Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Dagens træning (observationer).

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
    For det tror du ville ske i OB.
    Er det sådan du læser mit post?

    Det er underligt.

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
      Hm - hvis du tager de lange briller på, så er der sikkert eksempler på klubber, der har fået rusket op i ting v nedrykning - men der er også masser af eksempler på klubber, der bare aldrig er kommet op igen og nu lever i glemsel. Det virker som en utroligt risikabel 'strategi', hvis man kan kalde det for en strategi. Og der er ingen pladser reserveret i Superligaen, bare fordi man er en traditionsklub og regional 'stormagt'. Vejle har ikke fået nogen fribillet, og selv om de er positiv historie nu, så har det nok været 7-8 laaaange år for Vejle-fans.

      Som regel kræver positiv forandring en eller anden form for overskud; nogen, der kan og vil noget, og som gør det. En nedrykning skaber jo ikke noget positivt i sig selv. Jeg kan på et eller andet plan måske forstå, at man kan blive så desperat efter en forandring, at nedrykning næsten virker bedre end status quo - men det er altså et desperat håb; det er ikke en plan.
      Nu var påstanden jo, at der aldrig var en klub der havde opnået noget positivt ved at rykke ned, så kom jeg sådan set bare med et eksempel.

      Jeg tror ikke nogen snakker nedrykning som en reel strategi. Selvfølgelig er der ikke nogen der ønsker at rykke ned, for det har nogle klare omkostninger. Først og fremmest koster det ofte både på antallet af arbejdspladser og lønninger, det er åbenlyst noget der gør ondt på enhver arbejdsplads.

      Men jeg tror 100%, at der kan være noget positivt ved en nedrykning, fordi at en nedrykning kan tvinge en klub til at omlægge sin strategi, finde ind til sine kerneværdier og skære noget unødvendigt fedt fra. Dermed ikke sagt, at det absolut er det der sker, en dårlig strategi kan sagtens erstattes af en anden dårlig, men det er en mulighed for at få rørt op i noget bundfald, og for at afløse en masse negative oplevelser med nogle succesoplevelser og få opbygget noget optimisme og selvtillid.

      Selvfølgelig er der en risiko for at komme til at hænge fast, og det kan have nogle store konsekvenser, men i tilfældet OB, så synes jeg at der er langt til, at man kan sammenligne os med Vejle. Vi er klart mere sammenlignelige med et hold som AGF, og de kom trods alt rimeligt komfortabelt op hver gang. Ligesom OB jo i øvrigt også gjorde sidst man rykkede ned.

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af marle Se indlæg
        Er det sådan du læser mit post?

        Det er underligt.
        Lød lidt sådan.
        Min fejl :-)

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
          Nu var påstanden jo, at der aldrig var en klub der havde opnået noget positivt ved at rykke ned, så kom jeg sådan set bare med et eksempel.

          Jeg tror ikke nogen snakker nedrykning som en reel strategi. Selvfølgelig er der ikke nogen der ønsker at rykke ned, for det har nogle klare omkostninger. Først og fremmest koster det ofte både på antallet af arbejdspladser og lønninger, det er åbenlyst noget der gør ondt på enhver arbejdsplads.

          Men jeg tror 100%, at der kan være noget positivt ved en nedrykning, fordi at en nedrykning kan tvinge en klub til at omlægge sin strategi, finde ind til sine kerneværdier og skære noget unødvendigt fedt fra. Dermed ikke sagt, at det absolut er det der sker, en dårlig strategi kan sagtens erstattes af en anden dårlig, men det er en mulighed for at få rørt op i noget bundfald, og for at afløse en masse negative oplevelser med nogle succesoplevelser og få opbygget noget optimisme og selvtillid.

