Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny struktur fra 2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
    Argh, det er vidst heller ikke helt sandt. Jeg kan ikke huske hvad man får for at vinde pokalen, men det væsentligt mere end 100.000kr. - Jeg tror det du tænker på, det er dét seriehold som når længst i pokalen, de får en præmiesum på 100.000kr. Derfor vil det heller ikke give mening, hvis vinderen af pokalen ville få samme præmiesum.
    Det sidste tal er 200.000 for at vinde pokalen.
    Om det er hævet igen tør jeg ikke sige. Men højt er det ihvertfald ikke
    "Seriøs sport har intet med fair play at gøre. Den er fuld af had, jalousi og praleri, tilsidesættelse af alle regler og en sadistisk fornøjelse ved synet af vold. Med andre ord, det er krig uden våben."

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af BEWC Se indlæg
      Det sidste tal er 200.000 for at vinde pokalen.
      Om det er hævet igen tør jeg ikke sige. Men højt er det ihvertfald ikke
      Jeg troede oprigtigt at præmien var på en halv million, men der kan man bare se. Så forstår jeg bedre, at DBU ikke promoverer turneringen..

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
        Jeg troede oprigtigt at præmien var på en halv million, men der kan man bare se. Så forstår jeg bedre, at DBU ikke promoverer turneringen..
        Kan ikke lige finde noget nyere :

        https://www.tipsbladet.dk/blog/soere...er-dbu-pokalen
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
          Argh, det er vidst heller ikke helt sandt. Jeg kan ikke huske hvad man får for at vinde pokalen, men det væsentligt mere end 100.000kr. - Jeg tror det du tænker på, det er dét seriehold som når længst i pokalen, de får en præmiesum på 100.000kr. Derfor vil det heller ikke give mening, hvis vinderen af pokalen ville få samme præmiesum.
          Jeg tænker skam på vinderne, men kan så se at det er, som BEWC siger, 200.000, så det er blevet sat op siden 2015 hvor det var 100.000 man vandt... men stadig et ligegyldigt beløb som er svært at tage seriøst.
          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
            12 hold er et skridt i den rigtige retning. Men 10 hold ville være bedre. At nogen kan foreslå 16 hold forstår jeg ikke. 14 hold er mindst 2 hold for mange. Det er jo netop bevist i denne sæson.
            Altså du tænker fordi Helsingør og Randers er for dårlige? Altså det Rranders hold der slog os 4-1 og det Helsingør hold der nappede FCN?
            16 hold er det eneste rigtige. Flere rigtige klubber flere tale ter der får spilletid. Og mindre FCK mod Brøndby hype. Fodbold frem for produkt.

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af bobbyG Se indlæg
              Altså du tænker fordi Helsingør og Randers er for dårlige? Altså det Rranders hold der slog os 4-1 og det Helsingør hold der nappede FCN?
              16 hold er det eneste rigtige. Flere rigtige klubber flere tale ter der får spilletid. Og mindre FCK mod Brøndby hype. Fodbold frem for produkt.
              Det er vel kun i Skotland de har valgt sådan en skrumpeliga.
              I Sverige har de et langt højere snit end os, godt nok også flere mennesker ... men der er 16 hold.
              Norge har også 16 hold, de er FÆRRE mennesker + et logistisk problem og de har et højere snit end suppen/cirka det samme ... men flere i 2017, end vi har i denne.

              Så det vi vil er det som KUN Skotland gør, hvor alle andre lande har valgt en anden vej ... det er altså mystisk for mig.
              12 hold er alt for lidt!
              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

              Jeg er ikke fan.
              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

              Comment


                #22
                12 er for lidt.

                Vi skal op på 16 eller 18, hvor man møder hinanden ude og hjemme.

                Kan godt være alle hold ikke i de første sæsoner er verdens bedste, men det vil det blive med tiden.

                Og jeg er ret sikker på at hold som f.eks. Vejle og Esbjerg vil kunne skaffe et bedre snit til ligaen.

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                  Det er vel kun i Skotland de har valgt sådan en skrumpeliga.
                  I Sverige har de et langt højere snit end os, godt nok også flere mennesker ... men der er 16 hold.
                  Norge har også 16 hold, de er FÆRRE mennesker + et logistisk problem og de har et højere snit end suppen/cirka det samme ... men flere i 2017, end vi har i denne.

