribere. De har jo alle allerede scoret i sæsonen. Eller ville du gerne bytte angribere med f.eks. Esbjerg, AGF, Horsens, Vendsyssel, AaB, Randers, Vejle, osv? Jeg ville godt nok ikke.

    Problemet ligger snarere på midtbanen. Vores midtbane-folk er larmende ufarlige, ligesom vi i øvrigt er det på dødbolde. Man kan ikke hænge det hele på angriberne.

    Comment


      #17
      Vi skal vinde en kamp som den vi spiller idag. Der skabes rigeligt både i 1. og 2. halvleg. Men føj vi er skræmmende ringe på dødbolde 🤯🤬
      Synes vi har et godt hold, men ingen mål giver ikke mange point.

      Comment


        #18
        Det var surt show i dag. Det kunne sagtens være gået bedre hvis Ryan var på banen i stedet for Kløve.

        Opspillet er stadig for ordinært. Vi mangler JJT. Og jeg forstår ikke det meget spil med indlæg som sjælden ligger godt nok og i et centerforsvar med høje folk er chancerne meget små - eneste høje, Helenius, header for dårligt og er let at dække op.
        Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

        OB - engang var vi gode

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af MPL Se indlæg
          Vi skal vinde en kamp som den vi spiller idag. Der skabes rigeligt både i 1. og 2. halvleg. Men føj vi er skræmmende ringe på dødbolde 🤯🤬
          Synes vi har et godt hold, men ingen mål giver ikke mange point.
          Man kunne være kynisk at sige at "gode" hold vinder ikke kun 1 ud af 9.

          Gode hold scorer mål og vinder kampe.

          MvH ChrisOB
          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af MPL Se indlæg
            Vi skal vinde en kamp som den vi spiller idag. Der skabes rigeligt både i 1. og 2. halvleg. Men føj vi er skræmmende ringe på dødbolde 🤯🤬
            Synes vi har et godt hold, men ingen mål giver ikke mange point.
            Tja. Mod FCN. Vensyssels. Hobro. Havde vi også flest chancer og spil. Men dem taber vi også. Eller ja lige uafgjort mod FCN. Vores angribere er simpelthen for uskarpe. Og helenious og ak med de lønninger de 2 render rundt med. Så er der bare ikke godt nok af dem

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
              Jeg køber ikke den om dårlige angribere. De har jo alle allerede scoret i sæsonen. Eller ville du gerne bytte angribere med f.eks. Esbjerg, AGF, Horsens, Vendsyssel, AaB, Randers, Vejle, osv? Jeg ville godt nok ikke.

              Problemet ligger snarere på midtbanen. Vores midtbane-folk er larmende ufarlige, ligesom vi i øvrigt er det på dødbolde. Man kan ikke hænge det hele på angriberne.
              Jeg synes heller ikke vores angribere generelt er dårlige. Jo Helenius ser jeg ikke det store lys i, men de øvrige tror jeg sagtens kan komme til at lave massere af mål. Bashkim skal lige igang for alvor. Han ser allerede spændende ud, men av for en katastrofe at han ikke får en afslutning på Højbjergs foræring. AK afslutter også bare uden konsekvens da han får verdens største mulighed, så det er okay at hænge dem ud, for de scorer altså for lidt i forhold til hvad de er ansat til. Du har dog en pointe i at det hele hænger på dem, for midtbanen skal kunne bidrage bedre og det er bare enormt meget sværere at vinde fodboldkampe, når man i begge felter er temmelig ringe på dødbolde.

