Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Boykot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af LangsideBanditten Se indlæg
    Lyder nu ellers som om ham nordfyn egentlig bare kaster fra sig med halve historier; han lyder ikke som en der ved noget som helst om noget. Og folk der pakker sandheden ind; de skal have det på den hårde måde. Synes obligation har været dygtig i sin argumentation; og tydeligt hans bagland; kilder om man vil; ved mere om sagen end nordfyn selv gør. Og hvad vi andre ved i bund og grund.
    Hvis Obligation er så overlegen i sin viden i forhold til Nordfyn, som du indikerer, så burde han også have nemt ved saglige argumenter fremfor personlige tilsvininger og stråmandsargumentation.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
      Hvis Obligation er så overlegen i sin viden i forhold til Nordfyn, som du indikerer, så burde han også have nemt ved saglige argumenter fremfor personlige tilsvininger og stråmandsargumentation.
      Jeg havde også smidt en personlig tilsvining afsted hvis jeg stod i obligations sko; hvis jeg blev direkte beskyldt for at lyve; samtidig med jeg ved mere en modparten; og blev beskyldt for at hælde vand ud af ørene; så skal personen sættes på plads. Nordfyn har selv kridtet banen op; snakker om ting personen bag det alias intet ved noget om; så må han sættes på plads med egen medicin. Ellers stopper han nok aldrig; og så skal vi andre være vidne til hans dårlige argumentation; og ikke mindst røvslikkeri. Det er tydeligt for enhver.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af LangsideBanditten Se indlæg
        Jeg havde også smidt en personlig tilsvining afsted hvis jeg stod i obligations sko; hvis jeg blev direkte beskyldt for at lyve; samtidig med jeg ved mere en modparten; og blev beskyldt for at hælde vand ud af ørene; så skal personen sættes på plads. Nordfyn har selv kridtet banen op; snakker om ting personen bag det alias intet ved noget om; så må han sættes på plads med egen medicin. Ellers stopper han nok aldrig; og så skal vi andre være vidne til hans dårlige argumentation; og ikke mindst røvslikkeri. Det er tydeligt for enhver.
        Jeg er ikke i tvivl om at du også havde sendt en sviner afsted - dig om det. Det ændrer ikke min pointe. Hvis man har et mål om at "vinde" de neutrale over på sin side, så er man nødt til at debattere ordentligt.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
          Jeg er ikke i tvivl om at du også havde sendt en sviner afsted - dig om det. Det ændrer ikke min pointe. Hvis man har et mål om at "vinde" de neutrale over på sin side, så er man nødt til at debattere ordentligt.
          Hvad synes du om nordfyns argumentation? Jeg synes den er på niveau med Jack Jørgensens bankoidé; en kæmpe ommer. Og tror såmen ikke at ultras forsøger at vinde de neutrales stemmer; de vil bare gerne informere omverdenen om hvad de gennemgår; sådan læser jeg det. Og så har vi personer som nordfyn; personer som kun er sat til verden for at være pisse træls. Og som prøver at ændrer på realiteterne.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af LangsideBanditten Se indlæg
            Hvad synes du om nordfyns argumentation? Jeg synes den er på niveau med Jack Jørgensens bankoidé; en kæmpe ommer. Og tror såmen ikke at ultras forsøger at vinde de neutrales stemmer; de vil bare gerne informere omverdenen om hvad de gennemgår; sådan læser jeg det. Og så har vi personer som nordfyn; personer som kun er sat til verden for at være pisse træls. Og som prøver at ændrer på realiteterne.
            Jeg synes ikke Nordfyns argumentation er specielt imponerende. Men hans sprogbrug er en anelse pænere end Obligations.

            Hvis man ikke prøver at vinde nogle over på sin side, hvorfor bruger man så tid på at debattere sagen? Kan man så ikke være fuldstændig ligeglad med hvad andre tænker? Jeg troede netop pointen var at man ville lægge et pres på OB for at ændre tingenes tilstand. Og det er vel alt andet lige nemmere, hvis man ikke er helt alene med det?

