Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny struktur fra 2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
    Jeg melder mig straks under fanerne, der ønsker en 16-holds liga med simpel struktur; 30 kampe, alle møder alle ude og hjemme. Kvadratisch, praktisch, gut.
    + 1
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
      Jeg melder mig straks under fanerne, der ønsker en 16-holds liga med simpel struktur; 30 kampe, alle møder alle ude og hjemme. Kvadratisch, praktisch, gut.
      👍
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
        Jeg melder mig straks under fanerne, der ønsker en 16-holds liga med simpel struktur; 30 kampe, alle møder alle ude og hjemme. Kvadratisch, praktisch, gut.
        Helt enig.

        Det er et grundlæggende problem, at mediernes egen interesse konflikterer med mange fans' interesse - derfor vil en 16-holds løsning sjældent blive promoveret. De er mere interesserede i, at hæve ligaens niveau mest muligt, selvom de seneste mange års udvikling har kostet voldsomt for de fans, som rejser land og rige rundt til diverse stadions.

        Som jeg har gjort opmærksom på flere gange, så vil jeg hellere se OB vinde en dårlig Superliga, end blive nr. 3 i en stærk række. Det er aldeles misforstået, at løsningen på Superligaens tilskuerproblem er, at hæve niveauet. Det er ganske enkelt ikke det parameter som ligaen kan på. I stedet skal man gøre alt hvad man kan for, at hive langt flere mennesker på stadion; skabe fortællinger, italesætte historien, hylde fans og spillere som gør det ekstra.

        Guderne skal vide, at jeg ikke har en perfekt løsning, men den vej som tingene har bevæget sig i, har ikke kastet noget positivt resultat af sig. De folk som mener, at der i stedet skal være 10 hold, er de samme folk som mente, at det var et tab for dansk fodbold, da AGF rykkede ud. Det vil utvivlsomt koste nogle "store" klubber pladsen i den bedste række. Det kan man så mene om hvad man vil - det er naturligvis fordi man så ikke har niveauet. Men samtidig så er det da skadeligt for rekruttering og vedligeholdensen af fanbasen i de enkelte klubber, hvis man skal tilbringe én eller flere sæsoner i den næstbedste række.

        Comment


          #34
          @JMJ

          Rørende enig. En 10-holds struktur, hvor man møder hinanden 4(!) gange er en taber for mig. Det giver et højere niveau sportsligt, siges det ofte i sportspressen. Men for hvem?
          I Schweiz kører de 10-holdsliga. Basel har vundet de sidste 3 år foran Young Boys med hhv 12,14 og 17 points. Før det var det virkeligt spændende: i sæsonen 13/14 vandt Basel KUN med 7 points, og i 12/13 vandt Basel kun mesterskabet med 3 points! Nøøøj, hvor vildt! Godt nok vandt de så rimelig sikkert året før med 20 points ned til Zürich, men i 10/11 var det helt nede på 1 points forspring. Gisp, hvor interessant! I år er det så helt sindssygt: måske vinder Basel ikke mesterskabet, fordi Young Boys er langt foran. Det må være et tegn på, hvor fed en model, det er. Det lader til at være sportsligt utroligt interessant...hvis man er Basel.

          Jeg er også rørende enig i, at flere 'store kampe' ikke er = flere tilskuere. Schweiz har ca. samme indbyggertal som Sverige, og med et gennemsnit per kamp på ca. 10.000 for Schweiz og 9.000 for Sverige er det ikke nogen vild forskel, vi taler om. Når man nærlæser tallene i Sverige, så er det især Hammarby og Malmø, der trækker læsset tilskuermæssigt; I Schweiz er det Basel og Young Boys. Det pudsige er så, at Hammarby trodser logikken ved ikke at have været et tophold snart længe - alligevel trækker de mere end 20.000 til mange hjemmekampe. Og det er ikke fordi, der ikke er andre storklubber i Stockholm; de har langt mere konkurrence end FCK. Men hvis Basel og YB spiller 4 derbys på en sæson, så burde det bonge mere ud; det burde give et bedre tilskuersnit per kamp. Logikken om flere derbys holder ikke; det udvander bare det specielle ved de kampe.