              Comment


                #22
                Så "kun" kampen på TV - det var også alt rigeligt. Ja, vi havde mest boldbesiddelse; ja, vi havde de fleste store (100%) chancer; ja, vi var ikke ligefrem heldige med nogle afgørende dommerkendelser. Og ja, vi lavede nogle kæmpe blundere i forsvaret, der til sidst kostede dyrt.
                Dette mønster (dog undtaget klare dommerfejl, sådan helt generelt) har vi nu set være et gennemgående træk, ikke kun i denne sæson, men også i de foregående. Dog, hvis der skal være lidt optimisme med i bægeret, så virker det trods alt til, at OB nu nærmer sig en spillestil der er mere seværdig, og mere minder om en, der er kendetegnende for OB. Dog mangler man, at der bliver taget nogle kort i løbet af en kamp - at spillerne virkelig sætter sig i respekt.
                På baggrund af ovenstående mener jeg generelt set, at vi også må konstatere, at de enkelte spilleres generelle niveau ikke er højt nok. Når man sæson efter sæson laver de samme fejl, så er det et tegn på, at bundniveauet ikke er godt nok. Mange eksperter med mere bedømmer dem på, hvad de kan gøre, hvad de er i stand til. Når det så sjældent kommer til udtryk, så må det være fordi de mangler noget - og det er ikke kontinuitet i forhold til at spille sammen eller lignende.
                Dermed er den skyldige også fundet, manden der sætter spillertruppen sammen. Man kan ganske enkelt ikke komme uden om, at JH ikke har gjort sit arbejde godt nok. Ligger vi blandt bundholdene (11-14) ved vinterpausen må det absolut være slut. Kan umuligt forestille mig, at ledelsen (igen) freder ham (selv om det er OB der er tale om).

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                  Jeg køber ikke den om dårlige angribere. De har jo alle allerede scoret i sæsonen. Eller ville du gerne bytte angribere med f.eks. Esbjerg, AGF, Horsens, Vendsyssel, AaB, Randers, Vejle, osv? Jeg ville godt nok ikke.

                  Problemet ligger snarere på midtbanen. Vores midtbane-folk er larmende ufarlige, ligesom vi i øvrigt er det på dødbolde. Man kan ikke hænge det hele på angriberne.
                  Tja, selv gravekoen, fra Ukraine/Esbjerg er skarpe. AK er i min verden ikke til et top 6 hold. Nok også derfor JM forsøger at få gang i Helenius - stor opgave at få de lange lemmer til at fungere. Festers har aldrig været til top 6. Fester er en fantastisk person, men uden en Falk til at servicere ham, så er han kun en løbemaskine. MJ satte mange håbet til, og han bliver sikkert god, men er for ung til at skulle være fast starter. Vi skal have en fysisk stærk angriber og også er en trussel i luftskibet, offensiv og defensivt.

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                    Man kunne være kynisk at sige at "gode" hold vinder ikke kun 1 ud af 9.

                    Gode hold scorer mål og vinder kampe.

                    MvH ChrisOB
                    Ja, det kan man godt. Man kan også sige, hvor mange hold vil man bytte trup med som ligger over os? BIF, FCK, FCM og måske AaB.
                    Men vi er enige om at det ikke er godt nok.

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
                      Tja. Mod FCN. Vensyssels. Hobro. Havde vi også flest chancer og spil. Men dem taber vi også. Eller ja lige uafgjort mod FCN. Vores angribere er simpelthen for uskarpe. Og helenious og ak med de lønninger de 2 render rundt med. Så er der bare ikke godt nok af dem
                      Ja, AK og Helenius skal levere flere mål. Synes faktisk at Helenius har set bedre ud end længe.
                      Men det giver ikke nok point.

