Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt AGF-OB 5/5/2018 12:00

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af bobbyG Se indlæg
    Det kaldes at sætte i relief. Man bruger det bla for at understrege og nuancere sproget. Det kræver sproglig intelligens at begribe, sådan retorik. Måske derfor det var ludt svært at forstå.

    Jeg hjælper lige med en betydnings forklaring her :

    sætte i relief

    "OVERFØRT udgøre eller danne det rette grundlag at vurdere en sag, en situation, et problem el.lign. på
    GRAMMATIK NOGET sætter NOGET i relief
    Et godt glas vin er prisen værd og sætter kokkens arbejde og madens niveau i relief BerlT1991"

    Håber det hjælper dig i din fremtidige opfattelse. Så du en anden gang undgår at tage ting alt for bogstavelig. :)
    Men det er nu ikke nok til, at forklare det at du sætter lighedstegn mellem de to hændelser ... som jeg ser det.

    At sætte noget i relief er jo at eksemplificere og det er altså ikke noget skide godt eksempel.
    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

    Jeg er ikke fan.
    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af bobbyG Se indlæg
      Det kaldes at sætte i relief. Man bruger det bla for at understrege og nuancere sproget. Det kræver sproglig intelligens at begribe, sådan retorik. Måske derfor det var ludt svært at forstå.

      Jeg hjælper lige med en betydnings forklaring her :

      sætte i relief

      "OVERFØRT udgøre eller danne det rette grundlag at vurdere en sag, en situation, et problem el.lign. på
      GRAMMATIK NOGET sætter NOGET i relief
      Et godt glas vin er prisen værd og sætter kokkens arbejde og madens niveau i relief BerlT1991"

      Håber det hjælper dig i din fremtidige opfattelse. Så du en anden gang undgår at tage ting alt for bogstavelig. :)
      Fuldstændig enig. Kan sagtens se en Sana klart er på Laudrups niveau.

      Der er mange herinde som jeg kan være uenige med, men fandme ingen som dig som jeg mistænker for bare at afspore al debat.

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
        Jeg skrev til OB for et stykke tid siden, da der herinde var debat om, hvorfor man ikke promoverede de officielle udebaneture gennem klubbens egne kanaler (og dermed markant større målgruppe end hos De Stribede), da det jo trods alt må være i alles interesse, at der dukker mange stribede op på udebane.

        Lige siden, uden undtagelse tror jeg faktisk, har man på OB's officielle Facebookside slået et slag for den upcoming udebanetur. Det er super fedt.
        Men også så oplagt at et barn burde kunne have regnet det ud.
        Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

        OB - engang var vi gode

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
          Fuldstændig enig. Kan sagtens se en Sana klart er på Laudrups niveau.

          Der er mange herinde som jeg kan være uenige med, men fandme ingen som dig som jeg mistænker for bare at afspore al debat.
          Det han prøvede at sige var vel egentlig bare, at han beklagede at konstatere, at AGF er favorit til at gå videre. Det er jeg enig i, desfuckingværre.
          Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

          OB - engang var vi gode

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af bobbyG Se indlæg
            Det kaldes at sætte i relief. Man bruger det bla for at understrege og nuancere sproget. Det kræver sproglig intelligens at begribe, sådan retorik. Måske derfor det var ludt svært at forstå.

            Jeg hjælper lige med en betydnings forklaring her :

            sætte i relief

            "OVERFØRT udgøre eller danne det rette grundlag at vurdere en sag, en situation, et problem el.lign. på
            GRAMMATIK NOGET sætter NOGET i relief
            Et godt glas vin er prisen værd og sætter kokkens arbejde og madens niveau i relief BerlT1991"

