Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Boykot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg

    Men så skal vi jo også til at definere hvem der er ansvarlig..? Er det ham der startede sangen? Den gruppe venner der bakkede ham op? Eller alle 50-100 der sang med?

    Mvh

    MaxHH
    Skal vi det? Var det det der skete da der blev delt en række sanktioner ud efter Kongens Have sidste sommer?

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

      Skal vi det? Var det det der skete da der blev delt en række sanktioner ud efter Kongens Have sidste sommer?
      Var det da korrekt det der skete der? Det var min fornemmelse at klubben overreagerede dengang... men du håber ikke de er blevet klogere?

      Mvh

      MaxHH

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Prins Henrik Se indlæg

        Det antal kan slet ikke gøre det. Tror nærmere vi snakker om 500 til 1000 da det gik højest. Giv endelig karantæne til en tredjedel af RMN tribunen xD
        Muligvis. Jeg var på langsiden, og hørte ikke et ord... og blev pænt sur over at min harme over den idiot der stod og spillede op overfor fansne ender med at have den højere moralske platform... ,o(

        Mvh

        MaxHH

        Comment


          Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg

          Var det da korrekt det der skete der? Det var min fornemmelse at klubben overreagerede dengang... men du håber ikke de er blevet klogere?

          Mvh

          MaxHH
          Det var vidst Politiet der i første omgang overreagerede, og så i anden omgang klubben der forsømte at gå i brechen for nogle af de folk der har gjort meget for fanmiljøet, og som i den grad led en hård skæbne. Min pointe er bare, at hvis det er sådan man accepterer, at fodboldfans skal behandles, så vil en sådan handling da være en indlysende konsekvens af den her sag.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg

            For mig hopper kæden dog lidt af, hvis vi ender med at få en straf fra Disciplinærudvalget. Synes det lugter langt væk af, at der skal statueres et eksempel - et eksempel man ligeså vel kunne have valgt at tage i andre klubber også. Reglerne er muligvis klare, men de har ikke været håndhævet indtil nu. Tag debatten, find løsninger og klare regler, og så håndhæv dem ens fremadrettet!
            Det er vi sådan set helt enige i. Men hvis det medfører en straf, har jeg bare svært ved at se argumentet for, at OB bare skal sætte sig og håbe, at det bliver bedre fremover. Det et er vel et ret tydeligt vink med en vognstang om, at der forlanges handling?

            At tro, at regler for fodboldfans nogensinde vil blive håndhævet ens, er desværre nok utopi. Holder du med f.eks. Brøndby eller FCK, har du åbenlyst lov til at sige og gøre nogle andre ting, end du kan slippe afsted med som OB-fan.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

              Det var vidst Politiet der i første omgang overreagerede, og så i anden omgang klubben der forsømte at gå i brechen for nogle af de folk der har gjort meget for fanmiljøet, og som i den grad led en hård skæbne. Min pointe er bare, at hvis det er sådan man accepterer, at fodboldfans skal behandles, så vil en sådan handling da være en indlysende konsekvens af den her sag.
              Ja, hvis man mener det er den korrekte måde at reagere på... jeg er uenig.

              Mvh

              MaxHH

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Ganjaoux Se indlæg
                Synes det kunne være ret fedt, hvis klubben og Fanklubben i samarbejde kunne arrangere, at der blev viftet med regnbuestribede flag til næste hjemmekamp - så vi kan vise, at det er et idiotisk fåtal (og desværre også de der “blot” sang med) iblandt vores tilhængere (i mine øjne ikke fans), der har så absurd en mangel på tolerance overfor deres medmenneskers forskellighed.
                Noget i den retning ville i hvert fald være en fin gestus, og samtidig stå i skærende kontrast til det her: https://www.bt.dk/fodbold/fck-forboe...ens-forklaring

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                  Noget i den retning ville i hvert fald være en fin gestus, og samtidig stå i skærende kontrast til det her: https://www.bt.dk/fodbold/fck-forboe...ens-forklaring
                  Man kunne også vælge at stille op i en regnbue farvet trøje til næste kamp

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                    Det er vi sådan set helt enige i. Men hvis det medfører en straf, har jeg bare svært ved at se argumentet for, at OB bare skal sætte sig og håbe, at det bliver bedre fremover. Det et er vel et ret tydeligt vink med en vognstang om, at der forlanges handling?

                    At tro, at regler for fodboldfans nogensinde vil blive håndhævet ens, er desværre nok utopi. Holder du med f.eks. Brøndby eller FCK, har du åbenlyst lov til at sige og gøre nogle andre ting, end du kan slippe afsted med som OB-fan.
                    Kan være, at vi et hurtigt svar på det:
                    Brøndby-fans fortsatte homofobiske sange
                    https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...fobiske-sange/

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Whoven Se indlæg

                      Af respekt for mine kammerater og deres måske kommende retsager, så tillader jeg mig ikke at gå for meget i dybden med, hvad der skete inde i byen mod AGF. Det håber jeg der er forståelse for.
                      Den uofficielle gruppering bevægede sig fra havneområdet og hen mod James Dean. Intentionen på forhånd var ikke, at der skulle ske noget voldeligt. Der skulle "markeres" at vi også var der, når nu de havde meldt hvid invasion ud.
                      Her ved jeg godt at der tolkes på forskellige måder. Bo har fat i noget hans seneste indlæg- Alle burde jo vide, hvad sådan noget fører til. Men! Politiet overreagerede meget hårdt i min optik. Vi snakker altså om en episode, hvor der slet ikke var slagsmål. Jeg ved ikke om politiet på forhånd har vidst, at vi ikke sad på James Dean og derfor antog, at det var fordi vi havde intentioner om slagsmål.

