Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Hvordan kan vi støtte OBstruktion?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Hvordan kan vi støtte OBstruktion?

    Kære medfans

    Den her tråd er inspireret af en anden bruger i en anden tråd.

    Lad mig starte med at sige, at jeg var en af dem, der var lidt skeptiske, da OBstruktion så dagens lys. Var der plads til dem? Kunne de give os noget, vi ikke fik andre steder? Kort og godt, var der brug for dem? Svaret har vist sig at være meget tydeligt, JA!

    De giver os unikt indhold i deres snakke med vores legender, de giver os interviews og artikler, som mindst er på højde med Stiften, og de kommunikerer ud på en måde, hvor klubbens egen kommunikationsafdeling ikke kan være med.

    Jeg kunne forstå i en anden tråd i går, at det nogle gange er en udfordring med at tage billeder, og en anden bruger foreslog, at OB købte et kamera til dem. Det ville selvfølgelig være en god idé, og det må også være i klubbens interesse at OBstruktion fortsætter deres fremragende arbejde. De fungerer jo på et eller andet plan som aflastning for kommunikationsafdelingen. Jeg kunne læse, at stemmer fra Ådalen for lokaler stillet til rådighed, og hvis det er tilfældet, burde det også være muligt fra OB's side at vise OBstruktion, at man sætter pris på dem.

    Hvis OB ikke gør noget for dem, kan vi fans så på en måde vise dem, at vi sætter pris på dem? Jeg må indrømme, jeg ville være meget ked af, hvis nogen så store ildsjæle vælger at stoppe deres foretagende. Det ville også betyde, at vi kommer til at mangle nogle vigtige historier og noget vigtig kommunikation fra vores klub.

    Kan vi allesammen lægge lidt pres på OB for at få dem til at lave en form for samarbejde med OBstruktion? Kan vi allesammen gå ind til vores chef og sige, at der skal laves et sponsorat? Skal vi selv spytte lidt penge i?

    Jeg ved ikke, hvad løsningen skal være, men jeg ved i hvert fald, at jeg meget gerne vil være med til at gøre et eller andet, så de føler sig værdsat, og de ved, at vi er mange, der er rigtig glade for det frivillige arbejde, de lægger i det.

    #2
    OBstruktion skal efter min mening være et uafhængigt medie. Uafhængigt af OB. De har fået deres pressekort. Men her burde den også stoppe.
    Hvis nogen form for støtte/hjælp skal forekomme burde det være ved fanstøtte,frivilligt arbejde og reklamer
    Men jeg værdsætter deres arbejde og vil gerne hjælpe hvis muligt. Håber de kan holde interessen gående og at de ikke brænder ud. For der er meget arbejde ved sådan noget.

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
      OBstruktion skal efter min mening være et uafhængigt medie. Uafhængigt af OB. De har fået deres pressekort. Men her burde den også stoppe.
      Hvis nogen form for støtte/hjælp skal forekomme burde det være ved fanstøtte,frivilligt arbejde og reklamer
      Men jeg værdsætter deres arbejde og vil gerne hjælpe hvis muligt. Håber de kan holde interessen gående og at de ikke brænder ud. For der er meget arbejde ved sådan noget.
      100% enig, jeg spytter gerne i kassen.
      De gutter udføre et fantastisk arbejde, jeg sætter rigtig stor pris på deres arbejde

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
        OBstruktion skal efter min mening være et uafhængigt medie. Uafhængigt af OB. De har fået deres pressekort. Men her burde den også stoppe.
        Hvis nogen form for støtte/hjælp skal forekomme burde det være ved fanstøtte,frivilligt arbejde og reklamer
        Men jeg værdsætter deres arbejde og vil gerne hjælpe hvis muligt. Håber de kan holde interessen gående og at de ikke brænder ud. For der er meget arbejde ved sådan noget.
        Har Det på samme måde, med både Stemmer fra Ådalen og OBstruktion at i det øjeblik at de får penge fra OB kan man bare ikke undgå at der vil blive set anderledes på dem og stillet spørgsmål til deres uafhængighed. Men ligeså vel som jeg støtter stemmer fra Ådalen synes jeg da absolut godt jeg vil give til OBstruktion. Og hvis det så endda er en indsamling til noget helt så konkret som et kamera så synes jeg det er helt reelt og fedt. Men kræver selvfølgelig at OBstruktion vil tage imod vores penge. Vi kan også bare sige at det er refusion af de blomster de har delt ud på vegne af OB fans.

        Comment


          #5
          I berører en central problemstilling, for hvis der er noget som OB gør helt forfærdeligt ringe, så er det deres kommunikations og mediestrategi. Det er meget sigende, at en flok gutter på rekordtid kan stable en dækning af klubben på benene, som overgår OBs egen mange mange gange, ligesom vi også har set det med SFÅ. Noget af det, som gør produktet interessant er, at man faktisk leder efter de gode historier, og også tør stille nogle mere pågående spørgsmål, hvor OB jo konsekvens smører et tykt lag af sirup, halve sandheder og glasur på toppen for at fordreje virkeligheden i deres misforståede ide om, at beskytte et eller andet brand.

          Jeg så også gerne, at diverse medier holdte sig helt fri af OB, dvs. ingen økonomisk støtte overhovedet, og derfor kunne det være en ide at understøtte det på en eller anden vis.

