Side 84 af 84 FørsteFørste ... 3474828384
Viser resultater 831 til 836 af 836

Emne: Boykot

Citer Oprindeligt indsendt af OBligation Se indlæg
    De 90-95% jeg hentyder til, havde kun interesse i, at gå forbi Nørregade og vise AGF fansene, at de stadig er til stede selvom der var varslet Århusiansk invasion - ingen intentioner om sammenstød eller slagsmål - udelukkende provokation, som er ret normalt i de uofficielle fanmiljøer. At man lige "markere sig". Set i bakspejlet, en dum idé, men noget man har gjort i mange år uden konsekvenser eller sammenstød. Det har maksimalt ført til lidt gensidig råb, slagssange og bandeord. Og bøder selvfølgelig. Dette kan læses mere uddybende tidligere i boykot-tråden.

Der var desværre nogen i den gruppe af fans, som ville volden og det er dét politiet reagere på og tager derfor alle tilstedeværende fans - de har ikke en jordisk chance for at sortere i dem på stedet. Dog kan man, på personernes historik og baggrund, hurtigt tyde hvem der ville volden og hvem der ikke ville. Der er man ikke i tvivl.

Det er maksimalt en forstyrrelse af den offentlig orden - ligesom man ser det til demostrationer, hvor modstridende sympatisører kommer for at give deres holdninger til kende. Ligesom det er forstyrrelse af den offentlige orden at smide et glas når man er på en bytur med kammeraterne - altså bødeberettiget.

Det har aldrig ført til en karantæne - og slet ikke en generel karantæne - episoder magen til den mod AGF. Giv dem en god bøde, som har været kutyme og så har de fået deres lærestreg - og politiet har givet et klart statement.
    Det havde næppe været populært, hvis det var sket heller. Altså at folk fik karantæner på baggrund af historik og baggrund.

Ovenstående er bare lige en kommentar til argumentationen og ikke om der skulle være gjort det ene eller andet, det ved jeg for lidt om til at skulle kloge mig her.

Citer Oprindeligt indsendt af capone Se indlæg
    Er der en gruppe uofficielle i Odense der er så voldelige at politiet bare ved at se deres navne, kan sige at de var der for at slås?
    Det kunne virke sådan ud fra det Obligation skriver. I så fald har man da et pænt problem med selvjustits internt i det uoficielle miljø. Hvorfor udelukker man ikke sådanne typer, hvis man ved at de kun er der for at komme op at slås?

Citer Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
    Det kunne virke sådan ud fra det Obligation skriver. I så fald har man da et pænt problem med selvjustits internt i det uoficielle miljø. Hvorfor udelukker man ikke sådanne typer, hvis man ved at de kun er der for at komme op at slås?
    Hvor bliver der nævnt det??
    Ud med Jack Jørgensen, tak!

Citer Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlæg
    Hvor bliver der nævnt det??
    "Dog kan man, på personernes historik og baggrund, hurtigt tyde hvem der ville volden og hvem der ikke ville. Der er man ikke i tvivl."

Citer Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
    Det havde næppe været populært, hvis det var sket heller. Altså at folk fik karantæner på baggrund af historik og baggrund.

Ovenstående er bare lige en kommentar til argumentationen og ikke om der skulle være gjort det ene eller andet, det ved jeg for lidt om til at skulle kloge mig her.
    Det er vel i bund og grund det der er sket i nogle tilfælde denne gang. AGF episoden står ikke alene på folks karantænebreve og må jeg da sige, at politiet har været lidt kreative ift. forseelser og/eller gået langt tilbage i tiden. Der er endda blevet hevet gamle karantæner frem i brevet som allerede er afsonet fra flere år tilbage.

Politiet kan gøre hvad de lyster med den "generelle karantæne" og de er sikkert piv ligeglade.

Synes det er utroligt svært at forholde sig til denne sag, når man ikke ved, hvad der præcist foregik: hvem gjorde hvad, hvor mange, hvordan osv?

Principielt er jeg kritisk overfor politiets aggressive adfærd, og bekymret over retstilstanden generelt. Politiet har fået mange beføjelser i de senere år, som jeg synes bevæget sig på kanten af det acceptable for et åbent og frit samfund, og særligt de præventive anholdelser er problematiske, når de anvendes i stort set alle sammenhænge. Men igen, hvad skete der præcis i Nørregade? hvor meget blev der spillet op, hvordan reagerede man på politiets anvisninger osv? Det er ikke til at gennemskue.

Dernæst er jeg også med på, at OB er meget dårlige til at indgå i dialog med deres fans, og generelt bakke op om miljøet, hjælpe og støtte i forhold til de problemer der kan opstå. Vi ser jo altså bare Brøndbyfans igen og igen slippe med nærmest ingen straf, for ting der langt overgår noget der er foregået i Odense nogensinde, og det skyldes en aktiv indsats. Der er OB generelt en klub der modarbejder den uofficielle fanscene, hvilket er virkelig ærgerligt.

Det værste er, at det er svært at se en løsning i horisonten uanset hvor stor en kikkert jeg bruger. Det kræver i hvert fald et grundlæggende holdningsskifte i OB, og det er svært at få øje på.

Regler for indlæg