Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæson 2018/2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
    Så man må ikke diskutere dommerfejl, hvis man har fået nogle kendelser med sig på det seneste? Det var alligevel en vild præmis.

    Hvis vi partout skal gradbøje, så tåler den dommerfejl i aften, eller den Brøndby fik med sig i søndags, vidst ikke rigtig sammenligning med de kendelser OB har fået med sig i de sidste par kampe. At man kan dømme en mand offside der bliver ophævet af 2-3 forsvarere er utroligt. At man kan dømme straffe og smide en forsvarer ud for at blive sparket i læggen er utroligt. At man laver en tvivlsom kendelse ifm. noget potentiel film er i en lidt anden boldgade.
    Det må man bestemt, jeg synes bare det lyder lidt hult når man selv ikke just står skidt der, sådan helt aktuelt.
    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

    Jeg er ikke fan.
    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
      Så er det måske ikke tiden, at klage over andres potentielle dommertække ...
      Det jo bare for dumt det der. Hvis du havde fulgt lidt med i de første 3 runder af superligaen ville du vide dommerne ikke er mødt ud efter vinterpausen.
      At OB har fået nogle fejldomme på det seneste gør det jo ikke bedre.
      Synes fejlene bliver større og større og det er ved at blive et problem.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
        Det jo bare for dumt det der. Hvis du havde fulgt lidt med i de første 3 runder af superligaen ville du vide dommerne ikke er mødt ud efter vinterpausen.
        At OB har fået nogle fejldomme på det seneste gør det jo ikke bedre.
        Synes fejlene bliver større og større og det er ved at blive et problem.
        Det generelle niveau og om der er flere fejl er svært at spå om, det går jeg først ind i hvis der er noget statistik omkring det.
        Om den ene eller anden føler at der er flere eller færre fejl ... well.
        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

        Jeg er ikke fan.
        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
          Det må man bestemt, jeg synes bare det lyder lidt hult når man selv ikke just står skidt der, sådan helt aktuelt.
          Vi blev også snydt for et tydeligt straffe imod Vejle, som man lidt glemmer, når nu det ikke fik nogen betydning. Derfor er bøf da lidt foran på point.
          Har Horsens egentlig ikke anket Hanssons røde kort forleden? Det er da kun Randers og fcm, som har fået omstødt deres karantæner, så hvis de har, må man jo have vurderet det er OK at smide Hansson ud.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
            Så er det måske ikke tiden, at klage over andres potentielle dommertække ...
            Der er ALTID tid til at klage over andres dommertække.

            Specielt når fejlene lige er en tand værre end dem, der er gået vores vej.

            MvH ChrisOB
            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
              Vi blev også snydt for et tydeligt straffe imod Vejle, som man lidt glemmer, når nu det ikke fik nogen betydning. Derfor er bøf da lidt foran på point.
              Har Horsens egentlig ikke anket Hanssons røde kort forleden? Det er da kun Randers og fcm, som har fået omstødt deres karantæner, så hvis de har, må man jo have vurderet det er OK at smide Hansson ud.
              Hansson får ikke annuleret sit. Han er ude i 2 kampe
              https://www.fyens.dk/odense/Top-6-lo...rtikel/3326800

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                Hansson får ikke annuleret sit. Han er ude i 2 kampe
                https://www.fyens.dk/odense/Top-6-lo...rtikel/3326800
                Fuldstændigt forventeligt... tror da heller ikke, at Horsens reelt havde forventet at få medhold i den appel

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                  Det generelle niveau og om der er flere fejl er svært at spå om, det går jeg først ind i hvis der er noget statistik omkring det.
                  Om den ene eller anden føler at der er flere eller færre fejl ... well.
                  Ja selvfølgelig skal du have noget statistik :) hvorfor er det ikke overraskende?

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                    Det generelle niveau og om der er flere fejl er svært at spå om, det går jeg først ind i hvis der er noget statistik omkring det.
                    Om den ene eller anden føler at der er flere eller færre fejl ... well.
                    Når 2 karantæner bliver annulleret i samme runde er der sket store fejl. Den er lige til rekordbogen.

                    Comment


                      Selvom sæsonen er langt fra slut endnu, begynder det da efterhånden at være en acceptabel første sæson under JM. Forhåbentlig kommer der yderligere oprydning/tilslutning i truppen i sommeren, men vi kæmper med om top 6 (ja endda bronzemedaljer pt), og har forvildet os i semifinalen i pokalen. Det havde jeg ikke regnet med på forhånd.

                      Nu er jeg klar over, at det kan ende af helvede til med tre nederlag i suppen og et uinspirerende nedrykningsspil, hvor vi aldrig rigtig kommer i fare, samtidig med at vi trækker FCM i Herning og taber 4-0 i semifinalen i pokalen, så med fare for at jinxe resten af sæsonen, så er jeg da positivt overrasket over (de fleste) af vores præstationer og det udtryk, vi forsøger at komme med.

