Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Pokalturnering 18-19

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Marcondes er blevet langtidsskadet igen....
    Fandeme trist for ham, den lyder ikke god!
    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

    Jeg er ikke fan.
    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
      Marcondes har været ekstremt meget skadet, han er lige begyndt at starte inde igen og lavede et fremragende oplæg i den seneste kampe ... holder han sig fri af skader bliver han god.

      Ingvardtsen er ikke specielt god, derfor går det ikke så godt for ham, sådan ser jeg det ... men det ville jo også være ekstremt hvis alle slog til.
      Den nylige succesrate er dog ganske god.

      Bjelland kom fra FCN.
      Okore har spillet på landsholdet, indtil han fik sin alvorlige skade.
      Uffe Bech
      Anders Christiansen
      ... og så er der et væld af spillere på de forskellige ungdomslandshold.
      Mads Valentin Pedersen (U21)
      Marcondes (U21)
      Andreas Skov (U21).
      Magnus Kofod (U21)
      Victor Nelsson (U21)
      Mathias Jensen (U21) og bruttotrup til landsholdet.
      Baden Frederiksen (U19, nu Juventus).
      + et tocifret antal spillere på de "yngre landshold" (dem kan du så sige ikke er slået igennem, men det siger dog noget om poentialet)

      Udenlandske spillere af nyere dato.
      Runarsson, Island (måske ikke den vilde konkurrence)
      Amon, USA
      Bartolec, Kroatien.

      Det er ganske pænt og med sikkerhed bedre end alle andre med et budget på nogenlunde samme niveau.

      Hvad tænker du om superligaens niveau, på baggrund af den data jeg har linket til :) ... det var jo det jeg først opponerede imod.
      Jeg synes superligaen generelt er svag. FCK er skyld i den øjeblikkelige 13 plads. Når man ser et Brøndby hold blive revet midt over af Gent i begge kampe, var det 10 mål de scorede?
      Så synes jeg det er ringe. Jeg følger superligaen pga jeg er dansk. Ikke pga kvalitet. Så ser jeg Prl hvis jeg vil se god fodbold.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
        Jeg synes superligaen generelt er svag. FCK er skyld i den øjeblikkelige 13 plads. Når man ser et Brøndby hold blive revet midt over af Gent i begge kampe, var det 10 mål de scorede?
        Så synes jeg det er ringe. Jeg følger superligaen pga jeg er dansk. Ikke pga kvalitet. Så ser jeg Prl hvis jeg vil se god fodbold.
        Okay og indikationerne på at det muligvis ikke holder, overtrumfer ikke dit "synes" :)?
        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

        Jeg er ikke fan.
        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
          Okay og indikationerne på at det muligvis ikke holder, overtrumfer ikke dit "synes" :)?
          Nej så langt fra. Hvor meget fodbold mener du der er i hold som Hobro, Vendsyssel, Horsens, Randers, og Sønderjyske? De kører deres faste koncept som de prøver at overleve på. Men svage i europæisk sammenhæng, det er de sgu :)

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
            Marcondes har været ekstremt meget skadet, han er lige begyndt at starte inde igen og lavede et fremragende oplæg i den seneste kampe ... holder han sig fri af skader bliver han god.

            Ingvardtsen er ikke specielt god, derfor går det ikke så godt for ham, sådan ser jeg det ... men det ville jo også være ekstremt hvis alle slog til.
            Den nylige succesrate er dog ganske god.

            Bjelland kom fra FCN.
            Okore har spillet på landsholdet, indtil han fik sin alvorlige skade.
            Uffe Bech
            Anders Christiansen
            ... og så er der et væld af spillere på de forskellige ungdomslandshold.
            Mads Valentin Pedersen (U21)
            Marcondes (U21)
            Andreas Skov (U21).
            Magnus Kofod (U21)
            Victor Nelsson (U21)
            Mathias Jensen (U21) og bruttotrup til landsholdet.
            Baden Frederiksen (U19, nu Juventus).
            + et tocifret antal spillere på de "yngre landshold" (dem kan du så sige ikke er slået igennem, men det siger dog noget om poentialet)

            Udenlandske spillere af nyere dato.
            Runarsson, Island (måske ikke den vilde konkurrence)
            Amon, USA
            Bartolec, Kroatien.