            Comment


              Oprindeligt indsendt af LangsideBanditten Se indlæg
              Hvad synes du om nordfyns argumentation? Jeg synes den er på niveau med Jack Jørgensens bankoidé; en kæmpe ommer. Og tror såmen ikke at ultras forsøger at vinde de neutrales stemmer; de vil bare gerne informere omverdenen om hvad de gennemgår; sådan læser jeg det. Og så har vi personer som nordfyn; personer som kun er sat til verden for at være pisse træls. Og som prøver at ændrer på realiteterne.
              Som jeg forstår driflin og flere andre der forholder sig skeptiske og afventende til sagen, så vil de som udgangspunkt netop gerne have svar på hvad "realiteterne" er og ikke mindst var.

              Jeg har grundlæggende sympati for Ultras. De er afgørende for god og fed stemning på stadion, uagtet om der skulle blomstre et mindre stemningsskabende fanmiljø op i skyggen af uenighederne. Det handler måske mere om personlig præference, at jeg mener at den type fans (Ultras) er attraktive i OB, men jeg har oplevet en loyalitet og tilstedeværelse fra de uofficielle som der ikke er andre fraktioner/grupperinger e.l. der kan måle sig med.

              Der kan vel ikke være megen tvivl om at ledelsen i OB har kørt en ekstremt stram kurs overfor egne fans gennem en laaaang årrække, og at denne kurs har haft en enormt stor betydning for stemningsskabelsen og den vedvarende opbakning til klubben. Derfor er jeg i allerhøjeste grad villig til at lytte til de uofficielle, og møde deres argumenter og hændelsesberetninger med velvillighed. Men som flere andre, så ved jeg så godt som ingenting. Lige i denne sag, så beskyldes skeptikere for at være uvidende, men man har tilsyneladende ikke i sinde at oplyse de uvidende. Det er en gordisk knude.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                Jeg synes ikke Nordfyns argumentation er specielt imponerende. Men hans sprogbrug er en anelse pænere end Obligations.

                Hvis man ikke prøver at vinde nogle over på sin side, hvorfor bruger man så tid på at debattere sagen? Kan man så ikke være fuldstændig ligeglad med hvad andre tænker? Jeg troede netop pointen var at man ville lægge et pres på OB for at ændre tingenes tilstand. Og det er vel alt andet lige nemmere, hvis man ikke er helt alene med det?
                Tja, har kørt den hårdt mod hårdt. Nordfyns argumentation har været decideret pinlig og direkte tydeliggjort, at han ikke ved nok omkring fanmiljøet, og det der foregår nu, til at kunne udtale sig. Fortryder jeg? Nej. Vil jeg tænke over det fremadrettet? Så absolut.

                Vi skal have åbnet folks øjne omkring den kommercielle afdelings håndtering af de uofficielle fans, karantæne-episoden og deres kamp for at gøre så stærke ildsjæle overflødige.

                Nordfyn aner ganske enkelt ikke hvad han snakker om og forsøger at tale fanklubbens og den kommercielle afdelings sag - det er da også sødt af ham - men det er udelukkende for at redde deres røv og stille dem i bedre lys. For virkelighedsbilledet er anderledes og det burde efterhånden være tydeliggjort, hvad den kommercielle afdelings målsætning er.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg

                  Der kan vel ikke være megen tvivl om at ledelsen i OB har kørt en ekstremt stram kurs overfor egne fans gennem en laaaang årrække, og at denne kurs har haft en enormt stor betydning for stemningsskabelsen og den vedvarende opbakning til klubben. Derfor er jeg i allerhøjeste grad villig til at lytte til de uofficielle, og møde deres argumenter og hændelsesberetninger med velvillighed. Men som flere andre, så ved jeg så godt som ingenting. Lige i denne sag, så beskyldes skeptikere for at være uvidende, men man har tilsyneladende ikke i sinde at oplyse de uvidende. Det er en gordisk knude.
                  Jeg ser ikke "skeptikerne" blive kaldt uvidende. Jeg ser at der bliver spurgt ind til, hvorfor at folk pr. automatik bare mener, at OB intet medansvar bør tage i den her sag, og en diskussion omkring hele deres håndtering af boykotten.

