Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Boykot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af OBligation Se indlæg

    Flere ynder også at tage den i retten, men hvis politiets jurister er så 'stærke' og kan gennemtrumfe deres beslutninger på den måde som de gør, så vil det aldrig ende godt i en retssag - de vil formentlig blot få kastet retssagens omkostninger med i nederlaget. Men der kæmpes en hård kamp i kulissen, for at finde en metode, der kan hjælpe de karantæneramte.

    Det tragiske er bare, at de 90-95%, som burde være sluppen med eksempelvis bøde kunne være blevet reddet i opløbet. Men nu er karantænen gennemtrumfet og derfor ser det sort ud. Politiet ophæver ikke bare en karantæne igen, for nu har de endelig fået smidt folk i deres latterlige hooliganregister, så Søren Pape Poulsen og co. kan sidde og klappe i deres små hænder.
    .
    Kan du ikke prøve at uddybe det her, for det må vel være en ret central del af den nuværende konflikt. Hvordan kunne det være reddet af i opløbet af de fan- og sikkerhedsansvarlige i OS&E, som du skrev tidligere?

    Comment


      Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
      Jeg hsr vist aldrig forholdt mig det fortjente i karantænerne, men selvforskyldt fordi de partout skulle defilere forbi AGF fans med, som andre har beskrevet, maskering og tandbeskytter i lommerne. Det er muligvis fortjent hvis det passer at det ikke er første gang politiet har forklaret regelsættet på området for gruppen.
      Så fordi at man kender nogle eller har været i en gruppe, hvor nogle er trådt over stregen, så skal man straffes for det?

      Så alle de mange tusinde der har deltaget i optog for FCK og Brøndby-fans, som har været anført af folk der har været maskerede, folk der er kendt som rockerrelaterede og dømte voldsmænd, og hvor der er blevet tændt ulovligt fyrværkeri, lavet hærværk og begåede flere overfald på bl.a. fotografer, de skal ALLESAMMEN straffes med 2 år karantæne, eller hvordan? https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...kerede/6682386

      Til oplysning kan jeg nævne, at det selvfølgelig ikke er sket, ikke en gang dem der har begået reelle lovovertrædelser turde Politiet at tage fat i, fordi at de er bange for FCK- og Brøndby-fans. Det er tilgengæld meget nemmere at gøre vold på OBs fankultur og jorde dem. Klamt og hyklerisk.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Liam1 Se indlæg
        Lad nu vær med at træk debatten ned på så lavt et niveau. Det er altså ret alvorligt det her.
        Og igen bliver der ikke svaret på spørgsmålene.... Hvad er det reelt klubben skulle gøre??? Og hvad det de andre klubber gør for at deres fans slipper for hooligan registreret

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Nordfyn Se indlæg
          Og igen bliver der ikke svaret på spørgsmålene.... Hvad er det reelt klubben skulle gøre??? Og hvad det de andre klubber gør for at deres fans slipper for hooligan registreret
          Folk gider ikke svare dig, fordi du gør grin med noget så alvorligt ved at prøve at være sjov med bemærkninger som "Taler vi om penge under bordet for at nogen kan fritages eller hvordan foregår det her reelt??" Jeg trykker på ignorer ved dig, ligesom at jeg har gjort ved grisen.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
            Kan du ikke prøve at uddybe det her, for det må vel være en ret central del af den nuværende konflikt. Hvordan kunne det være reddet af i opløbet af de fan- og sikkerhedsansvarlige i OS&E, som du skrev tidligere?
            Politiet har været i dialog med de fan- & sikkerhedsansvarlige inden de overvejede om der skulle gives karantæner eller ej. Her deltog sikkerhedschefen og den nyansatte SLO (hvorfor SLO'en skal deltage aner jeg ikke), og her har disse to udpeget dem de kender fra fanmiljøet og hvem de vil kategorisere som uofficielle.

            Og at være uofficiel i fodboldverdenen er en farlige leg åbenbart, da en uofficiel hurtigt bliver betegnet som en 'hooligan'. Og især, hvis man er uofficiel i Odense med tilhørsforhold til The Province Boys. Og derfor har politiet i deres antagelser ment, at disse individer er farlige at have rendende rundt til fodboldkampe i Danmark.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
              Så fordi at man kender nogle eller har været i en gruppe, hvor nogle er trådt over stregen, så skal man straffes for det?