            Det er ganske pænt og med sikkerhed bedre end alle andre med et budget på nogenlunde samme niveau.

            Hvad tænker du om superligaens niveau, på baggrund af den data jeg har linket til :) ... det var jo det jeg først opponerede imod.
            Jeg kan sagtens følge dig, Mads, men i forhold til de priser, der sælges til i FCN er udlandssuccessen relativt begrænset. Jeg har tidligere læst en analyse af forskellige tilgange til ungdomsarbejdet i danske klubber med perspektiver til udlandet, hvor den primære pointe var, at det var farligt at lære spillerne at spille alt for eendimensionelt, fordi det hindrede deres muligheder for at klare sig i klubber med andre spillesystemer.

            Det kunne måske godt forklare nogle af de udfordringer FCN-spillere har haft. Marcondes har ganske rigtigt været skadet, men han har også haft lange stræk uden skader, hvor han simpelthen bare har været bænket. Indvardsen har ikke slået til. Okore slog ikke til i udlandet. Uffe Bech slog ikke til i udlandet.

            Jeg mener du at en del af FCN's spillere har så høj kvalitet så de til trods for overpriser og eventuelt manglende erfaring i forskellige spilsystemer bør kunne klare sig godt i udlandet. Et eksempel er f.eks. Mathias Jensen.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
              Jeg kan sagtens følge dig, Mads, men i forhold til de priser, der sælges til i FCN er udlandssuccessen relativt begrænset. Jeg har tidligere læst en analyse af forskellige tilgange til ungdomsarbejdet i danske klubber med perspektiver til udlandet, hvor den primære pointe var, at det var farligt at lære spillerne at spille alt for eendimensionelt, fordi det hindrede deres muligheder for at klare sig i klubber med andre spillesystemer.

              Det kunne måske godt forklare nogle af de udfordringer FCN-spillere har haft. Marcondes har ganske rigtigt været skadet, men han har også haft lange stræk uden skader, hvor han simpelthen bare har været bænket. Indvardsen har ikke slået til. Okore slog ikke til i udlandet. Uffe Bech slog ikke til i udlandet.

              Jeg mener du at en del af FCN's spillere har så høj kvalitet så de til trods for overpriser og eventuelt manglende erfaring i forskellige spilsystemer bør kunne klare sig godt i udlandet. Et eksempel er f.eks. Mathias Jensen.
              Jeg tror du er inde på noget af det rigtige. Jeg har selv ofte tænkt tanken når vi har hørt spillere har fået udleveret en bog med spillesystem som der skal efterleves.
              Det tyder lidt på at mange får det svært når de kommer til udlandet og ikke kan læse sig frem til om de skal løbe til høje eller venstre :)

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                ... og de 2 år før det var fordelingen igen anderledes.

                Så lad os se hvor stor en andel af pointene FCK står for, de sidste 5 år, i forhold til sammenlignelige ligaer.
                FCK 48%
                Salzburg 52%
                Basel 44%
                Dinamo 46%

                Tjekkiet er under 40%
                Cypern er over 50%.

                Det kan altså ikke bekræftes at Danmark skiller sig ud der.

                I forhold til dit spørgsmål omhandlende placeringen så er mit svar et klart ja, da listen gælder for de sidste 5 år.
                Her er stillingen for den periode i superligaen, den køber jeg gerne (FCN er nr. 5).
                https://www.superstats.dk/stilling/f...r2=2018%2F2019

                Det er ikke et endegyldigt faktum men en meget stærk indikator og så ændrer styrkeforskellen sig jo også over tid, om 5 år kan vi ligge 1 plads højere eller 5 længere nede.
                Og derfor adskiller sæsonerne sig jo også fra hinanden.