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                        Tja, selv gravekoen, fra Ukraine/Esbjerg er skarpe. AK er i min verden ikke til et top 6 hold. Nok også derfor JM forsøger at få gang i Helenius - stor opgave at få de lange lemmer til at fungere. Festers har aldrig været til top 6. Fester er en fantastisk person, men uden en Falk til at servicere ham, så er han kun en løbemaskine. MJ satte mange håbet til, og han bliver sikkert god, men er for ung til at skulle være fast starter. Vi skal have en fysisk stærk angriber og også er en trussel i luftskibet, offensiv og defensivt.
                        Angriberne: ja, at AK i dag i den frie position headede som han gjorde - midt i målet i hovedhøjde og dermed let at redde, gør, at jeg nu er enig i at han ikke kan blive god nok. Han er i god form, laver gode ting i spillet på banen men har vel trænet afslutninger i timer næsten hver dag i årevis - og så gør han alt det forkerte.
                        Helenius er en mærkelig 2 meter høj fisk. Jeg blev glad da JH købte ham. Han scorede mange flotte mål for, var det ikke Silkeborg. Men noget er gået helt galt. Han er alt for sjældent i feltet - altså modstandernes, men ofte i vores - pga højden og også andre steder på banen. Han har et godt skud og har været god, men hos os går det skidt. Måske var hans succes i Silkeborg baseret på et opspil, som ikke findes hos os. Jeg ved det ikke. Jeg forstår at JM forsøger endelig at få gang i denne flegmatiske spiller. Og han træner sikkert også hårdt i afslutninger hele ugen - i årevis.
                        Festersen. En intelligent fodboldspiller med flere kvaliteter end de to øvrige og nu i bedre form end længe. Og, korrekt, en fantastisk person. Jeg tror det kan blive nødvendigt at se ham sammen med Kadrii, før jeg helt dømmer ham ude. Men den store afslutter er han heller ikke. Selvom han har trænet på dag efter dag i årevis.
                        Vi har altså tre angribere her, der har været gode og alle er under deres potentiale (?). Og som har trænet og trænet og trænet på afslutninger - og brænder på stribe.
                        Det virker som om at træningen gør selv simple afslutninger vanskelige. Jeg tror de alle har stemmer inde i sig der bremser dem i de afgørende øjeblikke. Det bliver ikke godt, før de stemmer er væk og erstattet af en, der kan bruges til at score. Det er vel det en dygtig mentaltræner kan klare. Jeg tror ikke der er nogen vej udenom. Ellers bliver Kadrii sikkert blot en mere af slagsen af afbrændende angribere.

                        Mindst en af dem skal vel væk til jul og allersenest sommer.
                        Greve så jeg ikke meget til på tv. Kløve, som spillede på uvant plads, som tredjevalg, kan ikke den plads. For meget hviler på JJT, som er god men ikke så god, endnu.
                        Jesper Hansen skal stadig fokusere meget på køb/salg-delen af sine arbejdsopgaver - og måske aflastes (eller snart udskiftes).
                        Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                        OB - engang var vi gode

                        Comment


                          #27
                          Den her kamp tabes på det mentale. Vi kommer rigtigt godt ud, sidder godt på kampen og er klart det bedste hold i 1.halvleg, men så får vi det ulovlige mål i mod os, og så falder vi sammen. I 2.halvleg forcerer vi for meget, får ikke gjort angrebene farlige nok, og så dummer vi os i feltet endnu engang. Var vi kommet foran på Højbjergs blunder, havde vi vundet kampen stensikkert. Det er virkelig tungt i øjeblikket.

                          Comment


                            #28
                            Redder fortryder ejendom ved Esbjergs første mål:
                            https://www.bt.dk/superligaen/superl...edium=facebook
                            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                            - Norbert Elgert -

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af MPL Se indlæg
                              Ja, det kan man godt. Man kan også sige, hvor mange hold vil man bytte trup med som ligger over os? BIF, FCK, FCM og måske AaB.
                              Men vi er enige om at det ikke er godt nok.
                              Man kan vel også sige lidt groft, at hvis Hobro også overhaler os, så er der rundt regnet 13 hold, jeg ville bytte placering med. Det som tæller.

                              Det er lidt en filosofisk diskussion, når realiteten er at vi kun har vundet én kamp og heller ikke i sidste sæson sluttede foran ret mange hold. Så er det ikke længere tilfældigt, så er det niveau.

                              Hvis man tager f.eks 3 spillere, der enten startede inde eller kom ind, Kløve, Greve, Casper Nielsen, så vil jeg stille alvorligt spørgsmålstegn ved om de holder niveau til et hold, der vil opad i tabellen. Ikke kun fordi jeg stiller spørgsmål ved deres evner og/eller CV. Men mest p.g.a hvordan de rent faktisk har præsteret kontinuerligt for os.

