Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny struktur fra 2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Ny struktur fra 2019

    Eb erfarer at der kun skal være 12 hold i Superligaen igen

    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...ligaen/7084713

    #2
    Hvis det passer skal 3 hold ud i næste sæson.. Hjernedødt hvis ledelsen ikke giver et større budget i næste sæson.

    Comment


      #3
      Jeg synes det lyder spændende, så længe vi ikke går tilbage til den gamle model med 3 gange mod hinanden.

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
        Eb erfarer at der kun skal være 12 hold i Superligaen igen

        https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...ligaen/7084713
        Eneste rigtige .. der er ikke plads på nogle parametre til 14 hold i superligaen..
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

        Comment


          #5
          Armen for helvede. Hvorfor skal det være cirkus?
          Hold nu op med at tale fodbold som produkt og se det som den sportsgren, der helt på egne præmiser, blev verdens mest populære.
          En liga hvor alle møder hinanden ude og hjemme, slut færdig. Det er sportsligt mest fair. Og lad nu pokalturneringen være knald eller fald kampe. Det er charmen, at vi har den mere "objektive" liga kontra pokalturneringen, hvor de store chok kan forekomme.

          Udvid superligaen til 16 hold. Det giver flere lokale hold i den bedste række og dermed et breddere rekruteringsgrundlag for fremtidige fans. Vi kunne få traditionsklubber som Vejle, (lorte)-AB og Hvidovre op på visit - på sigt. Vendsyssel, Esbjerg, Roskilde? I stedet for Tordenskjolds soldater, kunne man opleve nye klubber såvel som de gode gamle.
          "Det bliver ligegyldige og kedelige kampe". Det gør der også nu. Og man udvander de store kampe, ved at gøre alle kampe til store kampe. Personligt er jeg for lang tid siden stået af på Champions League. Det er ikke specielt længere når Barcelona møder Bayern, når Juventus støder ind i Ajax. Det sker jo hele tiden. FCK - Brøndby? 4 gange om året plus potentielt i pokalen. Er det virkelig en stor nyhed, hver gang de møder hinanden?

          Og.. talentudvikling. Ligegyldige kampe er den bedste mulighed for, at smide unge spillere ind, så de kan få nogle kampe. I de kampe, hvor det er ok, at de fejler.

          Jeg er træt af, at det skal være fancy. Jeg er træt af slutspil, og hader det af et godt hjerte. Det er ikke nyt. Dengang der var en kvalrække, var det røvkedeligt. Nedrykningsspillet og det nye forslag, hvor rækken knækker over, er bare andre navne for det samme.

          Comment


            #6
            12 hold er et skridt i den rigtige retning. Men 10 hold ville være bedre. At nogen kan foreslå 16 hold forstår jeg ikke. 14 hold er mindst 2 hold for mange. Det er jo netop bevist i denne sæson.

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af jchristo Se indlæg
              Armen for helvede. Hvorfor skal det være cirkus?
              Hold nu op med at tale fodbold som produkt og se det som den sportsgren, der helt på egne præmiser, blev verdens mest populære.
              En liga hvor alle møder hinanden ude og hjemme, slut færdig. Det er sportsligt mest fair. Og lad nu pokalturneringen være knald eller fald kampe. Det er charmen, at vi har den mere "objektive" liga kontra pokalturneringen, hvor de store chok kan forekomme.

              Udvid superligaen til 16 hold. Det giver flere lokale hold i den bedste række og dermed et breddere rekruteringsgrundlag for fremtidige fans. Vi kunne få traditionsklubber som Vejle, (lorte)-AB og Hvidovre op på visit - på sigt. Vendsyssel, Esbjerg, Roskilde? I stedet for Tordenskjolds soldater, kunne man opleve nye klubber såvel som de gode gamle.
              "Det bliver ligegyldige og kedelige kampe". Det gør der også nu. Og man udvander de store kampe, ved at gøre alle kampe til store kampe. Personligt er jeg for lang tid siden stået af på Champions League. Det er ikke specielt længere når Barcelona møder Bayern, når Juventus støder ind i Ajax. Det sker jo hele tiden. FCK - Brøndby? 4 gange om året plus potentielt i pokalen. Er det virkelig en stor nyhed, hver gang de møder hinanden?

              Og.. talentudvikling. Ligegyldige kampe er den bedste mulighed for, at smide unge spillere ind, så de kan få nogle kampe. I de kampe, hvor det er ok, at de fejler.

              Jeg er træt af, at det skal være fancy. Jeg er træt af slutspil, og hader det af et godt hjerte. Det er ikke nyt. Dengang der var en kvalrække, var det røvkedeligt. Nedrykningsspillet og det nye forslag, hvor rækken knækker over, er bare andre navne for det samme.

              Skulle der være 14 eller 16 hold i ligaen så kræver det imo mange flere penge til ligaen og en helt anden fordelingsnøgle . Ellers bliver bliver holdene fra nr 5 og ned proppet med spillere på niveau med Mathias Thrane og ganske få hvis overhovedet nogle profiler med lidt X faktor til at påkalde sig interesse . Bundholdene bliver en endnu større jammer .
              Stemningen rundt om på stadion´s bliver gabende kedelig og der skal spilles i både december og februar hvor ingen gider ud .

