Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Fanscenen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #91
    http://www.liveleak.com/view?i=da8_1...134&comments=1

    Se fra 1.30, og lig mærke til politimanden i nederste venstre hjørne

    Comment


      #92
      Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
      Den med guleroden er godt nok ved at være noget slidt, men på trods af det, har vi stadig ingen eksempler på at det faktisk kan fungere, at give enkelte lov, hvorefter tåberne pludselig skulle opføre sig efter reglerne...

      ... men det ville da løse mange problemer rundt omkring, hvis det var så enkelt... Så kunne vi også komme af med idioterne i trafikken, bare ved at give andre lov til at køre hurtigere...
      Er alle tilskadekommende, udskrevet fra Odense Universitetshospital ?

      I de 30 år jeg har set fodbold på stadion har der mig bekendt været et større uheld med fyrværkeri, og det var en kontrollør i Fredericia, der trods en alder på 45 år ikke havde lært at man samler antændt, udbrændt, eller fuser fyrværkeri op.
      Livet er fuld af farer, og du risikere at blive ramt af en vildtflyvende stær hver, gang du træder uden for døren. Jeg tager dog chancen stort set dagligt !

      Dertil har en klog mand engang sagt... den som er villig til at opgive en smule frihed, for en smule sikkerhed, får ingen af delene og fortjener dem eller ikke.

      Jeg gik engang i klasse med en som begyndte at hyle hvis der blev kastet med papirsflyvere, de kan jo stikke et øje ud sådan nogle sataner. Gik vi i klasse sammen Kasper ?

      Comment


        #93
        Hahaha Crellen :-D

        Comment


          #94
          Oprindeligt indsendt af CDC5000 Se indlæg
          Er alle tilskadekommende, udskrevet fra Odense Universitetshospital ?

          I de 30 år jeg har set fodbold på stadion har der mig bekendt været et større uheld med fyrværkeri, og det var en kontrollør i Fredericia, der trods en alder på 45 år ikke havde lært at man samler antændt, udbrændt, eller fuser fyrværkeri op.
          Livet er fuld af farer, og du risikere at blive ramt af en vildtflyvende stær hver, gang du træder uden for døren. Jeg tager dog chancen stort set dagligt !

          Dertil har en klog mand engang sagt... den som er villig til at opgive en smule frihed, for en smule sikkerhed, får ingen af delene og fortjener dem eller ikke.

          Jeg gik engang i klasse med en som begyndte at hyle hvis der blev kastet med papirsflyvere, de kan jo stikke et øje ud sådan nogle sataner. Gik vi i klasse sammen Kasper ?
          Det er da mit umiddelbare gæt, men mon ikke dem der har været forbi der, eller andre lignende steder, godt ville have været oplevelsen foruden...

          Jeg ved ikke hvor eller hvordan grænsen for et større uheld placeres, men det er da klart, hvis vi blander kanonslag ind i debatten, så var episoden i Fredericia da nok den værste...
          Jamen det er det da, og en helt naturlig ting som en ulykke med et nødblus, er jo fuldt ud sammenlignelig med den måde en fugl er indrettet til at fungere på... eller noget... egentlig er der vel størst chance for at det er fuglene der ændrer adfærd først...

          Ja det var vist sådan ca. det han sagde, men det involverer jo ikke mig...

          Jeg var temmelig sikkert den der kastede den første papirsflyver hver gang, eller ting der var værre, så det kan jeg nok godt afvise...
          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

          Comment


            #95
            http://www.ob.dk/artikel/flere-staap...a-stiften.aspx

            Comment


              #96
              Vi er mange der er kede af at vores pladser gennem mange år forsvinder. Der er jo slet ikke fans nok der gider står op fra lige bag mål og helt op. Og når de står op der, tager de vel også udsyn fra andre.
              Men hvis det viser sig at være en fordel, må jeg nøjes med at ærgre mig og skifte til modsatte ende.
              Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

              OB - engang var vi gode

              Comment


                #97
                Blot for illustrere tribunen, så er det fremover sådan ud (hvis vi opdeler den i seks afsnit):

                Siddepladser - ståpladser - siddepladser
                Siddepladser - ståpladser - siddepladser

                Comment


                  #98
                  Er der nogen der ved hvor capo tårnet kommer til at stå i fremtiden?