                  Og så er der folk som Nordfyn der flere gange konkluderer ting der er helt ude af trit med virkeligheden. Så bliver man kaldt uvidende, og det manglede da også bare.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                    Jeg ser ikke "skeptikerne" blive kaldt uvidende. Jeg ser at der bliver spurgt ind til, hvorfor at folk pr. automatik bare mener, at OB intet medansvar bør tage i den her sag, og en diskussion omkring hele deres håndtering af boykotten.

                    Og så er der folk som Nordfyn der flere gange konkluderer ting der er helt ude af trit med virkeligheden. Så bliver man kaldt uvidende, og det manglede da også bare.
                    Både og. Jeg synes de fleste "skeptikere" står uforstående overfor hvorfor de pr. automatik skal vælge hold, når vidensgrundlaget er så tyndt. Begge parter (både de uofficielle og ledelsen i OB) har aktier i den her sag, så når OB/Politiet (forståeligt) intet melder ud, og de "anklagede/sanktionerede" af alternative kanaler kommer med en (forståeligt) noget ensidig og hullet beretning, så er det da meget forståeligt at folk tager visse forbehold. Det er da imø helt almindelig og sund skepsis. Det er i øvrigt fuldstændigt uafhængigt at den sædvanlige holdning til fans og fankultur.

                    Hvad Nordfyn skriver står for hans egen regning - det lader til at også han/hun har huller i sit kendskab til sagen. Men jeg ved det reelt ikke. Netop derfor ønsker jeg ikke at fælde dom på et tyndt og tvivlsomt grundlag. Det er vel almen praksis for god, saglig debat?

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                      Jeg ser ikke "skeptikerne" blive kaldt uvidende. Jeg ser at der bliver spurgt ind til, hvorfor at folk pr. automatik bare mener, at OB intet medansvar bør tage i den her sag, og en diskussion omkring hele deres håndtering af boykotten.

                      Og så er der folk som Nordfyn der flere gange konkluderer ting der er helt ude af trit med virkeligheden. Så bliver man kaldt uvidende, og det manglede da også bare.
                      Jeg må erkende at jeg ikke har læst samtlige indlæg i tråden, men ved vi med sikkerhed at OB (Jack Jørgensen m.fl.) ikke har forhørt sig hos div. myndigheder om situationen, og om der på nogen måde er eller var noget de kunne gøre i fht. de anholdte, efter den helt konkrete, og udløsende AGF-episode i Nørregade.
                      Believe OB

                      ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                      Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af OBligation Se indlæg
                        Sandheden kan bestemt gøre ondt - men hvis man blot kaster fra sig med halve sandheder, så gør det egentlig ikke så ondt. Så bliver man mere irriteret over, at der sidder en bag et tastetur og tror han ved alt der vedrører fanmiljøet.

                        Korrekt, Andreas Brix har smidt Vejle-flagene ind i tifoskuret, således de ikke lå udendørs i et land som Danmark, hvor vejret er på grænsen til at opfører sig som skizofren. Men forsvarer det hans håndtering af de efterfølgende hændelser? Næppe. At han var en guttermand den ene gang giver ham vel ikke ret til efter behag at låse sig ind i de uofficielles skur og tage deres midler i brug - og endda dele ud af disse til højre og venstre, som til Horsens-kampen.

                        Og understreger lige endnu engang; Nej, du ved tydeligvis ikke nok omkring fanmiljøet i Odense til at du skal kunne udtale dig. Dine argumenter og udtalelser udmunder sig fra halve historier, som du har fra antagelser og en kontakt i fanklubben.