            Håber det hjælper dig i din fremtidige opfattelse. Så du en anden gang undgår at tage ting alt for bogstavelig. :)
            Nu kunne du også bare have svaret at du skrev din indlæg med "mirakel-sammenligning" i en meget frustreret moment uden at tænke alt for meget om det. Hvad ville have lydet mindre arrogant i minne øjne og hvad jeg kunne have forstået meget godt.
            Omvendt kunne jeg have skrivet at din "mirakek-indlæg" var på niveau med Jesper Hansens transferarbejde i klubben. Men så ville du spørge dig måske nu om det var "sættes i relief" eller ikke... mange muligheder der.
            Tja, so lad os bare vente om dagen går ind i OB-historien som "Mirakel i Ceres-Park"... ;-)
            God kamp. :-)
            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
            - Norbert Elgert -

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
              Det han prøvede at sige var vel egentlig bare, at han beklagede at konstatere, at AGF er favorit til at gå videre. Det er jeg enig i, desfuckingværre.
              "OVERFØRT udgøre eller danne det rette grundlag at vurdere en sag, en situation, et problem el.lign. på"

              Nej, det er ikke det samme.
              Men kan sagtens forstå folk har den holdning, ændrer dog ikke på at det er en fuldstændig absurd sammenligning og når man så bagefter siger at folk mangler sproglig intelligens så er der ikke nogen beklagelse.

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                Det han prøvede at sige var vel egentlig bare, at han beklagede at konstatere, at AGF er favorit til at gå videre. Det er jeg enig i, desfuckingværre.
                Jeg forstår heller ikke at alle lige skal lange ud efter BoggyG. Det var smådumt skrevet, men jeg læser da som regel et eller to lignende dumme indlæg herinde hver dag.

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                  "OVERFØRT udgøre eller danne det rette grundlag at vurdere en sag, en situation, et problem el.lign. på"

                  Nej, det er ikke det samme.
                  Men kan sagtens forstå folk har den holdning, ændrer dog ikke på at det er en fuldstændig absurd sammenligning og når man så bagefter siger at folk mangler sproglig intelligens så er der ikke nogen beklagelse.
                  Det er da ærgeligt at du hæfter dig ved sprogbrug. Det kan bare ikke være mit problem. Jeg svare på to indlæg, der er stilet mig. Disse to indlæg omhandler ikke mit tidligere indhold, men hæfter sig ved een bestemt formulering. Det finder jeg både mærkværdigt og dræbende for den videre debat.

                  Jeg kan ikle tage hensyn til dine følelser i en dialog med en tredjepart her på forum, og det vil heller ikle ændre sog fremadrettet, uanfægtet hvor forudretttet du føler dig på andres vegne.

                  Hvis vi kigger på det du så i mit indlæg faktisk adressere så er det min brug af en sammenligning. Du konstatere blot at det ikke er det samme og det har du fuldstændig ret i. Det er en helt ny situation 24 år efter. Men det ændre heller ikke på noget.

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                    Men det er nu ikke nok til, at forklare det at du sætter lighedstegn mellem de to hændelser ... som jeg ser det.

                    At sætte noget i relief er jo at eksemplificere og det er altså ikke noget skide godt eksempel.
                    Jeg kunne ikke finde et bedre eksempel på hvor skodt jeg syntes vi ser ud. Beklager.

                    Comment


                      #40
                      Gryte
                      Ryan KEP Marco Barrett
                      Nielsen Thomasen Tverskov Kløve
                      Helenius AK

                      Hvordan i al verden kan Kent finde på at sætte Marco Lund på banen foran Greve? Er Greve skadet?

                      Det bliver ikke nogen køn kamp, det her. Men måske vi kan lykkes med at mose AGF frem for at spille uden om dem.

                      Comment


                        #41
                        Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                        Nu kunne du også bare have svaret at du skrev din indlæg med "mirakel-sammenligning" i en meget frustreret moment uden at tænke alt for meget om det. Hvad ville have lydet mindre arrogant i minne øjne og hvad jeg kunne have forstået meget godt.
                        Omvendt kunne jeg have skrivet at din "mirakek-indlæg" var på niveau med Jesper Hansens transferarbejde i klubben. Men så ville du spørge dig måske nu om det var "sættes i relief" eller ikke... mange muligheder der.
                        Tja, so lad os bare vente om dagen går ind i OB-historien som "Mirakel i Ceres-Park"... ;-)
                        God kamp. :-)
                        Ja det kunne jeg godt. Men så ville jeg lyve. Jeg formulerede nemlig ikle mit indlæg i frustration. Og jeg har ingen grund til st forklare mig. Jeg burde nærmere spørge jer, hvorfor i ser bort fra indlægets essens og angriber en formulering, som andvendes til at insinuere at hele mit indlæg er tosset, uden argumentation fra jeres side.