              Vi har jo heller ikke talentmassen i DK til at 14-16 hold kan have spillere med den rette kvalitet , der sælges iøvrigt flittigt ud af de aller bedste inden de når ligaen fordi de store klubber skal fremvise " spillere af egen avl "

              En udvidelse af pokalen er helt okay dog ikke med puljer , så hellere at ligaklubberne og div klubberne træder ind tidligere.

              Men ja der er mange meninger og ideer , men alt for få rigtige løsninger .
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                #8
                Problemet med pokalturneringen er at ingen gider jo reelt den tunering. Kan ikke se hvad vi skal med flere kampe der. Det bliver for gabende tomme tribuner.

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                  Problemet med pokalturneringen er at ingen gider jo reelt den tunering. Kan ikke se hvad vi skal med flere kampe der. Det bliver for gabende tomme tribuner.
                  Det forklare hvorfor vi altid glider hurtigt ud.

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                    Skulle der være 14 eller 16 hold i ligaen så kræver det imo mange flere penge til ligaen og en helt anden fordelingsnøgle . Ellers bliver bliver holdene fra nr 5 og ned proppet med spillere på niveau med Mathias Thrane og ganske få hvis overhovedet nogle profiler med lidt X faktor til at påkalde sig interesse . Bundholdene bliver en endnu større jammer .
                    Stemningen rundt om på stadion´s bliver gabende kedelig og der skal spilles i både december og februar hvor ingen gider ud .

                    Vi har jo heller ikke talentmassen i DK til at 14-16 hold kan have spillere med den rette kvalitet , der sælges iøvrigt flittigt ud af de aller bedste inden de når ligaen fordi de store klubber skal fremvise " spillere af egen avl "

                    En udvidelse af pokalen er helt okay dog ikke med puljer , så hellere at ligaklubberne og div klubberne træder ind tidligere.

                    Men ja der er mange meninger og ideer , men alt for få rigtige løsninger .
                    Det er helt relevante indvendinger, det anerkender jeg.

                    Det afhænger nok af, hvad man ønsker med landets bedste række. Jeg er personligt klar til at give afkald på noget gennemsnitlig kvalitet, til gengæld for en række, hvor man møder nogle forskellige hold, og hvor strukturen sikrer (så vidt muligt) at slutplaceringen afspejler sportslig styrke.
                    Mht. økonomien så er der knapt nok penge til en række overhoved, sat lidt på spidsen. Er det en 2-3 hold, der kører med sorte tal på bundlinjen? Lyngby var ved at gå konkurs, men den eneste grund til, at Brøndby ikke har været der de sidste 4-6 år, er jo at de har en sugardaddy, der smider penge i. I øvrigt noget af det, vi kan sukke lidt efter i OB.
                    Det er en idealistisk, og nok fuldkommen utopisk, tanke, at klubberne begynder at betale det de har råd til - og det giver så en Thrane, men måske kunne det også give en Eskesen osv. Så kunne Thrane rende rundt og være profil i HIK i 2. division, som hjemmedyrket spiller. Nåh, det var et sidespor.

                    16 hold ville give færre kampe end dengang der var 12 hold: 30 i stedet for 33. Så der burde være bedre mulighed for at planlægge udenom februar (men jeg vil personligt nødigt undvære Kluden Krews julesange i Farum til den ene decemberkamp).

                    Jeg er ikke klar til at købe, at det skulle gøre noget signifikant skidt for stemningen. Det er jo ikke sådan, at der er super tryk på som det er nu, selv når de etablerede hold møder hinanden.

                    Comment


                      #11
                      Har selv foreslået at gøre mere ud af pokalturneringen, og også leget med tanken om et gruppespil, så det er jeg fint tilfreds med. Fin måde at hente flere kampe på med en mindre liga.

                      Og så sæt dog den præmiesum op. Det er til grin at spille pokalturnering igennem en hel sæson om at vinde 100.000 kr... Selv pokalturneringen i kvindehåndbold spiller om langt flere penge.
                      Det er så fattigt!!!

                      Og så lav det evt. sådan at halvdelen af præmien/erne går til klubbernes fankasser. Lav nogle tiltag med kåringer af årets fans, årets fan initiativ, årets sang/chant... Et eller andet... Altså ligaen er tabt, den har 100% ikke noget med fans at gøre længere, men så lad pokalen blive for fans.
                      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                        12 hold er et skridt i den rigtige retning. Men 10 hold ville være bedre. At nogen kan foreslå 16 hold forstår jeg ikke. 14 hold er mindst 2 hold for mange. Det er jo netop bevist i denne sæson.
                        Tillad mig igen at pointere at samtlige store ligaer har kæmpe niveauforskel fra top til bund, meget større end i Danmark.
                        10 hold vil dræbe den brede interesse og gøre det umådeligt kedeligt med de samme kampe igen og igen.
                        Sådan ser jeg det :).
                        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                        Jeg er ikke fan.
                        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af jchristo Se indlæg
                          Det er helt relevante indvendinger, det anerkender jeg.

