Side 1 af 73 1231151 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 727

Emne: Boykot

Boykot

I søndags var jeg på stadion for første gang i tre år, efter en pause, hvor arbejde desværre umuliggjorde min tilstedeværelse. Jeg må sige, at det var en noget skuffende oplevelse. I 1. halvleg skulle der gå hele 35 minutter, før der blev startet en sang, og det er i mine øjne helt uhørt.

Efterfølgende har jeg fået at vide, at det skyldes et boykot fra Ultras Odense, men er der ikke andre, der agter at tage stemningen på sig - eller har den gruppering virkelig så meget at sige, hvad angår stemning?

Jeg håber på, at de involverede parter kan finde frem til en løsning, for dette er hverken spillere eller fans tjent med.

PS: Er der nogen, der ved, hvor længe dette boykot varer?

Senior Member Matti1887's avatar
    Oprettet
    Feb 2017
    Lokation
    KBH N
    Boykottet er på ubestemt tid, eller i hvert fald indtil de uberettigede karantæner af ultras medlemmer får adgang til stadion igen. Så det vil sige en potentiel pause på næsten 2 år, men mon ikke der kommer en løsning imellemtiden.

Indtil der er fundet en løsning, så vil ultras være ude og se nogle af U-holdene, hvor de viser deres støtte.

Citer Oprindeligt indsendt af MitiTemboHøgh Se indlæg
    I søndags var jeg på stadion for første gang i tre år, efter en pause, hvor arbejde desværre umuliggjorde min tilstedeværelse. Jeg må sige, at det var en noget skuffende oplevelse. I 1. halvleg skulle der gå hele 35 minutter, før der blev startet en sang, og det er i mine øjne helt uhørt.

Efterfølgende har jeg fået at vide, at det skyldes et boykot fra Ultras Odense, men er der ikke andre, der agter at tage stemningen på sig - eller har den gruppering virkelig så meget at sige, hvad angår stemning?

Jeg håber på, at de involverede parter kan finde frem til en løsning, for dette er hverken spillere eller fans tjent med.

PS: Er der nogen, der ved, hvor længe dette boykot varer?
    Jeg har fuld forståelse for deres boykot pga diverse karantæner og hvad der ellers skiller parterne. Men omvendt er jeg sig også lidt træt af alle de konflikter i dansk fodbold, nu senest med landsholdet. Uden sammenligning i øvrigt. For pokker hvor jeg ønsker en stærk fanscene i Odense. Og så gider jeg ikke se futsal spillere og TPI drenge på landsholdet. Kæft hvor er det latterligt.

Citer Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
    Boykottet er på ubestemt tid, eller i hvert fald indtil de uberettigede karantæner af ultras medlemmer får adgang til stadion igen. Så det vil sige en potentiel pause på næsten 2 år, men mon ikke der kommer en løsning imellemtiden.

Indtil der er fundet en løsning, så vil ultras være ude og se nogle af U-holdene, hvor de viser deres støtte.

Kan du komme med en beskrivelse af de uberettige karantæner ?

Lidt svært at fatte sympati for når det ik er nærmere beskrevet .
    Jesper Hansen :

Absolut helt enig. Ultras har indrømmet at nogle er berettigede mens nogle er uskyldige.
    Jack og OB har vel nærmest pligt til at være med til at fjerne nogle overtrædere fra danske stadions. Så jeg håber umiddelbart ikke det er alle karantæner der skal ophæves før boycot ophæves.
    Fortæl noget mere så vi har mulighed for at tage stilling.

Der er nogle hårdarbejdende fans, der har fået karantæne uden at have gjort noget galt. Det skal der laves om på. Hvad har det med din sympati at gøre, Magge? Og hvorfor skal du tage stilling, Tåhyler?

Citer Oprindeligt indsendt af Liam1 Se indlæg
    Der er nogle hårdarbejdende fans, der har fået karantæne uden at have gjort noget galt. Det skal der laves om på. Hvad har det med din sympati at gøre, Magge? Og hvorfor skal du tage stilling, Tåhyler?
    Hvad er de blevet beskyldt for? Har de bare fået at vide "I har karantæne; slut prut?"

Det folk savner, det er at få præcis at vide, hvad der er sket; og hvad disse folk er blevet beskyldt for, siden de har fået de karantæner. Hvis vi fik det at vide; så vil sympatien utvetydigt gå én vej. Ellers vil der være folk, der tænker "Det er sikkert bare nogle fanatiske tosser, der tror, de kan opføre sig som de vil, uden konsekvenser". Om man vil det eller ej.

Ultras er en del af fanscenen i OB. Vi andre er også fans af den samme klub; derfor skal vi også have lov til at tage stilling til en konflikt med en ledelse, som de fleste af os herinde heller ikke kan fordrage.

Men det kan vi ikke uden ordentlig info.

Det kan så være I er ligeglade med, at vi kommer til at støtte jer ubetinget; men ville det ikke være rart at have backing fra mange flere end jer selv?