          Selvfølgelig er der en risiko for at komme til at hænge fast, og det kan have nogle store konsekvenser, men i tilfældet OB, så synes jeg at der er langt til, at man kan sammenligne os med Vejle. Vi er klart mere sammenlignelige med et hold som AGF, og de kom trods alt rimeligt komfortabelt op hver gang. Ligesom OB jo i øvrigt også gjorde sidst man rykkede ned.
          Her kunne jeg joke og spørge, om det der med at rykke op og ned så er en fed strategi, men jeg er med på, at det ikke er det, du siger.

          Men du satte lige en kættersk tanke i min hoved: er det fordi, vi og AGF har lidt for mange penge og resurser til at få et rigtigt chok (v en nedrykning), men lidt for lidt penge til at banke de andre på økonomi? Altså, vi er lige præcist så fede, at vi nok skal flyde ovenpå, men samtidigt bliver vi aldrig rigtigt rusket op af tornerosesøvnen. For er det sådan, så hjælper en nedrykning jo ikke.

          Så skal vi jo af med Thorborg og virkelig helt ned i lortet, før der sker noget.

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af marle Se indlæg
            Som du skriver: Nedrykning i sig selv er jo ikke en gevinst. Overhovedet. Det der ofte bare sker er, at det kalder på selvransagelse og forandring i en klub, når sådan noget sker.

            Og det kunne vi godt bruge noget mere af.
            Jeg tror, at ledelsens strategi med styrkelsen af Akademiet er, at få så mange unge, egne talenter op på SL holdet så hurtigt som muligt, for derved at undgå for mange store investeringer/ lønninger til spillere udefra. Målet kan ikke være nedrykning til 1.division, men det er klart, at en sådan strategi kortsigtet er en balanceakt på kanten af nedrykning. Hvis denne strategi lykkes, ligger målet om fremtidig top 6 selvfølgelig længere ude i fremtiden. Dette kunne godt være forretningsmanden NT`s måde at tænke økonomi og fodbold på.
            Med andre ord et langt ,sejt træk uden for store investeringer. Jeg forventer dog ikke, at vi fans får en bekræftelse på denne strategi.
            Mvh PNL

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
              Her kunne jeg joke og spørge, om det der med at rykke op og ned så er en fed strategi, men jeg er med på, at det ikke er det, du siger.

              Men du satte lige en kættersk tanke i min hoved: er det fordi, vi og AGF har lidt for mange penge og resurser til at få et rigtigt chok (v en nedrykning), men lidt for lidt penge til at banke de andre på økonomi? Altså, vi er lige præcist så fede, at vi nok skal flyde ovenpå, men samtidigt bliver vi aldrig rigtigt rusket op af tornerosesøvnen. For er det sådan, så hjælper en nedrykning jo ikke.

              Så skal vi jo af med Thorborg og virkelig helt ned i lortet, før der sker noget.
              Tjaa, altså i AGFs bedste sæson de sidste 21 år, kom i en oprykningssæson. At de så formår at lave lort i den, hver gang de bare får lidt tur i den, ja det er jo bare dejligt i min optik.

              Jamen det kan da godt være, at du har ret i det. Nu er det jo i OBs tilfælde rent hypotetisk, da vi ikke har været i 1. division de sidste 20 år, og det håber jeg da også vi udbygger. Om en nedrykning, eller lad os bare sige en nærdødsoplevelse i den retning, vil være et wakeup call for ledelsen aner jeg ikke, men så længe pilen bare peger mod stille og rolig afvikling af OBs sportslige potentiale, så er jeg nærmest parat til enhver form for rystelse der kan sætte gang i nogle svingninger blandt jakkesættene.

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                Tjaa, altså i AGFs bedste sæson de sidste 21 år, kom i en oprykningssæson. At de så formår at lave lort i den, hver gang de bare får lidt tur i den, ja det er jo bare dejligt i min optik.