                Og med 48 procent, så må det jo også siges at det er et enkelt hold som trækker et stort læs. Right?

                Jeg vil heller ikke bekræfte at Danmark skiller sig ud. Jeg siger at der er få ligaer man ser lignende. At det er de sammenlignelige ligaer, overrasker mig ikke. Bla. der af kommer det sig jo også, at de er sammenlignelige.
                Dog skal man også se på hvad de næstbedste hold skraber sammen. Og på trods af det(sammenlignet med DK) procentmæssig ikke er så stor forskel alle steder, så må man bare sige, at når 2. og 3. bedste i Schweiz skraber dobbelt så meget sammen som 2. og 3. i Danmark, så bliver det noget sværere at sige det er ét hold der tager det tunge læs.

                ... men indrømmet, omkring det sidste er argumentet ikke så stærkt, men vender jeg tilbage til udgangspunktet, at der i Danmark er et hold som tager det store læs, så kan det ikke rigtig være til debat, uanset hvad der sker eller ikke sker andre steder. Og derfor kan listen heller ikke bruges som fakta for hvor stærk Superligaen er.

                Ja, og de ændringer på ranglisten kan jo, især set med danske briller, komme ud fra om ét enkelt hold falder igennem eller får succes. Derfor skal den liste også tages med et gran salt.
                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
                  Jeg kan sagtens følge dig, Mads, men i forhold til de priser, der sælges til i FCN er udlandssuccessen relativt begrænset. Jeg har tidligere læst en analyse af forskellige tilgange til ungdomsarbejdet i danske klubber med perspektiver til udlandet, hvor den primære pointe var, at det var farligt at lære spillerne at spille alt for eendimensionelt, fordi det hindrede deres muligheder for at klare sig i klubber med andre spillesystemer.

                  Det kunne måske godt forklare nogle af de udfordringer FCN-spillere har haft. Marcondes har ganske rigtigt været skadet, men han har også haft lange stræk uden skader, hvor han simpelthen bare har været bænket. Indvardsen har ikke slået til. Okore slog ikke til i udlandet. Uffe Bech slog ikke til i udlandet.

                  Jeg mener du at en del af FCN's spillere har så høj kvalitet så de til trods for overpriser og eventuelt manglende erfaring i forskellige spilsystemer bør kunne klare sig godt i udlandet. Et eksempel er f.eks. Mathias Jensen.
                  Tror heller ikke det at være opvokset på kunstgræs nødvendigvis er en fordel når man skal videre.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                    Her tænker du så kun danske spillere?
                    Lobotka spiller når han er frisk.
                    Mathias Jensen har været skadet siden han kom til Celta, ellers havde han helt sikkert spillet.
                    Emre Mor får også spilletid.
                    Runarsson står fast i Frankrig.
                    Vi tager de helt store salg:
                    2012 (før det solgte de Nicki Bille til Villareal, og det gik heller ikke fantastisk)
                    Bjelland - OK, fik da spillet en del i Brentford
                    Adu - ham fik Brügge ikke meget sjov ud af (ja, han er genopstået i AIK, det er nok hans niveau)
                    2013: Okore - i AaB; det er nok hans niveau
                    2015: Bruninho og Uffe Bech: Bech mangler stadig at slå til i BIF. Det er nok hans niveau.
                    2016: Emre Mor: kunne blive til noget. Hvis mentaliteten altså er til det. Men knapt 10 mio Euro værd for Dortmund?
                    2017: Lobotka: bedste bud på en succéshistorie. Ingvardtsen - not so much. Marcondes - so-so, skade igen svært at vurdere.
                    2018: Jensen - jaeh, vi mangler så at se ham spille. Runarsson - ligner en succés.

                    2 succeser ud af 10; ingen af dem egenudviklede talenter fra den højt besungne talentafdeling. Derimod er både Lobotka og Runarson godt scoutet. Det samme gælder Mor. Samlet salgspris sandsynligvis på den anden side af 300 mio.

