Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Boykot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af OBligation Se indlæg
    1. De røgbomber, som der bliver fyret af imorgen er røgbomber, som skulle være blevet brugt af de uofficielle til den famøse AGF-kamp der gav alle de stemningsaktive karantæne. Så det er ikke De Stribede som har søgt om tilladelsen, det er klubben. Og det er klubben, som har haft dem opbevaret siden den førnævnte kamp. Så idémændene bag røg til kampen imorgen er klubben/den kommercielle afdeling.

    Og det er i bund og grund også ligegyldigt om det er fanklubben eller den kommecielle afdeling der er idémændene bag, for idéen er fin og det havde en fantastisk effekt senest de uofficielle tog røgbomber i brug - komisk nok også mod AGF, hvor der opstod ballade blandt spillerne på banen efter slutfløjtet.

    De gange de uofficielle har brugt røg, så har DE UOFFICIELLE SELV taget initiativ og søgt om tilladelse hos klubben - det er ikke den kommercielle afdeling der har sagt 'Hey, kunne det ikke være fedt hvis....' - og det er ikke De Stribede der har taget initiativ denne gang. Her har den kommercielle afdeling sagt 'Vi har dem her liggende - brug dem!'.

    Men at man vælger at markedsføre kampen på baggrund af de tiltag er forkert - tifoer/tribunetiltag er en støtte til holdet og ekstra ting til stadiongængerne, som af fri vilje møder op. Ikke et salgs-pitch forud for kampen - det er usselt og fjerner al sjæl bag en sund fankultur. Så kan man alle dage bruge tifoerne/tribunetiltagene som efter-markedsføring - det er mere end godkendt, men ikke til den pågældende kamp.

    2. Velfortjent hyldest til Kim Larsen. Lidt en gentagelse af de uofficielles hyldest til Lars Høgh ifm. hans sygdomskamp mod kræften. En hyldest enhver person kunne finde på - en hyldest som kort sagt bare skal gennemføres uanset hvem hjernen er bag. Og her forstår jeg godt man fra den kommercielle afdeling fortæller forud for kampen, at Kim Larsen vil blive hyldet. Han er en mand med plads i alles hjerter.

    3. Omkring flagene, så ved jeg, at det er klubbens idé. En idé de også forsøgte at gennemtrumfe dengang Simon Bonnez var SLO, men som han fik snakket dem fra. Den kommercielle afdeling skal ikke diktere hvad der skal foregå på tribunerne - det skal fansene. De skal derimod koncentrere sig om at gribe de fantiltag der kommer op og bruge dem som efter-markedsføring fra kampen til at fortælle om næste hjemme- eller udebanekamp.

    De Stribede har muligheden for at vise de er voksne nok til at varetage en hel stemningstribune - et projekt jeg desværre ikke har den store tiltro til, men jeg trækker min kritik tilbage, hvis de overrasker. Men når en fanklub har været så inaktiv i så mange år, så kan jeg ikke se hvor kræfterne skulle komme fra til at vende skuden. Og så er de desværre for nemme at overtale og det ved den kommercielle afdeling godt, som kan true dem på deres vedtægter, hvis ikke de agere nikkedukker. Tror ikke fanklubben har råd til at miste deres klubhus - just saying.
    Jeg har dobbelt tjekket med min kammerat.... Ang. Røg så havde de stribede vist søgt om det, og i forbindelse med det spurgte klubben om de ikke ville spare de penge på at købe og så bruge dem klubben alligevel havde liggende... Det kalder jeg god stil.. Især hvis de penge så kan blive brugt på en bustur så kommer der da nogen af sted.

    Tror ikke det er nogle flag der har været fremme længe... Og tror ikke det er nogle der tidligere er blevet afvist... Ret mig hvis jeg tager forkert. Eller beskriv gerne hvilke flag du tænker på.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Nordfyn Se indlæg
      Enig... Synes også jeg oplever at uanset hvad der reelt gøres af forsøg lige nu bliver det hurtigt vendt til noget negativt... Rigtig øv for det opmuntre vel hellere ikke andre til at gøre et forsøg...
      Det er selvfølgelig også nemmere at sige end at forholde sig til, hvad der rent faktisk bliver skrevet og argumenteret for.

      MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
        Det er selvfølgelig også nemmere at sige end at forholde sig til, hvad der rent faktisk bliver skrevet og argumenteret for.

        MvH ChrisOB
        Men hvad er det reelt der er sket, som har udløst disse karantæner, som det hele er vokset ud af? Du var selv i debat med en af de implicerede. Jeg læste med og blev ikke klogere på, om disse karantæner er retfærdige eller ej. Det er jo umuligt at danne sig et retvisende billede af. Så længe man dækker over hinanden i det miljø, finder jeg det umuligt at nære sympati for dem. Der foregår ulovlige ting i det miljø - proteknik, organiserede slagsmål etc.. Det hersker der ingen tvivl om. Det er jo også derfor at der er maskeringsforbud for at få fat i de skyldige.
        Ingen har gjort rede for, hvad politiet har hjemmel til. Ingen har tydelig redegjort for, at politiet ikke havde hjemmel til at give det pågældende personer karantæne. Hvis de uofficielle ønsker at ændre på forholdene må de - som alle andre i en demokratisk stat - bruge de lovlige kanaler og muligheder man har til at få ændret lovgivningen.
        Hvis OB mener, at karantænerne er på sin plads, kan man da ikke fortænke dem i at arbejde for at få skabt stemning af anden vej i stedet for at sidde apatisk og tude over, at der ikke er stemning. Vi andre har åbenbart ikke tænkt os at tage os sammen og starte en sang....

        Comment


          Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
          Men hvad er det reelt der er sket, som har udløst disse karantæner, som det hele er vokset ud af? Du var selv i debat med en af de implicerede. Jeg læste med og blev ikke klogere på, om disse karantæner er retfærdige eller ej. Det er jo umuligt at danne sig et retvisende billede af. Så længe man dækker over hinanden i det miljø, finder jeg det umuligt at nære sympati for dem. Der foregår ulovlige ting i det miljø - proteknik, organiserede slagsmål etc.. Det hersker der ingen tvivl om. Det er jo også derfor at der er maskeringsforbud for at få fat i de skyldige.
          Ingen har gjort rede for, hvad politiet har hjemmel til. Ingen har tydelig redegjort for, at politiet ikke havde hjemmel til at give det pågældende personer karantæne. Hvis de uofficielle ønsker at ændre på forholdene må de - som alle andre i en demokratisk stat - bruge de lovlige kanaler og muligheder man har til at få ændret lovgivningen.
          Hvis OB mener, at karantænerne er på sin plads, kan man da ikke fortænke dem i at arbejde for at få skabt stemning af anden vej i stedet for at sidde apatisk og tude over, at der ikke er stemning. Vi andre har åbenbart ikke tænkt os at tage os sammen og starte en sang....
          Det er sådan set ikke det, vi diskuterer her; altså om hvor vidt det var retfærdigt eller ej; det handler om at OSE de næste 2 år måske forsøger at gøre dem overflødige og frembuse en fankultur, der kun kan eksistere, hvis den er båret af tilhængerne, af ildsjælene selv og ikke styret/manipuleret af en kommerciel ledelse.

          Det er ikke nemt at stille sig op foran +1000 tilskuere, med ryggen til kampen og forsøge at få dem til at få stadion til at koge. Det er ikke nemt at slå rytmen an på trommen og forsøge at gøre sange til allemandseje; så langsiderne også klapper/synger med. Hvis det var nemt, så kunne du og jeg i morgen gribe megafonen og slå tonen an; og bum så er der stemning igen. Sådan fungerer det jo ikke.

          Jeg beder ikke om at have sympati med dem; jeg minder om, hvor meget de har betydet for stemningen og fanatismen omkring vores klub; og at det ikke sådan lige er at erstatte dem.

          Selve forsøget kan være en glidebane hen mod det, som både de og jeg mener er den forkerte vej for OB, for enhver fanatisk stemning, der eksisterer i enhver fodboldklub med traditioner. Jeg ved nu at per 1. Januar stiger karantænen politiet kan give, alene på formodning, stiger til det dobbelte; altså 4 år. Forestil dig Brøndby Support, hvis de begyndte at give massekarantæner a la dem som er givet til Ultras, hvis mininumskarantænen er 4 år? Forestil hvor mange ildsjæle; upåagtet at de måske har et blakket forhold til politiet/loven, forestil hvor meget stemningen ville dø ud; hvis stemningskernen, hvor der altså findes nogen, der bevæger sig på og over kanten, den bare forsvinder?

