Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Boykot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Stemningen var ok. Den var bedre end den ofte har været når de "uundværlige" har været der. Måske er ingen uundværlige?

    Comment


      Oprindeligt indsendt af RMN Se indlæg
      Mit fjernsyn er et beovision avant 55", så det tror jeg ikke
      Alle der ved blot en lille smule om stemning ved at man ikke kan bruge tv som retningsgiver, da det primært afhænger af tv-selskabernes lydbearbejdning. Man vil ofte undervejs i kampene kunne høre at de skiftevis skruer op og ned for de forskellige holds fans.

      Når det er sagt, så var der relativt mange i og omkring stemningsområdet, og særligt de første 10 min og i slutningen af kampen var stemningen godkendt - altså ud fra en lydmæssig betragtning. Bedre end nogle kampe, dårligere end andre.

      Samlet set var stemningsskabelsen dog mere fattig ift. klubinitiativer og mere ensidigt sangrepertoire.

      Det interessante er jo om man kan bygge ovenpå til mindre opgør, eller om det hele fiser ud. Og om OB vil blive ved med at gøre den odenseanske fanstand til grin landet over med deres initiativer.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af RMN Se indlæg
        Mit fjernsyn er et beovision avant 55", så det tror jeg ikke
        så burde du da have hørt at stemningen ikke var noget at råbe hurra for idag

        Comment


          Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
          så burde du da have hørt at stemningen ikke var noget at råbe hurra for idag
          Ja og de hvide og blå der blev sunget højest for var AGF :-)
          817 ⚪️
          Y.N.W.A ❤️

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
            Ja og de hvide og blå der blev sunget højest for var AGF :-)
            Præcis. De uofficielle mangler. Tror kun "kom alle mand" blev sunget 10 gange igår. Den sang er efterhånden så mega ødelagt. Men det åbenbart den eneste sang de officielle kan desværre. Stod selv i stemningsområdet igår. Så det med RMN siger der var god stemning. Øh 😁

            Comment


              Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
              Præcis. De uofficielle mangler. Tror kun "kom alle mand" blev sunget 10 gange igår. Den sang er efterhånden så mega ødelagt. Men det åbenbart den eneste sang de officielle kan desværre. Stod selv i stemningsområdet igår. Så det med RMN siger der var god stemning. Øh 
              Bedre end ingenting.

              MvH ChrisOB
              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
                Præcis. De uofficielle mangler. Tror kun "kom alle mand" blev sunget 10 gange igår. Den sang er efterhånden så mega ødelagt. Men det åbenbart den eneste sang de officielle kan desværre. Stod selv i stemningsområdet igår. Så det med RMN siger der var god stemning. Øh 
                Selvfølgelig mangler de på tribunen .
                Kom alle mand er jo også den eneste sang som er enkel og ligetil at synge med på for ikke rutinerede stemnings fans . Alt for mange af de sange vi har haft de senere år har været for komplicerede ift at få flere fans med på sangene .
                817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

                Comment


                  Må sige jeg egentlig er positiv overrasket over scenen igår...
                  Skide godt arbejde af de 2 i capo tårnet og manden på trommer. Det er sku ikke lige til at stille sig op og overtage den rolle. Alt for mange ikke stemnings skaber i området, men de gjorde et forsøg alle 3 og tak for det.

                  Også lagde jeg mærke til at man brugte rigtig mange "andre fans" fra tribunen til hjælp med røgen, det i mine øjne mega vigtigt at inddrage så mange som muligt så flere måske bliver draget af at bidrage til kommende kampe, både med disse ting og måske også rollerne som capo og tromme mand.

                  Spændende at se om der kan bygges videre på dette

                  Comment


                    Hvis den officielle fanklub kan begynde at opbygge deres eget fundament og blive uafhængige ift. stemningen fra de uofficielle, så er fanklubben nået utrolig langt set på deres massive inaktivitet de sidste par år - og det kan man kun have respekt for.

                    Men man er også nødt til at holde hovedet koldt og ikke snakke sine evner op på et niveau, hvor man ikke kan følge med på den lange bane. Man bliver nødt til at være virkelighedsnær og realistisk.

                    Holder man niveau til Hobro hjemme også? Esbjerg hjemme, en søndag kl. 20.00? Eller en kold decemberdag hjemme mod Vendsyssel?

                    At konkludere de uofficielle nu er overflødige efter én kamp er i hvert fald naivt, grotesk og respektløst.

                    Personer, som har kæmpet for fanmiljøet i så mange år, udarbejdet et fundament ift. stemning, tifoer, sange og andre stemningstiltag/aktioner kan ikke bare gøres overflødige.