                        Arrogance opstår vel på baggrund af at jeg nødtvunget må bruge tid på st forklare, min argumentation gennem definering af en strofe frem for indlæggets essens.

                        Du kunne (selvom du lige gjorde det) sagtens have samlignet mit eksempel med JHs arbejde. Og det hsvde da været både forfriskende og sjovt om du havde argumenteret for din holdning.

                        Og god kamp til dig i dsg også. Og jeg håber da at OBs spillere overrasker og gør min analyse til skamme. .

                        Kat C

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af Århusianer Se indlæg
                          Gryte
                          Ryan KEP Marco Barrett
                          Nielsen Thomasen Tverskov Kløve
                          Helenius AK

                          Hvordan i al verden kan Kent finde på at sætte Marco Lund på banen foran Greve? Er Greve skadet?

                          Det bliver ikke nogen køn kamp, det her. Men måske vi kan lykkes med at mose AGF frem for at spille uden om dem.
                          Ja, det er uforståeligt, det er skuffende, det er Kent.
                          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                          - Norbert Elgert -

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                            Ja, det er uforståeligt, det er skuffende, det er Kent.
                            Det er sådanne dispositioner der gør mig frustreret. Ingen er over holdet. Alle kan i princippet sættes på bænken, hvis der er en bestemt plan med det. Men hvordan fanden argumenterer man for Casper på den kant frem for Greve? Greve er ham overlegen i alle spillets facetter, bortset fra måske i løbepensum og duelspil.

                            Comment


                              #44
                              Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                              Fuldstændig enig. Kan sagtens se en Sana klart er på Laudrups niveau.

                              Der er mange herinde som jeg kan være uenige med, men fandme ingen som dig som jeg mistænker for bare at afspore al debat.
                              Du er ret svært at kommunikere med. Dine indlæg er nemlig meget direkte men ofte uden stort indhold.

                              Dit første svar til min tråd, var vidst noget støj om at du var fornærmet over, en sætning i et langt indlæg. Det er ikke meeget du giver at arbejde med.

                              Dit nye indlæg her er lidt det samme. Hvor du så oveni, mener at mine indlæg er dræbende for debat. Det virker lidt paradoksalt, da både mit første indlæg, samt mit svsr til dit svar, indeholder argumentation for mine holdninger. Noget som jeg stadig har svært ved at finde, idover din ironiske sammenligning mellem Sana og Laudrup, som paradoksalt nok sætter din holdning til min sammenligning i relief - fik du den?

                              Dog er paradokset vokset eftersom du stadig diskutere min strofe, frem for indholdet i mit indlæg.

                              Og nu tænker jeg at jeg gerne vil tilbage til bold kommunikation med andre. Hvis dit behov for at råbe at du er uenig med mig er overstået. Ellers er du velkommen til at skrive en pm. Så kan vi fortsætte der, og så slipper resten af forum også for at skulle følge med i mine noget nødtvungne lange svar til dine one line opkast.

                              Comment


                                #45
                                Oprindeligt indsendt af Århusianer Se indlæg
                                Jeg forstår heller ikke at alle lige skal lange ud efter BoggyG. Det var smådumt skrevet, men jeg læser da som regel et eller to lignende dumme indlæg herinde hver dag.
                                Det er måske problemet. Efterhånden ligner forum her nationen på extra bladet på en dårlig dag. Nogen gange får man bare nok af alt det brok ... selvom det kører skuffende på 7.år er nogle postulater bare helt hen i vejret.

                                Comment

                                Working...
                                X