          Som en del af at være forelskede i de store, pengestærke klubber, så synes jeg også, at sportspressen stirrer sig totalt blind på de internationale kampe, som især FCK spiller. Det er nu en vedtaget sandhed, at den slags kampe "er godt for dansk fodbold". Igen må man spørge - godt for hvem?
          Hvis FCK spiller Champions League, så er det vel i helt overvejende grad godt for.....FCK. Jeg har svært ved at se, hvad andre sådan rigtigt får ud af det. Det er rigtigt, at FCK optjener nogle nationskoefficient-points (damn, langt ord); men jeg har ikke rigtigt set nogen danske hold få noget stort ud af det, udover FCN, der 'stjal' FCKs direkte plads i CL gruppespillet det ene år, vi havde den. Og når FCK gør det godt, så er de bare økonomisk endnu bedre rustet til at vinde ligaen endnu en gang, hvilket igen mest er godt for...FCK.

          Jeg tror ikke en døjt på, at vejen frem er at fokusere mere på flere udenlandske investorer i håbet om at blive et 'mini-premier league'. Dansk fodbold kommer aldrig til at konkurrere seriøst på kvalitet i fht. Premier League, La Liga, m.fl. Vi skal slå på andre ting, som netop er lokale historier, tilhørsforhold - og så dyrke fan-kultur i alle facetter.

          Fuck den schweiziske vej! Lad os gå den svenske vej!

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
            12 er for lidt.

            Vi skal op på 16 eller 18, hvor man møder hinanden ude og hjemme.

            Kan godt være alle hold ikke i de første sæsoner er verdens bedste, men det vil det blive med tiden.

            Og jeg er ret sikker på at hold som f.eks. Vejle og Esbjerg vil kunne skaffe et bedre snit til ligaen.
            Det bliver mahogni med tiden. Ja eller bliver alle hold dårligere. Og det er nok det mest sandsynlige.

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
              @JMJ

              Rørende enig. En 10-holds struktur, hvor man møder hinanden 4(!) gange er en taber for mig. Det giver et højere niveau sportsligt, siges det ofte i sportspressen. Men for hvem?
              I Schweiz kører de 10-holdsliga. Basel har vundet de sidste 3 år foran Young Boys med hhv 12,14 og 17 points. Før det var det virkeligt spændende: i sæsonen 13/14 vandt Basel KUN med 7 points, og i 12/13 vandt Basel kun mesterskabet med 3 points! Nøøøj, hvor vildt! Godt nok vandt de så rimelig sikkert året før med 20 points ned til Zürich, men i 10/11 var det helt nede på 1 points forspring. Gisp, hvor interessant! I år er det så helt sindssygt: måske vinder Basel ikke mesterskabet, fordi Young Boys er langt foran. Det må være et tegn på, hvor fed en model, det er. Det lader til at være sportsligt utroligt interessant...hvis man er Basel.

              Jeg er også rørende enig i, at flere 'store kampe' ikke er = flere tilskuere. Schweiz har ca. samme indbyggertal som Sverige, og med et gennemsnit per kamp på ca. 10.000 for Schweiz og 9.000 for Sverige er det ikke nogen vild forskel, vi taler om. Når man nærlæser tallene i Sverige, så er det især Hammarby og Malmø, der trækker læsset tilskuermæssigt; I Schweiz er det Basel og Young Boys. Det pudsige er så, at Hammarby trodser logikken ved ikke at have været et tophold snart længe - alligevel trækker de mere end 20.000 til mange hjemmekampe. Og det er ikke fordi, der ikke er andre storklubber i Stockholm; de har langt mere konkurrence end FCK. Men hvis Basel og YB spiller 4 derbys på en sæson, så burde det bonge mere ud; det burde give et bedre tilskuersnit per kamp. Logikken om flere derbys holder ikke; det udvander bare det specielle ved de kampe.

