Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Boykot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
    Hvis du ikke så det her ...

    https://www.dr.dk/nyheder/politik/op...r-nedadgaaende

    Jeg vil sige 3 ting her.

    1. Der er færre hændelser.
    2. Der blev anholdt syv fans og der kan komme flere anholdelser, men det skal jo selvfølgelig afhænge af om der er nogen beviser for at de pågældende har gjort noget ulovligt ... præcis som det burde i forbindelse med karantænerne til OB`s fans, som vist blev det og ikke har ført til yderligere straf (jeg er helt enig i at ideen med at straffe en hel flok, for nogle få mennesker i den floks handlinger, er en meget ærgerlig udvikling).
    3. Brøndbys fans, dem der har gjort noget ulovligt, slipper dermed ikke for straf.

    1. Jeg kan ikke se hvordan dit link på nogen måde relaterer sig til det jeg skriver. Jeg er udmærket klar over den generelle udvikling.
    2. Det var dog et himmelråbende naivt indlæg. Nej, ikke alle der har gjort noget ulovligt i Brøndby bliver straffet. Som du selv siger skal det bevises, men det virkelige problem ligger jo i at identificere de pågældende. Deres antal er, som jeg skriver, så store, at politiet ikke tør gribe ind i situationen, selvom de står fuldt maskerede med slagvåben og tåregas. Men hvis du vitterligt tror at vi alle er lige for loven i dette tilfælde, så skal du da være velkommen til at blive i illusionen.

    Comment


      Så er den gal med "jargonen" igen på vestegnen

      https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...angreb/7390654
      Believe OB

      ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

      Ligegyldige kampe eksisterer ikke

      Comment


        På en måde har jeg respekt for Brøndby IFs arbejde med at skabe fankultur og beskytte egne fans, men den her retstilstand er efterhånden helt grotesk. Når man I Odense bliver arresteret og får årelange karantæner alene på mistanken, og man omvendt fuldstændigt straffrit kan hærge og overfalde i Brøndby, så er min retsfølelse ret krænket. Når det tilmed ofte ender sådan, at det er de andre klubber der må bøde, f.eks. ved at miste indtægter på udebaneafsnittene, er følelse af total korruption ret nærliggende. OB skylder os og ligaen, at gøre kraftigt opmærksom på dette, og bearbejde de fynske politimyndigheder og myndighederne generelt, for at sætte fokus på denne åbenlyse voldsomme uretfærdighed.

        Skulle Brøndby dømmes som andre bliver, skulle de spille mange kampe for gabende tomme tribuner, hjemmekampe vel og mærke.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
          1. Jeg kan ikke se hvordan dit link på nogen måde relaterer sig til det jeg skriver. Jeg er udmærket klar over den generelle udvikling.
          2. Det var dog et himmelråbende naivt indlæg. Nej, ikke alle der har gjort noget ulovligt i Brøndby bliver straffet. Som du selv siger skal det bevises, men det virkelige problem ligger jo i at identificere de pågældende. Deres antal er, som jeg skriver, så store, at politiet ikke tør gribe ind i situationen, selvom de står fuldt maskerede med slagvåben og tåregas. Men hvis du vitterligt tror at vi alle er lige for loven i dette tilfælde, så skal du da være velkommen til at blive i illusionen.
          Så du ved at der er færre hændelser, men dit problem er om fans bliver behandlet ens.

          Jeg er ret sikker på, at fans af Brøndby også har prøvet at blive anholdt præventivt om de også har oplevet de her lange karantæner på den baggrund kan jeg ikke sige noget om, men det er dog nok et logisk gæt at det forholder sig sådan.

          Kom der andet end karantæner og måske gadeuorden ud af anholdelserne i Odense?
          Jeg tænker at de anholdte i Brøndby, både dem der allerede er og dem der sker fremadrettet, kan se frem til noget mere alvorlige sigtelser.

          Du skriver selv at du ikke ved det, men gætter og konkluderer så efterfølgende ... er det ikke netop det du ville hade at se ske imod fans af OB?

