Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Boykot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Boykot

    I søndags var jeg på stadion for første gang i tre år, efter en pause, hvor arbejde desværre umuliggjorde min tilstedeværelse. Jeg må sige, at det var en noget skuffende oplevelse. I 1. halvleg skulle der gå hele 35 minutter, før der blev startet en sang, og det er i mine øjne helt uhørt.

    Efterfølgende har jeg fået at vide, at det skyldes et boykot fra Ultras Odense, men er der ikke andre, der agter at tage stemningen på sig - eller har den gruppering virkelig så meget at sige, hvad angår stemning?

    Jeg håber på, at de involverede parter kan finde frem til en løsning, for dette er hverken spillere eller fans tjent med.

    PS: Er der nogen, der ved, hvor længe dette boykot varer?

    #2
    Boykottet er på ubestemt tid, eller i hvert fald indtil de uberettigede karantæner af ultras medlemmer får adgang til stadion igen. Så det vil sige en potentiel pause på næsten 2 år, men mon ikke der kommer en løsning imellemtiden.

    Indtil der er fundet en løsning, så vil ultras være ude og se nogle af U-holdene, hvor de viser deres støtte.

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af MitiTemboHøgh Se indlæg
      I søndags var jeg på stadion for første gang i tre år, efter en pause, hvor arbejde desværre umuliggjorde min tilstedeværelse. Jeg må sige, at det var en noget skuffende oplevelse. I 1. halvleg skulle der gå hele 35 minutter, før der blev startet en sang, og det er i mine øjne helt uhørt.

      Efterfølgende har jeg fået at vide, at det skyldes et boykot fra Ultras Odense, men er der ikke andre, der agter at tage stemningen på sig - eller har den gruppering virkelig så meget at sige, hvad angår stemning?

      Jeg håber på, at de involverede parter kan finde frem til en løsning, for dette er hverken spillere eller fans tjent med.

      PS: Er der nogen, der ved, hvor længe dette boykot varer?
      Jeg har fuld forståelse for deres boykot pga diverse karantæner og hvad der ellers skiller parterne. Men omvendt er jeg sig også lidt træt af alle de konflikter i dansk fodbold, nu senest med landsholdet. Uden sammenligning i øvrigt. For pokker hvor jeg ønsker en stærk fanscene i Odense. Og så gider jeg ikke se futsal spillere og TPI drenge på landsholdet. Kæft hvor er det latterligt.

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
        Boykottet er på ubestemt tid, eller i hvert fald indtil de uberettigede karantæner af ultras medlemmer får adgang til stadion igen. Så det vil sige en potentiel pause på næsten 2 år, men mon ikke der kommer en løsning imellemtiden.

        Indtil der er fundet en løsning, så vil ultras være ude og se nogle af U-holdene, hvor de viser deres støtte.

        Kan du komme med en beskrivelse af de uberettige karantæner ?

        Lidt svært at fatte sympati for når det ik er nærmere beskrevet .
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

        Comment


          #5
          Absolut helt enig. Ultras har indrømmet at nogle er berettigede mens nogle er uskyldige.
          Jack og OB har vel nærmest pligt til at være med til at fjerne nogle overtrædere fra danske stadions. Så jeg håber umiddelbart ikke det er alle karantæner der skal ophæves før boycot ophæves.
          Fortæl noget mere så vi har mulighed for at tage stilling.
          Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

          OB - engang var vi gode

          Comment


            #6
            Der er nogle hårdarbejdende fans, der har fået karantæne uden at have gjort noget galt. Det skal der laves om på. Hvad har det med din sympati at gøre, Magge? Og hvorfor skal du tage stilling, Tåhyler?

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af Liam1 Se indlæg
              Der er nogle hårdarbejdende fans, der har fået karantæne uden at have gjort noget galt. Det skal der laves om på. Hvad har det med din sympati at gøre, Magge? Og hvorfor skal du tage stilling, Tåhyler?
              Hvad er de blevet beskyldt for? Har de bare fået at vide "I har karantæne; slut prut?"

