Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Boykot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af V5000 Se indlæg
    Det handler altså også lidt om at kunne lægge to og to sammen.

    Mange af de uofficielle er sigtede og skal (måske) for retten og det giver derfor god mening, at ingen af dem vil udtale sig nærmere om, hvad der skete den dag.

    Helt fair, men så lad være med at forvente at alle andre støtter op om en boykot, så længe der ikke er en forklaring på 1. hvorfor det er OB der skal straffes for politiets anholdelser i midtbyen, og 2. hvad visse af de anholdte skulle med tandbeskyttere, maskering og hvad der ellers går rygter om blev fundet på dem.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
      Helt fair, men så lad være med at forvente at alle andre støtter op om en boykot, så længe der ikke er en forklaring på 1. hvorfor det er OB der skal straffes for politiets anholdelser i midtbyen, og 2. hvad visse af de anholdte skulle med tandbeskyttere, maskering og hvad der ellers går rygter om blev fundet på dem.
      Der er så vidt jeg ved, ingen der FORVENTER at andre støtter op om “boykottet”. Men jeg kan godt forstå, at de gerne vil forsvare sig selv, så meget som de nu engang kan, før de allesammen bliver stemplet som voldsmænd.

      Forklaringen på hvorfor OB bliver “straffet” kan du såmænd finde tidligere i denne tråd.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af V5000 Se indlæg
        Der er så vidt jeg ved, ingen der FORVENTER at andre støtter op om “boykottet”. Men jeg kan godt forstå, at de gerne vil forsvare sig selv, så meget som de nu engang kan, før de allesammen bliver stemplet som voldsmænd.

        Forklaringen på hvorfor OB bliver “straffet” kan du såmænd finde tidligere i denne tråd.
        Ingen forventer, at der bliver støttet op om boykottet, og dog er man en skruebrækker, hvis man møder op til det møde SLO'en har indkaldt til.

        Og ja, jeg kan da sagtens forstå, at de gerne vil forsvare sig. Problemet er at det gør de ikke rigtig. De beskylder klubben og politiet for diverse ting, men mangler stadig at komme med deres egen forklaring på hvad der skete - og det ville alt andet lige være det bedste forsvar. Og så kan der være gode grunde til at man ikke vil komme med den forklaring endnu, men så kunne man måske ligeledes vente med de andre ting. For som det er lige nu, får man kun det halve billede - og det er der ikke rigtig nogen der får noget godt ud af.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
          Ingen forventer, at der bliver støttet op om boykottet, og dog er man en skruebrækker, hvis man møder op til det møde SLO'en har indkaldt til.
          Det er der mig bekendt ikke andre end undertegnede der har antydet at nogle skulle være, så det kan man vidst ikke hænge andre op på at skulle mene.

          Og når jeg mener det, så er det fordi, at de fans der nu prøver at lappe hullerne, i min verden løber klubbens ærinde, og klubben har slet ikke fortjent opbakning i den her sag. De forurettede fans (Og her mener jeg ikke dem ALLE) ville stå meget stærkere, hvis klubben fik lov at opleve de fulde konsekvenser af det her boykot, og det ville tvinge dem til handling fremfor passivitet, og det er i den grad handling som der er tiltrængt. Jeg føler mig nu ret overbevist om, at den stemning fiser helt ud i de næste kampe alligevel, men det ændrer ikke på, at beskeden havde været langt stærkere, hvis man rent faktisk bakkede medfans op der har fået en enormt hård behandling. Klubben prøver at tysse en sag ned, som ikke blot afskærer en masse fans fra at støtte op om det hold, som de har støttet gennem dårlige tider og skuffelser de sidste mange år, men som også indeholder en masse principielle ting, hvor klubben alle dage burde kæmpe for rettighederne for deres egne fans, kunder eller hvad de nu anser dem som.