          Det jeg efterspørger er objektivitet og så er jeg bare stor fan af dialog, for uanset hvor dumt det er det de laver efter kampen, så ER der en grund og den skal vi finde frem til ... for at kunne løse det bedre fremadrettet (her tænker jeg også i samfundet generelt).
          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

          Jeg er ikke fan.
          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

          Comment


            Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
            På en måde har jeg respekt for Brøndby IFs arbejde med at skabe fankultur og beskytte egne fans, men den her retstilstand er efterhånden helt grotesk. Når man I Odense bliver arresteret og får årelange karantæner alene på mistanken, og man omvendt fuldstændigt straffrit kan hærge og overfalde i Brøndby, så er min retsfølelse ret krænket. Når det tilmed ofte ender sådan, at det er de andre klubber der må bøde, f.eks. ved at miste indtægter på udebaneafsnittene, er følelse af total korruption ret nærliggende. OB skylder os og ligaen, at gøre kraftigt opmærksom på dette, og bearbejde de fynske politimyndigheder og myndighederne generelt, for at sætte fokus på denne åbenlyse voldsomme uretfærdighed.

            Skulle Brøndby dømmes som andre bliver, skulle de spille mange kampe for gabende tomme tribuner, hjemmekampe vel og mærke.
            Jeg var ligesom de tre andre ved bordet for nogle år siden få centimeter fra at få en stor sten i hovedet, da De Stribede bussen kørte fra Brøndby Stadion og var så langt derfra, at der ingen politibeskyttelse var. Jeg så den unge taberpsykopat løbe nedad en skrænt mod os. Kun held forhindrede en alvorlig ulykke.
            Jeg ved ikke hvad der skete med ham bagefter. Nok ingenting. Ja ved ikke om det blev anmeldt af De Stribede (eller Tigerne, som det dengang hed -et dårligt navn). Men de, der er så langt ude, skal da i forvaring på en eller anden måde. Det er overlagt vold mod sagesløs.
            Umodne, vrede unge mænd skal ikke kunne udleve deres følelser under dække af at kalde sig fodboldfan. Og de bør også beskyttes mod at ryge ind i den voldscentrifuge, der trives blandt nogle såkaldte fans.
            Jeg så gerne at politi/domstolen og de enkelte klubber slår hårdt ned på de slemme af fansene, men det skal være uanset, hvor de hører til. Men hellere slå ned på en for lidt end en for meget. Romerlys f.eks. er slet ikke i den kategori - forudsat at der er rimeligt styr på brugen, selvfølgelig.

            Det er de voldelige fans skyld, at det hele strammer så meget til nu. De er vores alles fjender.
            Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

            OB - engang var vi gode

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
              Jeg var ligesom de tre andre ved bordet for nogle år siden få centimeter fra at få en stor sten i hovedet, da De Stribede bussen kørte fra Brøndby Stadion og var så langt derfra, at der ingen politibeskyttelse var. Jeg så den unge taberpsykopat løbe nedad en skrænt mod os. Kun held forhindrede en alvorlig ulykke.
              Jeg ved ikke hvad der skete med ham bagefter. Nok ingenting. Ja ved ikke om det blev anmeldt af De Stribede (eller Tigerne, som det dengang hed -et dårligt navn). Men de, der er så langt ude, skal da i forvaring på en eller anden måde. Det er overlagt vold mod sagesløs.
              Umodne, vrede unge mænd skal ikke kunne udleve deres følelser under dække af at kalde sig fodboldfan. Og de bør også beskyttes mod at ryge ind i den voldscentrifuge, der trives blandt nogle såkaldte fans.
              Jeg så gerne at politi/domstolen og de enkelte klubber slår hårdt ned på de slemme af fansene, men det skal være uanset, hvor de hører til. Men hellere slå ned på en for lidt end en for meget. Romerlys f.eks. er slet ikke i den kategori - forudsat at der er rimeligt styr på brugen, selvfølgelig.

              Det er de voldelige fans skyld, at det hele strammer så meget til nu. De er vores alles fjender.