          Det får vi at se nu. Og så vil OB løfte stemningen; fint nok; det er vel forsøget værd; hvis ikke det var for den mulighed, at det kan føre til detailstyret stemning; hvor OSE by proxy eller mere eller mindre direkte styrer både tifo, dens indhold og formen af stemning.

          Jeg har diskuteret med én fra dén side, uden vedkommende er Ultras eller part i sagen; men del af er én side af denne sag; den anden har jeg redegjort for nu; og det synes jeg lidt illustrerer, hvor jeg står. Jeg kan ikke boykotte OB kampe, uanset om jeg har lyst; men jeg støtter på ingen måder ledelsen; eller deres kommercielle outlook på klubben OB.

          Jeg har skåret ledelsen fra som værende en del af det, jeg holder af, og det er OB. Du bliver ved med at betragte dem som to sider af den samme mønt. Enhver given ledelse er kun ansat til at skabe succés til OB. Når de er væk; det være sig trænere, ledere, så er du og jeg her stadig. Det samme gælder spillerne.

          Så jeg har absolut intet problem med på den ene side glæde mig over, at der måske kommer stemning og så samtidigt frygte glidebanen hen mod noget, som jeg mener INGEN ledelser; uanset om jeg kan li dem eller ej, skal bevæge sig hen i mod. De skal ikke skabe stemning; de skal udnytte den.

          MvH ChrisOB
          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
            Men hvad er det reelt der er sket, som har udløst disse karantæner, som det hele er vokset ud af? Du var selv i debat med en af de implicerede. Jeg læste med og blev ikke klogere på, om disse karantæner er retfærdige eller ej. Det er jo umuligt at danne sig et retvisende billede af. Så længe man dækker over hinanden i det miljø, finder jeg det umuligt at nære sympati for dem. Der foregår ulovlige ting i det miljø - proteknik, organiserede slagsmål etc.. Det hersker der ingen tvivl om. Det er jo også derfor at der er maskeringsforbud for at få fat i de skyldige.
            Ingen har gjort rede for, hvad politiet har hjemmel til. Ingen har tydelig redegjort for, at politiet ikke havde hjemmel til at give det pågældende personer karantæne. Hvis de uofficielle ønsker at ændre på forholdene må de - som alle andre i en demokratisk stat - bruge de lovlige kanaler og muligheder man har til at få ændret lovgivningen.
            Hvis OB mener, at karantænerne er på sin plads, kan man da ikke fortænke dem i at arbejde for at få skabt stemning af anden vej i stedet for at sidde apatisk og tude over, at der ikke er stemning. Vi andre har åbenbart ikke tænkt os at tage os sammen og starte en sang....
            Man får kun bonusinfo, hvis man har doneret nok til guld-abonnement til tifo-kassen.

            Vi har 30 mand der er sigtet efter straffeloven §134a. Du må vel forstå, at vi går lidt stille med dørene indtil den sigtelse er væk.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Liam1 Se indlæg
              Alt var bedre i gamle dage, og dagens ungdom har bare ingen respekt... Hvor er det dog forudsigeligt og kedeligt at høre på. Dine forældre sagde det samme om din generation, og sådan bliver det ved. Erkend nu bare, at du er blevet gammel i stedet for at moraliser.
              Og dir svar er ikke forudsigeligt?

              Prøv dog at forholde dig til det manden skriver.

              Comment


                Jeg forventer at se vores SLO som tilhængerernes forlængede arm idag. At se ham stå med brystet fremme, og svinge flag. Se ham blive sjasket til af øl - og bare elske det.

                Se ham stå og fryse på RMN i kampen mod Vendsyssel lørdag d 1 december kl 16.00, og skule over på VIP området som løber ind i den varme lounge i halvlegen, for at de kan få et skud varm mokka med økologisk minimælk.

                Desværre ser vi ham nok gå rundt inden kampen, og ikke på tribunen. Er der nogle som ved, hvor han er under kampen? I vip området?