              Som en del af at være forelskede i de store, pengestærke klubber, så synes jeg også, at sportspressen stirrer sig totalt blind på de internationale kampe, som især FCK spiller. Det er nu en vedtaget sandhed, at den slags kampe "er godt for dansk fodbold". Igen må man spørge - godt for hvem?
              Hvis FCK spiller Champions League, så er det vel i helt overvejende grad godt for.....FCK. Jeg har svært ved at se, hvad andre sådan rigtigt får ud af det. Det er rigtigt, at FCK optjener nogle nationskoefficient-points (damn, langt ord); men jeg har ikke rigtigt set nogen danske hold få noget stort ud af det, udover FCN, der 'stjal' FCKs direkte plads i CL gruppespillet det ene år, vi havde den. Og når FCK gør det godt, så er de bare økonomisk endnu bedre rustet til at vinde ligaen endnu en gang, hvilket igen mest er godt for...FCK.

              Jeg tror ikke en døjt på, at vejen frem er at fokusere mere på flere udenlandske investorer i håbet om at blive et 'mini-premier league'. Dansk fodbold kommer aldrig til at konkurrere seriøst på kvalitet i fht. Premier League, La Liga, m.fl. Vi skal slå på andre ting, som netop er lokale historier, tilhørsforhold - og så dyrke fan-kultur i alle facetter.

              Fuck den schweiziske vej! Lad os gå den svenske vej!
              Enig! Der er også det problem med en 10-holdsliga (som har været det samme med 12 hold) at det ødelægger fankulturen i de mindre klubber. Se bare Vejle, Esbjerg, Viborg, HB Køge (Herfølge), Lyngby. Det vi har været vidne til i for mange år, har favnet for smalt, og medierne centrerer deres opmærksomhed smalt, hvilket udvander fankulturen i bredden. Skid nu hul i om danske hold kommer i 1/16-delsfinale eller gruppespil. Det er jo ligegyldigt på den lange bane. Det vi skal satse på er at mennesker hele landet gerne vil gå LOKALT til fodbold - ikke blive fan af FCK eller Brøndby.

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af Larsbo79 Se indlæg
                Ligegyldigt hvor mange hold der er i Ligaen, så bliver der ikke mindre Brøndby og FCK hype
                Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                Jeg melder mig straks under fanerne, der ønsker en 16-holds liga med simpel struktur; 30 kampe, alle møder alle ude og hjemme. Kvadratisch, praktisch, gut.
                Klubberne vil jo ikke miste 6 kampe på en sæson. Det er jo indtægter de mister. Og flere hold der skal dele tv pengene. Urealistisk. Klubberne er presset økonomisk så der skal indtægter til hele året.

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                  @JMJ

                  Rørende enig. En 10-holds struktur, hvor man møder hinanden 4(!) gange er en taber for mig. Det giver et højere niveau sportsligt, siges det ofte i sportspressen. Men for hvem?
                  I Schweiz kører de 10-holdsliga. Basel har vundet de sidste 3 år foran Young Boys med hhv 12,14 og 17 points. Før det var det virkeligt spændende: i sæsonen 13/14 vandt Basel KUN med 7 points, og i 12/13 vandt Basel kun mesterskabet med 3 points! Nøøøj, hvor vildt! Godt nok vandt de så rimelig sikkert året før med 20 points ned til Zürich, men i 10/11 var det helt nede på 1 points forspring. Gisp, hvor interessant! I år er det så helt sindssygt: måske vinder Basel ikke mesterskabet, fordi Young Boys er langt foran. Det må være et tegn på, hvor fed en model, det er. Det lader til at være sportsligt utroligt interessant...hvis man er Basel.

                  Jeg er også rørende enig i, at flere 'store kampe' ikke er = flere tilskuere. Schweiz har ca. samme indbyggertal som Sverige, og med et gennemsnit per kamp på ca. 10.000 for Schweiz og 9.000 for Sverige er det ikke nogen vild forskel, vi taler om. Når man nærlæser tallene i Sverige, så er det især Hammarby og Malmø, der trækker læsset tilskuermæssigt; I Schweiz er det Basel og Young Boys. Det pudsige er så, at Hammarby trodser logikken ved ikke at have været et tophold snart længe - alligevel trækker de mere end 20.000 til mange hjemmekampe. Og det er ikke fordi, der ikke er andre storklubber i Stockholm; de har langt mere konkurrence end FCK. Men hvis Basel og YB spiller 4 derbys på en sæson, så burde det bonge mere ud; det burde give et bedre tilskuersnit per kamp. Logikken om flere derbys holder ikke; det udvander bare det specielle ved de kampe.

