Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Stemmer fra Ådalen - Skizofrene OB, transfersnak og skæbnekamp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
    jeg syntes de er arrogante, og Borre er dobbeltmoralsk. Han siger, at han ikke læste aviser og karakterne efter kampene. Altså de vurderinger som de højt besungende journalister kom med, eller som der var på forummet i gamle dage. Læste andet sted at Davidsen tweeter, at OB ikke er kommet i top 6 i 7 år. Måske ender der med, at SFÅ forstår at 11 gennemsnitlige superligaspillere uden våben ikke er lige så stærke som F.eks. Horsens med spillere som boldmæssigt er efter OB, men som har en spids kompetance på dødbolde faktisk er stærkere end et jævnt OB hold. Spiller for spiller er OB bedre end Horsens på 7-8 pladser hvis man kigger på teknik osv. Men Horsens er alligevel farligere end os, fordi de gør ond på modstanderne. JH vi har ikke spillere som gør ondt på modstanderne, hverken teknisk eller fysisk eller via kreativitet.
    Borre siger da vel netop, at han læste karaktererne i aviserne, og at det påvirkede ham?

    Comment


      #62
      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
      Jeg er temmelig sikker på, at når man bruger ordet "affaldsskakt" så dismisser man forum all together, inklusiv de mange fine indlæg, så det her handler ikke om at gøre forum bedre end det er, som sådan, det handler om bias og om respekt for, at der bliver skrevet med følelser på et hvert fodboldforum, af fans der var der før Martin Borre lærte ABC i folkeskolen, og vil være fans indtil de stiller skoene.

      Så hvad du kalder et "dumt" ordvalg kalder jeg en grov fornærmelse, der ikke falder i tråd med en reel, saglig og også nødvendig kritik, som jeg er sikker på MD vil have sit program til at indeholde.

      Det var bare ren "Du er en lort" retorik og ikke "Jeg synes, der bliver skrevet for mange useriøse indlæg, som kan bruges af spillere", som jeg og andre vil kunne bruge langt bedre til at se indad.

      Martin Borre er jo ikke ude i et andet ærinde end payback med sådan en kommentar - og hvis han mener det er rent affald, der hældes ud her, så er det vel flere af skaktens mest aktives job at tale ham imod.

      Ikke ved at kalde ham en pubæ all together, men ved at angribe hans mening.

      Det er vel meget fair, er det ikke?

      MvH ChrisOB
      Det var ikke for at forsvare Borres udtalelse, som jeg som dedikeret forumbruger også finder forfejlet. Det var for at skyde lidt på de sidste dages forundring og forargelse over, at ikke alle kan tage forum lige seriøst. Der synes jeg bare, at man som forumbruger også må kunne se, at der er så meget både skidt og kanel herinde, tilmed i total anonymiseret form, at det er svært at navigere i, hvis man ikke bruger meget tid på det.

      Og så synes jeg også, at det er lidt sjovt med den rundhyl, der går i den, hver gang nogen siger noget, som kan tolkes negativt om forum. Man må vel kunne tåle lidt kritik den anden vej også. Mon ikke, at der har været mere end en kommentar om spillere som "AaB skrald" og "Horsens affald"?

      Måske kan Borre i virkeligheden også godt se, at der er også er gode ting på forum, men han går måske ikke så meget op i nuancer, og ville kalde det at fremhæve de gode ting ved forum for lortepolering

