Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæson 2018/2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
    Til gengæld havde vi en Rasmus Falk, som vi var dybt afhængig af. Alt chanceskabende gik igennem ham og da han var væk faldt vi sammen.

    Vi er ikke på samme måde afhængig af individuelle præstationer i dag. Jo, hvis Drachmann bliver skadet vil det da være en svækkelse, men ikke i samme grad som med Falk. Vi har flere der kan 80% af det Drachmann kan - vi havde ingen der kunne 50% af det Falk kunne(/kan).
    Spot on

    Comment


      Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
      Til gengæld havde vi en Rasmus Falk, som vi var dybt afhængig af. Alt chanceskabende gik igennem ham og da han var væk faldt vi sammen.

      Vi er ikke på samme måde afhængig af individuelle præstationer i dag. Jo, hvis Drachmann bliver skadet vil det da være en svækkelse, men ikke i samme grad som med Falk. Vi har flere der kan 80% af det Drachmann kan - vi havde ingen der kunne 50% af det Falk kunne(/kan).
      Jeg tror anfører skiftet er det vigtigste. Uden af sammenligne, så er Jacob Poulsen og den der går forrest i FCM når spillet og resultatet ikke glider for dem. Der er bestemt pil op, men vi ligger nr. 4 på målscoren, så det er ikke givet at vi ender i top 6. Omvendt så står vi med den bedste mulighed i lang tid. Jeg spotter en bedre kultur og vinder vilje. Hvis vi kunne få skudt AK og Festersen af til vinter, så vil det være godt. Vi skal fortsat have spillere på holdet hvor det ødelægger dagene efter kampen hvis vi har tabt. På min ønskeseddel står der en god angriber, og en fysisk stræk forsvarspiller, som er god på låget i begge ender. Får vi det, så tror jeg på permanent top 6, og mulighed for at tage metal en gang i mellem. Måske kan det også puste lidt optimisme ind i pengemændene.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
        Det er fuldstændig rigtigt. Der er virkelig blevet truffet nogle valg og købt spillere, som har højnet kvaliteten i holdet markant. Vi ligner jo faktisk et hold, som ikke bare er nummer 4, men måske har ligaens 4. bedste trup. Det er vi sgu længe siden at jeg har siddet med den følelse, selvom jeg nok er en af dem, som mener at vi også under Kent havde en trup vi burde have fået mere ud af. Nu er vi bare endnu bedre og angriberne er ikke engang igang endnu. Hvis det også kommer kan det blive en flot sæson, men der skal bare ikke mere end en skade til tverskov eller Drachmann og så tror jeg vi bliver meget svækket, men holder de sig skadesfri og holder vi gryte resten af sæsonen, så bør vi glide rimelig komfortabelt med i top 6
        Synes måske nok at det er lidt tidligt at sige at vi har den 4. Bedste trup, men vi er pt. I min optik det 3. Bedste hold. Vi havde klart spillerne til mere under Kent, men i fodbold handler det ikke om individer men om summen og sammenhængskraften. Det er det der har gjort Island til et seriøst landshold på et langt højere niveau, end deres naturlige plads. Det så vi aldrig tegningerne til under Kent, men 1 ny spiller i hver kæde har med JM gjort os til et hold der hænger sammen og som er svære at slå. Jeg var aldrig begejstret for ansættelsen af Kent uden Kuhn (de var et team der gjorde hinanden bedre!), Men det jeg primært har skreget på i årevis, var at vi bare skulle holde op med at fucke op. Jeg har ikke savnet profiler, jeg har savnet at man lukkede huller!

        Lige nu mangler vi i min optik blot at få mere sammenhæng imellem vores midtbane og angreb, og at vi får sat vores angribere mere i scene. men jeg tror egentligt at det nok skal komme med dem vi har, JJT og Eskesen har jeg en kæmpe tro på, og det de mangler kan tilegnes over tid og bygges af en kompetent træner. Kløve, CN og Greve er måske ikke de rigtige, men med bedre selvtillid bliver de også bedre, og den selvtillid skal primært komme fra at vi har fået sat en prop i. Jeg ser endelig tegningerne til at vi kan få de resultater der matcher eller overgår vores trups individuelle potentiale!