              Så alle de mange tusinde der har deltaget i optog for FCK og Brøndby-fans, som har været anført af folk der har været maskerede, folk der er kendt som rockerrelaterede og dømte voldsmænd, og hvor der er blevet tændt ulovligt fyrværkeri, lavet hærværk og begåede flere overfald på bl.a. fotografer, de skal ALLESAMMEN straffes med 2 år karantæne, eller hvordan? https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...kerede/6682386

              Til oplysning kan jeg nævne, at det selvfølgelig ikke er sket, ikke en gang dem der har begået reelle lovovertrædelser turde Politiet at tage fat i, fordi at de er bange for FCK- og Brøndby-fans. Det er tilgengæld meget nemmere at gøre vold på OBs fankultur og jorde dem. Klamt og hyklerisk.
              Men hvis vi ser bort fra at OB har fucket op og politiet/politikerne har et absurd billede af fodboldfans, så er du stadig ikke kommet ind på hvad der skal til før boykottet ophæves? Hvad er det som du mener at klubben skal gøre i den her situtation?

              Jeg er umiddelbart enig i at OB absolut ikke har gjort det godt de senere år på fansiden, men samtidig kan jeg heller ikke se hvad de skal gøre ved den her sag. Umiddelbart er det jo også blevet udtalt at de her drenge jo går til bold sammen og når så mange af dem har karantæner så vi de hellere tage sammen til u-bold end 1. holdet og respekt for det, men betyder jo nok også at så længe de her karantæner er i spil, så er det begrænset hvad OB kan gøre i forhold til dem.

              Så er det bare boykot i 2 år?

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                Så fordi at man kender nogle eller har været i en gruppe, hvor nogle er trådt over stregen, så skal man straffes for det?

                Så alle de mange tusinde der har deltaget i optog for FCK og Brøndby-fans, som har været anført af folk der har været maskerede, folk der er kendt som rockerrelaterede og dømte voldsmænd, og hvor der er blevet tændt ulovligt fyrværkeri, lavet hærværk og begåede flere overfald på bl.a. fotografer, de skal ALLESAMMEN straffes med 2 år karantæne, eller hvordan? https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...kerede/6682386

                Til oplysning kan jeg nævne, at det selvfølgelig ikke er sket, ikke en gang dem der har begået reelle lovovertrædelser turde Politiet at tage fat i, fordi at de er bange for FCK- og Brøndby-fans. Det er tilgengæld meget nemmere at gøre vold på OBs fankultur og jorde dem. Klamt og hyklerisk.
                Hvor er det OBs ansatte kommer ind her, og i forhold til politiet håndhævelse af loven .. det er i sandhed politikerne og politiets ledelse du skal klandre.
                Believe OB

                ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                  Men hvis vi ser bort fra at OB har fucket op og politiet/politikerne har et absurd billede af fodboldfans, så er du stadig ikke kommet ind på hvad der skal til før boykottet ophæves? Hvad er det som du mener at klubben skal gøre i den her situtation?

                  Så er det bare boykot i 2 år?
                  OBligation har svaret godt på det ovenover.

                  Som der nævnes, der er altid kontakt mellem politi og klub i sådanne sager. Klubberne kender oftest de involverede, især i små miljøer som i Odense, og bliver selvfølgelig også hørt i vurderingerne. Klubberne har jo også sanktionsmuligheder de kan gøre brug af før vi snakker hooliganregisteret.

                  Spørgsmålet er jo, om klubben er villig til at gå i brechen for deres fans og kæmpe for, at dem der i hvert fald ikke beviseligt har gjort noget forkert, andet end at stå i nærheden eller kende nogle der har gjort forkert, får mindst mulig straf. Her har man bare ikke været villig til at kæmpe den kamp hårdt nok og forsvaret sine egne, som man ellers gør til sidste blodsdråbe nærmest i andre klubber.

