Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæson 2018/2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af Jack D. Se indlæg
    Enig ift. Helenius - synes ikke han bringer meget - og så ham egentlig gerne solgt videre og lønkronerne frigjort.

    Uenig ift. Desler. Vær opmærksom på at Desler ikke har fået mange minutter på favoritpositionen som højre midt - en plads der gjorde ham til fast mand på u21 og som vel egentlig i lang tid definerede ham som det største homegrown talent på Fyn.
    Giv ham noget tillid og noget tid på den rigtige position, så skal han nok komme. Det er de færreste der udvikler sig i rollen som skraldemand - eller, som Morten Olsen ville have sagt, I en polyvant rolle.
    De kampe jeg så på U21 med Desler spillede han altså back

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
      Med sejren i går reddede OB sig en sæson mere i bedste række og det skulle undre hvis ikke målet var top6 igen, så hvilke spillere skal vi stille i start11 for at opnå det (og EL kval😉)?

      Vi må tage udgangspunkt i de eksisterende spillere og tage højde for at det formentligt er exit til Jønsson, Joan, Joao og Thrane, Welbech, Fellah samt evt Buus selvom der messes kontinuitet i et væk.

      Gryte
      Ryan. KEP. Lund. JBL
      Desler. JJT Tverskov. Greve
      Helenius. AK

      Mikkelsen
      Rømer
      Nielsen
      Eskesen
      Kløve
      Festersen

      Et par talenter op?

      Et par enkelte men velkvalificerede køb til at styrke start11.

      Hvis vi nu ikke taler navne men placeringer hvor skal der så styrkes?
      Officiel udmelding:

      “Forventet udvikling 2018
      Odense Sport & Event A/S forventer et forbedret resultat for regnskabsåret 2018 i forhold til 2017.
      I forhold til Odense Boldklub er forventningen, at holdet skal i top-6 i Alka Superligaen i sæsonen 2018/19.”
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

      Venter man for længe, får man ingenting ...

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
        Officiel udmelding:

        “Forventet udvikling 2018
        Odense Sport & Event A/S forventer et forbedret resultat for regnskabsåret 2018 i forhold til 2017.
        I forhold til Odense Boldklub er forventningen, at holdet skal i top-6 i Alka Superligaen i sæsonen 2018/19.”
        Ord uden handlinger. De er værdiløse..

        Vis du elsker mig istedet for bare at sige det hele tiden. Det bliver det ikke troværdigt af

        Comment


          #19
          Med forudsætning af at vi sælger Grytebust så Thorborg kan få lidt salt til ægget og Jørgensen bliver en del af truppen samt følgende spillere forlader os: Thrane,Jønne,Joan,Joao,Welbeck,Fellah og Buus.. Så har vi følgende trup

          Oliver Christensen
          Thomas Mikkelsen
          Ryan J Laursen
          Mikkel Desler
          KEP
          Marco Lund
          Jeppe Tverskov
          Jacob Barret
          André Rømer
          Mathias Greve
          Julius Eskesen
          Casper Nielsen
          JJT
          Troels Kløve
          Mads Frøkjær
          Anders K Jacobsen
          Nicklas Helenius
          Rasmus Festersen
          Mathias Jørgensen
          Yao D

          Det er 20 spillere. Og vi skal vel have 22-24 spillere når vinduet lukker. Her til kan der være spørgsmålstegn om Buus måske forlænger, kommer Molberg til og sender man Yao på udlejning igen. Så det ligner at vi skal hente 2-4 spillere til sommer.
          Med ovenstående trup mangler vi helt klart 1 målmand, 1 forsvarsspiller, 1 midtbanespiller og 1 kantspiller.

          Med de 500.000-600.000kr der frigives hver måned må det simpelthen være muligt at hente noget kvalitet.
          Jeg kan desværre ikke huske et vindue hvor jeg har været tilfreds og følt at vi kommer forstærket ud. Ja bare status q har været en sjældenhed.
          I dette vindue har de fleste af vores dårligste kontrakt udløb og selv den dårligste sportsamatør kan vel næppe svække holdet i kommende vindue.

          Men jeg er da sikker på at Jesper Hansen nok skal gøre et forsøg

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
            Med forudsætning af at vi sælger Grytebust så Thorborg kan få lidt salt til ægget og Jørgensen bliver en del af truppen samt følgende spillere forlader os: Thrane,Jønne,Joan,Joao,Welbeck,Fellah og Buus.. Så har vi følgende trup

            Oliver Christensen
            Thomas Mikkelsen
            Ryan J Laursen
            Mikkel Desler
            KEP
            Marco Lund
            Jeppe Tverskov
            Jacob Barret
            André Rømer
            Mathias Greve
            Julius Eskesen
            Casper Nielsen
            JJT
            Troels Kløve
            Mads Frøkjær
            Anders K Jacobsen
            Nicklas Helenius
            Rasmus Festersen
            Mathias Jørgensen
            Yao D

            Det er 20 spillere. Og vi skal vel have 22-24 spillere når vinduet lukker. Her til kan der være spørgsmålstegn om Buus måske forlænger, kommer Molberg til og sender man Yao på udlejning igen. Så det ligner at vi skal hente 2-4 spillere til sommer.
            Med ovenstående trup mangler vi helt klart 1 målmand, 1 forsvarsspiller, 1 midtbanespiller og 1 kantspiller.