              Helt enig

              Der bliver nd til at være en stram kurs overfor vold og ballade i forbindelse med fodboldkampe. Klart fest farver ballade alkohol og kokain vil tiltrække en bestemt type af unge mennesker, en farlig cocktail der kan fa fatale konsekvenser. Der bliver nød til at være en høj grad af selvjustits blandt fangrupperinger. og udelukke typer der ikke kan trække grænsen.

              en sådan fatal handling så vi jo i horsens for nogle år siden da en OB tilhænger bevist kørte ind i nogle Horsens fans og livsfarligt kvæstede den ene af dem. Vil ikke kalde ham fodbold fan eller at fangrupperingen har et ansvar for en sådan handling, han er et eksempel på en type som tiltrækkes af stemningen ved fodboldkampe.

              er ikke tilhænger af kollektiv straf, men man kan godt i DK dømmes på indicier, eksempelvis når nogle er i besiddelse af knojern og masker, og søger kontakt med et udeholds fans.

              Det der sker i Brøndby er så groft og så lid med fodbold kultur at gøre, så er tilhængere af kampe uden tilskuere på hjemmebane

              Comment


                Jeg synes nu alligevel, der skal mere til end indicier. Det må være let nok lige at vente at se - evnt. med foto. Men tages maske på, så det ikke er muligt at identificere tossen, er der jo nu en klar lov mod det. Brug den. Men ikke kun indicier. Det er unødvendigt.
                Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                OB - engang var vi gode

                Comment


                  https://www.bt.dk/fodbold/tumult-eft...elser-mod-fans

                  Comment


                    Hvad sker der oppe i hovedet på en der giver sig til at kaste sten mod andre... og hvordan kan man slippe med en sigtelse om hærværk?????
                    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                      Hvad sker der oppe i hovedet på en der giver sig til at kaste sten mod andre... og hvordan kan man slippe med en sigtelse om hærværk?????
                      Problemet er nok at der foregår meget lidt oppe i hovedet.

                      Comment


                        Jeg tager dybt afstand fra sådan nogle fans. Hellere et dødt stadion så. Og halvtomt.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                          Jeg synes nu alligevel, der skal mere til end indicier. Det må være let nok lige at vente at se - evnt. med foto. Men tages maske på, så det ikke er muligt at identificere tossen, er der jo nu en klar lov mod det. Brug den. Men ikke kun indicier. Det er unødvendigt.
                          Er ikke uenig i at i en isoleret situation, skal man ikke straffes eller have karantæne hvis man har en maske i lommen. Poltiet vurdere at OB fans søger konforntration da OB fans nærmer sig en gruppe af udeholdsfans, kropsvisiterer og finder effekter som sandsynligvis skal bruges til en ulovlig handling, syntes den er lidt svær det er jo ikke ulovligt at have en maske i lommen og der vil sikkert heller ikke kunne falde en dom på formodningerne, knojern ved jeg ikke om er ulovligt at bære.

                          På stadion kan man forbyde at medbringe begge evt sætte skilte op der speciferer hvad man må medbringe og at der gives karantæne hvis det forsøges medbringes på stadion.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                            Jeg tager dybt afstand fra sådan nogle fans. Hellere et dødt stadion så. Og halvtomt.
                            Helt enig i at det er totalt uacceptabelt, håber den stenkastende person ikke har tilknytning til nogen fangruppering men blot er en no brain lonely Wolf,

                            Fodbold tiltrækker nok desværre nogle typer der ikke kan tåler alkohol m.m og ønsker mere spænding og action end der foregår på banen. Svært at undgå kedelige situationer 100 %,, men håber at fangrupperinger vil tage afstand fra vold og udelukke personer der vil bruge vold,

                            Comment


                              Hvad siger folk til stemningen igår?

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Prins Henrik Se indlæg
                                Hvad siger folk til stemningen igår?
                                Vi grinte meget af dem der forsøgte, der hvor jeg sad, og det var egentlig uretfærdigt, for jeg synes der blev gjort et forsøg og det skal anerkendes. Når det er sagt, så noget af det der fik os til at le var primært at det lød som om capo og trommeslager var lidt en undskyldning for sig selv. Det skal forstås på den måde, at i stedet for at råbe og skrige løs i megafonen sang capoen "lidt for pænt" og det trak ikke rigtig nogen med. Fra hvor vi sad, lød det ligeledes som om, at trommeslageren ikke rigtig turde slå igennem på trommen, så den lød meget forkølet.
                                Når det er sagt, synes jeg det er fedt at nogen forsøger at tage teten, og med lidt mere øvelse vil jeg ikke afvise det kan blive til en hæderlig stemning.

                                Comment

                                Working...
                                X