      Comment


        #63
        Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
        jeg syntes de er arrogante, og Borre er dobbeltmoralsk. Han siger, at han ikke læste aviser og karakterne efter kampene. Altså de vurderinger som de højt besungende journalister kom med, eller som der var på forummet i gamle dage. Læste andet sted at Davidsen tweeter, at OB ikke er kommet i top 6 i 7 år. Måske ender der med, at SFÅ forstår at 11 gennemsnitlige superligaspillere uden våben ikke er lige så stærke som F.eks. Horsens med spillere som boldmæssigt er efter OB, men som har en spids kompetance på dødbolde faktisk er stærkere end et jævnt OB hold. Spiller for spiller er OB bedre end Horsens på 7-8 pladser hvis man kigger på teknik osv. Men Horsens er alligevel farligere end os, fordi de gør ond på modstanderne. JH vi har ikke spillere som gør ondt på modstanderne, hverken teknisk eller fysisk eller via kreativitet.
        Du har ikke hørt, hvad Borre rent faktisk siger: han siger netop, at spillerne ofte går ud og siger, at de ikke lader sig påvirke, men det mener han er bullshit - spillerne læser faktisk mere, end de siger, og de bliver påvirkede, uanset om de vil indrømme det. Altså er hans pointe den stik modsatte af, hvad du skriver ovenfor.

        Og hvorfor skulle Martin eller andre være 'arrogante', fordi de ikke er 100% fyldt med negativitet? Det er vel for pokker en journalists opgave ikke kun at være positiv eller negativ, men at søge lidt dybere i tingene, hvilket jeg sådan set også fornemmer er intentionen i podcasten. Jeg noterer som flere gange før, at SFÅ overhovedet nævner det her forum. Det lader til at fylde for i hvert fald Martin, for Stiften og andre i pressen. Vi er åbenbart 'folkedybet' (eller 'affaldsskakten'). Det holder ikke op med at undre mig, når journalister har en grundangst for sociale medier. Jeg kan forstå det, fordi journalistbranchen jo er dybt presset af folks ændrede medievaner og desparat leder efter måder, de kan eksistere på. Men det gør jo ikke sociale medier til noget i sig selv. Trafikken her på Forum, på Facebook, Twitter mm. laver jo ikke sig selv. Vi er hverken affald eller vise mænd herinde; bare nogle almindelige nørder/fans/hvad man end vil kalde det. Og journalisterne som branche ved tydeligvis stadigvæk ikke, hvad de skal stille op med den slags. Jeg ser ikke kommentaren om 'affaldsskakt' som en fornærmelse; jeg ser den dybest set som afmagt. Der er sket noget med vores medievaner, og nyhedsbranchen prøver stadigvæk at forstå det. De famler efter en forståelse.

        Jeg er også enig med Borres kommentar om den famøse top 6 udmelding. Når klubberne fra forventet plads 4-10/11 ligger så tæt, som de gør; så kan man lige så godt melde top 6 ud. Jeg har det så sådan, at jeg er hamrende ligeglad med de der målsætninger - når de diskuteres så flittigt herinde, så ser jeg dem som udtryk for en frustration over, at vi ikke længere kan blande os i toppen. Det er i udpræget grad skuffelsen, der taler herinde. Om ledelsen melder top 6 ud eller ej, tror jeg ikke ændrer skuffelsen ret meget. Når man er skuffet, skal man nok finde noget/nogen at skyde på. Hvis ledelsen ikke melder top 6 ud, så ville det sikkert også blive kaldt 'uambitiøst' eller 'kujonagtigt' herinde - og især hvis det ikke kører med resultaterne.

        At en podcast så ikke løser OBs problemer er en anden ting. Vi kan høre 1000 mere eller mindre gode podcasts uden at det giver points på banen. Håber på bedre tider (som altid) og god vind til alle her på 'affaldsskakten'.:-)

        Comment


          #64
          Jeg må genhøre podcasten igen- denne gang uden vat, eller ungerne i øerne :). Det er korrekt, at man lige så godt kan melde top 6 ud, da der er hold som er nogenlunde lige stærke. Min pointe er, at vi så taber i forhold til de øvrige fordi vi er mellem gode til det hele, men ikke er rigtig gode til enkelt element.
          Vi må heller ikke glemme at Kent blev fyret for ikke at nå målsætningen. Derfor er det hult hvis vi ikke går efter top 6. Mikkel Qvist er et eksempel på en spiller som ikke har tenik til superliga niveau, men som er fysisk stærk, og kan kaste bolden til månen. Derfor har han en berettigelse på et Horsenshold som kan udnytte de indkast.
          Hvad er farligst for modstanderen MQ, eller Desler?