                              Men hvis jeg kunne tage lidt med grovfilen så ville jeg tage Greve som eksempel på hvad der halter i truppen:

                              Hans vendinger, hans fysik og iver er i høj Superligaklasse- men alt det der tæller i fodbold: De fremadrettede ting, afleveringer og skud, de er meget langt fra Superliganiveau. Det samme kan siges om Casper Nielsen. De er ikke udviklingsspillere længere, de er etablerede, så de bliver ikke bedre end de er. Hvis det stod til mig skulle de to reduceres til højest breddespillere, hvis ambitionen er at slutte højere end de sidste år. De skal ikke være startere, fordi de bliver ikke bedre til de afgørende ting i fodbold. Det piner mig faktisk at sige om Greve, men jeg synes ikke han forstærker holdet.

                              Og så længe man har spillere som dem inde over startelver så bliver vi heller ikke bedre til de afgørende ting i fodbold. Og så bliver vi ved med at spille kampe, hvor vi måske har spillet til mere, men hvor vi bare ikke får mere.

                              Jeg vil sgu hellere bytte trup med klubber, der rent faktisk får flere points end os, end jeg skal se på spillere der på papiret ser bedre ud, men som alligevel ikke ender med at spille de 3 points i hus.

                              Jeg er stadig fortrøstningsfuld i forhold til at vi bliver gradvist bedre, men top 6 er stadig urealistisk. Ligesom jeg har svært ved at tro på at vores angribere bliver skarpere til at score på de rigtige tidspunkter. F.eks til 1-0, og ikke til 1-1 i overtiden eller 1-2 for den sags skyld.

                              Bare der er nogen, der skyder os i front. Og det har angriberne bare ikke gjort, og når det heller ikke kommer fra midtbanen bl.a p.g.a afslutningsevner der til tider flirter med serieniveau, så ender det alligevel med at vores "gode" trup ikke får de 3 points i hus mod trupper, der så, angiveligt skulle være så meget dårligere, at du ikke ville bytte den med vores.

                              Vi har de points, vi har fortjent, fordi for mig fortjener man at tabe en kamp, hvor jeg dybest set mener, at målmanden kun lavede én god redning, mens resten var uskarpe afslutninger/beslutninger.

                              Bashkim kunne ha skudt 3 gange mindst, før han besluttede sig for at drible, AK havde hele målet at heade i, men headede midt i målet. Det var ikke en flot redning fra keeper, der var elendigt afsluttet i betragtning af hvor fri han var. Og Casper Nielsen kan sgu ikke ramme målet om det mål så var 20 meter bredt.

                              Lidt i stil med en stribe afslutninger i den træningsvideo som Obstruktion lagde op den anden dag. Uskarpt, slapt og ukoncentreret.

                              Der er stadig for mange udfald, men overall tror jeg stadig på fremgang. Bare ikke for de spillere, der uanset mængden af træning og kamp stadig ikke har evner udi i afslutning og generelt slutprodukt.

                              MvH ChrisOB
                              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                              Comment


                                #30
                                Vi lide af JH syge, og det kommer til at fortsætte. Indtil han er fyret. Da Baskim kom til sidst i vinduet, ser det på papiret ud som JHs bedste vindue, hvilket heller ikke er nogen stor kunst at opnå. Vi lide under de 4 dårlige AaB køb. Den ene var mæt, den anden var bare dårlig, den tredje var både mæt og langt over the Hill. Den sidste får en super løn, men er en middelmådig angriber. Når man så sætter, Kryger, Rømer, Nielsen, kløve osv osv til, så får man en trup som vores. På papiret har vi den bedste trup længe. Ikke til top 6 som de journalister som kalder sig eksperter tror, men en trup som ligger lige uden for top 6. Vi bør ikke komme i fare, men da JH var så længe om at få truppen på plads, så kan i godt ende under nr 10, hvilket ville være en under præstation. Næste vindue skal der landes en stor, fysisk stærk angriber, og så må vi afskippe 2-3 af fester, Helenius og AK. Måske skal vi også have en CF'er. Tidligt at sige at den vi har er for dårlige. Men Lund ligner ikke en fast mand, KEP et for dårlig og de 2 nyeste skal have chancen. Synes dog ikke at vi har den defensive luftstyrke, som er nødvendig i Superligaen.

                                Comment

                                Working...
                                X