Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæson 2018/2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
    Det blev some guy internt. FCM som vi kender dem. Når man har et koncept, så er det også meget mere oplagt at uddanne folk i det og så trække på dem, man kender.
    Håber naturligvis også på en giga fiasko. Desværre er jeg langt mere overbevist om, at Thorup ikke holder ret længe i Gent; men det kan vi ligesom ikke bruge til så meget.
    Det var godt kaldt ��

    Comment


      Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
      Det blev some guy internt. FCM som vi kender dem. Når man har et koncept, så er det også meget mere oplagt at uddanne folk i det og så trække på dem, man kender.
      Håber naturligvis også på en giga fiasko. Desværre er jeg langt mere overbevist om, at Thorup ikke holder ret længe i Gent; men det kan vi ligesom ikke bruge til så meget.
      Jeg synes det er lidt vovet at sende en ungdomstræner op til så stjernebesat en trup, men jeg kender ikke til træneren, så det skal jeg ikke gøre mig for klog på.
      Jeg tror heller ikke vildt meget på Thorup. Han har fået lang snor i FCM, hvor jeg synes at de i lange perioder underpræsterede. Han var dog samtidig manden som fik stjernerne til at funkle og har udviklet nogle spillere, som virkelig har skaffet krunker i den midtjyske kasse. Derfor forstår jeg godt at han har tiltrukket opmærksomhed fra udlandet. Derovre vil de nok bare ikke have halvt så meget tålmodighed med ham som de har haft i Midtjylland, så han skal ramme den i røven med det samme. Ellers er vejen til et trænerjob i en middelmådig dansk klub ikke lang.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
        Jeg synes det er lidt vovet at sende en ungdomstræner op til så stjernebesat en trup, men jeg kender ikke til træneren, så det skal jeg ikke gøre mig for klog på.
        Jeg tror heller ikke vildt meget på Thorup. Han har fået lang snor i FCM, hvor jeg synes at de i lange perioder underpræsterede. Han var dog samtidig manden som fik stjernerne til at funkle og har udviklet nogle spillere, som virkelig har skaffet krunker i den midtjyske kasse. Derfor forstår jeg godt at han har tiltrukket opmærksomhed fra udlandet. Derovre vil de nok bare ikke have halvt så meget tålmodighed med ham som de har haft i Midtjylland, så han skal ramme den i røven med det samme. Ellers er vejen til et trænerjob i en middelmådig dansk klub ikke lang.
        Tjae... OB har jo selv brugt Uffe af flere omgange for ikke st tale om da man gjorde en fysisk træner til cheftræner ...
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

        Venter man for længe, får man ingenting ...

        Comment


          Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
          Jeg synes det er lidt vovet at sende en ungdomstræner op til så stjernebesat en trup, men jeg kender ikke til træneren, så det skal jeg ikke gøre mig for klog på.
          Jeg tror heller ikke vildt meget på Thorup. Han har fået lang snor i FCM, hvor jeg synes at de i lange perioder underpræsterede. Han var dog samtidig manden som fik stjernerne til at funkle og har udviklet nogle spillere, som virkelig har skaffet krunker i den midtjyske kasse. Derfor forstår jeg godt at han har tiltrukket opmærksomhed fra udlandet. Derovre vil de nok bare ikke have halvt så meget tålmodighed med ham som de har haft i Midtjylland, så han skal ramme den i røven med det samme. Ellers er vejen til et trænerjob i en middelmådig dansk klub ikke lang.
          De fleste af de spillere, som Midtjylland har tjent penge på har Kenneth Andersen udviklet og sendt videre op på 1. holdet, hvor Jess Thorup så har givet dem de sidste skub. Lige nu er der 10-12 spillere i deres 1. holdstrup, som Kenneth Andersen har haft fingrene i. Ligesom han også har trænet og udviklet Sisto, Fischer, osv. Så jeg tænker at spillere Onuachu, Hassan, Nicolaisen, Munksgaard, Thychosen m.m de kender ham; kender hans måde at agere på.

          Thorup har fået en del mere kredit end jeg faktisk vil give ham; fordi han har bare udnyttet det forarbejde som Kenneth Andersen bl.a har lavet efter 10 år som U-19 træner. Jeg tror Jess Thorup kommer til at falde igennem nede i Belgien.

