Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Stemmer fra Ådalen særudgave - OB skal have ny træner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
    Jeg ville ikke engang være tryg ved at lade JH købe overtrækstrøjer .
    Øøøøøøøh, ææææææææhhhh altså, det er der ingen tvivl om.

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg
      Enig.
      Jesper Hansen er ikke bare kedelig at høre på, han virker simpelthen rystende inkompetent. Alt det han udtaler i det her interview kunne enhver forudsige på forhånd. Det er politikersnak af værste skuffe. Det lyder simpelthen som om fyringen af Kent kom bag på ham og at han først nu skal til at arbejde med hvad der skal ske nu. Kører man ikke med plan a og b i OB? Det virker som om vores sportschef altid er 10 skridt efter både når det gælder strategi samt spiller- og trænerrekrutereing. Jeg føler mig slet ikke tryg ved at det bl.a. er JH der skal finde frem til vores kommende træner.
      Han er næsten så skrækkelig at høre på at man tænker om han skulle være omfattet af denne ?
      https://www.retsinformation.dk/forms....aspx?id=71593
      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
        Jesper Hansen holder aldrig op med at ryste mig. For det første, vil han enten ikke sige noget om klubbens vision eller også er der simpelthen ingen, begge dele er jo katastrofalt. Dertil er det jo vanvittigt, at man først efter 2,5 med Kent Nielsen, åbenbart bliver utilfreds med den trillen rundt som KN notoriske står for, hvad fanden ligner det? Har man været enige eller uenige i stilen? Hvis man var enig, så må man holde fast, hvis man var uenig hvorfor så først nu? Det giver simpelthen ingen mening.
        Som jeg hørte hvad han sagde, så er der ingen plan nu ... og hvorfor skulle han lyve om det?
        Det ville ikke skade klubben at melde ud hvad den vil fremadrettet, spillestil etc ... så nej, det må simpelthen være fordi der ingen plan er og de så nu skal til at finde ud af hvad de vil ...
        Træner (fra nul) og 5 spillere på 4 uger ... held og lykke med det OB :D.
        Last edited by Entusiastens; 21-05-2018, 23:21.
        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

        Jeg er ikke fan.
        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg
          Enig.
          Jesper Hansen er ikke bare kedelig at høre på, han virker simpelthen rystende inkompetent. Alt det han udtaler i det her interview kunne enhver forudsige på forhånd. Det er politikersnak af værste skuffe. Det lyder simpelthen som om fyringen af Kent kom bag på ham og at han først nu skal til at arbejde med hvad der skal ske nu. Kører man ikke med plan a og b i OB? Det virker som om vores sportschef altid er 10 skridt efter både når det gælder strategi samt spiller- og trænerrekrutereing. Jeg føler mig slet ikke tryg ved at det bl.a. er JH der skal finde frem til vores kommende træner.
          Mon ikke det er fordi vores rigtige sportschef hedder Niels? Jeg tror det er svært at finde rum til at handle i Ob

          Comment


            #20
            Dette lille mennesker har på en eller anden måde scoret sig et direktørjob i en af landets største og mest traditionsrige klubber. Efter to måneder i klubben kunne de fleste se, at det ville blive en fiasko, men nu har han på en eller anden måde formået at bevare sit drømmejob i fem år.

            Det dét, som jeg vil rose Jesper Hansen for. Han holder fast i et job, som han aldrig har været kompetent nok til. Han sidder på det stribede kød og suger i sig som en grådig skovflåt. Når han en dag endelig falder af, vil han have inficeret os med en farlig sygsom, som klubben måske aldrig kommer sig over igen.

            Så længe Jesper Hansen er vores direktør, vil det blive ved med at gå den gale vej.

            Ansæt Steen Nedergaard eller Thomas Helveg som sportsdirektør og lad ham finde den rette træner.
            OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
              Mon ikke det er fordi vores rigtige sportschef hedder Niels? Jeg tror det er svært at finde rum til at handle i Ob
              Er der noget konkret du bygger det her på? Spørger fordi jeg opfatter det som en mere og mere udbredt holdning herinde, at Thorborg skulle træffe de fleste sportslige beslutninger.