                    De er fantastiskt dygtige købmænd og har åbenlyst gode scouts. Og de kan holde et purungt hold i den bedste række, hvilket er en enorm præstation. Al respekt for det. Men når deres egenudviklede folk forlader reden, så er deres trackrecord bare ikke specielt imponerende.
                    Last edited by nixcha; 07-12-2018, 01:52.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
                      Jeg kan sagtens følge dig, Mads, men i forhold til de priser, der sælges til i FCN er udlandssuccessen relativt begrænset. Jeg har tidligere læst en analyse af forskellige tilgange til ungdomsarbejdet i danske klubber med perspektiver til udlandet, hvor den primære pointe var, at det var farligt at lære spillerne at spille alt for eendimensionelt, fordi det hindrede deres muligheder for at klare sig i klubber med andre spillesystemer.

                      Det kunne måske godt forklare nogle af de udfordringer FCN-spillere har haft. Marcondes har ganske rigtigt været skadet, men han har også haft lange stræk uden skader, hvor han simpelthen bare har været bænket. Indvardsen har ikke slået til. Okore slog ikke til i udlandet. Uffe Bech slog ikke til i udlandet.

                      Jeg mener du at en del af FCN's spillere har så høj kvalitet så de til trods for overpriser og eventuelt manglende erfaring i forskellige spilsystemer bør kunne klare sig godt i udlandet. Et eksempel er f.eks. Mathias Jensen.
                      Det er en supergod pointe! jeg er også af samme grund uenig i, at vi i OB skal have sådan en meget stram strategi for hvordan vi spiller, og at det skal gennemsyre hele klubben. Der sker intet ved, at prøve forskellige roller og positioner i sin ungdomstid, tværtimod kan det give værdifulde kompetencer. Det er klart, at fordelen ved FCNs system er, at spillerne kender deres rolle, og dermed er trygge og har nemt ved at imponere og præstere på superliganiveau. Det giver så nogle gode salg, men det tyder på, at de ikke har samme gennemslagskraft, når de kommer til udlandet, hvor der er et langt mere hårdt og konkurrencepræget miljø, jeg synes tendensen til manglende gennembrud er slående. Talentforskning viser ret entydigt, at dem der bliver rigtigt gode, er spillere der har mødt modgang og modstand i ungdomsårene, og skal kæmpe lidt ekstra for det. Dem der kommer nemt til det og kan se utroligt gode ud i en tidlig alder, mangler modstandsstyrke når tingene spidser til.

                      Comment


                        Den reelle kvalitet i fcns system, er at den udstiller spillernes spidskompetancer optimalt og skjuler manglerne. FCN spillerene er gode, men deres succes i nye klubber afhænger alt for ofte af om de får en lignende rolle. Det er en god forretnings model!

                        Comment


                          Så er pokalbold 27/2 kl 19 på stadion

                          https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/pokalk...n-er-fastlagt/

                          Comment


                            Kan det passe for mig at der var tidligere runder i år som ikke blev vist på tv (blandt andet en af vores kampe), fordi at der var europæiske kampe og at man ikke måtte vise pokalfodbold mens de var, eller husker jeg forkert?

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Galamush Se indlæg
                              Kan det passe for mig at der var tidligere runder i år som ikke blev vist på tv (blandt andet en af vores kampe), fordi at der var europæiske kampe og at man ikke måtte vise pokalfodbold mens de var, eller husker jeg forkert?
                              Yes, det var Hobro-kampen.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
                                Yes, det var Hobro-kampen.
                                Jeg mente det nok. Jeg studsede bare over at både Kolding-FCM og Næstved-AAB er programsat til at blive vist henholdsvis i dag og i morgen. Det er vel samme forudsætninger? Ellers kan jeg da godt ærgre mig over at man ikke viste vores kamp i sin tid, hvis det er på usandt grundlag.

                                Comment

                                Working...
                                X