                Comment


                  OB’s track record for dagens kamp:
                  - trykte flag fra klubben
                  - 700 Kim Larsen-sange
                  - tamburmajorkorps
                  - Energi Fyn-klappepølser
                  - Energi Fyn-flag
                  - provinshalbal-DJ-stadionspeaker

                  Gid der sad fankyndige mennesker i den klub.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
                    OB’s track record for dagens kamp:
                    - trykte flag fra klubben
                    - 700 Kim Larsen-sange
                    - tamburmajorkorps
                    - Energi Fyn-klappepølser
                    - Energi Fyn-flag
                    - provinshalbal-DJ-stadionspeaker

                    Gid der sad fankyndige mennesker i den klub.
                    Men 3F-tribunen er da i det mindste udsolgt. https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/3f-tri...gt-til-ob-agf/

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                      Men 3F-tribunen er da i det mindste udsolgt. https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/3f-tri...gt-til-ob-agf/
                      Og godt 30 % fyldt.....

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                        Igen, det er princippet.

                        Når man hyper noget, som måske i virkeligheden er kunstig virkelighed, så fremstår man som man nogen, der laver kommerciel damage control; hvor man håber på goodwill; og derigennem gøre de uofficielle overflødige.

                        Du kan måske ikke selv se problemet ved det; det her handler ikke kun om i morgen; men på længere sigt. Det i morgen kan blive første skridt imod at banko bliver permanent; hvis man skal bruge det som et symbol og i overført betydning. Hvor popsmarte ideer fylder mere end indhold; hvor principper der dur til det yngre publikum bliver presset ned over resten. Voksne mennesker med passion skal stå for tifoerne; som OB intet skal have med at gøre andet end at give tilladelser.

                        Jeg ved at OSE har en stor finger med i spillet med hensyn til i morgen; og hvis man hele tiden har en klub hængende over hovedet så ryger ikke alene uafhænigheden, men også passionen sig en tur.

                        Da man lavede tifoer for 8 år siden stillede ledelsen lokaler til rådighed som den største indflydelse på indhold og udseende. Nu er glidebanen klar til større indflydelse de næste 2 år; hvor karantænerne står ved magt. Og i mellem tiden kommer der ingen ildsjæle. Ret mig, hvis du er uenig; men ildsjæle er nogen, der gør noget, der går ud over det forventede, right? Nogen som gør det - ikke af hensyn til andet end støtte til klubben.

                        Dem kan man ikke fremelske ved at lave styring på fankultur. Det skal komme af sig selv; fordi fortællingen om OB går ud over OSE.

                        Efter min mening bliver det i morgen en begyndelse på en ny epoke. Spørgsmålet om det bliver en ny begyndelse for fankulturen i OB eller endnu et stort bidrag til døden af den.

                        Jeg håber det første.

                        MvH ChrisOB
                        Klappepølser, sponsorerede flag og et marchingband. Cutting edge fodboldfan kultur?

                        En helt igennem umulig stadionspeaker der ikke fatter det simple at lade fans juble før man laver navneopråb ved scoring. Selv ved håndboldkampe kan de finde ud af det.

                        Det blev vist en blandet landhandel.

                        Både på banen og på tribunen.

                        MvH ChrisOB
                        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                        Comment


                          Man må bare indrømme de uofficielle mangler. Ja man prøvede. Men der er så sygt mange ikke stemningsskabere i stemningsområdet. Og dem der er der. Kan stort set kun synge med på kom alle mand.

                          Comment


                            Men går ud fra OB klapper sig selv på skulderen og siger. Nu der stemning tilbage. Og de uofficielle som har gjort så meget for klubben bdpe ude og hjemme de sidste mange år. Og trukket det store læs på tribunen kamp efter kamp. Bare bliver "glemt" af OB

                            Comment


                              Sponsorflag og klappepølser er utilgiveligt. Der burde uddeles dagbøder i form af lammerstraf de næste 50 år til den der har godkendt det.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
                                Man må bare indrømme de uofficielle mangler. Ja man prøvede. Men der er så sygt mange ikke stemningsskabere i stemningsområdet. Og dem der er der. Kan stort set kun synge med på kom alle mand.
                                Ja, de mangler. Men det var i dag tydeligt et skridt fremad i forhold til sidste hjemmekamp.
                                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                                - Norbert Elgert -

                                Comment

                                Working...
                                X