          Comment


            #65
            Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
            Mikkel Qvist er et eksempel på en spiller som ikke har tenik til superliga niveau, men som er fysisk stærk, og kan kaste bolden til månen. Derfor har han en berettigelse på et Horsenshold som kan udnytte de indkast.
            Hvad er farligst for modstanderen MQ, eller Desler?
            Fuldstændig enig! Vi er et hold helt blottet for kompetencer (pånær MJ,s speed i denne sæson) hvilket er rystende i sig selv! Få nu noglespillere ind der kan noget andet end dem vi har, og ikke bare er en svagere/ samme udgave af den de erstatter, for det rykker os ikke!

            /Dinjo

            Comment


              #66
              Det er lige før jeg ville betale for at høre Sheed, Chris (eller måske nixcha, for balancens skyld) på SFÅ. Er der nogle der kan sætte det i stand? 😁

              Comment


                #67
                Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                Det er lige før jeg ville betale for at høre Sheed, Chris (eller måske nixcha, for balancens skyld) på SFÅ. Er der nogle der kan sætte det i stand? 😁
                Ja, det kan Martin Davidsen, men jeg tror hellere han vil have sin gamle mormor i studiet end nogen herfra 😊

                Comment


                  #68
                  Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
                  Ja, det kan Martin Davidsen, men jeg tror hellere han vil have sin gamle mormor i studiet end nogen herfra 😊
                  Har du spurgt ham?

                  Comment


                    #69
                    Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                    Har du spurgt ham?
                    Ja, men han sagde “Jeg noterer det ned”. Han lød ikke videre excited :-)

                    Comment


                      #70
                      Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
                      Ja, men han sagde “Jeg noterer det ned”. Han lød ikke videre excited :-)
                      Okay. Ærgerligt, hvis det er tilfældet.

                      Comment


                        #71
                        Hvis man kunne tænke sig en udsendelse med "vred fan", så er den allerede lavet.

                        http://obstemmer.dk/ny-udsendelse-0-...-transfersnak/

                        Comment


                          #72
                          Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                          Okay. Ærgerligt, hvis det er tilfældet.
                          Jeg vil kalde det forkert, helt objektivt set ... i så fald risikerer han jo netop at blive beskyldt for, at stille sig på forsvaret af den nuværende ledelses side.

                          Jeg er med på at det ikke altid er lige godt det der bliver smidt op på forum, men kan sagtens forstås at fans kan reagere i affekt.
                          Jeg har det på samme måde med landsholdet :D.
                          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                          Jeg er ikke fan.
                          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                          Comment


                            #73
                            Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                            Jeg vil kalde det forkert, helt objektivt set ... i så fald risikerer han jo netop at blive beskyldt for, at stille sig på forsvaret af den nuværende ledelses side.

                            Jeg er med på at det ikke altid er lige godt det der bliver smidt op på forum, men kan sagtens forstås at fans kan reagere i affekt.
                            Jeg har det på samme måde med landsholdet :D.
                            Men jeg vil også sige, hvis nogen skulle overraske - så er Martin Davidsen manden for det. Håber han og de andre vil overveje at lave et afsnit med de bedste fra “fan”-verdenen. Det kunne være godt. Lav et 3-timers afsnit.

                            Comment


                              #74
                              Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
                              Men jeg vil også sige, hvis nogen skulle overraske - så er Martin Davidsen manden for det. Håber han og de andre vil overveje at lave et afsnit med de bedste fra “fan”-verdenen. Det kunne være godt. Lav et 3-timers afsnit.
                              Jeg tænker det skal være længere hvis andre ud over ChrisOB skal have taletid...

                              Comment


                                #75
                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                                Jeg tænker det skal være længere hvis andre ud over ChrisOB skal have taletid...
                                😄😄😄😄😄

                                Jeg mente selvfølgelig et tre timers afsnit á tre afsnit. De får tre timer hver især. Special edition.

                                Comment

                                Working...
                                X