                      Paragraffen folk er dømt ud for er fandens vag. Et eksempel på en præcedenssag kan evt. læses her: https://politiken.dk/indland/art4771...tion-gav-straf - Men hvad gør vores færden på Østre Stationsvej til en ulovlig demonstration? Ved fodboldrelaterede præcedenssager har der i alle tilfælde været en klar voldelig intention og i flere tilfælde direkte slagsmål. At paragraffen er så bred og så upræcis er også dét der gør, at jeg tror klubben ville kunne indgå en forholdsvis fin dialog med politiet om det - Hvis de kendte vores side af sagen først.
                      Jeg kunne godt forestille mig at vi er landet i et form for "nyt" 'nul-tolerance-overfor-fodboldbøller' mindset.

                      Men hvad skal der ske nu? Jeg er næsten ikke klogere end du. Jeg har også svært ved at se, hvordan disse karantæner skal ophæves. Det kunne være rigtig fedt, hvis klubben kunne komme i tale med politiet om, at genoverveje de karantæner hvor sigtelsen fra maj frafalder. Jeg kan ikke tale på vegne af alle de uofficielle om, hvad der skal til for at vi vender vores fokus tilbage til Odense Stadion. Men det er svært at se det ske lige pt, hvor mange af mine kammerater er forhindret. Så vil vi som allerede sagt hellere værne om vores miljø- det er sådan set det eneste vi har. Det er vores sammenhold i et efterhånden ret skrabet slæng, hvor vi ikke kan tåle at tabe for mange folk.
                      Det ville for mig at se være spændende med et møde med OB, hvor alle kort for én gangs skyld blev lagt på bordet. Ikke mere tale efter munden. Ikke flere falske løfter. Jeg så hellere at de svinede os og den måde vi går til fodbold på, end at lyve os i ansigtet og så derefter tale i krogene.

                      Jeg er også træt af at det skal være på denne måde. Dog vil jeg påpege, at selvom vi stod og prøvede med de få mand vi nu er tilbage, så ville vi ikke larme mere end FCN gjorde i søndags. Det er en tarvelig opgave!
                      Folk må gerne skyde os ned som egoistiske. Vi er ikke bundet på en stemningskontrakt der forpligter os til, at stå og lave stemning, selvom det til tider føles som at være et spændende dyr i zoologisk have. Vi vil nu gerne lave stemning, men vi vil også dyrke det fællesskab vi har blandt kammerater. Det er derfor vi har valgt som vi har gjort.
                      Jeg glæder mig til at se, hvad næste skridt bliver. Vælger klubben at stå passivt til eller prøver at de at invitere til dialog så vi kan få det hele på bordet? Bliver sigtelserne frifundet og dermed et par karantæner genovervejet?

                      Jeg er spændt og jeg er bange. Ligesom jer.
                      Er der kommet noget nyt omkring hvornår de uofficielles karantæner stopper og om der overhovedet vil være et uofficielt fanmiljø efter dette boykot

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Odenseyoungboy Se indlæg

                        Er der kommet noget nyt omkring hvornår de uofficielles karantæner stopper og om der overhovedet vil være et uofficielt fanmiljø efter dette boykot
                        Er de fleste mon ikke vendt tilbage? Tænker ikke man vil opdage når resten af karantæner ophører i 2020.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                          Er de fleste mon ikke vendt tilbage? Tænker ikke man vil opdage når resten af karantæner ophører i 2020.
                          Status er følgende, at der i hjørnet mellem Stemningstribunen og Langsiden står en mindre (mindre!!!) gruppe uofficielle (dem som ej blev karantæneramt) ifm. hjemmebanekampene. Og de vil fortsat være placeret der indtil karantænerne, og boycot, slutter.

                          Samtlige af de karantæneramte, og adskillige uden karantæne, ser kampene sammen på byens beværtninger eller privat hos hinanden.

                          Så nej, den uofficielle scene er fortsat ikke at finde i stemningsområdet, og vil først vende retur 2020, hvor karantænerne udløber.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af OBligation Se indlæg

                            Status er følgende, at der i hjørnet mellem Stemningstribunen og Langsiden står en mindre (mindre!!!) gruppe uofficielle (dem som ej blev karantæneramt) ifm. hjemmebanekampene. Og de vil fortsat være placeret der indtil karantænerne, og boycot, slutter.

                            Samtlige af de karantæneramte, og adskillige uden karantæne, ser kampene sammen på byens beværtninger eller privat hos hinanden.

                            Så nej, den uofficielle scene er fortsat ikke at finde i stemningsområdet, og vil først vende retur 2020, hvor karantænerne udløber.
                            Har du mulighed for at sige noget om hvordan retssager/sagerne hos politiet er gået/går?

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af OBligation Se indlæg

                              Status er følgende, at der i hjørnet mellem Stemningstribunen og Langsiden står en mindre (mindre!!!) gruppe uofficielle (dem som ej blev karantæneramt) ifm. hjemmebanekampene. Og de vil fortsat være placeret der indtil karantænerne, og boycot, slutter.

                              Samtlige af de karantæneramte, og adskillige uden karantæne, ser kampene sammen på byens beværtninger eller privat hos hinanden.

                              Så nej, den uofficielle scene er fortsat ikke at finde i stemningsområdet, og vil først vende retur 2020, hvor karantænerne udløber.
                              Er det 1/1 -20 eller 1/7 -20 de udløber?

                              Comment


                                Nej hvor har jeg dog savnet, at denne tråd blev genoptaget efter kun 67 sider. (I/A)

                                Comment

                                Working...
                                X