                Jamen det kan da godt være, at du har ret i det. Nu er det jo i OBs tilfælde rent hypotetisk, da vi ikke har været i 1. division de sidste 20 år, og det håber jeg da også vi udbygger. Om en nedrykning, eller lad os bare sige en nærdødsoplevelse i den retning, vil være et wakeup call for ledelsen aner jeg ikke, men så længe pilen bare peger mod stille og rolig afvikling af OBs sportslige potentiale, så er jeg nærmest parat til enhver form for rystelse der kan sætte gang i nogle svingninger blandt jakkesættene.
                Problemet med en nedrykning er, at det også ryster klubben alle andre steder, hvor der ikke er brug for det. En nedrykning kan imo aldrig være en god ting.

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                  Problemet med en nedrykning er, at det også ryster klubben alle andre steder, hvor der ikke er brug for det. En nedrykning kan imo aldrig være en god ting.
                  Jeg er enig. Kan ikke se en nedrykning gøre noget godt. 1. Div er så “god” at man alligevel ikke bare kan stor satse på talenter i en klub som OB. Man skal op med det samme og spillere vil ud af deres kontrakt. Det bliver kaos og meget lidt konstruktivt.

                  Men hvis Jesper Hansen fyres er det fristende alligevel :)

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                    Problemet med en nedrykning er, at det også ryster klubben alle andre steder, hvor der ikke er brug for det. En nedrykning kan imo aldrig være en god ting.
                    Jeg er ikke uenig at det gennemgående vil ændre nogle ting, men jeg er måske heller ikke så overbevist om, at der er særligt mange dele af klubben, hvor det ikke er tiltrængt.

                    De fleste har jo talentudviklingen kært, den tror jeg ikke vil lide nogen større tort ved en nedrykning. Som tidligere beskrevet handler nedrykning jo også ofte om at finde ind til kerneværdier, og her er talentudvikling selvfølgelig oplagt. OB vil selvfølgelig stadig have midlerne til at fortsætte som A-licens klub, hvis man rykker ned, og jeg ser heller ikke, at det ligefrem har været skadeligt for talentudviklingen i klubber som Esbjerg og Silkeborg.

                    Jeg advokerer som sagt ikke for, at nedrykning er en positiv ting eller en strategi, men jeg tror på, at en nedrykning som regel fører til nogle strategiske øvelser der er nødvendige i OBs tilfælde, og lige nu ser jeg ingen tegn på, at man har selvindsigten til at indse de ting, i det dødvande vi efterhånden har befundet os i i årevis.

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                      Jeg er ikke uenig at det gennemgående vil ændre nogle ting, men jeg er måske heller ikke så overbevist om, at der er særligt mange dele af klubben, hvor det ikke er tiltrængt.

                      De fleste har jo talentudviklingen kært, den tror jeg ikke vil lide nogen større tort ved en nedrykning. Som tidligere beskrevet handler nedrykning jo også ofte om at finde ind til kerneværdier, og her er talentudvikling selvfølgelig oplagt. OB vil selvfølgelig stadig have midlerne til at fortsætte som A-licens klub, hvis man rykker ned, og jeg ser heller ikke, at det ligefrem har været skadeligt for talentudviklingen i klubber som Esbjerg og Silkeborg.

                      Jeg advokerer som sagt ikke for, at nedrykning er en positiv ting eller en strategi, men jeg tror på, at en nedrykning som regel fører til nogle strategiske øvelser der er nødvendige i OBs tilfælde, og lige nu ser jeg ingen tegn på, at man har selvindsigten til at indse de ting, i det dødvande vi efterhånden har befundet os i i årevis.
                      Men hvis jeg ikke husker galt, så har du ved flere lejligheder pointeret, hvor langt efter OBs talentafdelingen er. Nu er man begyndt at mande op, og jeg synes man begynder at se nogle bedre og bedre tendenser. Og så kan det godt være, at vi kunne forblive A-klub ved en nedrykning, men jeg ville godt nok frygte, at det ville standse fremdriften og sætte os tilbage (igen).

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                        Jeg er enig. Kan ikke se en nedrykning gøre noget godt. 1. Div er så “god” at man alligevel ikke bare kan stor satse på talenter i en klub som OB. Man skal op med det samme og spillere vil ud af deres kontrakt. Det bliver kaos og meget lidt konstruktivt.

