Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Boykot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Vil ikke blande mig i, hvem der er skyld i hvad, og hvorfor. Kan dog konstatere, at stemningen på Odense Stadion snart er den dårligste i de år jeg er kommet der - og det er immervæk siden 1977. Håber snart at der sker noget - og ikke, at vi skal vente til 2020.

    Sad i går to forskellige steder på "den billige langside". I første halvleg tæt på midtercirklen, i C3, på min sædvanlige plads. Herfra kunne man nogle gange høre stemningsområdet, men ikke ret tit. Mødte en gammel ven i halvlegen, og sad med ham på C4 i anden halvleg, hvor Vejles fans var de eneste vi hørte. Hørte stort set ikke vores stemningsområde i anden halvleg.

    Synes også råbene mod modstanderens målmand virker pinlige - især når det er den eneste gang der råbes højt. Var dog udstationeret i Spanien i efteråret, hvor jeg så Betis Sevilla to gange (mod Celta Vigo og AC Milan) og Cadiz to gange i La Liga 2. Begge steder var der stort set den samme råben mod modstanderens målmand HVER gang. Er det blevet et gennemgående tema at råbe noget bestemt mod modstanderens målmand?

    Comment


      Oprindeligt indsendt af OBligation Se indlæg
      Det er egentlig et vildt postulat af dig, at påstå jeg lyver på dét område også.

      Vores kære fankoordinator skrev et par uger førinden gårsdagens kamp til Whoven, at man i den kommercielle afdeling, i fællesskab med Dansk Skilte Center, ville producere et banner til Vejle-kampen. Fankoordinatorens spørgsmål til Whoven var, om de uofficielle ville kunne stå inde for dette + stå for udførelsen. Det blev der takket nej tak til, da trykte tifoer ikke høre til på stemningstribuner.

      Beslutningen om, at der skulle trykkes og produceres et banner er planlagt og bestemt før fanklubben fik et ord indført. Fanklubben kendte ikke til det trykte banner før vores fankoordinator tog kontakt til dem. At fanklubben så får lov til at vælge billedet til den trykte tifo er en anden sag - men om de havde valgt dét valgte billede, et andet billede eller havde sagt fra, som de burde have gjort, så var det trykte banner blevet aktuelt uanset hvad. Det er jeg overbevist om.

      Når man, allerede inden at have involveret fansene, faktisk har besluttet at der skal laves et trykt banner, så er man så langt inde i planlægningen af dette, at man ikke bare stopper op der. Så bliver det gennemført uanset hvad, som vi kender den kommercielle afdeling bedst.

      Så nej, ingen løgnhistorier her.
      Der er absolut intet der tyder på at tifoen er blevet hevet ned over fanklubben. Hvis det skulle være sket, skulle det jo være fordi OB insisterede på at de skulle lave banneret, selvom fanklubben havde sagt nej. Det er kun dine egne gisninger og fortolkninger af hvad-nu-hvis-situationer der gør, at du kan holde fast i at OB har dikteret hvad fanklubben skulle gøre. Faktum er dog at OB i den her situation ikke har dikteret noget - modsat hvad du skrev. Om de ville have dikteret det, hvis fanklubben havde sagt nej, det aner hverken du eller jeg noget om.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
        Der er absolut intet der tyder på at tifoen er blevet hevet ned over fanklubben. Hvis det skulle være sket, skulle det jo være fordi OB insisterede på at de skulle lave banneret, selvom fanklubben havde sagt nej. Det er kun dine egne gisninger og fortolkninger af hvad-nu-hvis-situationer der gør, at du kan holde fast i at OB har dikteret hvad fanklubben skulle gøre. Faktum er dog at OB i den her situation ikke har dikteret noget - modsat hvad du skrev. Om de ville have dikteret det, hvis fanklubben havde sagt nej, det aner hverken du eller jeg noget om.
        Jeg tror der er noget du har misforstået - det er IKKE fanklubben der har lavet den trykte tifo, men Dansk Skilte Center. At fanklubben får lov til at vælge det billede der skal trykkes på banneret - hvor det lang tid før er besluttet, at banneret skal laves uanset hvad -, samt sørge for det ikke kan brændes af, gør jo ikke, at det er fanklubben som har lavet det trykte banner.

        Banneret er trykt og produceret af Dansk Skilte Center og beslutningen om, at det skulle trykkes/produceres var taget lang tid før, at fanklubben kom ind i billedet.