                    Cadeau til de 3 herre i capotårnet, som virkelig gjorde et forsøg i lørdags - men vildere var det altså ikke. Når man efterfølgende læser, at både den ene capo (Kim Thiiborg) og få andre konkludere, at stemningen i lørdags var den bedste i denne sæson, hvis man ser bort fra Vejle Ude, så bliver jeg forarget. Bevares, ok lydtoppe af og til, meeeeeeeen.

                    Stemningen til Sønderjyske Hjemme, København Hjemme og Midtjylland Hjemme er 3 gode eksempler på, hvor vigtige de uofficielle er for fanscenen i Odense, hvor man mange gange rammer lydtoppe, som slår dem man hørte i lørdags.
                    Last edited by OBligation; 08-10-2018, 11:36.

                    Comment


                      https://www.facebook.com/groups/2562...8765290555787/

                      Comment


                        Nogen, der kan give mig en eneste god grund til at komme til det berømte DFF-møde, udover at vi atter skal høre devisen om, at Brøndby bliver bedre behandlet end os OB-fans?

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af MitiTemboHøgh Se indlæg
                          Nogen, der kan give mig en eneste god grund til at komme til det berømte DFF-møde, udover at vi atter skal høre devisen om, at Brøndby bliver bedre behandlet end os OB-fans?
                          Tja jeg har ihvertfald tænkt mig at tage med. Kunne da godt tænke mig at "lære", fiffet så vi også bliver behandlet bedre. Og så kunne jeg da godt tænke mig at vide hvordan de bruger deres SLO'er

                          Comment


                            Det er vel ret simpelt egentlig. Man har vel i klubben (for mange år siden) vurderet, at den massive opbakning har større værdi for klubben, end at følge alle regler til punkt og prikke uanset om det kaster lidt bøder for romerlys af sig hist og her.

                            Helt overordnet, og uden at have noget at have det i, så tror jeg flertallet i Brøndbys administration er pro den kultur klubbens fans opretholder inklusiv ALT hvad det indebærer. HVER gang de er i mediernes søgelys, og her taler jeg ikke om når de blot fyrer pyro af til en random superliga-kamp, så er klubben hurtigt ude og forklare, at "det ikke er acceptabelt", men der bliver lige præcis gjort ingenting bag kulissen. I mange andre klubber, inklusiv vores egen, så kan et trukket romerlys ikke få vagterne på tribunen hurtigt nok.

                            Jeg er ked af at sige det, men det er et spørgsmål om, at nogle klubber tolererer og blåstempler måden dele af deres fans går til fodbold på. Se bare i FCK, hvor man for en håndfuld år siden forsøgte at tage kampen op med Urban Crew. Det gik nok langt fra som forventet, og i dag, hvor man møder mindre modstand fra egen klub, er Sektion 12 LANGT længere fremme end tidligere. Jeg ved godt, det er en større by, så de også er flere mennesker, men det sejlede da klubben forsøgte at modarbejde de mest aktive fans, hvorimod de i dag er flot kørende på tribunen i min optik.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af OBligation Se indlæg
                              Hvis den officielle fanklub kan begynde at opbygge deres eget fundament og blive uafhængige ift. stemningen fra de uofficielle, så er fanklubben nået utrolig langt set på deres massive inaktivitet de sidste par år - og det kan man kun have respekt for.

                              Men man er også nødt til at holde hovedet koldt og ikke snakke sine evner op på et niveau, hvor man ikke kan følge med på den lange bane. Man bliver nødt til at være virkelighedsnær og realistisk.

                              Holder man niveau til Hobro hjemme også? Esbjerg hjemme, en søndag kl. 20.00? Eller en kold decemberdag hjemme mod Vendsyssel?

                              At konkludere de uofficielle nu er overflødige efter én kamp er i hvert fald naivt, grotesk og respektløst.

                              Personer, som har kæmpet for fanmiljøet i så mange år, udarbejdet et fundament ift. stemning, tifoer, sange og andre stemningstiltag/aktioner kan ikke bare gøres overflødige.

                              Cadeau til de 3 herre i capotårnet, som virkelig gjorde et forsøg i lørdags - men vildere var det altså ikke. Når man efterfølgende læser, at både den ene capo (Kim Thiiborg) og få andre konkludere, at stemningen i lørdags var den bedste i denne sæson, hvis man ser bort fra Vejle Ude, så bliver jeg forarget. Bevares, ok lydtoppe af og til, meeeeeeeen.

