Side 3 af 21 FørsteFørste 1234513 ... SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 208
    Administrator
    Oprettet
    Nov 2013
    Lokation
    Vissenbjerg

Re: Erfaringer med pillefyr?

THOMSEN: Har noget familie med sådan et fyr,og de brænder piller og affaldskorn i det.

det brænder utroligt rent,men der skal tømmes en smule aske af hver dag.

De er mega glade for det i forhold til det oliefyr de ellers havde
    Ved du om det bare kører "af sig selv", som de reklamerer med...? Altså tænder op når der bliver for koldt, og slukker når det bliver varmt nok?

Mvh

MaxHH

esbye
    Guest

MaxHH:
    THOMSEN: Har noget familie med sådan et fyr,og de brænder piller og affaldskorn i det.

det brænder utroligt rent,men der skal tømmes en smule aske af hver dag.

De er mega glade for det i forhold til det oliefyr de ellers havde
    Ved du om det bare kører "af sig selv", som de reklamerer med...? Altså tænder op når der bliver for koldt, og slukker når det bliver varmt nok?

Mvh

MaxHH
    Bortset fra at du selv skal fylde piller i en gang imellem, og tømme/rengøre en smule, så skulle det gerne passe sig selv. Det er i hvert fald det jeg hører fra svigerfar. (har ikke selv erfaringer med at fyre med piller)

Administrator
    Oprettet
    Nov 2013
    Lokation
    Vissenbjerg

esbye: Bortset fra at du selv skal fylde piller i en gang imellem, og tømme/rengøre en smule, så skulle det gerne passe sig selv. Det er i hvert fald det jeg hører fra svigerfar. (har ikke selv erfaringer med at fyre med piller)
    Lyder godt... så kom der også en smule konstruktivt ud af tråden i sidste ende... ,o)

Mvh

MaxHH (der ikke på nogen mulig måde havde forestillet sig at tråden kunne misforstås.. men i bagklogskabens ulideligt skarpe lys måske godt kan se hvorfor...)

Jeg kender en, der kender, der kender, der engang vendte ryggen til pillefyr...det skal man ikke gøre.

Pillefyr kan være en lummer fætter.

Ha ha.. For satan jeg var rundt på gulvet da jeg læste det indlæg. Forvirringen var stor!*

Tak for et godt grin med denne tråd!

Når det er sagt, kan jeg fortælle, at jeg i 4 år har haft en Bio-Comfort pillebrænder. Det fungerer ubeklageligt. Man indstiller den ønskede ´vandtemp (fx 65 grader), og så sørger fyret selv for at holde temperaturen. Det tænder selv op, går på pausefyring og stopper, når det er nødvendigt. Det eneste, jeg skal gøre, er at fodre det med træpiller og tømme for aske ca. en gang om ugen - det klares på 5 min med en askespand man sætter støvsugeren til.

Jeg er ikke helt klar over, hvordan prisudviklingen er/bliver, men jeg har kunnet fyre billigt i de sidste 4 år, selvom prisen på træpiller er steget.

Send mig en PM, hvis du vil have mere info

Administrator
    Oprettet
    Nov 2013
    Lokation
    Vissenbjerg

kongkaare: Tak for et godt grin med denne tråd!

Når det er sagt, kan jeg fortælle, at jeg i 4 år har haft en Bio-Comfort pillebrænder. Det fungerer ubeklageligt. Man indstiller den ønskede ´vandtemp (fx 65 grader), og så sørger fyret selv for at holde temperaturen. Det tænder selv op, går på pausefyring og stopper, når det er nødvendigt. Det eneste, jeg skal gøre, er at fodre det med træpiller og tømme for aske ca. en gang om ugen - det klares på 5 min med en askespand man sætter støvsugeren til.

Jeg er ikke helt klar over, hvordan prisudviklingen er/bliver, men jeg har kunnet fyre billigt i de sidste 4 år, selvom prisen på træpiller er steget.

Send mig en PM, hvis du vil have mere info

Nej, det lyder fint... tak for tilbagemeldingerne, især de sobre af slagsen... ,o)

Mvh

MaxHH

Administrator
    Oprettet
    Nov 2013
    Lokation
    Fruens Bøge

Er bange for Max snart inviterer ud til besigtigelse af hans pillefyr (I hans hjem med centralvarme)

Administrator
    Oprettet
    Nov 2013
    Lokation
    Vissenbjerg

Chuck: Er bange for Max snart inviterer ud til besigtigelse af hans pillefyr (I hans hjem med centralvarme)
    Du kigger bare forbi... og hvis du kan finde skyggen af centralvarme, så giver jeg en bajer... ,o)

Mvh

MaxHH (Du kan bare få adressen af Bayliss... han var ved at køre min brændestak ned for et års tid siden...)

Administrator
    Oprettet
    Nov 2013
    Lokation
    Fruens Bøge

Bwaha - hvad har den lille fyr da snart ikke kørt ind i? Broer, brændestakke, bilister - han jo landevejens svar på en littausk søkaptajn?

Regler for indlæg