          Comment


            #6
            Jeg er enig i, at det ville være at foretrække, at OBstruktion som sådan ikke har noget med OB at gøre. Jeg synes også helt klart, det virker rigtig godt, som det kører nu. Hvor meget de reelt har med OB at gøre, skal jeg ikke gøre mig klog på, men det ser da ikke ud til, de har problemer med at få folk i snak. Hvis vi fans på en eller anden måde kan lave en indsamling eller noget, så vil jeg helt sikkert spytte i kassen.

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af Aagaard Se indlæg
              Jeg er enig i, at det ville være at foretrække, at OBstruktion som sådan ikke har noget med OB at gøre. Jeg synes også helt klart, det virker rigtig godt, som det kører nu. Hvor meget de reelt har med OB at gøre, skal jeg ikke gøre mig klog på, men det ser da ikke ud til, de har problemer med at få folk i snak. Hvis vi fans på en eller anden måde kan lave en indsamling eller noget, så vil jeg helt sikkert spytte i kassen.
              Men der skal ikke mere til end et par skarpe og kritiske artikler på nogle ømme punkter, så ville OB reagere og spille med musklerne. Så det er vigtigt, at vi står bag OBstruktion, og giver dem den nødvendige opbakning og støtter der frihed.

              Comment


                #8
                Det kunne jeg også sagtens forestille mig. Men med den store respekt jeg fornemmer, folk har for deres arbejde, så tror jeg, OB kommer til at skyde sig selv i foden, hvis de spænder ben for dem.

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af Aagaard Se indlæg
                  Det kunne jeg også sagtens forestille mig. Men med den store respekt jeg fornemmer, folk har for deres arbejde, så tror jeg, OB kommer til at skyde sig selv i foden, hvis de spænder ben for dem.
                  Jamen at skyde sig i foden, er vel nærmest en sport for OBs strategi ift. fans og kommunikation.

                  Comment


                    #10
                    Begge medier burde lave en abonnementsordning. Jeg gider ikke hive muldvarpen op af lommen ved hver udgivelse/podcast, men hvis det er en gang om måneden/året er jeg villig til at betale.
                    OB: Danske mestre i 2075/6

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg
                      Begge medier burde lave en abonnementsordning. Jeg gider ikke hive muldvarpen op af lommen ved hver udgivelse/podcast, men hvis det er en gang om måneden/året er jeg villig til at betale.
                      Så synes jeg du skal finde ud af hvordan donationer til "Stemmer fra Ådalen" forløber. Jeg har en aftalt et fast beløb pr. udsendelse der betales ca. 1 gang pr. md. og beløbet trækkes automatisk på mit kort, og der kommer en kvitt. på mail på hvor mange udsendelser der betales for .. "kvadratisk, praktisk og godt" så du skal faktisk kun meddele hvor meget du kan/vil støtte med
                      Believe OB

                      ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                      Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                      Comment


                        #12
                        Ok det vil jeg gøre så
                        OB: Danske mestre i 2075/6

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg
                          Ok det vil jeg gøre så
                          https://obstemmer.10er.dk
                          :)

                          Comment


                            #14
                            Hej alle!

                            Først vil vi gerne takke for den store opbakning vores projekt har fået. Da vi startede, var meningen slet ikke, at det skulle udvikle sig i den her retning, men lige pludselig kørte toget bare, og vi hoppede selvfølgelig på.

                            Det skulle have været et lille hygge/fritidsprojekt, og derfor var vores tanker ikke, at vi skulle have en indtjening. Alt hvad der har været af udgifter, har vi selv betalt.

                            Efter som det er gået så stærkt, og vi bruger meget mere tid på det, end det var meningen fra start af, så kunne det selvfølgelig godt gøre noget af vores arbejde lettere, hvis vi havde lidt penge at arbejde med. Det har vi af og til snakket om, men vi kunne ikke rigtig finde frem til, hvordan vi skulle gøre det.
                            Det nemmeste ville selvfølgelig være, at en sponsor skød nogle penge i os, men vi må erkende, at det nok ikke er så let at finde.

                            Vi vil i hvert fald heller ikke ud i, at man skal betale for vores indhold, og vi har også været lidt tilbageholdende med at 'bede' om bidrag fra fans, fordi vi ikke rigtig ville være det bekendt. Det har aldrig været meningen med det, og det er ikke rigtig vores stil.

                            Det glæder os dog, at der er nogen, der tilkendegiver, at de godt vil støtte os, hvis det bliver aktuelt. Det kan da være, vi skal tage det op til overvejelse, så vi kan forbedre os endnu mere.

                            Vi har haft det sådan, at hvis vi skulle have penge af nogen, skulle vi også give noget igen. Lige nu har vi faktisk noget liggende i skuffen, som vi håber, vi kan præsentere jer for de kommende uger, og som vi håber, i vil bakke op om.

                            Igen, vi er utrolig glade og stolte over den store opbakning, vi har fået. Det havde vi slet ikke regnet med.

                            Comment


                              #15
                              Hvis folkene bag OBstruktion gerne vil have økonomisk støtte, vil jeg da anbefale dem at oprette sig på Patreo https://www.patreon.com/, som er præcis det samme som 10er.dk bare med fokus på skrift, tegninger o.lign :-)

                              Comment

                              Working...
                              X