          Og så synes jeg i øvrigt, at det klinger enormt hult, når nogle pludselig vil frem og lave i noget stemning nu, efter at have siddet på bagsædet i årevis, fordi at Jack Jørgensen står og lokker med kødben. Det er jo ikke ligefrem fordi, at de kræfter ikke også har været tiltrængte de sidste mange år.
          Last edited by Sheed; 10-10-2018, 14:45.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
            Det er der mig bekendt ikke andre end undertegnede der har antydet at nogle skulle være, så det kan man vidst ikke hænge andre op på at skulle mene.

            Og når jeg mener det, så er det fordi, at de fans der nu prøver at lappe hullerne, i min verden løber klubbens ærinde, og klubben har slet ikke fortjent opbakning i den her sag. De forurettede fans (Og her mener jeg ikke dem ALLE) ville stå meget stærkere, hvis klubben fik lov at opleve de fulde konsekvenser af det her boykot, og det ville tvinge dem til handling fremfor passivitet, og det er i den grad handling som der er tiltrængt. Jeg føler mig nu ret overbevist om, at den stemning fiser helt ud i de næste kampe alligevel, men det ændrer ikke på, at beskeden havde været langt stærkere, hvis man rent faktisk bakkede medfans op der har fået en enormt hård behandling.

            Og så synes jeg i øvrigt, at det klinger enormt hult, når nogle pludselig vil frem og lave i noget stemning nu, efter at have siddet på bagsædet i årevis, fordi at Jack Jørgensen står og lokker med kødben. Det er jo ikke ligefrem fordi, at de kræfter ikke også har været tiltrængte de sidste mange år.
            Men hvorfor skal man bakke sine medfans op, når man ikke ved hvad der rent faktisk er sket, og der ikke er nogen der vil sige noget? Hvorfor skal man tro mere på dem end på klubben?

            Comment


              Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
              Men hvorfor skal man bakke sine medfans op, når man ikke ved hvad der rent faktisk er sket, og der ikke er nogen der vil sige noget? Hvorfor skal man tro mere på dem end på klubben?
              Det skal man heller ikke ...

              Comment


                Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                Men hvorfor skal man bakke sine medfans op, når man ikke ved hvad der rent faktisk er sket, og der ikke er nogen der vil sige noget? Hvorfor skal man tro mere på dem end på klubben?
                Fordi solidaritet. OB-fans burde stå sammen over en bred kamp imod den til enhver tid siddende ledelse i klubben. Vi har brug for, at der er fans der går op i OB, bruger en masse tid på klubben og er med til at skabe en atmosfære der gør, at flere interessere sig for den og også vil være en del af den. Vi kan ikke bare erstatte OB-fans, men vi kan sagtens erstatte folk som Jack Jørgensen, Jesper Hansen etc. allerede i morgen, uden at det vil være noget større tab for OB. Hvis det kan lade sig gøre i klubber som Brøndby og FCK at få officielle og uofficielle fans til at spille på samme hold, så kan det selvfølgelig også lade sig gøre i OB.

                Blandt dem der har samlet depechen op nu, er der folk der udemærket kender til detaljer i sagen, og mig bekendt også sympatiserer med de uofficielle fans, i hvert fald en del af vejen. Troskaben til klubben vejer så åbenbart tungere i den her sag, og det er så her jeg mener, at prioriterne er helt forfejlede. Det er simpelthen ikke et langsigtet offer der er værd at bringe, for her på kort sigt at undgå, at den siddende ledelse taber ansigt. Uanset de lappeløsninger man kaster sig ud i, vil slutproduktet være, at stemningen de næste to år vil være bovlam og langt under, hvad vi kan og burde kunne præstere. Hvis man tror, at OB er stor og succesfuld nok til, at man bare kan smide engagerede fans ud, uden at det får vidtrækkende konsekvenser, så er det godt nok topmålet af naivitet.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                  Det skal man heller ikke ...
                  Nej, lad os være spytslikkere for Jack & Co, så vi kan få skabt en håndboldatmosfære og på ingen tid har vi udkonkurreret samtlige byfester på hele Fyn, da folk jo alligevel bare kan tage på stadion hver anden weekend, hvis de vil have Big Fat Snake Jam, banko og hønseskidning.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                    Fordi solidaritet. OB-fans burde stå sammen over en bred kamp imod den til enhver tid siddende ledelse i klubben. Vi har brug for, at der er fans der går op i OB, bruger en masse tid på klubben og er med til at skabe en atmosfære der gør, at flere interessere sig for den og også vil være en del af den. Vi kan ikke bare erstatte OB-fans, men vi kan sagtens erstatte folk som Jack Jørgensen, Jesper Hansen etc. allerede i morgen, uden at det vil være noget større tab for OB. Hvis det kan lade sig gøre i klubber som Brøndby og FCK at få officielle og uofficielle fans til at spille på samme hold, så kan det selvfølgelig også lade sig gøre i OB.