                  Ikke dermed sagt, at jeg synes at det er ok, at Brøndby forsvarede baneløberne i Horsens med, "at de jo også blev provokeret", men vi snakker jo også om vidt forskellige sager, og mig bekendt har der slet ikke været nogen voldhandling i den her sag.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                    OBligation har svaret godt på det ovenover.

                    Som der nævnes, der er altid kontakt mellem politi og klub i sådanne sager. Klubberne kender oftest de involverede, især i små miljøer som i Odense, og bliver selvfølgelig også hørt i vurderingerne. Klubberne har jo også sanktionsmuligheder de kan gøre brug af før vi snakker hooliganregisteret.

                    Spørgsmålet er jo, om klubben er villig til at gå i brechen for deres fans og kæmpe for, at dem der i hvert fald ikke beviseligt har gjort noget forkert, andet end at stå i nærheden eller kende nogle der har gjort forkert, får mindst mulig straf. Her har man bare ikke været villig til at kæmpe den kamp hårdt nok og forsvaret sine egne, som man ellers gør til sidste blodsdråbe nærmest i andre klubber.

                    Ikke dermed sagt, at jeg synes at det er ok, at Brøndby forsvarede baneløberne i Horsens med, "at de jo også blev provokeret", men vi snakker jo også om vidt forskellige sager, og mig bekendt har der slet ikke været nogen voldhandling i den her sag.
                    Kender du klubbens svar til politiet i denne sag , og har du set bevisbyrden som politiet har fremlagt ?
                    817 ⚪️
                    Y.N.W.A ❤️

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                      OBligation har svaret godt på det ovenover.

                      Som der nævnes, der er altid kontakt mellem politi og klub i sådanne sager. Klubberne kender oftest de involverede, især i små miljøer som i Odense, og bliver selvfølgelig også hørt i vurderingerne. Klubberne har jo også sanktionsmuligheder de kan gøre brug af før vi snakker hooliganregisteret.

                      Spørgsmålet er jo, om klubben er villig til at gå i brechen for deres fans og kæmpe for, at dem der i hvert fald ikke beviseligt har gjort noget forkert, andet end at stå i nærheden eller kende nogle der har gjort forkert, får mindst mulig straf. Her har man bare ikke været villig til at kæmpe den kamp hårdt nok og forsvaret sine egne, som man ellers gør til sidste blodsdråbe nærmest i andre klubber.

                      Ikke dermed sagt, at jeg synes at det er ok, at Brøndby forsvarede baneløberne i Horsens med, "at de jo også blev provokeret", men vi snakker jo også om vidt forskellige sager, og mig bekendt har der slet ikke været nogen voldhandling i den her sag.
                      Nej, har han ikke, og du svarer heller ikke. Hvad skal der til? Du har konsekvent ignoreret det spørgsmål, og det er sgu ret arrogant når du så samtidig kalder folk der kunne finde på at skabe stemning for skruebrækkere. Fordi hvis det her en en boykot og folk der deltager i stemningen er skruebrækkere, så må der jo være noget man vil opnå. Og jeg har umiddelbart svært ved at se hvad det skal være i den her situation. Selvfølgelig skal OB da kæmpe for at folk der ikke har gjort sig fortjent til karantæne ikke får det. Og jeg håber da også at OB vil sætte sig ned med dem der er blevet ramt og hjælpe dem der ikke har fortjent det. Men vil det være nok? Eller hvad skal der til?

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                        Kender du klubbens svar til politiet i denne sag , og har du set bevisbyrden som politiet har fremlagt ?
                        Så vidt jeg er orienteret, så er der INGEN videomaterialebeviser forbundet med sagen, så det er alene kvag politiets antagelser, at der er faldet en 2 årig karantæne.

                        Altså: "Du var til stede ved Nørregade og du er en del af det uofficielle fanmiljø i Odense. Vi antager du havde voldlige hensigter, så nu skal du straffes" - det er den magt politiet har i dagens Danmark når det kommer til fodboldkampe, demonstrationer mm. Politiet antagelse er nok til, at man kan blive straffet med eksempelvis karantæne fra danske fodboldstadions.

