Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Fanscenen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
    Min holdning til pyro er vist også velkendt herinde, men jeg må også tage mig til hovedet, når folk vælger at være så torskedumme at kaste med det, gang på gang... suk...

    Mvh

    MaxHH
    jeg antager at min holdning også er velkendt og gårsdagens "uheld" bekræfter blot at det ikke er et spørgsmål om det går galt, men mere et spørgsmål om hvornår det går galt og nogen kommer slemt til skade.
    Believe OB

    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
      jeg antager at min holdning også er velkendt og gårsdagens "uheld" bekræfter blot at det ikke er et spørgsmål om det går galt, men mere et spørgsmål om hvornår det går galt og nogen kommer slemt til skade.
      Det er gået galt - af hvad jeg med egne øjne har set, var en dreng på omkring 13 år blev forbrændt på armen, da en bagved ham trak et lys ud af ingenting. Jeg aner ikke hvor slemt det var, men han blev grædende ført væk efter det.

      Ved sku ikke rigtigt hvad jeg skal mene om pyro, men ud fra min egen oplevelse i midten af blok B igår, så tror jeg ikke at den almene OB fan fik et bedre indtryk af brugen af lys, nok nærmere tvært i mod - desværre.

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
        Man kaster i det hele taget ikke med lys - det er tåbeligt! Det er farligt! Se blot i går, hvor en eller anden tåbe med sine vatarme ikke havde kræfter nok til at få det helt væk fra tribunen, men i stedet fik lyset smidt ned imellem andre tilskuere. Og sidst men ikke mindst, så fremmer det bestemt ikke arbejdet med at få lys tilladt, når de kastes ind på banen.
        Havde jeg set, hvem der kastede det lys, så ville jeg ikke tøve ét sekund med at udpege ham. Så kan man kalde mig stikkersvin og alskens andre herligheder - I don't care.
        Der kom også et flyvende over mod B1-B2 indgangen, hvor det lander lige bag publikum ved B1, 20 cm mere og de havde fået det i nakken, der kom også en buhet, men jeg håber der er noget selv justits!!, for det er sgu ikke godt nok, slet ikke når OB som klub gerne vil have børn med ind på stiften.... så alt i alt, mener jeg bare det skal holdes væk når det er resultatet... ude eller hjemme, det skal ikke kastes og da man ikke kan finde ud af det, så er det bare livstids (20år) karantæne for lys på alle superliga stadions.

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af Prins Henrik Se indlæg
          Det er gået galt - af hvad jeg med egne øjne har set, var en dreng på omkring 13 år blev forbrændt på armen, da en bagved ham trak et lys ud af ingenting. Jeg aner ikke hvor slemt det var, men han blev grædende ført væk efter det.

          Ved sku ikke rigtigt hvad jeg skal mene om pyro, men ud fra min egen oplevelse i midten af blok B igår, så tror jeg ikke at den almene OB fan fik et bedre indtryk af brugen af lys, nok nærmere tvært i mod - desværre.
          Sådan er det desværre, når små drenge har noget småt, de er nødt til at kompensere for, så de kan hævde sig lidt blandt "sine egne"...

          Jeg tror, dette var min sidste gang på Stiften - og min søn har i hvert fald været med på Stiften for allersidste gang. Jeg kan ikke forsvare at tage ham med på Stiften, når der nu er risiko for, at man får et lys i nakken.

          Jeg håber så inderligt, at folk, der vil lege med lys, gider at begynde at tænke sig lidt om. Men det er nok utopi.
          Mvh Kent

          Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

          Comment


            #20
            Det er utroligt. Jeg er selv stor fortaler for pyro på tribunen, men når man hver eneste gang ikke lige magter at behandle det ordentligt, så er det ikke så skide underligt, at dem der er pro lys hurtigt kommer til at stå alene. Hvis man var imod pyro før, så bliver det da slået fast med syvtommersøm efter episoder som i søndags. Det er desværre med til at skabe en dybere kløft mellem de forskellige typer fodboldfans i Odense, men jeg tror ikke man kan beskylde dem for at tænke over konsekvenserne af deres handlinger, inden de vælger at kaste med romerlys.

            Jeg ærgrer mig på vegne af dem der gerne vil have pyro med på stadion, når der gang på gang er folk der tilsyneladende ikke har hjernekapacitet nok til at holde på lysene. Hvis det er fordi de er bange for at få karantæne, så lad da være med at trække dem. Det andet er sgu for kujonagtigt.

            Comment


              #21
              tror der var mange af dem der fyrede af der blev fanget af det kamera der sidder oppe under måltavlen på stiften. går i klasse med en der arbejder som vagt derude. utroligt man fyre lys af når man ved det kamera er der og det stort set opfanger alt. Ja jeg går ind for lys, men det jo dumt at få 2 års karantæne når man ved det kamera er der og det opfanger stort set alt

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
                tror der var mange af dem der fyrede af der blev fanget af det kamera der sidder oppe under måltavlen på stiften. går i klasse med en der arbejder som vagt derude. utroligt man fyre lys af når man ved det kamera er der og det stort set opfanger alt. Ja jeg går ind for lys, men det jo dumt at få 2 års karantæne når man ved det kamera er der og det opfanger stort set alt
                Jeg stod lige ved siden af tre som tændte flere lys i løbet af kampen, og de forlod stadion sammen med mig, og altså ikke pågrebet. Ved du noget om vagterne tager dem næste gang (hvis de kommer igen?)

