Side 9 af 9 FørsteFørste ... 789
Viser resultater 81 til 86 af 86
    Senior Member andlox's avatar
    Oprettet
    Nov 2013
    Lokation
    Tyskland
    Citer Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
    Det er bestemt lidt sjovt formuleret, men det giver mening.

Ofte kan du bare udskifte "ham" med "han", det udgør en stor procentdel af dine sproglige udfordringer :D.

Den præcise regel skal du have en lærer til at forklare, det ligger jo bare i vanen at man kan høre hvad der er korrekt.
    Det var godt at du korrigerede det med han/ham i én af mine tidligere indlæg. Så kigger nu mere til det. Tror jeg bruger alt for ofte "ham" og overvejer nu mere før jeg skriver. Har desværre ingen lærer og lærte dansk med en computerprogram og med at læse og skrive herinde. At læse fungerer rigtig godt og læser mange danske bøger. Men at formulere bliver til dels lidt en udfordring... men det må ja ikke være perfekt og kan gerne være lidt sjovt den én eller anden gang. :-)

Citer Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
    Det var godt at du korrigerede det med han/ham i én af mine tidligere indlæg. Så kigger nu mere til det. Tror jeg bruger alt for ofte "ham" og overvejer nu mere før jeg skriver. Har desværre ingen lærer og lærte dansk med en computerprogram og med at læse og skrive herinde. At læse fungerer rigtig godt og læser mange danske bøger. Men at formulere bliver til dels lidt en udfordring... men det må ja ikke være perfekt og kan gerne være lidt sjovt den én eller anden gang. :-)
    Skriv bare videre Andlox. Jeg forstår dig bedre end mange andre herinde på forum :) dansk er et svært sprog at lære med en meget anderledes grammatik end tysk. Jeg synes du er dygtig.

Jeg ved ikke om det kan hjælpe, men “er” (nominativ) på tysk = han, mens “ihn” (akkusativ) oder “ihm” (dativ) = ham. Men altså, det har ikke givet mig problemer med at forstå dig/dine indlæg.
    Udover det er jeg temmelig imponeret over dit danske, især når du kun har lært det via computer. Det giver håb sådan en som mig, der lærer italiensk på Duolingo-appen!

Citer Oprindeligt indsendt af Ertuğrul Se indlæg
    Jeg ved ikke om det kan hjælpe, men “er” (nominativ) på tysk = han, mens “ihn” (akkusativ) oder “ihm” (dativ) = ham. Men altså, det har ikke givet mig problemer med at forstå dig/dine indlæg.
    Udover det er jeg temmelig imponeret over dit danske, især når du kun har lært det via computer. Det giver håb sådan en som mig, der lærer italiensk på Duolingo-appen!
    Tak for at huske mig på duolingo og italiensk ... det har jeg længe villet gå ind i for alvor.
    Kan forstå noget italiensk, men ikke føre en reel samtale.
    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

Jeg er ikke fan.
    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

Ja, det sværeste er konsekvent at formulere noget selv ... men du er nem at forstå :).
    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

Jeg er ikke fan.
    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

Synes det er sejt du skriver på dansk. Det er sgu nok ikke et nemt sprog at lære. Og man kan altid forstå meningen med dine indlæg :)

Regler for indlæg