MvH ChrisOB
    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

Citer Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    Hvad er de blevet beskyldt for? Har de bare fået at vide "I har karantæne; slut prut?"

Det folk savner, det er at få præcis at vide, hvad der er sket; og hvad disse folk er blevet beskyldt for, siden de har fået de karantæner. Hvis vi fik det at vide; så vil sympatien utvetydigt gå én vej. Ellers vil der være folk, der tænker "Det er sikkert bare nogle fanatiske tosser, der tror, de kan opføre sig som de vil, uden konsekvenser". Om man vil det eller ej.

Ultras er en del af fanscenen i OB. Vi andre er også fans af den samme klub; derfor skal vi også have lov til at tage stilling til en konflikt med en ledelse, som de fleste af os herinde heller ikke kan fordrage.

Men det kan vi ikke uden ordentlig info.

Det kan så være I er ligeglade med, at vi kommer til at støtte jer ubetinget; men ville det ikke være rart at have backing fra mange flere end jer selv?

MvH ChrisOB
    Det er nemlig derfor vi gerne vil vide noget mere.
    Jeg nægter at tro på at det er så vanvittigt at samtlige 20 er forfulgte uskyldigheder. Hvis boycot gælder til samtlige har fået ophævet karantæner håber jeg virkelig at vores 13 og 15 årige drenge kommer til at sætte pris på jeres støtte i 2 år.
    Jeg er sikker på I gør meget mere gavn på stadion.

Karantænerne er udstedt på baggrund af episoden inde i byen mod AGF i maj. Jeg kan fortælle jer lidt om, hvorfor det er vi føler os urimeligt behandlet.
    Hvis vi tager selve episoden, så skete der ingenting. Spøjst nok, så var det slet ikke meningen at det skulle udvikle sig på den måde som det gjorde. Politiet var ganske klar og fik jagtet alle mand der overhovedet var i området rundt og anholdt et klart flertal. Kigger vi på præcedens sager, så ville dette bare have udstedt en bøde og detention indtil AGF var ude af byen. Alle anholdte er blevet sigtet efter den paragraf vi kender fra ungdomshus-rydningen, altså at færdes i en voldelig demonstration.

På baggrund af ovenstående sigtelse har politiet været ude og svinge med deres såkaldte hooliganregister. Alle der så meget som har været registreret med navn eller haft en karantæne for ca. 7 år siden, er nu kommet i registeret. Jeg skal ikke udtale mig om hver specifik sag, og kender heller ikke til hver enkel. Det jeg ved er, at politiet har været ude og ramme alle de overhovedet kunne få fingre i- baseret på antagelser (man kan nemlig smide folk i deres register uden de er dømte eller har noget konkret på sig).

Politiet har uden tvivl indgået en dialog med OB om disse personer. Men hvorfor kontakter OB ikke os og hører os om sagen? Har de også bare læst artiklerne og gået ud fra, at der stod voldspsykopat skrevet i panden på alle?
    Vi forventer ikke at OB kunne gå ind og stoppe alle karantæner- vi forventer heller ikke at få alle ophævet. Men der har været nul kontakt fra dem før karantænerne blev udstedt. Først efter brevene kom har vi hørt fra vores SLO og co. Personligt tror jeg på, at hvis OB havde gået ind i dialogen med politiet velvidende at flere af disse sigtede personer ikke bør blive straffet på den måde, så kunne der nok godt have været kommet et andet udfald.
    Hvis ikke der falder en frikendelse på forhånd, så skal de sigtede drenge i retten. Her er jeg sikker på, at folk frikendes. På trods af en evt. frikendelse gælder karantænen stadigvæk. Det er der ikke meget retssamfund over...

Så det er meget simpelt. Vi står med et meget højt procenttal af den aktive stemningskerne der nu ikke må komme på stadion. Vi vil ikke miste vores drenge fordi de skal sidde og kukkelure i deres dagligstue og finde på noget andet at gå op i. Derfor vælger vi aktivt at støtte OB anderledes og hvor vi kan komme til det. Det er altid sjovt at følge førsteholdet, men helt basalt så er u-holdene lige så meget klubben som vores førstehold. Så i den kommende tid bliver det u-kampe, førsteholdstræninger og aktioner for OB til og med x antal kilometer fra stadion...
    Sidst redigeret af Whoven : 05-09-2018 kl. 06:24

Ikke at jeg mener kan skal se igennem fingrene med diverse forseelser, men hvor mangler klubben dog forståelser for fans der støtter klubben på andre måder end den officielle måde.

Gennem dialog fra klubbens side, kan man måske også sørge for, at ting ikke går for vidt. Synes ikke man hører om samme klapjagt på fans i de andre store klubber, og derfor står vi i dag igen med en kultur der er sparket tilbage til start.

Jeg håber jer der efterhånden er tilbage har modet til at kæmpe videre, for ellers ender Odense stadion som right to Dream park.

Regler for indlæg