                          Det afhænger nok af, hvad man ønsker med landets bedste række. Jeg er personligt klar til at give afkald på noget gennemsnitlig kvalitet, til gengæld for en række, hvor man møder nogle forskellige hold, og hvor strukturen sikrer (så vidt muligt) at slutplaceringen afspejler sportslig styrke.
                          Mht. økonomien så er der knapt nok penge til en række overhoved, sat lidt på spidsen. Er det en 2-3 hold, der kører med sorte tal på bundlinjen? Lyngby var ved at gå konkurs, men den eneste grund til, at Brøndby ikke har været der de sidste 4-6 år, er jo at de har en sugardaddy, der smider penge i. I øvrigt noget af det, vi kan sukke lidt efter i OB.
                          Det er en idealistisk, og nok fuldkommen utopisk, tanke, at klubberne begynder at betale det de har råd til - og det giver så en Thrane, men måske kunne det også give en Eskesen osv. Så kunne Thrane rende rundt og være profil i HIK i 2. division, som hjemmedyrket spiller. Nåh, det var et sidespor.

                          16 hold ville give færre kampe end dengang der var 12 hold: 30 i stedet for 33. Så der burde være bedre mulighed for at planlægge udenom februar (men jeg vil personligt nødigt undvære Kluden Krews julesange i Farum til den ene decemberkamp).

                          Jeg er ikke klar til at købe, at det skulle gøre noget signifikant skidt for stemningen. Det er jo ikke sådan, at der er super tryk på som det er nu, selv når de etablerede hold møder hinanden.
                          Dine argumenter er absolut lige så gode som mine . Det må jo være svært at få sat strukturen sammen på en måde som er ideel , det ses jo også ved at de såkaldte eksperter ikke kan finde den rette form selv med hjælp fra et dyrt belgisk analyse firma ;-)

                          For at der skal blive interesse for at smide flere penge i ligaen og lokke folk til stadion skal der bedre spillere til og flere kampe mellem to gode hold . Og der skal være nogle "stjerner" på holdene rundt omkring , men det skal klart ikke være på bekostning af egne talenter men det vil rense ud i de spillere som i bedste fald er fyld som ikke flytter klubben og som mange bare bander over når de sendes på banen. De unge talenter vil imo udvikle sig endnu bedre hvis de har nogle solide " profiler" at læne sig op ad og som tager ansvar når det ikke lige kører på skinner .
                          Det kræver penge for de klubber som er i ligaen at have 1-2-3 " stjerner" i truppen og de penge er der bare ikke pt udover i topklubberne .
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af jchristo Se indlæg
                            Det er helt relevante indvendinger, det anerkender jeg.

                            Det afhænger nok af, hvad man ønsker med landets bedste række. Jeg er personligt klar til at give afkald på noget gennemsnitlig kvalitet, til gengæld for en række, hvor man møder nogle forskellige hold, og hvor strukturen sikrer (så vidt muligt) at slutplaceringen afspejler sportslig styrke.
                            Mht. økonomien så er der knapt nok penge til en række overhoved, sat lidt på spidsen. Er det en 2-3 hold, der kører med sorte tal på bundlinjen? Lyngby var ved at gå konkurs, men den eneste grund til, at Brøndby ikke har været der de sidste 4-6 år, er jo at de har en sugardaddy, der smider penge i. I øvrigt noget af det, vi kan sukke lidt efter i OB.
                            Det er en idealistisk, og nok fuldkommen utopisk, tanke, at klubberne begynder at betale det de har råd til - og det giver så en Thrane, men måske kunne det også give en Eskesen osv. Så kunne Thrane rende rundt og være profil i HIK i 2. division, som hjemmedyrket spiller. Nåh, det var et sidespor.

                            16 hold ville give færre kampe end dengang der var 12 hold: 30 i stedet for 33. Så der burde være bedre mulighed for at planlægge udenom februar (men jeg vil personligt nødigt undvære Kluden Krews julesange i Farum til den ene decemberkamp).

                            Jeg er ikke klar til at købe, at det skulle gøre noget signifikant skidt for stemningen. Det er jo ikke sådan, at der er super tryk på som det er nu, selv når de etablerede hold møder hinanden.
                            16 eller 18 hold tak ... det ville være så smukt med mere diversitet og så, helt essentielt, en mere sportsligt korrekt afviklet turnering.
                            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                            Jeg er ikke fan.
                            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                              Og så sæt dog den præmiesum op. Det er til grin at spille pokalturnering igennem en hel sæson om at vinde 100.000 kr... Selv pokalturneringen i kvindehåndbold spiller om langt flere penge.
                              Det er så fattigt!!! .
                              Argh, det er vidst heller ikke helt sandt. Jeg kan ikke huske hvad man får for at vinde pokalen, men det væsentligt mere end 100.000kr. - Jeg tror det du tænker på, det er dét seriehold som når længst i pokalen, de får en præmiesum på 100.000kr. Derfor vil det heller ikke give mening, hvis vinderen af pokalen ville få samme præmiesum.

                              Comment

                              Working...
                              X