Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OB-Sdj 2.4.18

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
    Det håber jeg heller ikke. Men som tænkt eksempel kunne en spiller med højere kvalitet end den Rømer har vist på midtbanen, og Izunna viste, måske godt have været det der havde givet noget ekstra. Vi har set, hvor meget Gryte kan løfte. Vi så hvor meget Falk kunne løfte. Og jeg sidder i hvert fald ikke med fornemmelsen af, at vi for alvor rakte ud efter det. Vi lykkedes i hvert fald ikke med at finde det endnu en gang, og det er ligeså slemt, i min verden.
    Fuldstændig enig. Hellere 23 mand i truppen end 25 hvis det kan højne kvaliteten omkring de 11-15 bedste..

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
      Det håber jeg heller ikke. Men som tænkt eksempel kunne en spiller med højere kvalitet end den Rømer har vist på midtbanen, og Izunna viste, måske godt have været det der havde givet noget ekstra. Vi har set, hvor meget Gryte kan løfte. Vi så hvor meget Falk kunne løfte. Og jeg sidder i hvert fald ikke med fornemmelsen af, at vi for alvor rakte ud efter det. Vi lykkedes i hvert fald ikke med at finde det endnu en gang, og det er ligeså slemt, i min verden.
      Det kunne det absolut sagtens, og vi Havde Jo fat i ham Malmø spilleren, så er det selvfølgelig JH's ansvar at han ikke bliver landet, men om det lige er lønnen eller hvad der har gjort det tør jeg ikke sige. Men hvis det var 180.000 der var afgørende for at handlen blev til noget så tror jeg bare godt de kunne findes.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
        Fellah har og vil aldrig være god nok til et Top 6 hold i DK. Det har han aldrig bevist andet i meget små glimt som Jønne også har.
        Det vil jeg til hver en tid kunne hænges op på
        Jønne har vundet et dansk mesterskab. Hvis Fellah kan ramme de små glimt, så er jeg meget tilfreds ;)

        Comment


          Jeg gir op :)

          Skal vi ikke bare være enige om at vi nok ikke bliver enige om dette emne

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
            Det er helt fair, at du er af den holdning, jeg gider bare ikke belæres af andre om, at jeg er negativ, fordi at jeg ikke hænger oppe i lysekronen og fejrer en smal hjemmesejr mod SønderjyskE.

            Hvis jeg skal forholde mig til det du mener om kampen, kan jeg da godt se, at det kommer til at stå tilbage som en af de vigtigere kampe, hvis den ender med at indvarsle en ny tid for OB. Det synes jeg så umiddelbart er at lægge lige vel rigeligt i 60 gode minutter mod et hold der heller ikke var godt nok til top 6.

            Hvis jeg skal spole tiden et år tilbage, husker jeg da sejre mod Randers og AaB som var brolagt på ligeså gode præstationer. Det var kampe der også endte med at blive åbne til vores fordel, grundlagt på et tidligt mål, ligesom i går. Som vi alle ved nu, så endte de præstationer jo bare ikke med at pege ind i næste sæson, og bl.a. derfor kan jeg heller ikke lade mig rive med over sådan en sejr som i går. Det er simpelthen for naivt, i min verden.

            Jeg tror grundlæggende på, at folk viser deres sande kvaliteter i modgang og når der er pres på. Her har det her OB-hold kollektivt bare slet ikke vidst, at de har hvad der skal til. Når kampene har haft en mindre betydning, som den i går og som en stor del af kampene sidste forår, har vi virkelig set nogle gode præstationer, det er desværre bare ikke dem der definerer OBs sportslige succes.
            Det er ikke min intention at belære nogen. Ser bare mere betydning i den kamp end kun resultatet. Og det er godt muligt at jeg overvurdere kampen mod Sje men tror virkeligt at vi havde en anden tilgang til kampen, også i forhold til de kampe sidste forår. Det er åbenbart ikke kun lidt snak at man vælger en mere direkte spillemåde.
            Og der ligger for mig forskellen til sidste år. På grund af de få gode kampe troede man dertid at den boldbesiddelse-tikitaka kunne komme at fungere i OB og det ser jeg som stor fejlvurdering. Nu er man - håber jeg- på nye veje.
            Deler din holdning at kvaliteten viser sig i modgang og i de skarpe og vigtige situationer og der ligger sikker et problem i holdet. Der mangker vu hekt sikkee kvalitet. Der var alt for ofte særlig vigtige kampe for at bringe sig i en god position hvor holdet skuffende. Og der var også mange ting i går som var langt fra "top", mange forkerte beslutninger, at tabe linjen efter Sje' s straffescoring selvom de før havde næsten intet at vise i offensiven, misforståelser i hensigt af løbeveje, osv.. Men for mig var det en anden OB-fodbold end jeg har set de sidste år og det giver håb.
            Måske jeg tager fejl og det var kun en blind høne.... så må vi holde det ud endnu længere. Men: please don 't kill my hope.
            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
            - Norbert Elgert -

            Comment


              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
              Hvis det ikke er personligt; hvorfor "kæmper" du så? Jeg kæmper da, fordi det er personligt; at påstå andet ville være åndssvagt. Så hold op med at lade som om, at du IKKE tager det personligt. For det gør du. Du er OB-fan; du føler os her på forum ødelægger din måde at være fan på; så du påpeger det, med lige dele harme og "påpegelser"


              MvH ChrisOB
              Det er mærkeligt, at du har trang til afgøre, hvad jeg tænker.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                Ja, selvfølgelig er der gang i Brøndbys forum. Brøndby er en langt større klub end OB og mange flere fans. Klubben opererer med en helt anden form for åbenhed og får langt mere mediedækning, så der er mere at diskutere. Og så er Brøndby som regel et spændende sted sportsligt, hvilket de i den grad også er nu, hvor vi er i et dødvande, som du også kan se på tilskuertallene. Med al respekt, synes jeg det er en meget dårlig sammenligning.