                        Har du egentlig kalenderført Dianas hverdag de sidste 5-8 år? Eller har du været receptionist for hendes privattelefon? Nu har jeg selv været i direkte kontakt med Kasper (capo) ift. fanklubbens involvering af tifo/banner mm, en person som har et utrolig tæt forhold til både Brian og Diana. Og jeg har ikke kunne fortælle de ting herinde, som jeg kan, uden at have rådført mig ved Kasper inden - og ærlig talt: En mand som har været i fanmiljøet i så mange år, som har fungeret som capo i mange år, været med omkring så mange tiltag, tifoer, møder mm i fanmiljøet, og er i tæt kontakt med fanklubben og endda har et tæt forhold til Brian og Diana, og ikke mindst kendskab til klubben og den kommercielle afdeling vil jeg betegne som en utrolig troværdig person i denne debat. Det er om nogen en, som ved hvad der røre på sig i miljøet og jeg kan ikke se hvorfor han skulle lyve omkring de ting.

                        Fakta er, at der er taget materialer fra de uofficielles tifoskur, som de nu trues med at få revet ned, for så derefter at smide disse materialer i et andet aflåst rum, hvor de uofficielle ikke har nøgle til. Kan du svare mig på hvorfor man ikke har låst de flag ind i skuret igen - Andreas Brix har jo tydeligvis nøglen til rådighed alligevel? Der må være en skjult agenda bag, at man låser disse materialer ind i et nyt rum, hvor de uofficielle ikke har adgang.

                        Jeg vil igen understrege: 5% af karantænerne er givet direkte efter bogen og du ser ingen te sig hysterisk over disse er blevet ramt af karantæner. Det er de sidste 90-95% som klubben skulle have hjulpet - dem som kunne hjælpes vel og mærke. Bevares, at man finder maskering og pyro på enkelte, som stensikkert skulle bruges på stadion er bøde- og karantæneberettiget - så lad dem få karantæne, vi snakker igen et fåtal der havde dette på sig.

                        Men langt størstedelen af dem der var til stede havde ingenting på sig, udover en kriminel baggrund som klistermærkeopsætter eller har råbt skældsord på tribunerne i det danske land. Skal de virkelig straffes med 2 år og sættes i samme båd som de andre involveret? Absolut ikke!

                        Og det er personer, som i årevis har kæmpet for at løfte fanmiljøet i Odense, udført frivilligt arbejde til gavn for klubben - dem kriminalisere I sådan uden videre og vil gøre dem overflødige. Det er fuldstændig absurd og dybt respektløst. Hvor var jeres stemningsengagement dengang de stadig var på tribunerne? I er først kommet ud af hullerne efter Jack Jørgensen stod klar med kødben og verbale øretæver - det er fakta!

                        Og ingen kan lyve sig fra, at Jack Jørgensen har givet Brian og Diana verbale øretæver, for det kan mange bekræfte og der er blevet vist SMS'er til folk, inklusiv Kasper og Christopher, som jeg har været i kontakt med.

                        Det er skidesødt, at du forsøger at redde fanklubben og den kommercielle afdeling i denne sag med halve historier og skubber ting under gulvtæppet - men det er ikke hele sandheden du fortæller og det har jeg fået bekræftet fra adskillige kilder, som er tættere på sagen end jeg personligt selv er - og som du stensikkert heller ikke er.

                        Men hvis du er så tæt på episoderne, så er jeg da sikker på, at både jeg, de uofficielle og de aktive her på forum gerne vil vide hvad din rolle er i fanmiljøet? Hvem er du? Hvad har du bidraget med? Hvad er din position i denne sag? Hvor har du din viden fra?

                        For mit vedkommende er jeg blot talerør for de uofficielle kvag min kontakt til flere af dem - og det kan jeg sagtens få disse personer til at bekræfte. Jeg skriver ikke ting herinde, som er ikke er accepteret af disse.