              Det folk savner, det er at få præcis at vide, hvad der er sket; og hvad disse folk er blevet beskyldt for, siden de har fået de karantæner. Hvis vi fik det at vide; så vil sympatien utvetydigt gå én vej. Ellers vil der være folk, der tænker "Det er sikkert bare nogle fanatiske tosser, der tror, de kan opføre sig som de vil, uden konsekvenser". Om man vil det eller ej.

              Ultras er en del af fanscenen i OB. Vi andre er også fans af den samme klub; derfor skal vi også have lov til at tage stilling til en konflikt med en ledelse, som de fleste af os herinde heller ikke kan fordrage.

              Men det kan vi ikke uden ordentlig info.

              Det kan så være I er ligeglade med, at vi kommer til at støtte jer ubetinget; men ville det ikke være rart at have backing fra mange flere end jer selv?

              MvH ChrisOB
              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                Hvad er de blevet beskyldt for? Har de bare fået at vide "I har karantæne; slut prut?"

                Det folk savner, det er at få præcis at vide, hvad der er sket; og hvad disse folk er blevet beskyldt for, siden de har fået de karantæner. Hvis vi fik det at vide; så vil sympatien utvetydigt gå én vej. Ellers vil der være folk, der tænker "Det er sikkert bare nogle fanatiske tosser, der tror, de kan opføre sig som de vil, uden konsekvenser". Om man vil det eller ej.

                Ultras er en del af fanscenen i OB. Vi andre er også fans af den samme klub; derfor skal vi også have lov til at tage stilling til en konflikt med en ledelse, som de fleste af os herinde heller ikke kan fordrage.

                Men det kan vi ikke uden ordentlig info.

                Det kan så være I er ligeglade med, at vi kommer til at støtte jer ubetinget; men ville det ikke være rart at have backing fra mange flere end jer selv?

                MvH ChrisOB
                Det er nemlig derfor vi gerne vil vide noget mere.
                Jeg nægter at tro på at det er så vanvittigt at samtlige 20 er forfulgte uskyldigheder. Hvis boycot gælder til samtlige har fået ophævet karantæner håber jeg virkelig at vores 13 og 15 årige drenge kommer til at sætte pris på jeres støtte i 2 år.
                Jeg er sikker på I gør meget mere gavn på stadion.
                Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                OB - engang var vi gode

                Comment


                  #9
                  Karantænerne er udstedt på baggrund af episoden inde i byen mod AGF i maj. Jeg kan fortælle jer lidt om, hvorfor det er vi føler os urimeligt behandlet.
                  Hvis vi tager selve episoden, så skete der ingenting. Spøjst nok, så var det slet ikke meningen at det skulle udvikle sig på den måde som det gjorde. Politiet var ganske klar og fik jagtet alle mand der overhovedet var i området rundt og anholdt et klart flertal. Kigger vi på præcedens sager, så ville dette bare have udstedt en bøde og detention indtil AGF var ude af byen. Alle anholdte er blevet sigtet efter den paragraf vi kender fra ungdomshus-rydningen, altså at færdes i en voldelig demonstration.

                  På baggrund af ovenstående sigtelse har politiet været ude og svinge med deres såkaldte hooliganregister. Alle der så meget som har været registreret med navn eller haft en karantæne for ca. 7 år siden, er nu kommet i registeret. Jeg skal ikke udtale mig om hver specifik sag, og kender heller ikke til hver enkel. Det jeg ved er, at politiet har været ude og ramme alle de overhovedet kunne få fingre i- baseret på antagelser (man kan nemlig smide folk i deres register uden de er dømte eller har noget konkret på sig).

