Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt EfB-OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af bobbyG Se indlæg
    Der bliver simpelthen spillet for meget managerspil for nogles vedkomne herinde. Skulle det utrolige ske at JM ville vælge et system han aldrig har spillet før, og ligefrem lægge det helt om til at spille med to fløje en decimeret midtbane og uden wingbacks, så tænker du simpelthen at han skal droppe JBL, RJL og ofre en central midtbanemand samt en angriber, for at omkole MJ til wing i dit football manager system. Jeg siger ikke det er umuligt. Jeg siger blot at jeg giver 10 store fadøl og 200 i cash til en valgfri præmie for et godt kald, skulle det ske.
    Nu er det vel også for JM en mulighed at smide en angriber mere ind UNDER kampen hvis vi skulle ligge bag og må jagte et mål. Taler ja ikke om start-11 eller systemskifte. Så du kan god beholde din penge og drikke de fadøl selv.
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af bobbyG Se indlæg
      Der bliver simpelthen spillet for meget managerspil for nogles vedkomne herinde. Skulle det utrolige ske at JM ville vælge et system han aldrig har spillet før, og ligefrem lægge det helt om til at spille med to fløje en decimeret midtbane og uden wingbacks, så tænker du simpelthen at han skal droppe JBL, RJL og ofre en central midtbanemand samt en angriber, for at omkole MJ til wing i dit football manager system. Jeg siger ikke det er umuligt. Jeg siger blot at jeg giver 10 store fadøl og 200 i cash til en valgfri præmie for et godt kald, skulle det ske.
      Til sidst i Hobro kampen Erindrer jeg da vi spillede noget lignende. Om du så vil kalde det 5-2-3 eller 3-4-3 eller 3-4-1-2 gør sgu ikke den store forskel, men vi har spillet med 3 angribere af gangen i sæsonen.

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
        Til sidst i Hobro kampen Erindrer jeg da vi spillede noget lignende. Om du så vil kalde det 5-2-3 eller 3-4-3 eller 3-4-1-2 gør sgu ikke den store forskel, men vi har spillet med 3 angribere af gangen i sæsonen.
        Lige præcis. Vi havde Fester, AK og Helenius sammen på banen fra 72.minut til slutning af Hobro-kampen. Og i Randers spillede vi fra 74.minut til kampens slutning også med Fester, AK og Helenius sammen på banen.
        Mod Sje spillede vi også med tre angriber sammen på banen fra 46.minut til 70.minut ( det var AK, Jørgensen og Helenius, Helenius gik ud for Eskesen).
        Mod FCM kom Fester ind som tredje angriber men først i 90.minut.
        Det er vel helt helt klart at JM vælger at spille med tre angriber når vi må jagte målet.
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

        Comment


          #34
          Jeg ville faktisk lige nappe mine sædvanlige sidste 15 min af træningen, men alt var tomt kl. 11 ... så måske er de allerede smuttet til Esbjerg.
          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

          Jeg er ikke fan.
          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
            Jeg ville faktisk lige nappe mine sædvanlige sidste 15 min af træningen, men alt var tomt kl. 11 ... så måske er de allerede smuttet til Esbjerg.
            Det er såmænd fordi, at de træner på stadion; fra kl. 11; jævnfør træningsplan. ;-)

            MvH ChrisOB
            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
              Nu er det vel også for JM en mulighed at smide en angriber mere ind UNDER kampen hvis vi skulle ligge bag og må jagte et mål. Taler ja ikke om start-11 eller systemskifte. Så du kan god beholde din penge og drikke de fadøl selv.
              Har lige læst dit indlæg igen, og må erkende, at jeg havde misforstået dig lidt. Så var måske ikke helt så vanvittigt som det lige så ud da jeg først læste det.
              Og ja det er korrekt at vi har skubbet en midbane mand op i slutningen af nogle kampe så der har ligget et ekstra offensiv spiller. Men jeg vil nu stadig påstå at vi ikke har ligget i en 3-4-3 ... da der her ville være tale om smalle midtbanespillere og offensive wings. men mere er gået fra 3-2-3-2 (som relt er det vi spiller nu) til at skifte en midbane med en angriber og gøre det til en 3-2-2-3, hvis man kan snakke om at det overhodet er et system. Så beklager at jeg var lidt hurtig der :)