              Jeg har ingen insiderviden at basere det på, men personligt tror jeg ikke på det. Jeg tror egentlig han er ca. lige så synlig ift. at "micro-manage" det sportslige i det daglige som han er synlig i medierne. Både JH og KN slår mig trods alt som personer, der ikke på den måde ville acceptere, at alle beslutninger træffes over hovedet på dem.

              Som erfaren er hvervsmand tænker jeg også, at Thorborg i tilstrækkelig grad bør klar over, at det ikke er en holdbar måde at drive virksomhed på. Man skulle tro han har disciplinen til at ansætte nogle ansvarlige og stole på de passer deres arbejde uden hans indblanding.

              For mig at se virker det lidt som en mindre konspirationsteori, der primært stammer fra, at det som fan er nemt/rart at overbevise sig selv om, at stort set alle problemer i sidste ende skyldes ham den onde, der sidder i toppen og trækker i alle trådene. Men det kan da godt være jeg har overset noget.

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
                Er der noget konkret du bygger det her på? Spørger fordi jeg opfatter det som en mere og mere udbredt holdning herinde, at Thorborg skulle træffe de fleste sportslige beslutninger.

                Jeg har ingen insiderviden at basere det på, men personligt tror jeg ikke på det. Jeg tror egentlig han er ca. lige så synlig ift. at "micro-manage" det sportslige i det daglige som han er synlig i medierne. Både JH og KN slår mig trods alt som personer, der ikke på den måde ville acceptere, at alle beslutninger træffes over hovedet på dem.

                Som erfaren er hvervsmand tænker jeg også, at Thorborg i tilstrækkelig grad bør klar over, at det ikke er en holdbar måde at drive virksomhed på. Man skulle tro han har disciplinen til at ansætte nogle ansvarlige og stole på de passer deres arbejde uden hans indblanding.

                For mig at se virker det lidt som en mindre konspirationsteori, der primært stammer fra, at det som fan er nemt/rart at overbevise sig selv om, at stort set alle problemer i sidste ende skyldes ham den onde, der sidder i toppen og trækker i alle trådene. Men det kan da godt være jeg har overset noget.
                Hvem er de "vi" som Jesper taler om igen og igen. Thomas og Niels? Eller ingen. Eller
                Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                OB - engang var vi gode

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                  Hvem er de "vi" som Jesper taler om igen og igen. Thomas og Niels? Eller ingen. Eller
                  Tænker han primært har hentydet til JH selv og trænerteamet.

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                    Hvem er de "vi" som Jesper taler om igen og igen. Thomas og Niels? Eller ingen. Eller
                    Niels og Enrico vel

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                      Niels og Enrico vel
                      Ja ok, når det gælder ansættelsen af en ny træner tænker jeg naturligvis også det er dem. Da jeg læste "igen og igen" opfattede jeg det som om der blev hentydet til stort set alle JH-udtalelser de seneste år.

                      Måske også Tonny Hermansen kommer med på råd.

                      Der har tidligere været omtalt et sportsligt råd som skulle stå for de store beslutninger og den overordnede strategi. Nogen der kan huske hvem det præcist var? Blev det offentliggort?
                      Last edited by Agbre; 22-05-2018, 14:15.

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
                        Er der noget konkret du bygger det her på? Spørger fordi jeg opfatter det som en mere og mere udbredt holdning herinde, at Thorborg skulle træffe de fleste sportslige beslutninger.

                        Jeg har ingen insiderviden at basere det på, men personligt tror jeg ikke på det. Jeg tror egentlig han er ca. lige så synlig ift. at "micro-manage" det sportslige i det daglige som han er synlig i medierne. Både JH og KN slår mig trods alt som personer, der ikke på den måde ville acceptere, at alle beslutninger træffes over hovedet på dem.

                        Som erfaren er hvervsmand tænker jeg også, at Thorborg i tilstrækkelig grad bør klar over, at det ikke er en holdbar måde at drive virksomhed på. Man skulle tro han har disciplinen til at ansætte nogle ansvarlige og stole på de passer deres arbejde uden hans indblanding.

                        For mig at se virker det lidt som en mindre konspirationsteori, der primært stammer fra, at det som fan er nemt/rart at overbevise sig selv om, at stort set alle problemer i sidste ende skyldes ham den onde, der sidder i toppen og trækker i alle trådene. Men det kan da godt være jeg har overset noget.
                        Jeg ved ikke om det er en udbredt holdning herinde, at Thorborg træffer de fleste sportslige beslutninger. Det er i hvert fald ikke mit indtryk.