            Med de 500.000-600.000kr der frigives hver måned må det simpelthen være muligt at hente noget kvalitet.
            Jeg kan desværre ikke huske et vindue hvor jeg har været tilfreds og følt at vi kommer forstærket ud. Ja bare status q har været en sjældenhed.
            I dette vindue har de fleste af vores dårligste kontrakt udløb og selv den dårligste sportsamatør kan vel næppe svække holdet i kommende vindue.

            Men jeg er da sikker på at Jesper Hansen nok skal gøre et forsøg
            Vi har Greve, Eskesen, Kløve, Casper Nielsen og Desler som kan spille kant. Så synes det ser ret godt ud på kanterne. Ser en vb som en absolut "must". Ved ikke hvor godt Molberg er. Men med det Lund viser aktuelt (og KEP bliver ja også ikke yngre) har vi brug for en god cf for næste sæson. Desuden en central midtbanespiller med kvalitet står meget højt på min liste.
            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
            - Norbert Elgert -

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
              Vi har Greve, Eskesen, Kløve, Casper Nielsen og Desler som kan spille kant. Så synes det ser ret godt ud på kanterne. Ser en vb som en absolut "must". Ved ikke hvor godt Molberg er. Men med det Lund viser aktuelt (og KEP bliver ja også ikke yngre) har vi brug for en god cf for næste sæson. Desuden en central midtbanespiller med kvalitet står meget højt på min liste.
              Det er muligt at kanterne er gode nok. Syntes bare at venstrekanten stadig er svag når Kløve ikke er på sit højeste.

              Og mm man finder en talentfuld venstreback man kan bygge på tror jeg simpelthen ikke vi henter nogen så længe Desler og Rømer står en hæderlig backreserve.

              Men hvor mangler vi dog kvalitet centralt på midten generelt. Tverskov gør det faktisk udemærket men tvivler på at vi har ham meget længere. Vil slet ikke blive overrasket over hvis han blev solgt til sommer. Casper er Casper med de evner han nu har og JJ har vel nogen af de værktøjer der skal til men mangler generelt 5-10% over hele linien for at blive en rigtig god superliga spiller.
              Vi mangler bare en med hele pakken
              Last edited by fmprOB; 29-04-2018, 21:02.

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                Det er muligt at kanterne er gode nok. Syntes bare at venstrekanten stadig er svag når Kløve ikke er på sit højeste. Men mm man finder en talentfuld back man kan bygge på tror jeg simpelthen ikke vi henter nogen så længe Desler og Rømer står en hæderlig backreserve.
                Men de er ja begge hb og det er ikke sååå prangende med Desler på vb. Synes Barrett ude var altid en svækkelse for os. En skolet vb ville være vigtigt for holdet og med farvel til Joao forventer at der kommer noget ind på den position.
                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                - Norbert Elgert -

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                  Men de er ja begge hb og det er ikke sååå prangende med Desler på vb. Synes Barrett ude var altid en svækkelse for os. En skolet vb ville være vigtigt for holdet og med farvel til Joao forventer at der kommer noget ind på den position.
                  Muligt. Men jeg tvivler

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                    Muligt. Men jeg tvivler
                    Vi vil se. Men måske er det ja afhængigt af om der er noget at finde på bænken i Horsens eller Aab... ;-)
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                      Vi vil se. Men måske er det ja afhængigt af om der er noget at finde på bænken i Horsens eller Aab... ;-)

                      Comment


                        #26
                        Vi henter Michael Jacobsen hjem fra Australien. Det er en no brainer ....

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                          Vi henter Michael Jacobsen hjem fra Australien. Det er en no brainer ....
                          Så hopper jeg i havnen

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                            Så hopper jeg i havnen
                            Der er du heldig at det er sommervinduet. Vandtemperaturen er ja langt bedre end i vinteren... ;-)
                            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                            - Norbert Elgert -

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                              Der er du heldig at det er sommervinduet. Vandtemperaturen er ja langt bedre end i vinteren... ;-)
                              tror bestemt heller ikke det sker :)

                              Comment


                                #30
                                Nogen der ved hvorfor Greve og Desler ikke bruges mere end tilfældet er med henblik på at bruge CN på kanten?
                                Kan Desler bruges centralt på midten eller i forsvaret (hvor Tverskov ikke spiller)?
                                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                                Venter man for længe, får man ingenting ...

                                Comment

                                Working...
                                X