Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OB-FCK: Nedtakt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Skulle man ikke snart prøve Dursan ?

    Comment


      #32
      http://ekstrabladet.dk/sport/tv3spor...cle2234669.ece

      emil er ikke helt tilfreds

      Comment


        #33
        Sammendrag

        http://onside.dk/superligaen/tv-ob-f...oejdepunkterne

        Comment


          #34
          Fra lægterne så jeg følgende problemer:

          1. Først da OB kommer bagud spiller holdet på 100%. Spillet bliver lige 5-10 % hurtigere, så det kan lade sig gøre at bringe FCK i ubalance. Det er uhyggeligt frustrerende, at holdet ikke magter at komme ud til start med den vildskab fra første sekund! Samtidig ville indstillingen fra kampstart give mange flere point i de andre kampe – men der skal en kamp til mod de “spændende” hold før holder leverer – det fandme sløjt.

          2. Førsteberøringerne var for svage i rigtig mange situationer. Der mistes afgørende 1/10 sekunder i opspillet, som gør, at det er svært at overspille FCK.

          3. Rigtig mange upræcise afleveringer, som ikke ligger lidt foran modtageren udløser sammen problem som punkt 2.

          4. Der mangler en offensiv plan / større fantasi i store perioder af kampen. Det ligner at man kun har 2 (!) måder at spille op. a) I højresiden skal Ruud sættes i scene til baglinjen og indlæg. b) lang bold op på som regel Skoubo, som skal vinde en hovedstødsduel og så ser vi hvad der tilfældigvis (!) kan ske. Da Barret kommer ind giver det lidt flere strenge at spille på i venstresiden – mere om ham nedenfor.

          Det positive:

          1. Indstillingen var set over hele kampen godkendt over hele linjen (dog med punkt 1 ovenfor in mente)

          2. Barret har et super førstetouch, speed og gode afleveringer og så tør han udfordre og gå med i 1-2-kombinationer på kanten – sign – sign – sign!

          3. Defensiven ser mere sikker og stabil ud end længe set. Der er væsentligt længere mellem de store brølere. MEN Amc er altså en nødløsning: han er ikke en god nok fodboldspiller, hvis OB skal gøre sig forhåbninger om at placere sig i toppen af ligaen. Får mange dårlige og upræcise afleveringer. Han er simpelt hen ikke dygtig nok til at spille bolden sikket og hurtigt rundt i bagkæden. Fordi han er så langsom bliver han også alt for ofte presset til at sende en lang bold frem. Det er simpelthen ikke højt nok niveau, hvis mna vil være med hvor det er sjovt. På den anden side er der ikke alternativer. Hvor får man en central forsvarsspiller, som har rutine og kan spille med bolden, som vi har råd til?

          Min konklusion pt. er at holdet simpelthen ikke er bedre teknisk/spilforståelsesmæssigt, end hvad der leveres. Når indstillingen så samtidig ikke er 110% i alle kampe fra start, vinder man ikke de kampe mod midter-/bundholdene, som kunne bringe holdet sikkert ud af nerykningfare og op på en 4./5.plads, da ligaen bare er svag i år (selv FCK var da uhyggeligt tandløse i går!). Samtidig er det bekymrende, at TB åbenbart ikke kan komme med opspilsidéer til træning, som kan overføres til kampene. Det virker som om, at han ingen inputs har og de spillere som er på banen forsøger at gøre, hvad de altid har gjort – simpelt lettere tilfældigt spil op af banen og så ser vi hvad der sker. Det er besynderligt at se på!

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af Vorup Se indlæg
            Jeg forstår ikke hvordan indsatsen kan være godkendt i en kamp vi taber og næsten ikke skaber nogle chancer. Det kan godt være at det ville være acceptabelt mod et FCK-hold, der spiller godt. Men når vi møder et FCK-hold, der i øjeblikket slet ikke spiller op til sit niveau og som derudover mangler Cornelius og må skifte Nicolai Jørgensen ud efter få minutter, så skal det da føre til et bedre resultat. Der deles altså ikke point ud for at løbe i cirkler og aflevere sidelæns på banen. Jeg er i chok over at Skoubo stadigvæk starter inde, og at han får lov til at spille så længe. Jeg frygter virkelig, at han også starter mod Viborg på bekostning af Mos. Måske ville OB have godt af at rykke ned i første division, skifte træne og få luget lidt ud i de dovne og dyre spillere.
            Skoubo vinder mere eller mindre samtlige dueller i går (igen) og skiller sig rigtig godt af med bolden. Samtidig er han med til at skabe uro i FCKs felt. Jeg forstår virkelig ikke hvad så mange har imod Skoubo. Han er klart vores bedste angriber, når Bashkim ikke er klar.

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              glimrende, ville være virkeligt skidt hvis han hellere ville ud på bænken og varme sig under et tæppe.

              Jeg forstår heller ikke udskiftningen; hvis han er 100% klar så skal han spille helst hele kampen, for vi er utroligt afhængige af ham og falk hvis der skal skabes bare en smule fremadrettet.
              Håber han finder formen fra efteråret snarest - vi har brug for det

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                Skoubo vinder mere eller mindre samtlige dueller i går (igen) og skiller sig rigtig godt af med bolden. Samtidig er han med til at skabe uro i FCKs felt. Jeg forstår virkelig ikke hvad så mange har imod Skoubo. Han er klart vores bedste angriber, når Bashkim ikke er klar.
                Har sådan set ikke noget imod ham, han er bare hverken hurtig eller skarp nok længere...er på sin vis enig med dig i han er noget nær vores bedste angriber når BK nu ikke er klar...men det er satme også sørgeligt og siger meget mere om truppen end om Skoubo
                Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                Comment


                  #38
                  AMC er jo en sjov størrelse... Den ene øjeblik fejler han fuldstændig i defensiven, og øjeblikket efter brillerer han helt fremme...