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                Til sidst i Hobro kampen Erindrer jeg da vi spillede noget lignende. Om du så vil kalde det 5-2-3 eller 3-4-3 eller 3-4-1-2 gør sgu ikke den store forskel, men vi har spillet med 3 angribere af gangen i sæsonen.
                Det er korrekt, men når vi taler systemer så er der altså en kæmpe forskel, for systemer handler om arbejdsopgaver i positionerne. Og vi har aldrig spillet 3-4-3 trods at vi har haft 3 angribere på banen ad gangen.

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af bobbyG Se indlæg
                  Har lige læst dit indlæg igen, og må erkende, at jeg havde misforstået dig lidt. Så var måske ikke helt så vanvittigt som det lige så ud da jeg først læste det.
                  Og ja det er korrekt at vi har skubbet en midbane mand op i slutningen af nogle kampe så der har ligget et ekstra offensiv spiller. Men jeg vil nu stadig påstå at vi ikke har ligget i en 3-4-3 ... da der her ville være tale om smalle midtbanespillere og offensive wings. men mere er gået fra 3-2-3-2 (som relt er det vi spiller nu) til at skifte en midbane med en angriber og gøre det til en 3-2-2-3, hvis man kan snakke om at det overhodet er et system. Så beklager at jeg var lidt hurtig der :)
                  Ah, come on. Vi har ikke spillet 3-4-3, men 3-2-2-3? Og du snakker om at spille for meget managerspil :-)

                  Er man derude synes jeg lidt man misbruger og misforstår brugen af de her simple tal-kombinationer til at forklare et holds "taktik".

                  Spiller man med tre midtstoppere, to (wing)backs og tre deciderede angribere må det komme under kategorien 3-4-3. Skal taktikken beskrives mere detaljeret kan man jo så gøre det.

                  Synes heller ikke man kan sige "vi spiller ikke 4-5-1, vi spiller 4-1-4-1 eller 4-2-3-1". Det er det samme. Alle formationer kan i bund og grund koges ned til 3 cifre. Det er formålet med at bruge det.
                  Last edited by Agbre; 12-09-2018, 13:32.

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af bobbyG Se indlæg
                    Har lige læst dit indlæg igen, og må erkende, at jeg havde misforstået dig lidt. Så var måske ikke helt så vanvittigt som det lige så ud da jeg først læste det.
                    Og ja det er korrekt at vi har skubbet en midbane mand op i slutningen af nogle kampe så der har ligget et ekstra offensiv spiller. Men jeg vil nu stadig påstå at vi ikke har ligget i en 3-4-3 ... da der her ville være tale om smalle midtbanespillere og offensive wings. men mere er gået fra 3-2-3-2 (som relt er det vi spiller nu) til at skifte en midbane med en angriber og gøre det til en 3-2-2-3, hvis man kan snakke om at det overhodet er et system. Så beklager at jeg var lidt hurtig der :)
                    Det er helt o.k.. :-)
                    Men hvordan du vil pakke det i en tal-system det kan man diskutere vel tre gange rund om jorden og tilbage... ;-)
                    Denne tal-systemer er ja ikke i stand at beskrive holdtaktiken tilstrækkelig. Tænk kun om Eskesen som ofte skifter siden og som findes ofte også i forreste række.
                    Er i hvert fald glad at JM griber ind fra sidelinjen og er modigt nok at gå "all in" hvis nødvendigt og smider en angriber mere ind.
                    Det er noget jeg kunne aldrig forstå under Kent: at vi holdt alt for fast i den samme spillemåde uafhængig af kampforløb og situation. I bedste fald blev Tingager send fremad som opspilstation i de sidste minutter når vi var bagud.
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      #40
                      https://www.fyens.dk/article/3284417

                      Skadesproblemer til i morgen. Er spændt på at se, hvordan man løser tingene, hvis både Ryan og Desler ikke er klar.