        Det eneste, som er produceret af fanklubben selv er de tekstbannere der kom frem med "Mr. OB." osv.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af OBligation Se indlæg
          Jeg tror der er noget du har misforstået - det er IKKE fanklubben der har lavet den trykte tifo, men Dansk Skilte Center. At fanklubben får lov til at vælge det billede der skal trykkes på banneret - hvor det lang tid før er besluttet, at banneret skal laves uanset hvad -, samt sørge for det ikke kan brændes af, gør jo ikke, at det er fanklubben som har lavet det trykte banner.

          Banneret er trykt og produceret af Dansk Skilte Center og beslutningen om, at det skulle trykkes/produceres var taget lang tid før, at fanklubben kom ind i billedet.

          Det eneste, som er produceret af fanklubben selv er de tekstbannere der kom frem med "Mr. OB." osv.
          Jeg forstår udmærket sammenhængen, tak. Intet af det du skriver ovenfor indikerer at OB har dikteret noget overfor fanklubben. Hvis fanklubben havde sagt nej og OB havde insisteret på at de SKULLE bruge det trykte banner, SÅ ville OB have dikteret det. Men det er der jo ikke tale om.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
            Jeg forstår udmærket sammenhængen, tak. Intet af det du skriver ovenfor indikerer at OB har dikteret noget overfor fanklubben. Hvis fanklubben havde sagt nej og OB havde insisteret på at de SKULLE bruge det trykte banner, SÅ ville OB have dikteret det. Men det er der jo ikke tale om.
            Jeg har intet brugbart bevis at kunne fremlægge, desværre - men det er min, og mange andres, klare overbevisning, at fanklubben ikke tør sige fra over for den kommercielle afdeling. Det er den bitre sandhed. Om det omhandler frygten for at miste klubhuset, miste det tætte samarbejde eller miste alle goderne man får som fanklub aner jeg ikke.

            Men at man som fanklub støtter op omkring et trykt banner/en trykt tifo er stadig dybt forkasteligt, og her burde fanklubben vide bedre. Så så jeg hellere, at man udelukkende havde fanklubbens tekstbannere oppe, som de SELV havde produceret, som man bør gøre det. Trykte bannere/trykte tifoer kan ikke forsvares på en stemningstribune.

            Og det er uanset om det er sponsoreret eller betalt af fanklubbens egen lomme - trykte tifoer/bannere skal holdes væk fra stemningstribunen - holdes langt væk fra stemningstribuner generelt.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
              Ja, lige denne del - det skal stoppes nu. Så pinligt, upassende og direkte grinagtigt. Ganske frygteligt.
              Jeg er til dels enig. Jeg synes faktisk det er ganske underholdende at lave et langt optræk til at råbe "svin" men hele kavalkaden der efterfølger med "Luder, din mor er en mand - fuck dig" er så grinagtig og pinlig at man burde give ophavsmændende samme straf som den uofficielle fanfraktion har fået

              Comment


                Håber snart at boykotten ophører, den har jo bevist at de uofficielle skaber meget af stemningen. Håber OB har lært et eller andet og vil være mere kritiske og retfærdige når de uddeler karantæner og undlade kollektive karantæner hvor uskyldige fans bliver ramt.

                Tror på at begge grupperinger er vigtige. De uofficiele tiltrækker sikkert en del unge der gerne vil lave en fest, og nogen gange går over grænsen, her kan man så i nogle tilfælde hvis det er grelt uddele en karantæne, forhåbentlig kan fansene også lave lidt selvjustik.

                Prøv at genoverveje boykotten, karantænerne bliver ikke trukket tilbage, men i har allerede lavet et klart statement.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
                  Håber snart at boykotten ophører, den har jo bevist at de uofficielle skaber meget af stemningen. Håber OB har lært et eller andet og vil være mere kritiske og retfærdige når de uddeler karantæner og undlade kollektive karantæner hvor uskyldige fans bliver ramt.

                  Tror på at begge grupperinger er vigtige. De uofficiele tiltrækker sikkert en del unge der gerne vil lave en fest, og nogen gange går over grænsen, her kan man så i nogle tilfælde hvis det er grelt uddele en karantæne, forhåbentlig kan fansene også lave lidt selvjustik.