                    Blandt dem der har samlet depechen op nu, er der folk der udemærket kender til detaljer i sagen, og mig bekendt også sympatiserer med de uofficielle fans, i hvert fald en del af vejen. Troskaben til klubben vejer så åbenbart tungere i den her sag, og det er så her jeg mener, at prioriterne er helt forfejlede. Det er simpelthen ikke et langsigtet offer der er værd at bringe, for her på kort sigt at undgå, at den siddende ledelse taber ansigt. Uanset de lappeløsninger man kaster sig ud i, vil slutproduktet være, at stemningen de næste to år vil være bovlam og langt under, hvad vi kan og burde kunne præstere. Hvis man tror, at OB er stor og succesfuld nok til, at man bare kan smide engagerede fans ud, uden at det får vidtrækkende konsekvenser, så er det godt nok topmålet af naivitet.
                    Måske er jeg mærkelig, men jeg er ikke per automatik solidarisk med folk der er fans af OB, blot fordi de holder med samme klub som mig. Jeg har ved en enkelt lejlighed for efterhånden mange år siden oplevet et par medfans der heilede i forbindelse med en udebanetur. Dem var jeg ikke solidarisk med. Der har også nogle gange (selvom det er sjældent) været OB-fans der har udøvet hærværk, kastet med kanonslag eller bevidst opsøgt slåskampe. Dem er jeg heller ikke solidarisk med. Så når der går rygter (som i hvert fald ikke er afkræftede) om at man finder tandbeskyttere og maskering på nogle af de fans der blev anholdt, så vil jeg gerne lige vente med at vise min solidaritet med disse fans, indtil der kommer en god forklaring. Og den har jeg stadig til gode. Og så kan det godt være det skyldes, at de ikke kan udtale sig pga. eventuelle retssager. Men så må min solidaritet altså vente til den retssag er overstået.

                    Jeg er forøvrigt ikke uenig i at OB kunne og bør gøre meget mere for at "please" stemningsskaberne, hvad end de så er officielle eller uofficielle. Men det er sagen uvedkommende i forhold til om man bør vise sin solidaritet i denne konkrete sag.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                      Måske er jeg mærkelig, men jeg er ikke per automatik solidarisk med folk der er fans af OB, blot fordi de holder med samme klub som mig. Jeg har ved en enkelt lejlighed for efterhånden mange år siden oplevet et par medfans der heilede i forbindelse med en udebanetur. Dem var jeg ikke solidarisk med. Der har også nogle gange (selvom det er sjældent) været OB-fans der har udøvet hærværk, kastet med kanonslag eller bevidst opsøgt slåskampe. Dem er jeg heller ikke solidarisk med. Så når der går rygter (som i hvert fald ikke er afkræftede) om at man finder tandbeskyttere og maskering på nogle af de fans der blev anholdt, så vil jeg gerne lige vente med at vise min solidaritet med disse fans, indtil der kommer en god forklaring. Og den har jeg stadig til gode. Og så kan det godt være det skyldes, at de ikke kan udtale sig pga. eventuelle retssager. Men så må min solidaritet altså vente til den retssag er overstået.