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
          Som er en helt fair debat, som man på ingen måde kan konkludere på endnu.
          Det havde du nu ellers ikke travlt med, da vi startede dårligt, der kunne du nemt konkludere både det ene og det andet. Nu har piben fået en lidt anden lyd ;-)

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Il Corvo Se indlæg
            Synes måske nok at det er lidt tidligt at sige at vi har den 4. Bedste trup, men vi er pt. I min optik det 3. Bedste hold. Vi havde klart spillerne til mere under Kent, men i fodbold handler det ikke om individer men om summen og sammenhængskraften. Det er det der har gjort Island til et seriøst landshold på et langt højere niveau, end deres naturlige plads. Det så vi aldrig tegningerne til under Kent, men 1 ny spiller i hver kæde har med JM gjort os til et hold der hænger sammen og som er svære at slå. Jeg var aldrig begejstret for ansættelsen af Kent uden Kuhn (de var et team der gjorde hinanden bedre!), Men det jeg primært har skreget på i årevis, var at vi bare skulle holde op med at fucke op. Jeg har ikke savnet profiler, jeg har savnet at man lukkede huller!

            Lige nu mangler vi i min optik blot at få mere sammenhæng imellem vores midtbane og angreb, og at vi får sat vores angribere mere i scene. men jeg tror egentligt at det nok skal komme med dem vi har, JJT og Eskesen har jeg en kæmpe tro på, og det de mangler kan tilegnes over tid og bygges af en kompetent træner. Kløve, CN og Greve er måske ikke de rigtige, men med bedre selvtillid bliver de også bedre, og den selvtillid skal primært komme fra at vi har fået sat en prop i. Jeg ser endelig tegningerne til at vi kan få de resultater der matcher eller overgår vores trups individuelle potentiale!
            Kent fejlede i OB på rigtigt mange områder. Som du skriver, fik han slet ikke banket en rigtig trup sammen, og dertil var hans værdier og spillestil simpelthen ikke den rigtige vej for OB. Det var klogt af klubben, at vælge en kursjustering, som er mere i tråd med klubbens DNA.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
              Det havde du nu ellers ikke travlt med, da vi startede dårligt, der kunne du nemt konkludere både det ene og det andet. Nu har piben fået en lidt anden lyd ;-)
              Hvad konkluderede jeg?

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                Det kan man sagtens ja, men man kan jo også sagtens argumentere for, at vi så lignende tendenser i Kents første sæson f.eks., og vi ved jo alle hvordan det gik. Dengang havde vi også 21 point efter 16 kampe, vi havde slået FCK hjemme, vi havde vundet i Brøndby og vi havde rundbarberet FCN med 5-1 på udebane. Der var også mange positive takter, og det var med en ringere trup end vi har nu, især i forsvaret og på målmandsposten, hvor vi jo havde kæmpe problemer på sidstnævnte position i det efterår.
                en meget ustabil periode, hvor vi også led store nederlag indimellem, blandt andet en ordentlig røvfuld ude mod Esbjerg, Sdr. Jyske, AaB og FCK og hjemme mod BIF. Det nye er stabiliteten, som er uhørt god i øjeblikket. VI skal tilbage til 9/10 sæsonen for at finde lignende stime uden nederlag. Der er helt unægteligt kommet et højere bundniveau under JM. Og vi har en bedre trup, fordi JM har sammensat en bedre trup.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                  en meget ustabil periode, hvor vi også led store nederlag indimellem, blandt andet en ordentlig røvfuld ude mod Esbjerg, Sdr. Jyske, AaB og FCK og hjemme mod BIF. Det nye er stabiliteten, som er uhørt god i øjeblikket. VI skal tilbage til 9/10 sæsonen for at finde lignende stime uden nederlag. Der er helt unægteligt kommet et højere bundniveau under JM. Og vi har en bedre trup, fordi JM har sammensat en bedre trup.
                  Nu er vilkårene for at binde en defensiv sammen jo også noget forskellige. Der er ikke én af de forsvarer der var blandt starterne dengang, der ville komme i startopstillingen i dag, og vi havde ikke en målmand der kunne tage med hænder. Hvordan man får pointene og om de kommer i stimer er jo underordnet, så længe man bare får flest mulige, og det bliver jo så spændende at se, om det viser sig at være tilfældet over tid, foreløbigt kan vi konkludere, at denne sæson har været ligeså god som 2 ud af 3, og hvordan man så ellers stiller sig overfor spillestil, udtryk osv. må jo bero på en smagssag.