                  Prøv at genoverveje boykotten, karantænerne bliver ikke trukket tilbage, men i har allerede lavet et klart statement.
                  Er det ikke lige nøjagtig det, der er den store del af problematikken her, at det IKKE er OB, der har givet karantænerne?

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Aagaard Se indlæg
                    Er det ikke lige nøjagtig det, der er den store del af problematikken her, at det IKKE er OB, der har givet karantænerne?
                    Men har OB ikke udtalt at de ikke vil gøre noget for at ophæve karantænerne.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
                      Men har OB ikke udtalt at de ikke vil gøre noget for at ophæve karantænerne.
                      Hvad skulle OB kunne gøre ?
                      817 ⚪️
                      Y.N.W.A ❤️

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                        Hvad skulle OB kunne gøre ?
                        Melde ud at man gerne vil have noget vildskab på og udenfor tribunerne. Selvom jeg hader BIF er jeg dybt misundelig på deres fankultur, og den klub formår jo gang på gang at redde kastanjerne ud af ilden når det er blevet for vildt. Dermed ikke sagt at vold og hærværk på nogen måde er i orden.
                        OB: Danske mestre i 2075/6

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
                          Men har OB ikke udtalt at de ikke vil gøre noget for at ophæve karantænerne.
                          De har meldt ud, at de ikke KAN gøre noget, fordi det er politiet der har givet karantænen.

                          Comment


                            Det er helt korrekt, at det er politiet som har givet karantænerne - en generel karantæne, som de kalder den - og det derfor på nuværende tidspunkt, juridisk, et helvede at skulle få karantænerne ophævet. Det er en 'bordet fanger' når karantænen først er blevet givet.

                            Men men men - havde klubben reageret allerede i opløbet - altså da den store gruppe blev anholdt inde i centrum mod AGF - så kunne man allerede dengang havde reddet 90-95% af dem som i dag står med karantæne. De sidste 5-10% af dem der fik karantæne som følge af den kamp er selvforskyldt.

                            De 90-95% kunne være blevet reddet i opløbet inden man uddelte karantænerne, da vores sikkerhedschef og fankoordinator var i selskab med politiet, og sad med listen over navne på de anholdte. Og her fejlede klubbens fans- & sikkerhedsansvarlige - selv Jack Jørgensen har i Stemmer fra Ådalen indrømmet, at man på daværende tidspunkt ikke vidste det ville gå så vidt fra politiets side. Men her skulle klubben have været mere professionelle og 'følge sagen til dørs'.

                            For 'at følge sagen til dørs' er netop det Brøndby har haft kæmpestor succes med og har i opløbet reddet mange af egne fans fra almindelige og generelle karantæner, hvor en generel karantæne er den værste at få stemplet i panden.

                            Boykot vil ikke stoppe før karantænerne er udløbet i ren solidaritet for deres kammerater, som uskyldigt er blevet stemplet og tildelt karantæne uden at klubben i det mindste prøvede at redde deres bagdel når de havde mest brug for det. Vi snakker inkarnerede fans, som har slidt og slæbt for klubben i mange, mange år. Været hjernerne og arbejdskraften bag nogle af de største tifoer set i Odense, og ikke mindst dem der var på tribunen når det så værst ud for klubben efter sølvsæsonerne og frem.

                            Lige en bonusinformation; Lige nu har man i det uofficielle miljø flere som har en karantæne, end folk uden karantæne. Derfor viser man selvfølgelig sin støtte til flertallet, samler kræfterne kollektivt og så tør jeg godt love, at de drenge nok skal komme tilbage med et brag.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af OBligation Se indlæg
                              Det er helt korrekt, at det er politiet som har givet karantænerne - en generel karantæne, som de kalder den - og det derfor på nuværende tidspunkt, juridisk, et helvede at skulle få karantænerne ophævet. Det er en 'bordet fanger' når karantænen først er blevet givet.

                              Men men men - havde klubben reageret allerede i opløbet - altså da den store gruppe blev anholdt inde i centrum mod AGF - så kunne man allerede dengang havde reddet 90-95% af dem som i dag står med karantæne. De sidste 5-10% af dem der fik karantæne som følge af den kamp er selvforskyldt.