                        Men det er mit indtryk, baseret på historier gennem årene, at Thorborg er inde over rigtigt mange beslutninger og selv deltager i det såkaldte sportslige udvalg, som vi ikke må få en fuldendt medlemsliste på. Og det er ham der sidder med beslutningskraften i sidste ende, og det er måske ikke altid lige hensigtsmæssigt.

                        I tilfældet med Kent her, tyder meget f.eks. på, at det er Thorborg der har truffet beslutningen og ikke JH. Bulletinerne går på, at JHs indstilling i udgangspunktet var den modsatte. https://twitter.com/klausegelund/sta...12801650966528

                        Som ejer og bestyrelsesformand er det selvfølgelig hans ret at træffe en sådan beslutning, men mig bekendt er det ikke særligt normal praksis, at sådan noget gøres stik imod, hvad den sportslige leder mener. Det er i hvert fald sjældent et tegn på en sund ledelsesstruktur. På samme måde har jeg også hørt historier om gennem årene, at han har presset på for visse spillerhandler, bl.a. med folk som Jesper C og Skoubo. Ligesom at trænere som Troels Bech og Kent Nielsen var klare ønsker fra Thorborgs side, og han var villig til at betale gode penge for dem.

                        Jeg tror generelt, at man skal passe rigtigt meget på med automatisk at have tillid til, at erhvervsmænd har et forhold til en fodboldklub, som var det enhver anden virksomhed de er engageret i. Historien er fyldt med eksempler der viser det modsatte, også i dansk kontekst. Der er simpelthen bare noget helt andet på spil, og fodbold kan ikke sammenlignes med at drive en produktion, webshop eller ågerkarlevirksomhed.

                        At Thorborg er usynlig i pressen, er jo ingenlunde det samme som at være usynlig på de indre linjer. Jeg hører også alt andet. Så sent som i går har han jo været nede i omklædningsrummet og overbringe nyheden, ses generelt ofte i Ådalen, og er mig bekendt i omklædningsrummet efter de fleste kampe, hjemmekampe i hvert fald.

                        At tro at Thorborg er en grå eminence der kryber langs panelerne og overlader en masse beslutningskraft til sine medarbejdere, er at stikke sig selv blår i øjnene. Han har fingrene langt mere nede i bolledejen end de fleste går og tror, og når beslutningerne skal tages, er der sjældent nogle der siger ham imod.

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                          Hvem er de "vi" som Jesper taler om igen og igen. Thomas og Niels? Eller ingen. Eller
                          Majestatis pluralis? 😜
                          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                          - Norbert Elgert -

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
                            Er der noget konkret du bygger det her på? Spørger fordi jeg opfatter det som en mere og mere udbredt holdning herinde, at Thorborg skulle træffe de fleste sportslige beslutninger.

                            Jeg har ingen insiderviden at basere det på, men personligt tror jeg ikke på det. Jeg tror egentlig han er ca. lige så synlig ift. at "micro-manage" det sportslige i det daglige som han er synlig i medierne. Både JH og KN slår mig trods alt som personer, der ikke på den måde ville acceptere, at alle beslutninger træffes over hovedet på dem.

                            Som erfaren er hvervsmand tænker jeg også, at Thorborg i tilstrækkelig grad bør klar over, at det ikke er en holdbar måde at drive virksomhed på. Man skulle tro han har disciplinen til at ansætte nogle ansvarlige og stole på de passer deres arbejde uden hans indblanding.

                            For mig at se virker det lidt som en mindre konspirationsteori, der primært stammer fra, at det som fan er nemt/rart at overbevise sig selv om, at stort set alle problemer i sidste ende skyldes ham den onde, der sidder i toppen og trækker i alle trådene. Men det kan da godt være jeg har overset noget.
                            https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...finder/7165295

                            KEPs kommentar her siger også rigtigt meget ift. Thorborgs indblanden. Folk udefra er nok ikke klar over det, men ned på spillerniveau er man på højde med, at Thorborg blander sig meget.

                            Comment

                            Working...
                            X