Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Byrådsmøde om kunstgræsbaner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg
    [/COLOR]

    Når det nu er ambivalent for dig, og du påpeger at du ikke er fan af OB, hvorfor bliver du så ikke væk fra vort forum, så vi kan slippe for dine altid negative holdninger til den klub, vi andre er fan af, og som vi er stolte af. Nogle dage mere end andre, men vi er dog erklærede fans. På forhånd tak for hjælpen!
    Forummet er heldigvis ikke kun for fans.
    Uanset om man er fan eller ej, mener jeg også man bør forholde sig objektivt til den her type sager.
    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

    Jeg er ikke fan.
    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
      Det er jo fair nok, og det er jo en holdning du deler med mange. For mig er det her et klassisk eksempel på, når “der går Odense i den” (som Leif R vist også kalder det).
      Et eksempel på, hvor man forsøger at skubbe til gængs praksis og udfordre systemet. I Odense bliver det fremlagt som snyd, særbehandling - ja, nogle går endda så langt som til at smide korruptionskortet. I Herning er det driftigt, innovativt og i værste fald “klassens frække dreng”.
      På den måde har Odense langt henad vejen fået den klub, den fortjener.
      Hvad vil du kalde det hvis OB får andre regler end alle andre i kommunen, hvis det ikke er en særregel/positiv særbehandling og kan give mistanke om korrupt adfærd?
      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

      Jeg er ikke fan.
      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
        Hvad vil du kalde det hvis OB får andre regler end alle andre i kommunen, hvis det ikke er en særregel/positiv særbehandling og kan give mistanke om korrupt adfærd?
        For det første vil jeg sige, at du læser nogle ting ind i det referat/forslag, som jeg ikke kan se.
        2: Ifølge din tankegang så kan man ikke ændre på nogle regler/praksiser overhovedet, for hvis man stiller et forslag om sådan noget, så er det Per definition korrupt.
        3: jeg synes ikke, at der er noget odiøst i, hvis der er særregler for OB. Det er en speciel størrelse i Odense, som har andre krav og også muligheder (ift at varetage nogle af kommunens normale forpligtigelser) end langt de fleste (hvis ikke alle) klubber i Odense. Hvis det giver mening for både OB og kommunen, hvad er så problemet.
        4: OB’s amatørafdelingen er blevet syltet og har haft ringe forhold i årevis - det ska vel heller ikke være en ulempe, at der står OB på logoet eller hvad?

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
          Nu er jeg generelt modstander af kunstgræsbaner, da de forurener miljøet ... men kommunen har jo opstillet de scenarier der anvendes i kommunen, OB er bare ikke tilfredse og vil have andre/bedre vilkår end de andre.

          Hvis du ikke har læst hele afsnittet synes jeg du skal gøre det.
          Jeg er også modstander af plastikbaner. Både pga miljøet og fordi der ikke kan spilles rigtig fodbold på sådan et underligt underlag.
          Amatør afdelingen har også ønsket græsbaner. Det kan OK så ikke skaffe, så må de jo betale udgifter til at vedligeholde kunsten.

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
            Hvad vil du kalde det hvis OB får andre regler end alle andre i kommunen, hvis det ikke er en særregel/positiv særbehandling og kan give mistanke om korrupt adfærd?
            Nu kan det også blive lige retfærdigt nok nogen gange. Der findes ikke noget værre en sådan en gang millimeter demokrati der dræber alt vækst i samfundet.
            Jeg vil fastholde min påstand om at det er en formalitet at behandle den sag i kommunen. Men vil ikke blive forbavset hvis nogen partier ser rødt.

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
              Hvad vil du kalde det hvis OB får andre regler end alle andre i kommunen, hvis det ikke er en særregel/positiv særbehandling og kan give mistanke om korrupt adfærd?
              "OB, amatør har haft sagen til udtalelse, og efter boldklubbens opfattelse lever hverken driftsform 1 eller driftsform 2 op til intentionen i den aftale, der blev indgået i forbindelse med bevilling af midler til anlæggelse af to kunstgræsbaner i Ådalen til brug for OB, amatør."

              I forbindelse med banefordelinen blev der indgået en aftale hvor OB amatør fik bevilling af midler til anlæggelse af to kunstgræsbaner i Ådalen. De mener så ikke at de to driftsformer lever op til intensionen i den aftale der blev indgået. Det kan man tænke om hvad man vil. Men hvis det nu er tilfældet at ingen af de to driftsformer faktisk lever op til intensionen i den aftale der blev indgået, så er der vel ikke noget mærkeligt i at OB amatør ønsker andre regler. Og hvis det er tilfældet så er der vel ligeledes ikke noget mærkeligt (eller på nogen måde korrupt) i det, hvis kommunen finder det rimeligt at give dem andre regler.

              Hvis du kan gå med på ovenstående, så kan jeg også sagtens gå med til at sige at det hele rigtigt nok lugter lidt såfremt de to driftsformer faktisk lever op til intensionen i den aftale der i sin tid blev indgået.

              En ting er sikkert, OB amatør har i alt for lang tid haft kummerlige forhold (det kan du ikke være uenig i) og der er på ingen måde noget odiøst i at de gør deres for at få rimelige forhold til alle de børn og unge der er i amatørafdelingen. At du så insinuere at det i virkeligheden bare er OB prof afdeling der har formuleret svaret og at profferne i virkeligheden bare prøver at tilluske sig nogle nye kunstgræsbaner betalt af kommunen, det synes jeg egentligt siger langt mere om dig som person, end det siger om OB amatør som forening.

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg
                "OB, amatør har haft sagen til udtalelse, og efter boldklubbens opfattelse lever hverken driftsform 1 eller driftsform 2 op til intentionen i den aftale, der blev indgået i forbindelse med bevilling af midler til anlæggelse af to kunstgræsbaner i Ådalen til brug for OB, amatør."