                      Jeg er forøvrigt ikke uenig i at OB kunne og bør gøre meget mere for at "please" stemningsskaberne, hvad end de så er officielle eller uofficielle. Men det er sagen uvedkommende i forhold til om man bør vise sin solidaritet i denne konkrete sag.
                      Jeg er sikker på, at du inderst inde godt ved, at der ikke har været godt 20 uofficielle OB-fans der har stået klar til slåskamp i Kongens Have. Har der været nogle der er trådt over stregen? Ganske givet, men det bør ikke være carte blanche til at slå en hel gruppe i hartkorn med dem og straffe dem kollektivt. Når man kollektivt blandt de uofficielle vælger at sige, at her er der noget vi ikke vil finde os i, så burde det være et meget tydeligt vink med en vognstang om, at det her altså ikke er sort/hvidt. Der er masser af fornuftige folk i blandt der ikke bare vil stå skulder ved skulder med voldsmænd.

                      Jeg forventer sådan set ikke, at der er en masse fans der kampagnerer for de her drenge, men når man i det her tilfælde kommer ledelsen til undsætning, så de kan forsøge at undgå at tabe ansigt, så tager man parti i den verserende sag, uanset om det er intentionelt eller ej, og her vil jeg så bare anmode om at lade den her boykot gå sin gang, i stedet for at komme og redde røven på Jack Jørgensen. De fans der tror, at de gør noget godt for klubben lige nu, risikerer at gøre den en kæmpe bjørnetjeneste, og stå meget alene i de kommende år.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                        Men hvorfor skal man bakke sine medfans op, når man ikke ved hvad der rent faktisk er sket, og der ikke er nogen der vil sige noget? Hvorfor skal man tro mere på dem end på klubben?
                        Fordi ellers ender det med at Jack Jørgensen hyre Harske Hubbi ind som pauseklovn.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                          Men hvorfor skal man bakke sine medfans op, når man ikke ved hvad der rent faktisk er sket, og der ikke er nogen der vil sige noget? Hvorfor skal man tro mere på dem end på klubben?
                          Fordi vores nuværende ledelse på intet tidspunkt har vist sig at være specielt troværdige i noget som helst de har sagt og gjort?

                          MvH ChrisOB
                          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af OBligation Se indlæg
                            Vi misforstår dig skam ikke - vi konstatere bare, at du absolut intet ved om fanmiljøet. Hvorfor er det du fortsat forsøger at gøre dig klog på et område, hvor du ingen indsigt har? Fordi du har en kontakt i fanklubben? Dine argumentere kommer ud fra egne antagelser - som derudover er forkerte.

                            Jeg kan fortælle, at blandt andet Brian og Diana i flere ombæringer har været til stede under bannerproduktion - senest da man lavede Lars Høgh-bannerne. De har også været til stede ude i OCC når man lavede tifo/stemningsmaterialer derude.

                            Derudover har der været en dialog mellem de uofficielle og Brian om hvorvidt man burde bruge ham som "oppisker" i capotårnet, således de sløve blandt de officielle bliver revet med nu når formanden statuere et eksempel. Brian ved, lige så vel som os andre, at fanklubben er utrolig inaktiv ift. stemning - og det var hans bidrag til at vise det officielle flag og, som sagt, statuere et eksempel.

                            Det var de uofficielle der rækkede hånden ud til de officielle i sin tid, så de kunne samle sig ved B3-indgangen - og det er forsøgt over flere omgange. Men så findes der individer som Jesper Bendtsen i fanklubbens bestyrelse, som absolut ikke gad støtte op omkring dette tiltag - og dermed får man en fanklub/bestyrelse, som er splittet i to.

                            Du skal stoppe med at kloge dig på det uofficielle miljø - og fanmiljøet generelt - og de uofficielles kontakt til de officielle før du kender reelle fakta.

                            Jeg ved, at Kasper (capo) og Brian ses en del i fritiden kvag deres engagement i sammen fodboldserieklub - og dialogen mellem de to skulle være ret god, saglig og venskabelig. Så dialogen mellem de uofficielle og fanklubben er der - og hovedsageligt også ift. hvad der foregår i kulissen af banner/tifo mm.

                            Fakta er bare, at man i fanklubbens bagland har folk der ikke ville deltage 'for uha de uofficielle er nogle farlige sataner' og 'det gad de fandme ikke bruge deres fritid på' - og så stopper man med at invitere folk, som gang på gang skyder sine tiltag i jorden.