                  Politiet har uden tvivl indgået en dialog med OB om disse personer. Men hvorfor kontakter OB ikke os og hører os om sagen? Har de også bare læst artiklerne og gået ud fra, at der stod voldspsykopat skrevet i panden på alle?
                  Vi forventer ikke at OB kunne gå ind og stoppe alle karantæner- vi forventer heller ikke at få alle ophævet. Men der har været nul kontakt fra dem før karantænerne blev udstedt. Først efter brevene kom har vi hørt fra vores SLO og co. Personligt tror jeg på, at hvis OB havde gået ind i dialogen med politiet velvidende at flere af disse sigtede personer ikke bør blive straffet på den måde, så kunne der nok godt have været kommet et andet udfald.
                  Hvis ikke der falder en frikendelse på forhånd, så skal de sigtede drenge i retten. Her er jeg sikker på, at folk frikendes. På trods af en evt. frikendelse gælder karantænen stadigvæk. Det er der ikke meget retssamfund over...

                  Så det er meget simpelt. Vi står med et meget højt procenttal af den aktive stemningskerne der nu ikke må komme på stadion. Vi vil ikke miste vores drenge fordi de skal sidde og kukkelure i deres dagligstue og finde på noget andet at gå op i. Derfor vælger vi aktivt at støtte OB anderledes og hvor vi kan komme til det. Det er altid sjovt at følge førsteholdet, men helt basalt så er u-holdene lige så meget klubben som vores førstehold. Så i den kommende tid bliver det u-kampe, førsteholdstræninger og aktioner for OB til og med x antal kilometer fra stadion...
                  Last edited by Whoven; 05-09-2018, 06:24.

                  Comment


                    #10
                    Ikke at jeg mener kan skal se igennem fingrene med diverse forseelser, men hvor mangler klubben dog forståelser for fans der støtter klubben på andre måder end den officielle måde.

                    Gennem dialog fra klubbens side, kan man måske også sørge for, at ting ikke går for vidt. Synes ikke man hører om samme klapjagt på fans i de andre store klubber, og derfor står vi i dag igen med en kultur der er sparket tilbage til start.

                    Jeg håber jer der efterhånden er tilbage har modet til at kæmpe videre, for ellers ender Odense stadion som right to Dream park.

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af Whoven Se indlæg
                      Karantænerne er udstedt på baggrund af episoden inde i byen mod AGF i maj. Jeg kan fortælle jer lidt om, hvorfor det er vi føler os urimeligt behandlet.
                      Hvis vi tager selve episoden, så skete der ingenting. Spøjst nok, så var det slet ikke meningen at det skulle udvikle sig på den måde som det gjorde. Politiet var ganske klar og fik jagtet alle mand der overhovedet var i området rundt og anholdt et klart flertal. Kigger vi på præcedens sager, så ville dette bare have udstedt en bøde og detention indtil AGF var ude af byen. Alle anholdte er blevet sigtet efter den paragraf vi kender fra ungdomshus-rydningen, altså at færdes i en voldelig demonstration.

                      På baggrund af ovenstående sigtelse har politiet været ude og svinge med deres såkaldte hooliganregister. Alle der så meget som har været registreret med navn eller haft en karantæne for ca. 7 år siden, er nu kommet i registeret. Jeg skal ikke udtale mig om hver specifik sag, og kender heller ikke til hver enkel. Det jeg ved er, at politiet har været ude og ramme alle de overhovedet kunne få fingre i- baseret på antagelser (man kan nemlig smide folk i deres register uden de er dømte eller har noget konkret på sig).

                      Politiet har uden tvivl indgået en dialog med OB om disse personer. Men hvorfor kontakter OB ikke os og hører os om sagen? Har de også bare læst artiklerne og gået ud fra, at der stod voldspsykopat skrevet i panden på alle?
                      Vi forventer ikke at OB kunne gå ind og stoppe alle karantæner- vi forventer heller ikke at få alle ophævet. Men der har været nul kontakt fra dem før karantænerne blev udstedt. Først efter brevene kom har vi hørt fra vores SLO og co. Personligt tror jeg på, at hvis OB havde gået ind i dialogen med politiet velvidende at flere af disse sigtede personer ikke bør blive straffet på den måde, så kunne der nok godt have været kommet et andet udfald.
                      Hvis ikke der falder en frikendelse på forhånd, så skal de sigtede drenge i retten. Her er jeg sikker på, at folk frikendes. På trods af en evt. frikendelse gælder karantænen stadigvæk. Det er der ikke meget retssamfund over...