                Det skal dog lige siges at jeg ikke kender dem privat, og altså heller ikke kenderes identitet ;)

                Comment


                  #23
                  det ved jeg så ikke om de gør, ved dog bare hvad ham fra min klasse sagde, at de har mange af dem på kamera, altså det der hænger oppe under måltavlen :), håber så ikke det er rigtigt, men det er typisk, bare en der fyre lys af og der er 7 vagter. hvor fanden bliver vagterne af når fck og bif fyre lys af

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
                    det ved jeg så ikke om de gør, ved dog bare hvad ham fra min klasse sagde, at de har mange af dem på kamera, altså det der hænger oppe under måltavlen :), håber så ikke det er rigtigt, men det er typisk, bare en der fyre lys af og der er 7 vagter. hvor fanden bliver vagterne af når fck og bif fyre lys af
                    Vagterne (og Rami) taber ansigt hver gang der bliver tændt lys så de går efter dem. Men nu må vi se hvad der sker. Jeg synes ikke vagterne virkede specielt opsatte på at fange synderne i søndags ihvertfald :)

                    Comment


                      #25
                      ja de burde da istedet koncentere sig om de lys bif og fck fyrer af ;) men lad os se hvad der sker, kan jo være ham fra min klasse bare snakker :P

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af Prins Henrik Se indlæg
                        Vagterne (og Rami) taber ansigt hver gang der bliver tændt lys så de går efter dem. Men nu må vi se hvad der sker. Jeg synes ikke vagterne virkede specielt opsatte på at fange synderne i søndags ihvertfald :)
                        Nærmest for ivrige, hvis du spørger mig. Der var minimum 15 der blev smidt ud i pausen, flere af dem uden at have deltaget i nogen form for ulovligheder. Det virker lidt som om, at de høje herrer prøver at holde de lidt mere fanatiske dele af fanmiljøet i kort snor ved at stikke karantæner ud til højre og til venstre. Det er første gang at fantillidsmands-ordningen får lov til at blive testet af. Jeg glæder mig til at se udfaldet.


                        Det skal selvfølgelig lige understreges, at selvom jeg er pro lys, tager jeg og andre i UO meget stor afstand fra de mennesker der kaster med fyrværkeri. Det er der ingen der er tjent med.

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af Seneca Se indlæg
                          Nærmest for ivrige, hvis du spørger mig. Der var minimum 15 der blev smidt ud i pausen, flere af dem uden at have deltaget i nogen form for ulovligheder. Det virker lidt som om, at de høje herrer prøver at holde de lidt mere fanatiske dele af fanmiljøet i kort snor ved at stikke karantæner ud til højre og til venstre. Det er første gang at fantillidsmands-ordningen får lov til at blive testet af. Jeg glæder mig til at se udfaldet.


                          Det skal selvfølgelig lige understreges, at selvom jeg er pro lys, tager jeg og andre i UO meget stor afstand fra de mennesker der kaster med fyrværkeri. Det er der ingen der er tjent med.
                          Okay det så/hørte jeg ikke. Men har Rami & CO ikke også tidligere givet karantæner til folk uden de har kunne komme med fældende beviser?

                          Comment


                            #28
                            jo det har de, det var også efter en fck kamp for nogle år siden, hvor de gav en masse karantæner uden at have beviser

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
                              jo det har de, det var også efter en fck kamp for nogle år siden, hvor de gav en masse karantæner uden at have beviser
                              Ja det var faktisk lige præcist den kamp jeg tænkte på. FCK hjemme i efteråret 2011 :)

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
                                Det er utroligt. Jeg er selv stor fortaler for pyro på tribunen, men når man hver eneste gang ikke lige magter at behandle det ordentligt, så er det ikke så skide underligt, at dem der er pro lys hurtigt kommer til at stå alene. Hvis man var imod pyro før, så bliver det da slået fast med syvtommersøm efter episoder som i søndags. Det er desværre med til at skabe en dybere kløft mellem de forskellige typer fodboldfans i Odense, men jeg tror ikke man kan beskylde dem for at tænke over konsekvenserne af deres handlinger, inden de vælger at kaste med romerlys.

                                Jeg ærgrer mig på vegne af dem der gerne vil have pyro med på stadion, når der gang på gang er folk der tilsyneladende ikke har hjernekapacitet nok til at holde på lysene. Hvis det er fordi de er bange for at få karantæne, så lad da være med at trække dem. Det andet er sgu for kujonagtigt.
                                Jeg har gentagende gange - på det gamle forum - været meget imod pyro og er det sådan set stadig. Jeg må dog indrømme at det var fedt - til at starte med - fra begge tribuners side. Men da der belv kastet med lys måtte jeg stå af igen. Det er himmelråbende åndsvagt at kaste med lys. Jer der gør det sætter hele fan kulturen omkring OB i dårligt lys! Vi er mange på stiften som støtter holdet på hver vores måde. Vi bør alle kunne blive enige om at det der skete søndag ikke er holdbart. Dæk ikke over fjolserne der ikke kan styre sig.

                                Selvom jeg generelt er imod pyro så er det indlæg samt starten på showet i søndags som trækker mig i 'din retning' men øv hvor kan de få dog ødelægge meget.
                                Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                                Comment

                                Working...
                                X