                        Så inden du hælder mere vand ud af ørene eller slikker mere bagdel på den kommercielle afdeling, så bør du nok tage stilling til om du ved nok til at udtale dig. Eller lever du også i en illusion? Virker som en hyppigt tendens efterhånden - nu havde vi også Champions League-stemning i lørdags og ramte lydtoppe, som selv Brøndby ville misunde os for at ramme.
                        Et sted skriver du at du personligt har set Diana på Occ, nu er det Kasper du har fået info fra.... Hmmm

                        Og ja hvem er jeg... Fan på tribunen i 17år... Og tidligere involveret i en fanfraktion. Og kammerat med en i bestyrelsen fra De Stribede. Jeg tænker jeg kender bare lidt til miljøet...

                        De ting jeg skrev tidligere står jeg ved...

                        Comment


                          Ser ikke noget trolleri her, tænker egentlig i skal stole mere på hinanden og lytte ...
                          Det er vel netop fraværet af de to ting der har skabt en stor del af problemet mellem fans på tribunen.
                          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                          Jeg er ikke fan.
                          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
                            Både og. Jeg synes de fleste "skeptikere" står uforstående overfor hvorfor de pr. automatik skal vælge hold, når vidensgrundlaget er så tyndt. Begge parter (både de uofficielle og ledelsen i OB) har aktier i den her sag, så når OB/Politiet (forståeligt) intet melder ud, og de "anklagede/sanktionerede" af alternative kanaler kommer med en (forståeligt) noget ensidig og hullet beretning, så er det da meget forståeligt at folk tager visse forbehold. Det er da imø helt almindelig og sund skepsis. Det er i øvrigt fuldstændigt uafhængigt at den sædvanlige holdning til fans og fankultur.

                            Hvad Nordfyn skriver står for hans egen regning - det lader til at også han/hun har huller i sit kendskab til sagen. Men jeg ved det reelt ikke. Netop derfor ønsker jeg ikke at fælde dom på et tyndt og tvivlsomt grundlag. Det er vel almen praksis for god, saglig debat?
                            Jeg har alle dage været for, at man ikke skulle vælge hold i den her sag. Boykotten er jo lige præcis sat i værk, så vi kan se virkningerne af, hvad der sker når de uofficielle udebliver.

                            Desværre har klubben så valgt, at man i stedet for handling i den givne sag, hellere vil gøre sig uafhængige af de uofficielle, og prøver at engagere nogle andre til at tage ansvar i stedet. Det er dem der ender med at vælge hold, uanset om de er bevidste om det eller ej. Hvis man vil undgå at være part i den her sag, burde man agere fuldstændig som man plejer.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                              Jeg har alle dage været for, at man ikke skulle vælge hold i den her sag. Boykotten er jo lige præcis sat i værk, så vi kan se virkningerne af, hvad der sker når de uofficielle udebliver.

                              Desværre har klubben så valgt, at man i stedet for handling i den givne sag, hellere vil gøre sig uafhængige af de uofficielle, og prøver at engagere nogle andre til at tage ansvar i stedet. Det er dem der ender med at vælge hold, uanset om de er bevidste om det eller ej. Hvis man vil undgå at være part i den her sag, burde man agere fuldstændig som man plejer.
                              Men vil vi så ikke stå uden stemning i 2 år?

                              Comment


                                Midt i alt det her roderi tror jeg ikke, at man skal undervurdere timingen af krantænerne. Kan det tænkes at OB’s uvildighed til at udfordre disse, hænger sammen med at der i kampene op til endelig var lidt fokus på thorborg og hans involvering i klubben, fra tribunen og særligt de uofficielles side???

                                Har hørt andet sted fra at OB nu er den klub i Danmark med flest registrerede hooligans, hvorfor bliver det ikke udfordret? Det hænger jo på ingen måde sammen.

                                OB har tidligere lykkedes med at lukke uofficielle grupperinger ned på kollektive karantæner, nogen rimelige andre ikke. Så det er ihvertfald ikke første gang.
                                Men mener at det har taget en bekymrende drejning denne gang, da det virker som om at ledelsens ønske er håndboldstemning og smilende folk på tribunerne.

                                Comment

                                Working...
                                X