                      Comment


                        #41
                        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                        https://www.fyens.dk/article/3284417

                        Skadesproblemer til i morgen. Er spændt på at se, hvordan man løser tingene, hvis både Ryan og Desler ikke er klar.
                        Jeg gætter på, at det bliver Kløve på wingbacken, og det tror jeg såmænd godt kan blive fornuftigt nok.

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                          https://www.fyens.dk/article/3284417

                          Skadesproblemer til i morgen. Er spændt på at se, hvordan man løser tingene, hvis både Ryan og Desler ikke er klar.
                          Kløve spillede en halvleg på wingbacken for reserverne, så det må næsten blive ham.

                          Jeg er mest bekymret for Drachmann. Udover at han i sig selv ville være et tab, er det også svært at få øje på en oplagt afløser. JJ og Vacek mangler kampform, og jeg ville ikke være glad for at fjerne Tverskov fra forsvaret, hvor han har gjort det så glimrende.
                          SLO

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af MortenF Se indlæg
                            Kløve spillede en halvleg på wingbacken for reserverne, så det må næsten blive ham.

                            Jeg er mest bekymret for Drachmann. Udover at han i sig selv ville være et tab, er det også svært at få øje på en oplagt afløser. JJ og Vacek mangler kampform, og jeg ville ikke være glad for at fjerne Tverskov fra forsvaret, hvor han har gjort det så glimrende.
                            Helt enig. Drachmann viste sig hidtil vel som vores vigtigste mand på banen. Ville være skidt hvis ham ikke bliver klart for kampen.
                            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                            - Norbert Elgert -

                            Comment


                              #44
                              Det må indtil videre bero på rent gætværk omkring, hvor vigtig Drachmann er for spillestilen, thi vi endnu ikke har set holdet i den nuværende formation med en anden spiller på den plads. Jeg tror ikke, at Tverskov vil gøre et meget ringere job der. Marco Lund har også vist sig at være en ok kortsigtet løsning i forsvaret, og mod Esbjerg burde han kunne begå sig.

                              Jeg er spændt på at se, om enten Desler, Kløve eller hvem det nu bliver, kan levere på niveau med det Ryan har gjort rent offensivt især, hvilket må siges at være ret vigtigt med den måde vi spiller på. Det har jeg ikke høje forhåbninger til at de kan.
                              Last edited by Sheed; 13-09-2018, 12:26.

                              Comment


                                #45
                                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                                Det må indtil videre bero på rent gætværk omkring, hvor vigtig Drachmann er for spillestilen, thi vi endnu ikke har set holdet i den nuværende formation med en anden spiller på den plads. Jeg tror ikke, at Tverskov vil gøre et meget ringere job der. Marco Lund har også vist sig at være en ok kortsigtet løsning i forsvaret, og mod Esbjerg burde han kunne begå sig.

                                Jeg er spændt på at se, om enten Desler, Kløve eller hvem det nu bliver, kan levere på niveau med det Ryan har gjort rent offensivt især, hvilket må siges at være ret vigtigt med den måde vi spiller på. Det har jeg ikke høje forhåbninger til at de kan.
                                Jeg på ingen måde være nervøs over at bruge Tverskov på midtbanen, isoleret set. Det er de medfølgende rokeringer i forsvaret, jeg helst vil være foruden.

                                Men du har da unægteligt ret i, at vi så få kampe inde i sæsonen ikke har meget andet end gætværk og fornemmelser at basere sådanne antagelser på. Personligt har jeg bare været imponeret af Drachmann og især Tverskov som den midterste stopper.
                                SLO

                                Comment

                                Working...
                                X