                  Så det vi vil er det som KUN Skotland gør, hvor alle andre lande har valgt en anden vej ... det er altså mystisk for mig.
                  12 hold er alt for lidt!
                  Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
                  12 er for lidt.

                  Vi skal op på 16 eller 18, hvor man møder hinanden ude og hjemme.

                  Kan godt være alle hold ikke i de første sæsoner er verdens bedste, men det vil det blive med tiden.

                  Og jeg er ret sikker på at hold som f.eks. Vejle og Esbjerg vil kunne skaffe et bedre snit til ligaen.
                  helt enig. 16 hold tak

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                    Har selv foreslået at gøre mere ud af pokalturneringen, og også leget med tanken om et gruppespil, så det er jeg fint tilfreds med. Fin måde at hente flere kampe på med en mindre liga.

                    Og så sæt dog den præmiesum op. Det er til grin at spille pokalturnering igennem en hel sæson om at vinde 100.000 kr... Selv pokalturneringen i kvindehåndbold spiller om langt flere penge.
                    Det er så fattigt!!!

                    Og så lav det evt. sådan at halvdelen af præmien/erne går til klubbernes fankasser. Lav nogle tiltag med kåringer af årets fans, årets fan initiativ, årets sang/chant... Et eller andet... Altså ligaen er tabt, den har 100% ikke noget med fans at gøre længere, men så lad pokalen blive for fans.
                    Gode ideer.
                    Og så ville det være fint hvis det var Divisions- og Spillerforeningen der fandt frem til hvad der var bedst - og ikke engelske tv-kanaler.

                    Færre kampe vil også betyde færre kampe på hverdage. Der er alt for mange nu
                    Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                    OB - engang var vi gode

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                      Gode ideer.
                      Og så ville det være fint hvis det var Divisions- og Spillerforeningen der fandt frem til hvad der var bedst - og ikke engelske tv-kanaler.

                      Færre kampe vil også betyde færre kampe på hverdage. Der er alt for mange nu
                      Flere kampe behøver ikke betyde flere hverdags kampe, man må bare spille nogle flere samtidig.

                      Lad os få en dag i weekenden hvor man kan høre P3, hvor man hoppe til 3-4 forskellige stadions.

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
                        Flere kampe behøver ikke betyde flere hverdags kampe, man må bare spille nogle flere samtidig.

                        Lad os få en dag i weekenden hvor man kan høre P3, hvor man hoppe til 3-4 forskellige stadions.
                        Aaah ja, det ville være fantastisk ... elsker at se suppe, men samtidige kampe er bare toppen!
                        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                        Jeg er ikke fan.
                        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                          Aaah ja, det ville være fantastisk ... elsker at se suppe, men samtidige kampe er bare toppen!
                          Ja, kampe samtidig er bare federe.

                          Og ved at flere spiller samtidig er chancen for at der kommer flere på stadion også bedre, og så er der mere stemning, der også giver folk hjemme i stuerne lyst til at se kampene og sådan bliver snebolden større og større på vej ned af bjerget.

                          Men det kan de gamle og senile tv mænd bare ikke fatter.
                          Tabere er de.

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af bobbyG Se indlæg
                            Altså du tænker fordi Helsingør og Randers er for dårlige? Altså det Rranders hold der slog os 4-1 og det Helsingør hold der nappede FCN?
                            16 hold er det eneste rigtige. Flere rigtige klubber flere tale ter der får spilletid. Og mindre FCK mod Brøndby hype. Fodbold frem for produkt.
                            Ligegyldigt hvor mange hold der er i Ligaen, så bliver der ikke mindre Brøndby og FCK hype

                            Comment


                              #29
                              Ud med Helsingør, ind med Viborg, EFB og Vejle. Så ser jeg en fin liga, med klubber der har traditioner, fine stadions, og kan drille de fleste. 16 hold tak.

                              Comment


                                #30
                                Jeg melder mig straks under fanerne, der ønsker en 16-holds liga med simpel struktur; 30 kampe, alle møder alle ude og hjemme. Kvadratisch, praktisch, gut.

                                Comment

                                Working...
                                X