                            De uofficielle har flere gange ville tage fanklubben i hånden og inddrage dem - men fanklubbens bagland har ikke været interesseret. Og så er Brian og Diana selv mødt op.

                            Bonus-info: Den ene trommeslager man har i det uofficielle miljø blev faktisk rekrutteret i fanklubben og blev inddraget i dette for år tilbage. Senere valgte han selv at søge ind i det uofficielle miljø og blev en del af denne kerne. Så fanklubben er blevet inddraget i mange år - spørgsmålet er måske mere: ville de inddrages?

                            Nu har de så en kommerciel afdeling, som formentlig truer dem med at tage deres klubhus og andre vedtægter, hvis ikke de bidrager med stemning. Ligesom man nu truer de uofficielle med at rive deres tifoskur ned "for nu er I alligevel ikke herude mere".
                            Er du sikker på at de har hjulpet ude på Occ. For er ret sikker på at det ikke er noget der tidligere er blevet omtalt

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af OBligation Se indlæg
                              Der har været en dialog mellem de uofficielle på den ene side, og sikkerhedschefen & SLO'en på den anden side.

                              Inden karantænerne regnede ned over det odenseanske fanmiljø var der en dialog om, at de uofficielle kunne få en container (et ønske fra de uofficielle), som stod i overskud, således tifomaterialerne/flag mm kunne stå mere sikkert og ordenlig aflåst efter der utallige gange har været forsøgt indbrud i tifoskuret fra udefrakommende fangrupperinger.

                              Glimrende idé, og lige præcis det initiativ de uofficielle ønskede fra klubben, da man førinden havde afvist de uofficielles ønske om at få et af rummene under stemningstribunen. (Det har fanklubben så fået lov til efter i lørdags kan jeg forstå - virker dobbelmoralsk).

                              De uofficielle ønsker stadig at få den container kørt i stilling, men nu har det taget en uventet drejning. Så nu har vi en meget ivrig SLO, som gerne vil have tømt tifoskuret hurtigst muligt, men ikke fortæller hvad planerne er efterfølgende.

                              Sikkerhedschefen er mere direkte i spyttet: 'Hvis I alligevel ikke kan være her i 2 år, så kan vi lige så godt udnytte pladsen til nogle af vores andre initiativer' - og så var spørgsmålet ganske relevant 'Hvad så når vi kommer retur om 2 år?' (for de uofficielle kommer selvfølgelig retur) - 'Det måtte vi se på til den tid. Men så længe I ikke er der for klubben de næste 2 år, så er der vel ingen grund til at have det skur stående. Har I flere spørgsmål må I kontakte Jack Jørgensen eller Andreas Brix'.

                              Det skriger lang væk af de nu for alvor forsøger at fjerne alle de uofficielles midler og gøre dem overflødige. SLO'en havde endda selv låst sig ind i tifoskuret (gensidig aftale at sikkerhedschefen har nøgle til skuret efter pyro-episode for 8-10 år siden - den har SLO'en lige "lånt"), og taget de uofficielles materialer i brug inden fra skuret af, for så derefter at låse dem ind i et helt andet rum (under stemningstribunen), som de uofficielle ikke har nøgle til.
                              Nu hjælper jeg ofte med flagene til holdopstillingen og ting du snakker om, er nogle flag som efter Vejle kampen bare blevet smidt uden for jeres skur og ikke lukket ind. Ved at den nye slo tog dem i tør vejr fordi han synes det ville være ærgerligt at de gik i stykker af regn og blæst.

                              Og så har de officielle altså ingen plads dernede. Det er kun holdopstillings flagene, der er ingen plads til alt muligt andet. Så du skal ikke være bange for at de har fået en plads der.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Nordfyn Se indlæg
                                Og så har de officielle altså ingen plads dernede. Det er kun holdopstillings flagene, der er ingen plads til alt muligt andet. Så du skal ikke være bange for at de har fået en plads der.

                                Comment

                                Working...
                                X