Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt - Vendsyssel-OB 15.juli 2018

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlæg
    Tverskov skal tilbage i forsvaret på bekostning af KEP. Her får vi mere valuta for hans evner.
    Jeps
    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

    Comment


      #62
      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
      Hvor ville jeg ønske at de ville lade være med at hænge sig i at vi har set gode ud i sommerkampeme , lidt kendskab til vores trup afslører at mentaliteten er uendelig forskellig fra ubetydelige kampe til kampe med noget på spil .
      Så vil jeg ønske at trænerteamet kan bruge deres kendskab til Sønderjyske til at forberede truppen på hvad der venter så vi ikke i lighed med gårsdagens kamp bliver overrasket og kyst over modstanderens fysik .

      Og så har jeg et stort håb om at JM er bevidst om hvor stor manglen på lederskab er i truppen , og han han et navn i ærmet så vi endelig kan blive styrket gerne på 6’er pladsen men en spiller som kan udvise lederskab .
      "lidt kendskab til vores trup afslører at mentaliteten er uendelig forskellig fra ubetydelige kampe til kampe med noget på spil".

      Det må du forklare og skiller OB sig ud der?

      For mig at se er det her undskyldninger for det faktum, at OB mangler kvalitet i truppen ... i hvert fald hvis de vil nå op hvor visse eksperter påstår de skal være og hvis Ludwig ikke forbedrer sig markant, så er holdet altså ret svækket i forhold til sidste sæson.
      Der ER forsvundet ret kapable spillere, uanset om folk kunne lide dem eller ej.
      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

      Jeg er ikke fan.
      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

      Comment


        #63
        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
        Kan godt få tanken at dagens slatne indsats koster op mod 1000 tilskuere til første hjemmekamp , på trods af udenoms tivoliseringen ?
        Jeg tror ihvertfald jeg får mere end svært ved at afsætte mine 3 fribilletter .
        Jeg tager gerne imod én ;) havde frygtet for kampen inden. En kamp hvor vi kun kunne skuffe, men man havde alligevel set den komme

        Comment


          #64
          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
          "lidt kendskab til vores trup afslører at mentaliteten er uendelig forskellig fra ubetydelige kampe til kampe med noget på spil".

          Det må du forklare og skiller OB sig ud der?

          For mig at se er det her undskyldninger for det faktum, at OB mangler kvalitet i truppen ... i hvert fald hvis de vil nå op hvor visse eksperter påstår de skal være og hvis Ludwig ikke forbedrer sig markant, så er holdet altså ret svækket i forhold til sidste sæson.
          Der ER forsvundet ret kapable spillere, uanset om folk kunne lide dem eller ej.
          Vendsyssel vandt de to sidste træningskampe mod 2 Superligahold; og vandt over os. Der var ikke megen forskel fra træningskamp til turneringskamp. Vi vandt 5 ud af 5 træningskampe, herunder de to sidste mod to danske 1. Divisionshold. Ud over at det måske ikke var smart at spille mod 1. Divisionshold, i stedet for Superligahold; så afslørede kampen i Vendsyssel, at den energi og friskhed, der faktisk var i de 5 træningskampe, hvoraf jeg så de 4, den var forsvundet som dug for solen, det øjeblik det gjaldt.

          Ydermere var noget af friskheden parkeret på bænken i 90 minutter, i form af Eskesen, der må være noget forundret over at se Kløve lalle rundt i 90 minutter. Og ja, jeg ved at en skade til JJ gav træneren en mulighed mindre til midtbanen; men jeg forstår stadig ikke, at han ikke startede med Eskesen. Kløve har virkelig været dårlig eller i bedste fald anonym i alle træningskampe.

          Mentaliteten i truppen er, at man siger man kommer med 130 i timen, men når der er points på spil, så stivner de alt for ofte, hvis modstanderne pudsigt nok lægger mindst lige så meget, hvis ikke mere, ind i det, som man selv gør.

          Der er mange hold, der fortsætter takterne fra træningskampene og tager dem med ind i turneringskampene; ligesom der er mange, der ikke gør.