                      Der er selvfølgelig også kampe, der trækker alvorligt ned i det samlede billede - og især starten på sæsonen var en decideret katastrofe. Det tror, og håber, jeg på, at vi har lært noget af til næste sæson.

                      JM virker som den rigtige mand for os, synes jeg.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                        Når 2 karantæner bliver annulleret i samme runde er der sket store fejl. Den er lige til rekordbogen.
                        ... og det er langt fra nok til at konkludere noget på baggrund af :).
                        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                        Jeg er ikke fan.
                        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
                          Selvom sæsonen er langt fra slut endnu, begynder det da efterhånden at være en acceptabel første sæson under JM. Forhåbentlig kommer der yderligere oprydning/tilslutning i truppen i sommeren, men vi kæmper med om top 6 (ja endda bronzemedaljer pt), og har forvildet os i semifinalen i pokalen. Det havde jeg ikke regnet med på forhånd.

                          Nu er jeg klar over, at det kan ende af helvede til med tre nederlag i suppen og et uinspirerende nedrykningsspil, hvor vi aldrig rigtig kommer i fare, samtidig med at vi trækker FCM i Herning og taber 4-0 i semifinalen i pokalen, så med fare for at jinxe resten af sæsonen, så er jeg da positivt overrasket over (de fleste) af vores præstationer og det udtryk, vi forsøger at komme med.

                          Der er selvfølgelig også kampe, der trækker alvorligt ned i det samlede billede - og især starten på sæsonen var en decideret katastrofe. Det tror, og håber, jeg på, at vi har lært noget af til næste sæson.

                          JM virker som den rigtige mand for os, synes jeg.
                          Ja, det udvikler sig godt under JM. Uden den katastrofale start ville vi være decideret medaljekandidat. Ser den dårlige start som tid holdet brugte at spille sig ind i JMs system og tror på at vi gentager det ikke i næste sæson. Et godt transfervinduer (kan blive svært i hensigt om hvad sker der med Tverskov) og vi kan hurtigt være et top-hold i superligaen.
                          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                          - Norbert Elgert -

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                            Når 2 karantæner bliver annulleret i samme runde er der sket store fejl. Den er lige til rekordbogen.
                            Syntes det er forrykt at man går ind og annullerer gule/røde kort. Hvorfor skal der være en mulighed for at omstøde en sådan dommerfejl når der i andre tilfælde ikke kan ændres på de mange dommerfejl så som Vensyssel annullerede mål. Man skulle hellere samktionere dommerne og give dem en længere pause efter kampafgørende brølere og fratagelse af oplagte mål/chancer.

                            Man kunne eksempelvis hæve bødestørrelserne betragteligt for tilskueruroligheder og lade en del beløbet gå til bedre uddannelse af dommerne og man kan afkræve klubberne et fast beløb til samme formål.
                            817 ⚪️
                            Y.N.W.A ❤️

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                              Syntes det er forrykt at man går ind og annullerer gule/røde kort. Hvorfor skal der være en mulighed for at omstøde en sådan dommerfejl når der i andre tilfælde ikke kan ændres på de mange dommerfejl så som Vensyssel annullerede mål. Man skulle hellere samktionere dommerne og give dem en længere pause efter kampafgørende brølere og fratagelse af oplagte mål/chancer.

                              Man kunne eksempelvis hæve bødestørrelserne betragteligt for tilskueruroligheder og lade en del beløbet gå til bedre uddannelse af dommerne og man kan afkræve klubberne et fast beløb til samme formål.
                              Meget enig

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                                Syntes det er forrykt at man går ind og annullerer gule/røde kort. Hvorfor skal der være en mulighed for at omstøde en sådan dommerfejl når der i andre tilfælde ikke kan ændres på de mange dommerfejl så som Vensyssel annullerede mål. Man skulle hellere samktionere dommerne og give dem en længere pause efter kampafgørende brølere og fratagelse af oplagte mål/chancer.

                                Man kunne eksempelvis hæve bødestørrelserne betragteligt for tilskueruroligheder og lade en del beløbet gå til bedre uddannelse af dommerne og man kan afkræve klubberne et fast beløb til samme formål.
                                Altså, man ændrer jo ikke i selve kampforløbet (som i tilfældet med Vendsyssels annullerede mål) ved at ændre de efterfølgende karantænedage. Dommerfejlen har en umiddelbar konsekvens i begge tilfælde, som en vellykket appel ikke ændrer på. Derimod fjerner man den dobbelte straf, som en udvisning + karantæne er - og det synes jeg personligt er meget fornuftigt.

                                Comment

                                Working...
                                X