                Jeg har ikke skrevet, at kampen er ligegyldig. Jeg har skrevet, at det er den mest ubetydelige vi har spillet i de sidste 11 måneder. Hvilken kamp har været mere ubetydelig end den i går? Selvfølgelig er det ikke en overraskelse, at OB slår SønderjyskE på hjemmebane. OB var klare favoritter før kampen, bare se på bookmakernes odds, så at påstå, at det skulle være en overraskelse er HELT fra snøvsen.

                At jeg så nævner placeringen og at OB havde tabt 5 af de sidste 6 kampe, som et udtryk for, at OB havde underpræsteret, må du gerne kalde søgt, men kan vi blive enige om, at det er et faktum?

                Jeg har ikke læst nogen skrive, at kampen var ligegyldig. Hvem hentyder du til her?

                Jeg skrev selv som et forsøg på at være morsom, at SønderjyskE lignede et hold for hvem det var ligegyldigt, eller som havde glemt, at de ikke skulle spille for at tabe længere, og det er du åbenbart blevet meget stødt på manchetterne over. Kan du henvise til andet eller andre der har påstået, at OB vandt den kamp, fordi at SønderjyskE ikke gad?

                Man kunne sagtens fremhæve de gode præstationer og et godt taktisk oplæg. Det har jeg da også set nogle gøre. Hvis folk var så negative, som du gerne vil have dem til at være, havde de nok fokuseret på et skidt forløb den sidste halve time, hvor vi smed alt initiativ og var tæt på at smide sejren også. Det har jeg ikke set nogle gøre.

                Det forekommer mig lettere komisk, at du sådan kan fare i flint over, at der ikke er sang i gaderne ovenpå en hjemmesejr over SønderjyskE, der ikke rykker noget videre sportsligt. Problemet er ikke dem som ikke falder i svime over en smal hjemmesejr over et midterhold, og som tillader sig at være kritiske, når klubben ikke lever op til det, som de har lovet os, at de er rigeligt gode nok til. Problemet er dem der har vendt OB ryggen, og som ikke en gang gider at vise deres tilfredshed eller utilfredshed længere. Dem som har givet op.

                Langt størstedelen af dem, som du sikkert vil påstå er fanget i den negative spiral herinde, gav OB kredit for en god sejr i går. Nu prøver du så at skrige den sejr op til et niveau, hvor den slet ikke hører hjemme, og kritiserer folk der ikke er ligeså begejstrede som dig, og dermed er det DIG der fortsætter den negative spiral.
                Du kan starte med at lade være med at glide af på, at du på kampdagen prøver at nuancere/problematisere OBs præstation med at SDJ er en klart bedre hold end OB og at kampen på den måde ikke rykker noget ved at OB er et ringere hold end SDJ og at SDJ i øvrigt også endte over OB i tabellen for derefter dagen efter at vende argumentationen på hovedet og mene at SDJ er faldet gevaldigt i niveau, så sejren er derfor ikke værd at tale om, da den intet viser om OB.

                Den fremgangsmåde er uhyggeligt utroværdig og kræver en kommentar fra din side, hvis debatten skal fortsætte på nogenlunde rimeligt niveau.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                  Du kan starte med at lade være med at glide af på, at du på kampdagen prøver at nuancere/problematisere OBs præstation med at SDJ er en klart bedre hold end OB og at kampen på den måde ikke rykker noget ved at OB er et ringere hold end SDJ og at SDJ i øvrigt også endte over OB i tabellen for derefter dagen efter at vende argumentationen på hovedet og mene at SDJ er faldet gevaldigt i niveau, så sejren er derfor ikke værd at tale om, da den intet viser om OB.

                  Den fremgangsmåde er uhyggeligt utroværdig og kræver en kommentar fra din side, hvis debatten skal fortsætte på nogenlunde rimeligt niveau.
                  En sejr er en sejr. Og over et normalt bedre hold er det en særligt sød sejr. Men mon ikke de var noget påvirkede af afsløringen af nogle af spillernes åbenlyse hjælp til at FCM scorede et vigtigt mål. Matchfixing er alvorligt - selv om alle da forstår, de gjorde det. Stupid struktur.
                  Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                  OB - engang var vi gode

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                    Det er mærkeligt, at du har trang til afgøre, hvad jeg tænker.
                    Ikke meget mere mærkeligt end at du bombastisk konstaterer at jeg godt kan li at have ret.

                    Fej foran egen dør - og slå koldt vand i blodet- du farer op helt uden for proportion. Alt sammen fordi du ikke kan li at flere folk ikke kan springe jublende rundt over en smal sejr i et taberslutspil.

                    Hvordan kan jeg IKKE tænke, at du tager det hele personligt?

                    Hold kæft hvor er du bare high strung. Hilsen en anden, der er high strung.

                    MvH ChrisOB
                    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                      Du kan starte med at lade være med at glide af på, at du på kampdagen prøver at nuancere/problematisere OBs præstation med at SDJ er en klart bedre hold end OB og at kampen på den måde ikke rykker noget ved at OB er et ringere hold end SDJ og at SDJ i øvrigt også endte over OB i tabellen for derefter dagen efter at vende argumentationen på hovedet og mene at SDJ er faldet gevaldigt i niveau, så sejren er derfor ikke værd at tale om, da den intet viser om OB.

                      Den fremgangsmåde er uhyggeligt utroværdig og kræver en kommentar fra din side, hvis debatten skal fortsætte på nogenlunde rimeligt niveau.
                      Er det dig SU?

                      MvH ChrisOB
                      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                      Comment

                      Working...
                      X