                  Men igen, hvad er det du mener jeg har konkluderet? Det jeg mener at have fremført som synspunkt er, at jeg ikke mener/mente, at Kent var det helt store problem og den eneansvarlige for de pauvre resultater. Jeg har på intet tidspunkt skrevet, at jeg synes at man skulle have beholdt ham, jeg har derimod skrevet, at jeg synes at man skulle have luftet ud i endnu højere grad, og at det var latterligt at pege ham ud som eneste skurk i den sportslige ledelse.

                  Der sidder nogle endny mere inkompetente mennesker i den sportslige ledelse og det sportslige udvalg, som bl.a. har været med til at hente en mestertræner i AaB og INTET fået ud af det. De burde være blevet losset ud hvor peberet gror.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                    ... Men derfor virker det jo til at der er kommet noget bund i holdet som gør at vi kan vinde en 1-0, komme tilbage efter at være bagud ...
                    Apropos vores (nu parkerede) kompleks ifht at vende nederlag til sejr: i denne sæson har vi på intet tidspunkt sluppet en føring.

                    🤔

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af marle Se indlæg
                      Apropos vores (nu parkerede) kompleks ifht at vende nederlag til sejr: i denne sæson har vi på intet tidspunkt sluppet en føring.

                      🤔
                      Det ser lækkert ud med de statistikker der. Lidt apropos har jeg set er par AGF fans mene at det bare var typisk dem at Kaiser scorede og kom igang.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                        Det ser lækkert ud med de statistikker der. Lidt apropos har jeg set er par AGF fans mene at det bare var typisk dem at Kaiser scorede og kom igang.
                        Haha! Det må også være hårdt at være GF'er. De minder en smule om OB under Kent, hvor de ind imellem viser noget ganske fin fodbold, bl.a. da de fører 2-0 hos os. Til gengæld har de et forfærdelig lavt bundniveau. Imod os har de nærmest ikke bolden i en time. Så også en halvleg imod Horsens, hvor de ellers kommer foran, men ender med at være bagud 3-1 ved pausen. Samtidig har de lige et pokalnederlag til et 1. Divisionshold, som vi også kender alt for godt. Mange påstod at GF var langt længere fremme i deres proces end os, men jeg ved nu snart ikke.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
                          Haha! Det må også være hårdt at være GF'er. De minder en smule om OB under Kent, hvor de ind imellem viser noget ganske fin fodbold, bl.a. da de fører 2-0 hos os. Til gengæld har de et forfærdelig lavt bundniveau. Imod os har de nærmest ikke bolden i en time. Så også en halvleg imod Horsens, hvor de ellers kommer foran, men ender med at være bagud 3-1 ved pausen. Samtidig har de lige et pokalnederlag til et 1. Divisionshold, som vi også kender alt for godt. Mange påstod at GF var langt længere fremme i deres proces end os, men jeg ved nu snart ikke.
                          Ja, det er vildt nok. Jeg er reelt overrasket over at de er gået lidt i stå. Jeg var stensikker på dem i top 6. Men jeg synes nu mere at AaB ligner Kents OB, med lidt held i sprøjten.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
                            Ja, det er vildt nok. Jeg er reelt overrasket over at de er gået lidt i stå. Jeg var stensikker på dem i top 6. Men jeg synes nu mere at AaB ligner Kents OB, med lidt held i sprøjten.
                            Aab har på papiret også bedre spillere overall set end vi havde IMO

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              Aab har på papiret også bedre spillere overall set end vi havde IMO
                              Det er jeg enig med dig i, de er "the best" of the rest.

                              Comment


                                Hvor er det påfaldende at 2 af sidste sæsons mest ligegyldige hold i superligaen, nu ligger sidst i 1.division ved vinterpausen.
                                Det er glædeligt der er blevet plads til Esbjerg og Vejle i stedet. Hvis så Viborg kunne erstatte fcn havde vi den optimale liga.

                                Comment

                                Working...
                                X