                  Må indrømme, at jeg ikke er helt så positiv om defensiven, som andre herinde er...
                  Jeg er da også endegyldigt nået der til nu, at AMC ikke magter opgaven som styrmand i forsvaret, det har jeg nået frem til et par gange, men har aldrig helt været sikker, det er jeg nu... Han ville være en god erfaren herre at sætte ind til sidst i kampene, også hvis der skal angribes, og på den måde kunne jeg godt se man forlængede til Nytår, i første omgang......

                  Er der andre end mig, der har lagt mærke til hvor ofte vores målmænd er alene i duellerne med modstanderne..? I går lykkedes det endda, på forundelig vis, at have JC alene oppe mod hele 3 FcK´ere, PÅ ET HJØRNESPARK!!! Altså hvad hel.... laver de spillere???

                  Og det samme gælder jo sådan set også ved målet...
                  Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                  Comment


                    #39
                    Jeg gider ikke kommentere på AMC. Har gjort det et hav af gange de sidste 3 år, så folk ved, hvor jeg står. Det er dog beroligende, at flere og flere herinde begynder at indse det åbenlyse. Så mangler vi bare Troels.

                    Pinlig indsats igår, hvor vi virkede kyste og bange. Tager en OB-pause - for det her gør for ondt at være vidne til...
                    Rygter er som svin - ulækre og velsmagende på en og samme tid

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                      Skoubo vinder mere eller mindre samtlige dueller i går (igen) og skiller sig rigtig godt af med bolden. Samtidig er han med til at skabe uro i FCKs felt. Jeg forstår virkelig ikke hvad så mange har imod Skoubo. Han er klart vores bedste angriber, når Bashkim ikke er klar.
                      Vi har skabt noget der ligner 4-5 chancer tilsammen i de 3 første kampe , det er ikke videre prangende. Skoubo udfylder den rolle han får udemærket han vinder nogle af de dueller han kommer i når vi utallige gange losser bolden frem , men problemet består så i hvad der så sker efterfølgende . Når Skoubo går op i en duel som regel med ryggen til mål er hans eneste mulighed at heade bolden bagud hvilket ofte giver endnu en duel som v tit taber , dermed skabes der intet fremad og vi forbliver uskarpe og kommer ikke til nogle chancer. De chancer vi skaber kommer ente fra Emil eller Falk som oftest , men hvem er det lige de skal skabe chancerne til ? . Muligheden for den dybe stikning bagom modstandernes forsvar er væk fordi Skoubo på ingen måde har speeden til at søge disse .
                      Vi har 2 " angrebsmønstre " at gøre godt med , enten laver Falk eller Emil et gennembrud , eller også losser vi de op på Skoubo som kun har mulighed for at heade den bagud , hvis Skoubo´s aflevering rammer en OBér bliver bolde spillet lidt på tværs og så bagud for endnu engang at forsøge losset op til Skoubo ..

                      Comment


                        #41
                        Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg
                        Har sådan set ikke noget imod ham, han er bare hverken hurtig eller skarp nok længere...er på sin vis enig med dig i han er noget nær vores bedste angriber når BK nu ikke er klar...men det er satme også sørgeligt og siger meget mere om truppen end om Skoubo
                        Det siger en hel del om en stribe forfejlet indkøb , som J.H ej heller har rettet voldsomt op på .
                        Vi har siden januar 2012 åbenlyst manglet både en venstre back og en angriber , det gør vi stadig her mere end 2 år efter.
                        På den defensive midt gik det lidt hurtigere , da vores indkøbte venstre back blev rykker ind på midten , så det tog kun lidt over 1 år at finde løsningen på det.
                        Men det posetive er så at når Spellmann misser en kamp hvilket i gennemsnit sker 2-3 gange pr sæson så har vi 4 afløsere klar.

                        Comment


                          #42
                          Jeg tror JH har spillerne. Men mangler penge til at hente dem. Det kommer til at gå et par år før det bliver sjovt at Være fra ob

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af MBN Se indlæg
                            Jeg tror JH har spillerne. Men mangler penge til at hente dem. Det kommer til at gå et par år før det bliver sjovt at Være fra ob
                            Jeg ved ikke med dig, men jeg kunne nu få det vældig sjovt med en sejr i weekenden...
                            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                            Comment


                              #44
                              Oprindeligt indsendt af RMN Se indlæg
                              Jeg gider ikke kommentere på AMC. Har gjort det et hav af gange de sidste 3 år, så folk ved, hvor jeg står. Det er dog beroligende, at flere og flere herinde begynder at indse det åbenlyse. Så mangler vi bare Troels.

                              Pinlig indsats igår, hvor vi virkede kyste og bange. Tager en OB-pause - for det her gør for ondt at være vidne til...
                              Hvilken af dine andre profiler vil du så bruge i din "pause"?

                              Comment


                                #45
                                Oprindeligt indsendt af RMN Se indlæg
                                Jeg gider ikke kommentere på AMC. Har gjort det et hav af gange de sidste 3 år, så folk ved, hvor jeg står. Det er dog beroligende, at flere og flere herinde begynder at indse det åbenlyse. Så mangler vi bare Troels.

                                Pinlig indsats igår, hvor vi virkede kyste og bange. Tager en OB-pause - for det her gør for ondt at være vidne til...
                                Jeg har været ude med leen når det gælder AMC, og jeg mener stadig, han bør lade pladsen til Høegh i fremtidsperspektivets navn, men jeg skal indrømme, AMC har gjort det bedre end jeg troede var muligt.

                                Comment

                                Working...
                                X