                      Så det er meget simpelt. Vi står med et meget højt procenttal af den aktive stemningskerne der nu ikke må komme på stadion. Vi vil ikke miste vores drenge fordi de skal sidde og kukkelure i deres dagligstue og finde på noget andet at gå op i. Derfor vælger vi aktivt at støtte OB anderledes og hvor vi kan komme til det. Det er altid sjovt at følge førsteholdet, men helt basalt så er u-holdene lige så meget klubben som vores førstehold. Så i den kommende tid bliver det u-kampe, førsteholdstræninger og aktioner for OB til og med x antal kilometer fra stadion...
                      Jeg har et par spørgsmål; og jeg vil gerne understrege, at jeg ikke tager politiets parti her:

                      1. Hvis det står til troende, at politiet påstår der blev fundet elefanthuer og romerlys på nogle af de anholdte; samtidigt med at Ultras befandt sig i nærheden af Sir Club, hvor der var AGF-fans; ville du ikke også antage at intentionen var at starte et slagsmål?

                      2. Hvorfor befandt Ultras sig i det hele taget dér? Blev Sir Club direkte opsøgt? Var I tilfældigvis i nærheden og så blev politiet tilfældigt kontaktet?

                      Og igen; jeg vil understrege, at jeg heller ikke tager ledelsens parti her; men de kan vel ikke lastes for, at det er politisk bestemt at intentionen er en forseelse i sig selv - altså er det ulovligt at befinde sig i nærheden af modstandernes fans på kampdage; hvis politiet skønner at der kan komme grovere forseelser ud af det.

                      OB kan ikke ændre lovparagraffer; og jeg tror desværre, at selv hvis de havde taget dialogen med politiet, så havde det ikke ændret noget med karantænerne.

                      Det er politikerne der bestemmer det; ikke OB. Og personligt synes jeg det register ER en tilsidesættelse af retssikkerhed, og at alene antagelsen af, at der vil ske noget grovere bør ikke være ulovligt. Så på den led er jeg helt på linie med jer.

                      Men når noget ER ulovligt, så kan OB ikke gøre noget ved det.

                      Hvad de kunne ha gjort; og det antager jeg er det vigtigste for; det var at kontakte jer noget tidligere - og ikke bare lade overskrifterne tale for sig selv. Det har de ikke gjort.

                      Så det næste spørgsmål vil være: Hvad skal der ske nu; for at forbrødningen kan ske? Skal OB sige undskyld for, at de ikke kontaktede jer? Hvad skal der til?

                      En ny SLO? At OB aktivt hjælper jer med at få karantænerne ophævet, nedsat? At der kommer en forståelse for, at I render rundt med romerlys og elefanthuer? At OB bliver aktiv i kampen for at få lys tilbage/ind på stadion under ordnede forhold? At Jesper Hansen fucker af? (Som jeg personligt hellere end gerne så)

                      Jeg skyder fra hoften; så hvis du bliver fornærmet over nogle af mine spørgsmål; så håber jeg du tilgiver mig - jeg er bare opsat på, at I får løst denne konflikt (jeg er pissetræt af konflikter), fordi hverken I, vi, de, os er tjent med at der ingen stemning er på stadion. Det skal ikke være sådan at mens man står og bitcher over hvordan et hus skal se ud, så brænder lortet ned. (Apropos landsholdet)

                      Jeg spørger, hvad skal der til, før denne konflikt kan blive løst, så førsteholdet får støtte igen? Som en lille sidebemærkning; og det er ikke for at forklejne betydningen af ungdomsholdene i OB, men jeg synes lidt det er forkert at sige, at U-holdene er lige så meget klubben som vores førstehold.

                      INGEN af os er på noget tidspunkt blevet fan af klubben OB p.g.a ungdomsholdene; førsteholdet er grunden til, at vi i det hele taget gives a shit omkring OB. Det er førsteholdet der er drivkraften bag en fankultur; det er førsteholdet, der tegner en fodboldklub. Det er grunden til at folk starter med at spille fodbold i OB; det er grunden til at folk samles omkring en klub. Ungdomsholdene er fødekæden til førsteholdet; det er derfor de er der.