                  Comment


                    #99
                    Capotårnet bliver flyttet ned omkring de forreste rækker, så al stemning kommer nede og går op.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Shakerz Se indlæg
                      Capotårnet bliver flyttet ned omkring de forreste rækker, så al stemning kommer nede og går op.
                      Okay spændende. Synes det er fint at stemningskernen kommer tættere på banen. Selvom jeg er lidt lunken ved at vi så kommer til at stå i regnvejr Men glæder mig til den kommende sæson og se hvordan det kommer til at fungerer

                      Comment


                        Kommer nede og går op? Hvad mener du?

                        Comment


                          Helt konkret så kommer capotårnet ned foran og dem som er stemningsskabende rykker ned foran, således at al stemning på Stiften starter nede foran, også kan det sprede sig til de bagerste ståpladser. Det vil uden tvivl være godt, at få de aktive på tribunene tættere på capoen, så stemningen har nemmere ved at brede sig til resten af tribunen/ståpladserne.

                          Comment


                            Er der nogen der kan hjælpe mig med et overblik over, hvordan "die hard" (klubbens hjerteblod) delen af fan scenen er organiseret i dag, fraktioner mv. ? Hvem tager initiativ til hvad og hvordan, hvem er ledende figurer?

                            Jeg har og har altid haft kæmpe respekt for de mange frivillige der op igennem 00'erne, var med til at løfte fan scenen i Odense til et efter min mening meget respektabelt niveau, taget vores klubs størrelse i betragtning. Jeg tror i høj grad, at meget af æren for at +10.000 tilskurer ofte gæstede kommunale lå hos dem. De var ikke kun med til at løfte stemningen på lægterne, men ligeledes spillet på banen, hvor Odense Stadion jo i perioder har været en frygtet udebane.

                            Man fornærmer vel ikke nogen, hvis man konstaterer at den opadgående kurve er brækket midt over igennem de seneste sæsoner (vel naturligt nok grundet de manglende resultater), men trist nok er det vel netop også i perioder med udeblivende resultater, at der netop er ekstra meget behov for at vise opbakning. En opbakning der løfter spillerne de sidste procenter og viser det økonomiske bagland, at Odense er værd at indvestre i.

                            Kunne dette forum, være med til at belyse hvem gør hvad (jf. spørgsmålene i begyndelsen af denne post) og måske tiltrække flere kræfter til fan scenen?

                            Comment


                              Du har fuldstændigt ret i, at fanscenen har lidt et gevaldigt knæk. At det har haft noget at gøre med de svingende resultater kan bestemt ikke afvises, da vi må sande, at mentaliteten i Odense åbenbart ikke er til, at alle støtter holdet i medgang og modgang. Flere af de folk der i den sidste halvdel af 00'erne gjorde et kæmpe arbejde på TIFO- og stemningsfronten, har trukket stikket og derfor har vi lidt stået og skulle starte fra scratch. Det skal dog lige understreges, at disse personer ikke har trukket sig grundet resultaterne.

                              Sidste sommer dannedes paraplyorganisationen Ultras Odense som et forsøg på at samle stumperne op, eftersom størstedelen af de fraktioner der gjorde sig gældende for bare tre år siden ikke eksisterer i dag. Der har været arrangeret åbne bus- og togture til alle udekampe (og et par enkelte i bil), for at forsøge at engagere nogle nye kræfter på den uofficielle scene. Det har til dels lykkedes, hvorfor stemningen i glimt har mindet om fordums tider. Der er dog stadig meget langt igen. Specielt med kontinuiteten. Vi har flere gange oplevet at stå mange hundrede aktive stemningsskabere på udebane, for ugen efter at stå en brøkdel af de samme på hjemmebane. Folk føler åbenbart bare ikke, at de har den samme forpligtelse over for klubben og fællesskabet, når vi møder Sønderjyske på hjemmebane, som de har når vi møder Esbjerg ude (eksempel).

                              Vi vil i Ultras Odense derfor gerne opfordre folk på stiften til at se indad. Har du lyst til at støtte klubben aktivt? Vi arbejder lidt med den idé, at stemningen ville få et skub i den rigtige retning, hvis de syngende fans stod samlet, ligesom vi gør på udebane, i stedet for at stå spredt udover hele stiften. Vi vil fra sæsonstart og fremmadrettet stå på den nedre del af stiften, og håber naturligvis at så mange som muligt har lyst til at følge trop. Vi håber på samme tid, at vi med pladsskiftet kan få engageret nogle flere til at stå op og synge med. Vi forventer på ingen måde, at alle mand skal stå og flage i 90 minutter, men vi håber at folk bliver inspireret af tiltaget, og derfor får lyst til selv at deltage.

                              Comment

                              Working...
                              X