                        Men hvis Jesper Hansen fyres er det fristende alligevel :)
                        Selvom man ikke umidlbart ønsker en nedrykning så er det jo umuligt ikke at være fristet af ønsket hvis man kunne være sikker på det ville koste JH jobbet , og som bonus at en del af lejesvendene ville væk.
                        817 ⚪️
                        Y.N.W.A ❤️

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                          Selvom man ikke umidlbart ønsker en nedrykning så er det jo umuligt ikke at være fristet af ønsket hvis man kunne være sikker på det ville koste JH jobbet , og som bonus at en del af lejesvendene ville væk.
                          Det kan vi desværre ikke være sikre på. Måske bestyrelsen tænker, at der i sådan en situation er brug for en erfaren mand på broen. �� Vi skal ikke ønske os en nedrykning.
                          OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                            Men hvis jeg ikke husker galt, så har du ved flere lejligheder pointeret, hvor langt efter OBs talentafdelingen er. Nu er man begyndt at mande op, og jeg synes man begynder at se nogle bedre og bedre tendenser. Og så kan det godt være, at vi kunne forblive A-klub ved en nedrykning, men jeg ville godt nok frygte, at det ville standse fremdriften og sætte os tilbage (igen).
                            Faren ved nedrykning er jo også at det måske ikke lykkes at rykke op med det samme. Jeg tror vores A-Status på talent afdelingen ikke bliver pillet fra os hvis vi har samme satsning som nu på talentafdelingen, men spørgsmålet er jo så om den ved vedblive.

                            Jeg medgiver dig at der trods alt er sket nogle positive ting som vi måske ikke har mærket det fulde udbytte af endnu blandt andet meldingerne fra Augustinson(Staveplade) med større satsning på det sportslige flere penge m.m, og også ny træner

                            Vi har jo med rigtig god grund ikke meget tålmodighed, mange magter ikke det middelmådige spil og resultater ret meget længere, så hvis de næste 5 år er lige så magre, kunne en nedrykning være fristende, men der er jo ingen garanti for at det ville ændre noget.

                            Håber derfor i stedet at man virkelig vil noget mere, og er klar til at booste klubben når setuppet er på plads som det burde være nu, spørgsmålet er om JH kan være en del af dette. Syntes spillerhandlerne trækker noget ned, men hvis han blot har opfyldt KN's ønsker har han jo ikke hele skylden, hvem ved ?

                            Comment


                              #29
                              Augustinussen (nu kan jeg sgu heller ikke stave det) kan under ingen omstændigheder affinde sig med en nedrykning. Jeg er sikker på han griber ind - om ikke nu så til jul.
                              Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                              OB - engang var vi gode

                              Comment


                                #30
                                Kan det lade sig gøre at rydde op?
                                ¨Ja det kan det, men JH er ikke manden. Han støvsuger med en utæt slange og en poser med huller (man skal jo spare). Derfor efterlader han mere støv end han opsamler.

                                trin 1. Kep skal ud, og der skal en vindertype ind i CF. Han skal samtidig have evnen til at samle holdet på banen, og vise overskud. på banen. Det er uaccepeltabelt at anføreren er så ringe i løbetest mm - signalet er skidt og arrogant.
                                trin 2 Dem der svinger meget og underpræsterer for ofte samt ikke har lungerne ude af munden når vi har tabt. De skal videre. Helenius, AK (måske have en sidste chance efter en kammeratlig samtale), JBL, Kløve. CN skal lære at tackle, ellers farvel. Alle nye indkøb skal slås til tanken er tom - helt tom. Der er nødvendig i en fase hvor vi skal have en vinderkultur. De spillere, som bare er glade for at kunne leve af hobbyen, skal videre..
                                Så indkøb skal være ledere, store personligheder og villig til at dø på banen. Hertil kommer klasse. De koster, men andre klubber finder dem, så selvom Jh klynker, så findes de og kan hentes.

                                Comment

                                Working...
                                X