          MvH ChrisOB
          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
            De fleste af de spillere, som Midtjylland har tjent penge på har Kenneth Andersen udviklet og sendt videre op på 1. holdet, hvor Jess Thorup så har givet dem de sidste skub. Lige nu er der 10-12 spillere i deres 1. holdstrup, som Kenneth Andersen har haft fingrene i. Ligesom han også har trænet og udviklet Sisto, Fischer, osv. Så jeg tænker at spillere Onuachu, Hassan, Nicolaisen, Munksgaard, Thychosen m.m de kender ham; kender hans måde at agere på.

            Thorup har fået en del mere kredit end jeg faktisk vil give ham; fordi han har bare udnyttet det forarbejde som Kenneth Andersen bl.a har lavet efter 10 år som U-19 træner. Jeg tror Jess Thorup kommer til at falde igennem nede i Belgien.

            MvH ChrisOB
            100% enig i begge dele; altså 1) undervurdér ikke Andersen, og 2) overvurdér ikke Thorup. Og der er intet overraskende i FCMs valg - det er ikke noget stort kald. De udvikler ikke kun talenter, men også trænere. Også der har vi noget at lære.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
              De fleste af de spillere, som Midtjylland har tjent penge på har Kenneth Andersen udviklet og sendt videre op på 1. holdet, hvor Jess Thorup så har givet dem de sidste skub. Lige nu er der 10-12 spillere i deres 1. holdstrup, som Kenneth Andersen har haft fingrene i. Ligesom han også har trænet og udviklet Sisto, Fischer, osv. Så jeg tænker at spillere Onuachu, Hassan, Nicolaisen, Munksgaard, Thychosen m.m de kender ham; kender hans måde at agere på.

              Thorup har fået en del mere kredit end jeg faktisk vil give ham; fordi han har bare udnyttet det forarbejde som Kenneth Andersen bl.a har lavet efter 10 år som U-19 træner. Jeg tror Jess Thorup kommer til at falde igennem nede i Belgien.

              MvH ChrisOB
              Right said
              Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

              OB - engang var vi gode

              Comment


                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                De fleste af de spillere, som Midtjylland har tjent penge på har Kenneth Andersen udviklet og sendt videre op på 1. holdet, hvor Jess Thorup så har givet dem de sidste skub. Lige nu er der 10-12 spillere i deres 1. holdstrup, som Kenneth Andersen har haft fingrene i. Ligesom han også har trænet og udviklet Sisto, Fischer, osv. Så jeg tænker at spillere Onuachu, Hassan, Nicolaisen, Munksgaard, Thychosen m.m de kender ham; kender hans måde at agere på.

                Thorup har fået en del mere kredit end jeg faktisk vil give ham; fordi han har bare udnyttet det forarbejde som Kenneth Andersen bl.a har lavet efter 10 år som U-19 træner. Jeg tror Jess Thorup kommer til at falde igennem nede i Belgien.

                MvH ChrisOB
                Hvad bygger du egentligt det på? Jeg har ikke den store viden om, hvordan Thorup træner FCM-holdet, hvordan er hans mandskabspleje og hvor stærk han er taktisk. Jeg kan se bundlinjen - og den er jo meget god. Har du noget insiderviden?

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                  Hvad bygger du egentligt det på? Jeg har ikke den store viden om, hvordan Thorup træner FCM-holdet, hvordan er hans mandskabspleje og hvor stærk han er taktisk. Jeg kan se bundlinjen - og den er jo meget god. Har du noget insiderviden?
                  Økonomisk ser det fint ud, med støtte fra en enorm pengetank ... men er det særligt imponerende på banen?
                  Med de penge SKAL de jo slutte i top 2 og meget ofte spille noget Europa League ...
                  Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                  Jeg er ikke fan.
                  Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                    Økonomisk ser det fint ud, med støtte fra en enorm pengetank ... men er det særligt imponerende på banen?
                    Med de penge SKAL de jo slutte i top 2 og meget ofte spille noget Europa League ...
                    De er vildt kyniske. Det er der ikke mange danske hold, der nogensinde har kunnet prale af.
                    Samtidig tror jeg ikke, at nogen klub i DK er gået så "videnskabeligt" til værks som FCM.
                    Du siger jo faktisk, at de nærmest kan sætte hvem som helst til at træne et hold med god økonomi i forhold til konkurrenterne.
                    Mener du virkelig det?