                I forbindelse med banefordelinen blev der indgået en aftale hvor OB amatør fik bevilling af midler til anlæggelse af to kunstgræsbaner i Ådalen. De mener så ikke at de to driftsformer lever op til intensionen i den aftale der blev indgået. Det kan man tænke om hvad man vil. Men hvis det nu er tilfældet at ingen af de to driftsformer faktisk lever op til intensionen i den aftale der blev indgået, så er der vel ikke noget mærkeligt i at OB amatør ønsker andre regler. Og hvis det er tilfældet så er der vel ligeledes ikke noget mærkeligt (eller på nogen måde korrupt) i det, hvis kommunen finder det rimeligt at give dem andre regler.

                Hvis du kan gå med på ovenstående, så kan jeg også sagtens gå med til at sige at det hele rigtigt nok lugter lidt såfremt de to driftsformer faktisk lever op til intensionen i den aftale der i sin tid blev indgået.

                En ting er sikkert, OB amatør har i alt for lang tid haft kummerlige forhold (det kan du ikke være uenig i) og der er på ingen måde noget odiøst i at de gør deres for at få rimelige forhold til alle de børn og unge der er i amatørafdelingen. At du så insinuere at det i virkeligheden bare er OB prof afdeling der har formuleret svaret og at profferne i virkeligheden bare prøver at tilluske sig nogle nye kunstgræsbaner betalt af kommunen, det synes jeg egentligt siger langt mere om dig som person, end det siger om OB amatør som forening.
                Lad os lade være med at blive personlige, det er dumt :).

                Det er helt fair hvis du ikke er enig.

                Ja, der kan gættes om mange ting ... foreløbig ved vi kun at OB ønsker sig bedre forhold end andre.

                Jeg har intet imod amatørafdelingens ønsker om bedre forhold, men da den professionelle afdeling netop har forsøgt sig med argumentationen at det jo er fælles (i forbindelse med hvordan opgraderingen af de øvrige faciliteter skal finanseres) så mener jeg ikke det er søgt at påstå at de også har været inde over her.
                Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                Jeg er ikke fan.
                Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                  Lad os lade være med at blive personlige, det er dumt :).

                  Det er helt fair hvis du ikke er enig.

                  Ja, der kan gættes om mange ting ... foreløbig ved vi kun at OB ønsker sig bedre forhold end andre.

                  Jeg har intet imod amatørafdelingens ønsker om bedre forhold, men da den professionelle afdeling netop har forsøgt sig med argumentationen at det jo er fælles (i forbindelse med hvordan opgraderingen af de øvrige faciliteter skal finanseres) så mener jeg ikke det er søgt at påstå at de også har været inde over her.
                  Personlige? Når du uden nogen form for fakta kommer med en sådan kritik af klubben OB, en klub der betyder så meget for så mange, så bliver det nemt personligt. Men ok, Hvis man insinuere at det i virkeligheden bare er OB prof afdeling der har formuleret svaret og at profferne i virkeligheden bare prøver at tilluske sig nogle nye kunstgræsbaner betalt af kommunen, så synes jeg det siger langt mere om en selv, end det siger om OB amatør.

                  Du siger det jo så fint selv; "Ja, der kan gættes om mange ting ... foreløbig ved vi kun at OB (amatør) ønsker sig bedre forhold end andre". Hvorfor så ikke bare lade det være ved det? Du kan synes at det virker som et stædigt forsvar af OB, det synes jeg ikke det er. I disse fake news tider bliver jeg bare allergisk over for sådanne tomme postulater og så er det sådan set ligemeget om det vedrøre B1909, OB eller alle mulige andre klubber.

                  Comment


                    #39
                    Så nåede det FS

                    https://www.fyens.dk/odense/Kunstgra...rtikel/3279809

                    Comment


                      #40
                      Vedligeholdelsesudgiften svarer til 2-4 måneders løn til et fejlkøb. OB A/S skal købe ydelser på de baner som de selv får glæde af - hvis det altså skal være kunstgræs i stedet for dræn, godt græs og dygtig greenkeeper.
                      Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                      OB - engang var vi gode

                      Comment


                        #41
                        Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                        Vedligeholdelsesudgiften svarer til 2-4 måneders løn til et fejlkøb. OB A/S skal købe ydelser på de baner som de selv får glæde af - hvis det altså skal være kunstgræs i stedet for dræn, godt græs og dygtig greenkeeper.
                        Eller som formand for OB-amatør, Claus Eder, siger, så kan det betyde en stigning i kontingent på 1000kr om året, pr. spiller hvis amatørafd. skal være ansvarlige for vedligehold af kunstgræs. Kunstgræs som OB-amatør ikke selv har ønsket oprindeligt.
                        Believe OB

                        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                        Comment


                          #42
                          Hvorfor var det lige at det ikke blev græsbaner? Manglende dræn?

                          Comment


                            #43
                            Svineri hvis Odense Boldklub amatører skal hænge på den udgift. Det er ikke deres ansvar.

                            Comment


                              #44
                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              Ja, som byrådmødet også viste ønsker OB særregler, når der ikke kan trylles græsbaner frem.

                              Jeg synes i bør prøve at se det lidt fra oven, måske som hvis det var en anden klub ... er det rimeligt at OB ikke ønsker nogen af de to modeller, men vil have kommunen til at stå for for driftsudgifterne og så selv få indtægterne og hvordan tænker i de andre klubber ser på hvis OB får de her særregler?
                              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                              Jeg er ikke fan.
                              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                              Comment


                                #45
                                Hvem kommer til at bruge banerne i praksis. Amatører eller Proffer ?

                                Comment

                                Working...
                                X