                        Jeg kan ikke citere klubben for det svar, som de har givet politiet, men har efter dialog med sikkerhedschefen og klubbens SLO fået bekræftet, at de var til stede på politigården og skulle udpege navne. Da klubbens SLO fortalte det virkede det ligeledes meget som om, at det faktuelt ikke var noget han måtte fortælle os.

                        Jeg synes det mest skræmmende er, at hele VIP-tribunen kendte til, at flere af dem som blev tilbageholdt ifm. AGF-kampen vidste de ville få karantæne før de, nu karantæneramte, selv vidste det. For politiet havde i første omgang ikke givet udtryk for, at karantæner ville komme på tale, da de sad i detentionen - men at man ville straffet med eventuel bøde, blive sigtet ifm. paragraf 134 A & B eller gå helt fri og havde fået sig en lærestreg.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Richard Se indlæg
                          Uanset hvad - så skal der jo opbygges en 'ny' stemningsscene i Odense.
                          Det bliver uden de uoffcielle, da de jo har fået karantæner, mange af dem. - så de er væk i 2 år..

                          Det her er måden OB prøver at gribe det an, så må vi se hvad det ender ud i, det bliver nok ikke med initiativ fra de resterende på fanscenen at vi får opbygget en succesfuld kultur igen..

                          Jeg synes godt nok det er synd for så gammel og traditionsrig klub at vi ingen stemningsskabende fanscene reelt har.. Det er hvertfald sløjt på Richard Møller Nielsen tribunen i øjeblikket. Vi er jo lysår bagefter vores tætteste konkurrenter på fanscenen, AGF AAB BIF FCK FCM.. Ja nævn selv flere..
                          Om det må være helt uden "de uofficielle" må vi vel se. Det er ja ikke alle som er ramt af karantænerne og ved ikke om der ikke er en chance for den en eller anden karantæneramte at slippe fra karantæne.
                          Er enig at der må ske noget men har det svært med den måde man vælger. Som du ser herinde og som man finde også i facebookdiskussioner om mødet kan det let blive set som en "solotur" af "klubbens mand" og at OB prøver at få styr og kontrolle over fanscenen. Vil ikke sige at det er intentionen men ser det som problematisk at invitationen kommer alene fra klubben/SLOen. Ved ikke hvorfor man taler ikke med andre og tager de med i overvejelser før man melder noget ud. Hvorfor aftaler man sig ikke med den officielle fanklub De Stribede og hvorfor tager man ikke gamle klubmænd, tidligere spiller eller måske de aktuelle spiller med og indleder og inviterer fælles med anerkendte personligheder til en samtale og kommunikation om problematikken? Det ville helt sikker øge chancen at løse problemet.
                          Det er dødsfarlig hvis mødet mislykkes og/eller der opstår/bliver kun et indtryk at klubben prøver at få kontrollen over fanscenen. Det må ja aldrig ske. En fodboldklub må støtte men aldrig styre fanscenen. De må passe på meget godt torsdag og vise helt tydeligt at det er ikke intentionen. Ellers bliver alt endnu værre.
                          Håber derfor der kommer mange folk og beklager meget at det er ikke muligt for mig at komme til mødet. Fansene må gøre det til et famøde, inviteret af klubben/SLOen - men et famøde hvor fansene taler og beslutter sig om en løsning af de aktuelle problemer - og ikke klubben/ledelsen.
                          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                          - Norbert Elgert -

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af OBligation Se indlæg
                            Så vidt jeg er orienteret, så er der INGEN videomaterialebeviser forbundet med sagen, så det er alene kvag politiets antagelser, at der er faldet en 2 årig karantæne.

                            Altså: "Du var til stede ved Nørregade og du er en del af det uofficielle fanmiljø i Odense. Vi antager du havde voldlige hensigter, så nu skal du straffes" - det er den magt politiet har i dagens Danmark når det kommer til fodboldkampe, demonstrationer mm. Politiet antagelse er nok til, at man kan blive straffet med eksempelvis karantæne fra danske fodboldstadions.

                            Jeg kan ikke citere klubben for det svar, som de har givet politiet, men har efter dialog med sikkerhedschefen og klubbens SLO fået bekræftet, at de var til stede på politigården og skulle udpege navne. Da klubbens SLO fortalte det virkede det ligeledes meget som om, at det faktuelt ikke var noget han måtte fortælle os.