                              Stemningen til Sønderjyske Hjemme, København Hjemme og Midtjylland Hjemme er 3 gode eksempler på, hvor vigtige de uofficielle er for fanscenen i Odense, hvor man mange gange rammer lydtoppe, som slår dem man hørte i lørdags.
                              Jeg har så vidt muligt forsøgt at holde mig fra at deltage i debatter herinde; tror ikke mit blodtryk kan holde til det. Men når man skriver noget der er fuldkommen korrekt i en debat, som tit og ofte bliver pinliggjort af uforstående debatører herinde, så skal jeg lige reagere og give min mening til kende; længe leve ytringsfrihed.

                              Jeg har nu gennemlæst tråden herinde, og på Facebook, og jeg forstår så ganske udmærket at ultras føler sig trådt over tæerne; og ikke mindst at de føler, at der sidder nogen i afdelingen hos Jack The Snake, som forsøger at gøre dem overflødige.

                              Jeg har i mange år været fast inventar på RMN Tribunen, men aldrig været en del af eller tæt knyttet til ultras; eller casuals dengang de var der; men de gør et godt stykke arbejde. Et prisværdigt stykke arbejde, som har gjort jeg i mange år fortsat kom på stadion selvom spillet på banen ikke var til mere end seriefodbold. I dag sidder jeg på langsiden med min familie, hvor jeg kan drikke min øl uden sidemanden ved et uheld slår den ud af hånden på mig og nyder tosserne der troligt synger hver gang. Jeg respektere dem der vil synge, hoppe og skabe sig; for det lokker folk på stadion; og de har siden sølvmedaljerne været de eneste, som ville redde en synkende skude; altså fanmiljøet. Alt sammen samtidig med, at De Stribede ikke rørte en finger.

                              Stemningen mod Agf i lørdags var da så ganske udmærket; men nu havde man også afholdt børnefodboldstævne inden, det var en lørdag, Agf sendte en ordenlig flok festglade drenge herned, kampmarkedsføringen var skruet op på top og så tiltrækker denne kamp typisk mange personer til. Men jeg vil bestemt også mene, at man sang højere set over hele kampen mod SønderJyske, Fck og Fcm, hvor ultras var der.

                              Og så stod vores capoer ikke med sanghæfter; det er da pinligt. Og de har alt for høje forventninger til sig selv; I vil aldrig ramme ultras' niveau; sorry to say. Jeg kan alle sangene selvom jeg sidder på langsiden; det samme kan sønnike på 6 år; og de nye er ikke særlig svære. Sender en masse kærlighed til ultras, som lavede en sang lavet på en Rammstein melodi.

                              Kommer begge capoer også til Hobro hjemme? Og vil den ene stadig ligne en middelaldrene tosse i G-Star tøj? 2010 ringede; de vil gerne have deres tøj tilbage.
                              Last edited by LangsideBanditten; 09-10-2018, 09:48.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af LangsideBanditten Se indlæg
                                Jeg har så vidt muligt forsøgt at holde mig fra at deltage i debatter herinde; tror ikke mit blodtryk kan holde til det. Men når man skriver noget der er fuldkommen korrekt i en debat, som tit og ofte bliver pinliggjort af uforstående debatører herinde, så skal jeg lige reagere og give min mening til kende; længe leve ytringsfrihed.

                                Kommer begge capoer også til Hobro hjemme? Og vil den ene stadig ligne en middelaldrene tosse i G-Star tøj? 2010 ringede; de vil gerne have deres tøj tilbage.
                                Apropos pinliggøre debatten. Tænker sidste sætning skulle være blevet undladt, for ellers er jeg enig med dig.

                                Jeg var heller ikke imponeret over capoerne i lørdags - de evner mildest talt ikke opgaven. Men det har intet med deres påklædning at gøre, men et spørgsmål om rutine, mentalitet og at have publikums respekt. Jeg fornemmede tydeligt, at respekten for Kasper var langt større da han var capo - det samme gælder Christopher, som tog over efterfølgende.

                                Derudover er det et kæmpestort nederlag, at lørdagens capoer snakker sig selv op på et niveau, hvor de ikke befinder sig. Beklager de herrer, I når ikke de uofficielle til sokkeholderne - og kommer formentlig aldrig til det. Men at I forsøger fortjener ros - men så hold det på det niveau - især dig, kære Kim Thiiborg: at I prøver at tage teten og hjælpe hvor I kan er skidegodt, men ikke snak dig og Brian Larsen op på et niveau, hvor I ikke kan følge med.

                                De næste 2 år bliver interessante og de uofficielle vil blive savnet. Og så bliver det spændende at se, om fanklubben, Kim Thiiborg og den kommercielle afdeling kan holde det niveau, som de lige har fået sig snakket op på eller om luften allerede er gået af ballonen.

                                Comment

                                Working...
                                X