                  Som en del af at være forelskede i de store, pengestærke klubber, så synes jeg også, at sportspressen stirrer sig totalt blind på de internationale kampe, som især FCK spiller. Det er nu en vedtaget sandhed, at den slags kampe "er godt for dansk fodbold". Igen må man spørge - godt for hvem?
                  Hvis FCK spiller Champions League, så er det vel i helt overvejende grad godt for.....FCK. Jeg har svært ved at se, hvad andre sådan rigtigt får ud af det. Det er rigtigt, at FCK optjener nogle nationskoefficient-points (damn, langt ord); men jeg har ikke rigtigt set nogen danske hold få noget stort ud af det, udover FCN, der 'stjal' FCKs direkte plads i CL gruppespillet det ene år, vi havde den. Og når FCK gør det godt, så er de bare økonomisk endnu bedre rustet til at vinde ligaen endnu en gang, hvilket igen mest er godt for...FCK.

                  Jeg tror ikke en døjt på, at vejen frem er at fokusere mere på flere udenlandske investorer i håbet om at blive et 'mini-premier league'. Dansk fodbold kommer aldrig til at konkurrere seriøst på kvalitet i fht. Premier League, La Liga, m.fl. Vi skal slå på andre ting, som netop er lokale historier, tilhørsforhold - og så dyrke fan-kultur i alle facetter.

                  Fuck den schweiziske vej! Lad os gå den svenske vej!
                  Jeg er så enig!! Det gør decideret ondt at tænke på, at vores sportspresse ikke deler disse synspunkter.

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                    @jmj

                    rørende enig. En 10-holds struktur, hvor man møder hinanden 4(!) gange er en taber for mig. Det giver et højere niveau sportsligt, siges det ofte i sportspressen. Men for hvem?
                    I schweiz kører de 10-holdsliga. Basel har vundet de sidste 3 år foran young boys med hhv 12,14 og 17 points. Før det var det virkeligt spændende: I sæsonen 13/14 vandt basel kun med 7 points, og i 12/13 vandt basel kun mesterskabet med 3 points! Nøøøj, hvor vildt! Godt nok vandt de så rimelig sikkert året før med 20 points ned til zürich, men i 10/11 var det helt nede på 1 points forspring. Gisp, hvor interessant! I år er det så helt sindssygt: Måske vinder basel ikke mesterskabet, fordi young boys er langt foran. Det må være et tegn på, hvor fed en model, det er. Det lader til at være sportsligt utroligt interessant...hvis man er basel.

                    Jeg er også rørende enig i, at flere 'store kampe' ikke er = flere tilskuere. Schweiz har ca. Samme indbyggertal som sverige, og med et gennemsnit per kamp på ca. 10.000 for schweiz og 9.000 for sverige er det ikke nogen vild forskel, vi taler om. Når man nærlæser tallene i sverige, så er det især hammarby og malmø, der trækker læsset tilskuermæssigt; i schweiz er det basel og young boys. Det pudsige er så, at hammarby trodser logikken ved ikke at have været et tophold snart længe - alligevel trækker de mere end 20.000 til mange hjemmekampe. Og det er ikke fordi, der ikke er andre storklubber i stockholm; de har langt mere konkurrence end fck. Men hvis basel og yb spiller 4 derbys på en sæson, så burde det bonge mere ud; det burde give et bedre tilskuersnit per kamp. Logikken om flere derbys holder ikke; det udvander bare det specielle ved de kampe.