                            Jeg synes det mest skræmmende er, at hele VIP-tribunen kendte til, at flere af dem som blev tilbageholdt ifm. AGF-kampen vidste de ville få karantæne før de, nu karantæneramte, selv vidste det. For politiet havde i første omgang ikke givet udtryk for, at karantæner ville komme på tale, da de sad i detentionen - men at man ville straffet med eventuel bøde, blive sigtet ifm. paragraf 134 A & B eller gå helt fri og havde fået sig en lærestreg.

                            Ja det lyder som om der har været en bevidst strategi om at få visse personer væk fra stadion . Man mangler dog klubbens udlægning så man kunne kende deres vinkel på sagen.

                            Ham SLOén skal han bare agere bussemand for klubben overfor fansene eller hvad skal han ?

                            Når nu man kunne regne ud der ville være en risiko for at politiet ville gribe ind hvorfor var det så lige at det var vigtigt for gruppen at søge ned mod AGF fansene og hvad var formålet med det ?
                            817 ⚪️
                            Y.N.W.A ❤️

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                              Ja det lyder som om der har været en bevidst strategi om at få visse personer væk fra stadion . Man mangler dog klubbens udlægning så man kunne kende deres vinkel på sagen.

                              Ham SLOén skal han bare agere bussemand for klubben overfor fansene eller hvad skal han ?

                              Når nu man kunne regne ud der ville være en risiko for at politiet ville gribe ind hvorfor var det så lige at det var vigtigt for gruppen at søge ned mod AGF fansene og hvad var formålet med det ?
                              Det har MortenF så fint fortalt tidligere i denne tråd:

                              “Intentionen var at opsøge AGF’s fans; ikke for at angribe eller slås, men for at vise flaget, så at sige, og lave lidt lir. Det hører med til historien, at OB’s fans var i markant undertal. Det kan selvfølgelig ikke udelukkes, at de bare var ekstremt overmodige, men jeg anser det for noget mere sandsynligt, at de på ingen måde ønskede en konfrontation.

                              Aktionen kan sammenlignes med, da en gruppe fans (mange af de samme) tog imod AGF’s spillere ude foran stadion, da vi mødte dem tidligere på året. Isoleret set kunne stemningen da godt virke aggressiv og intimiderende, men det er jo bare et ”spil” for at skabe intensitet; der var selvfølgelig ingen oprigtige intentioner om vold.
                              Man kan mene, hvad man vil om den slags. Det er ikke noget, der tiltaler mig personligt, men jeg mener bestemt, der skal være plads til det. Under alle omstændigheder har det intet med fodboldvold og hooliganisme at gøre.”

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af OBligation Se indlæg
                                Det har MortenF så fint fortalt tidligere i denne tråd:

                                “Intentionen var at opsøge AGF’s fans; ikke for at angribe eller slås, men for at vise flaget, så at sige, og lave lidt lir. Det hører med til historien, at OB’s fans var i markant undertal. Det kan selvfølgelig ikke udelukkes, at de bare var ekstremt overmodige, men jeg anser det for noget mere sandsynligt, at de på ingen måde ønskede en konfrontation.

                                Aktionen kan sammenlignes med, da en gruppe fans (mange af de samme) tog imod AGF’s spillere ude foran stadion, da vi mødte dem tidligere på året. Isoleret set kunne stemningen da godt virke aggressiv og intimiderende, men det er jo bare et ”spil” for at skabe intensitet; der var selvfølgelig ingen oprigtige intentioner om vold.
                                Man kan mene, hvad man vil om den slags. Det er ikke noget, der tiltaler mig personligt, men jeg mener bestemt, der skal være plads til det. Under alle omstændigheder har det intet med fodboldvold og hooliganisme at gøre.”
                                Okay , men man må jo også forstå at det kan være svært for uvedkommende at forstå nødvendigheden af at skulle over og vise sig frem
                                og at det også kan være svært at forstå at man ikke havde til hensigt at lave ballade og slås når noget af udstyret i gruppen var tandbeskyttere og maskeringer ?
                                817 ⚪️
                                Y.N.W.A ❤️

                                Comment

                                Working...
                                X