                      Så det er alfa omega, at I kommer tilbage på stadion; i et vist omfang, under omstændighederne; både for os, for jer selv og for klubben som helhed. Jeg bifalder fuldt ud, at I bruger tiden på at fastholde de karantæneramte i en form for passion for klubben; men det er for mig at stikke sig selv blår i øjnene, hvis man bilder sig selv ind at ungdomsholdene er lige så vigtige som førsteholdet. Det er de ikke. De ER vigtige; men de er ikke grunden til, at Ultras i det hele taget eksisterer.

                      Få nu løst det her - og den opfordring gælder både jer - og i særdeleshed ledelsen. Ellers lægger de bare mere til fortællingen om at OSE stille og roligt dræber begejstringen for OB. Jeg synes ikke, at I skal blive del af den fortælling; jeg synes de resterende skal komme tilbage til stadion; uanset om jeg så forstår fuldt ud at I står ved de karantæneramtes side.

                      JEG ER PISSETRÆT AF KONFLIKTER; DER ØDELÆGGER DET JEG HOLDER AF!

                      MvH ChrisOB
                      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                        Jeg har et par spørgsmål; og jeg vil gerne understrege, at jeg ikke tager politiets parti her:

                        1. Hvis det står til troende, at politiet påstår der blev fundet elefanthuer og romerlys på nogle af de anholdte; samtidigt med at Ultras befandt sig i nærheden af Sir Club, hvor der var AGF-fans; ville du ikke også antage at intentionen var at starte et slagsmål?
                        Du har tydeligvis aldrig været en frivillig del af en slåskamp. Hvis en slåskamp opstår mellem parter efter gensidig interesse, hvorfor skulle nogen så maskere sig med en elefanthue? Og hvad vil du bruge et romerlys til i en slåskamp?

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af odense1984 Se indlæg
                          Ikke at jeg mener kan skal se igennem fingrene med diverse forseelser, men hvor mangler klubben dog forståelser for fans der støtter klubben på andre måder end den officielle måde.

                          Gennem dialog fra klubbens side, kan man måske også sørge for, at ting ikke går for vidt. Synes ikke man hører om samme klapjagt på fans i de andre store klubber, og derfor står vi i dag igen med en kultur der er sparket tilbage til start.

                          Jeg håber jer der efterhånden er tilbage har modet til at kæmpe videre, for ellers ender Odense stadion som right to Dream park.
                          Man jo jo desværre bare erkende at de officielle ikke kan tage interativ med stemningen. Det desværre de uofficielle der trækker læsset. Man kan jo se når de ikke synger hvor mange ikke stemningsskabere der faktisk står i selve stemningsområdet

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af Liam1 Se indlæg
                            Du har tydeligvis aldrig været en frivillig del af en slåskamp. Hvis en slåskamp opstår mellem parter efter gensidig interesse, hvorfor skulle nogen så maskere sig med en elefanthue? Og hvad vil du bruge et romerlys til i en slåskamp?
                            Det her handler ikke om hvor vidt de to kan bruges i en slåskamp; det handler om at personer, der bærer rundt på en elefanthue sjældent får gode intentioner skudt i skoene. Det handler om, hvad der kan have lagt til grund for sigtelser/troende at der ville opstå en slåskamp; der førte til de sigtelser/anholdelser.

                            Og nej; jeg har aldrig taget del i en frivillig slåskamp, og har heller aldrig tænkt mig at deltage i sådan. Har du?

                            MvH ChrisOB
                            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af Liam1 Se indlæg
                              Du har tydeligvis aldrig været en frivillig del af en slåskamp. Hvis en slåskamp opstår mellem parter efter gensidig interesse, hvorfor skulle nogen så maskere sig med en elefanthue? Og hvad vil du bruge et romerlys til i en slåskamp?
                              I min verden har kærligheden til OB og frivillig deltagelse i en slåskamp intet med hinanden at gøre

                              Comment

                              Working...
                              X