          Lige med OB har vi jo ikke leveret en stime af sejre i træningskampene i pre-seasons som op til kampen imod Vendsyssel; så man sad jo lidt med en forhåbning, at det ville blive en ny start; hvor vi kunne matche en modstanders parathed på udebane. Det gjorde vi ikke. Ikke over 90 minutter.

          Så al den friskhed og parathed, som jeg og andre så i træningskampene, den forsvandt det øjeblik modstanderne fik foræret et alt for nemt mål.

          Der blev kigget mere ned i græsset end på at kalde sidemanden op; og den mentalitet er lidt for ofte den, vi tager med os til navnligt enhver udekamp, vi spiller mod hold, der ikke er FCK, Brøndby og des lige. Det er et mentalt problem; for i 4 år har Kent og Jesper fyldt spillerne op med tanker om, at man er bedre, end man har vist; og det har betydet, tror jeg en mental barriere, hvor man anser sig selv nærmest som uheldig, hver gang man har tabt point.

          I virkeligheden har man fået som fortjent; for kan man ikke holde dampen oppe i 90 minutter, og har man ikke de spillere, der i dårlige perioder hanker op i medspillerne, enten ved selv at score et mål, lægge op; lave en tackling, få ro på spillet og des lige, så forfalder de enkelte spillere til bare at blive passive og usikre på sig selv.

          Den mentalitet havde de ikke i træningskampene. Den har de i turneringskampene, og jeg tror den kommer til at forfølge os et pænt stykke af sæsonen, hvis ikke det hele, med mindre JM og Henrik Hansen virkelig får arbejdet med den psyke; får dem ned fra deres psykologiske pedistal og får indprintet; at vi ikke bare er et hold, der bare mangler det sidste for at udløse potentialet. Vi mangler stadig meget.

          Jeg tror det mentale er vores allerstørste problem. Det og vores angribere er enten over the hill eller humørspillere. Alternativet til JJ på den centrale midt er, rent ud sagt, en boldmongol med hjertet på rette sted; og Tverskov er først lige ved at vænne sig til at spille den centrale midt, men ellers er der potentiale for både resultater og bedre spil.

          Problemet er bare, at hvis vi ikke scorer først, så er der så langt til det potentiale, som noget overhovedet kan være. Så JM har arvet et værre rod; og derfor er det ekstra ærgeligt, at den første kamp lagde vores svagheder ud til fuldt skue, endnu engang.

          Den aggresivitet, som vi egentlig havde fint i midten af. 1. halvleg mod Vendsyssel, den samme aggressivitet, som jeg så mere af i træningskampene end stort set hele det sidste år med Kent Nielsen, sat på spidsen, den var væk, det øjeblik modstanderne havde en frækhed at udnytte at samarbejdet imellem forsvarsspillerne ikke er på sit højeste.

          Det var ikke bare pinligt at se på; det var bedrøveligt.

          MvH ChrisOB
          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

          Comment


            #65
            Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
            "lidt kendskab til vores trup afslører at mentaliteten er uendelig forskellig fra ubetydelige kampe til kampe med noget på spil".

            Det må du forklare og skiller OB sig ud der?

            For mig at se er det her undskyldninger for det faktum, at OB mangler kvalitet i truppen ... i hvert fald hvis de vil nå op hvor visse eksperter påstår de skal være og hvis Ludwig ikke forbedrer sig markant, så er holdet altså ret svækket i forhold til sidste sæson.
            Der ER forsvundet ret kapable spillere, uanset om folk kunne lide dem eller ej.
            Hmm næ nok ikke sikkert OB skiller sig specialt ud der , men holdets falder aldrig ned på samme niveau i de kampe hvor der ikke er noget på spil . Vores anfører gør sig ofte kun synlig gennem dumheder når vi er pressede . Der er generelt en udtalt mangel af rygrad på det hold .
            Og så trætter det mig bare år efter år at høre salgstalen om hvor gode vi er i enten sommerkampe eller de ubetydelige kampe i taberslutspillet .
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

            Comment


              #66
              Til dem der er til sadomasochisme

              https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/fyldig...aesonaabneren/

              Comment

              Working...
              X