                    Som en del af at være forelskede i de store, pengestærke klubber, så synes jeg også, at sportspressen stirrer sig totalt blind på de internationale kampe, som især fck spiller. Det er nu en vedtaget sandhed, at den slags kampe "er godt for dansk fodbold". Igen må man spørge - godt for hvem?
                    Hvis fck spiller champions league, så er det vel i helt overvejende grad godt for.....fck. Jeg har svært ved at se, hvad andre sådan rigtigt får ud af det. Det er rigtigt, at fck optjener nogle nationskoefficient-points (damn, langt ord); men jeg har ikke rigtigt set nogen danske hold få noget stort ud af det, udover fcn, der 'stjal' fcks direkte plads i cl gruppespillet det ene år, vi havde den. Og når fck gør det godt, så er de bare økonomisk endnu bedre rustet til at vinde ligaen endnu en gang, hvilket igen mest er godt for...fck.

                    Jeg tror ikke en døjt på, at vejen frem er at fokusere mere på flere udenlandske investorer i håbet om at blive et 'mini-premier league'. Dansk fodbold kommer aldrig til at konkurrere seriøst på kvalitet i fht. Premier league, la liga, m.fl. Vi skal slå på andre ting, som netop er lokale historier, tilhørsforhold - og så dyrke fan-kultur i alle facetter.

                    Fuck den schweiziske vej! Lad os gå den svenske vej!
                    hørt!!!

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                      Det bliver mahogni med tiden. Ja eller bliver alle hold dårligere. Og det er nok det mest sandsynlige.
                      Hvorfor, når nu stort set alle andre lande NETOP har minimum 16 hold i den øverste række ...
                      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                      Jeg er ikke fan.
                      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                      Comment


                        #41
                        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                        Hvorfor, når nu stort set alle andre lande NETOP har minimum 16 hold i den øverste række ...
                        Ahh det er vist ikke helt rigtigt. Skotland, Østrig, Schwiez, Kroatien, Ukraine, Cypern, Rumænien og Israel, bare for at nævne nogenlunde niveaumæssigt sammenlignelige lande, har 14 hold eller mindre.

                        Men jeg er tilhænger af 16 hold!

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                          Ahh det er vist ikke helt rigtigt. Skotland, Østrig, Schwiez, Kroatien, Ukraine, Cypern, Rumænien og Israel, bare for at nævne nogenlunde niveaumæssigt sammenlignelige lande, har 14 hold eller mindre.

                          Men jeg er tilhænger af 16 hold!
                          Stop nu med at komme med fakta. Det passer jo ikke ind i diskussionen.

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                            Hvorfor, når nu stort set alle andre lande NETOP har minimum 16 hold i den øverste række ...
                            Ja hold da op hvor vi tramper sagde musen til elefanten, da de gik over broen.
                            Vi er altså et lille bitte land og kan slet ikke sammenlignes med de store lande. Vi er jo ikke flere mennesker i Danmark end der bor i Berlin. I den perfekte verden kunne der være 18 hold i superligaen, men det er bare urealistisk i praksis.

                            Comment


                              #44
                              Oprindeligt indsendt af Larsbo79 Se indlæg
                              Ligegyldigt hvor mange hold der er i Ligaen, så bliver der ikke mindre Brøndby og FCK hype
                              Specielt Brøndby hype. Ville være rart hvis tv kanalerne fokuserede lidt mere på superligaen end bif og fck i fx onside ot superligs xl eftet mandags kampen. Men viasat Brøndby / tv3sport if. Elsker desværre brændbyr for højt. Bare se hvvert eneste onaide rr drr fx et intervew med ham der zorninger

                              Comment


                                #45
                                Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
                                Specielt Brøndby hype. Ville være rart hvis tv kanalerne fokuserede lidt mere på superligaen end bif og fck i fx onside ot superligs xl eftet mandags kampen. Men viasat Brøndby / tv3sport if. Elsker desværre brændbyr for højt. Bare se hvvert eneste onaide rr drr fx et intervew med ham der zorninger
                                En anden fordelingsnøgle af TV-penge er også at foretrække .

                                Det kan stadig pisse mig af at der var nogle ledere i ligaen som var så store vatpikke at de stod med åbne arme og lukke BIF ind igen da de forgæves prøvede at bryde ud af fællesskabet og lave deres egen TV-kanal.
                                817 ⚪️
                                Y.N.W.A ❤️

                                Comment

                                Working...
                                X