                              De 90-95% kunne være blevet reddet i opløbet inden man uddelte karantænerne, da vores sikkerhedschef og fankoordinator var i selskab med politiet, og sad med listen over navne på de anholdte. Og her fejlede klubbens fans- & sikkerhedsansvarlige - selv Jack Jørgensen har i Stemmer fra Ådalen indrømmet, at man på daværende tidspunkt ikke vidste det ville gå så vidt fra politiets side. Men her skulle klubben have været mere professionelle og 'følge sagen til dørs'.

                              For 'at følge sagen til dørs' er netop det Brøndby har haft kæmpestor succes med og har i opløbet reddet mange af egne fans fra almindelige og generelle karantæner, hvor en generel karantæne er den værste at få stemplet i panden.

                              Boykot vil ikke stoppe før karantænerne er udløbet i ren solidaritet for deres kammerater, som uskyldigt er blevet stemplet og tildelt karantæne uden at klubben i det mindste prøvede at redde deres bagdel når de havde mest brug for det. Vi snakker inkarnerede fans, som har slidt og slæbt for klubben i mange, mange år. Været hjernerne og arbejdskraften bag nogle af de største tifoer set i Odense, og ikke mindst dem der var på tribunen når det så værst ud for klubben efter sølvsæsonerne og frem.

                              Lige en bonusinformation; Lige nu har man i det uofficielle miljø flere som har en karantæne, end folk uden karantæne. Derfor viser man selvfølgelig sin støtte til flertallet, samler kræfterne kollektivt og så tør jeg godt love, at de drenge nok skal komme tilbage med et brag.
                              Bare lige et spørgsmål:

                              Du konkluderer meget entydigt, at OB havde mulighed for at redde flere af de omtalte fans fra karantæne. Hvad baserer du det på? Er det blot ud fra at Brøndby tidligere har haft succes med det? At Jack Jørgensen har erkendt manglende bevidsthed om, hvilke sanktioner politiet havde tænkt sig implementere er vel ikke ensbetydende med, at han kunne have gjort noget for at dæmme op for selv samme sanktioner?

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af OBligation Se indlæg
                                Det er helt korrekt, at det er politiet som har givet karantænerne - en generel karantæne, som de kalder den - og det derfor på nuværende tidspunkt, juridisk, et helvede at skulle få karantænerne ophævet. Det er en 'bordet fanger' når karantænen først er blevet givet.

                                Men men men - havde klubben reageret allerede i opløbet - altså da den store gruppe blev anholdt inde i centrum mod AGF - så kunne man allerede dengang havde reddet 90-95% af dem som i dag står med karantæne. De sidste 5-10% af dem der fik karantæne som følge af den kamp er selvforskyldt.

                                De 90-95% kunne være blevet reddet i opløbet inden man uddelte karantænerne, da vores sikkerhedschef og fankoordinator var i selskab med politiet, og sad med listen over navne på de anholdte. Og her fejlede klubbens fans- & sikkerhedsansvarlige - selv Jack Jørgensen har i Stemmer fra Ådalen indrømmet, at man på daværende tidspunkt ikke vidste det ville gå så vidt fra politiets side. Men her skulle klubben have været mere professionelle og 'følge sagen til dørs'.

                                For 'at følge sagen til dørs' er netop det Brøndby har haft kæmpestor succes med og har i opløbet reddet mange af egne fans fra almindelige og generelle karantæner, hvor en generel karantæne er den værste at få stemplet i panden.

                                Boykot vil ikke stoppe før karantænerne er udløbet i ren solidaritet for deres kammerater, som uskyldigt er blevet stemplet og tildelt karantæne uden at klubben i det mindste prøvede at redde deres bagdel når de havde mest brug for det. Vi snakker inkarnerede fans, som har slidt og slæbt for klubben i mange, mange år. Været hjernerne og arbejdskraften bag nogle af de største tifoer set i Odense, og ikke mindst dem der var på tribunen når det så værst ud for klubben efter sølvsæsonerne og frem.

                                Lige en bonusinformation; Lige nu har man i det uofficielle miljø flere som har en karantæne, end folk uden karantæne. Derfor viser man selvfølgelig sin støtte til flertallet, samler kræfterne kollektivt og så tør jeg godt love, at de drenge nok skal komme tilbage med et brag.
                                når nu karantænen er uddelt til de 90-95% som iflg dig er uskyldige vil det så også sige at de blev uberettiget anholdt og at de til punkt og prikke fulgte politiets anvisninger?
                                817 ⚪️
                                Y.N.W.A ❤️

                                Comment

                                Working...
                                X