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                      De er vildt kyniske. Det er der ikke mange danske hold, der nogensinde har kunnet prale af.
                      Samtidig tror jeg ikke, at nogen klub i DK er gået så "videnskabeligt" til værks som FCM.
                      Du siger jo faktisk, at de nærmest kan sætte hvem som helst til at træne et hold med god økonomi i forhold til konkurrenterne.
                      Mener du virkelig det?
                      Om jeg virkelig mener det du tolker at jeg mener ... well :D?
                      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                      Jeg er ikke fan.
                      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                      Comment


                        Thorup har naturligvis ikke kompetencerne til at træne og udvikle et hold uden for den danske andedam. Selv i FCM, især bland fansene, var manden ekstremt upopulær. Midler gør livet nemt for træneren, ligesom vi så i OB under Lars Olsen. Han var en skændsel og en kulturnedbryder af format, og det ved alle der har fulgt OB over en længere årrække. Tænk, hvis vi havde haft en træner af format dengang? Og hvor er Lars Olsen i dag? Ingen ved det.

                        FCM har solgt en uønsket træner for et millionbeløb og man må bare respektere deres købmandskab.
                        Rygter er som svin - ulækre og velsmagende på en og samme tid

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af RMN Se indlæg
                          Og hvor er Lars Olsen i dag? Ingen ved det.
                          Jo. Han er landstræner for Færøerne. Og mit indtryk er, at de er glade for ham. Han har været der siden '11. :-)
                          "En fodboldspiller dur ikke, hvis han ikke kan løbe Fyn rundt uden at trække vejret." -Richard Møller Nielsen
                          RBerntsen || Æ Å 1887 || TPoFFaST

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                            Om jeg virkelig mener det du tolker at jeg mener ... well :D?
                            Lige præcis - glæder mig til svaret!

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                              Hvad bygger du egentligt det på? Jeg har ikke den store viden om, hvordan Thorup træner FCM-holdet, hvordan er hans mandskabspleje og hvor stærk han er taktisk. Jeg kan se bundlinjen - og den er jo meget god. Har du noget insiderviden?
                              Det gode ved fodbolddebat er at man kan være selektiv; og særdeles subjektiv; da det at være fan af en fodboldklub ER særdeles subjektivt; bare lige for at irriterre dig mest muligt... ;-)

                              Jeg bygger det på en fornemmelse for, at Jess Thorup var træner for en trup, der nærmest ikke kunne undgå at blive gode; typerne indkøbt passede til systemet; som han efter en shaky start valgte at indføre; da det system han ellers havde kørt med ikke fungerede; et system han kørte med da han var i Esbjerg. I stedet blev det samme spillemåde og facon som der spilles med på ungdomsholdene; hvor Kenneth Andersen i øvrigt er en stor forgangsmand; ham der har udviklet de spillere, der i dag har bidraget stort til Midtjyllands overskud på 66 millioner.

                              Jess Thorup er uden tvivl en dygtig træner; ligesom Lars Olsen var og er det; men ligesom med Lars Olsen, der også havde en god bundlinje i OB, så tror jeg den største post tilhører rekrutteringen mere end det gør træneren. At så gode spillere bare skulle have en træner, der identificerede hvordan typerne skulle blandes; og så ville resultaterne nærmest komme af sig selv.

                              Alt er selvfølgelig sagt med forbehold for at Jess Thorup bliver en bragende succes i Gent og Kenneth Andersen flopper med det samme materiale som Jess Thorup; men jeg tror faktisk at en ynglingetræner, som Kenneth Andersen har været de sidste 10 år vil kunne opnå nøjagtigt de samme resultater som Jess Thorup gjorde, da denne endelig efter lang tids kritik lavede sit system om, så det passede til spillerne.

                              Og jeg ved det twitcher i dit "alt skal baseres på solid viden og indsigt" mindset; men fornemmelser er også en del af fodbolddebat; og min fornemmelse siger mig at Jess Thorup er fyret om et halvt år og Kenneth Andersen opnår nøjagtigt samme resultater med den samme gode trup som Jess Thorup gjorde.

                              Jeg behøves ikke nogen indsiderviden. Det behøves jeg ikke pinedød for at diskutere emner på et fodboldforum. Sorry. ;-)

                              MvH ChrisOB
                              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                              Comment


                                Du kan sagtens have og få ret, Chris
                                Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                                OB - engang var vi gode

                                Comment

                                Working...
                                X