Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt: OB - FC Helsingør 11/2 - 2018

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af Aristoteles Se indlæg
    Dejlig med en solid sejr, det var tiltrængt og drengene skal have ros for en god kamp idag!

    Men jeg holder dog den indre eufori lidt nede endnu! For hold nu op en ringe Helsingør præstation både spillermæssigt og taktisk. Lønstrup er som den eneste træner i SL'en der ikke har læst ob, for jeg synes de stod utrolig højt i banen, og det var guf for vores omstillingspil og chancer for at få dem i undertal. Ved ikke om det var Lønstups klakyle at de ikke har spillerne til en forsvar kamp som eks. Horsens har det, og det har han nok også have ret i, men jeg ville dog stadigt have haft en anden tilgang til kampen hvis det var mig.

    Jeg tror også at vi kommer til at mærke Tingagers manglen i kampe hvor modstanderne har mere tyngte i luften. Mener der var flere situationer som så bekymrende ud i forhold til clearinger fra indlæg, der er KEP og Tverskov altså ingen "ørne", desværre.
    Vi snakkede også om luftstyrken, som var en af de helt store udfordringer for et par sæsoner siden, men som nærmest har været forsvundet som problem. Uden Tingager og uden Helenius' defensive headere, så kan vi sagtens få store problemer her igen.

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
      Helt enig i, at der ikke er grund til eufori. Vi spiller en fin kamp og var først og fremmest hamrende effektive imod et dårligt forsvar.
      Jeg er direkte uenig i, at Lønstrup ikke har læst OB: deres høje pres var kalkuleret, og det kunne nemt have givet pote. Det tvang os hurtigt til at smide bolde væk, og præstationen indtil 2-0 var ikke imponerende. Imod et bedre mandskab kunne vi nemt være blevet straffet, men Helsingør manglede simpelthen kvalitet i helt fatal grad i går. Det bliver helt anderledes i de næste kampe, så dejligt med 3 points og en masse angribermål; forhåbentlig giver det noget selvtillid, som vi hurtigt kan få brug for.
      Det ingen tvivl om at det var kalkuleret, og ja det kunne da helt sikkert have givet pote. Og det er selvfølgelig også den fase af spillet, hvor de selv er i bold besiddelse, at de er bedst og har deres forcer. Men personligt synes jeg det var lidt naivt at komme til Odense og ligge trykket så højt, især når man tænker på at bold tab højt i banen er en øget risiko på en blød vinter bane og at OB's bedste kampe de senere år, som regel har været imod hold der har stået højt.
      Men når det er sagt, så tror jeg det Helsingør hold havde haft problemer uanset taktikken 🙂
      We are what we repeatedly do. Excellence, therefore, is not an act, but a habit.

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
        restprogram til og med runde 25 for os og top 6 bejlerne, samt pointhøst sat efter kun tab vind kampe, og tab mod højere rangeret og vind mod lavere rangeret.

        OB 21) FCN vs OB 0 point 22) FCK vs OB 0 point 23) OB vs Lyngby 3 point 24) BIF vs OB 0 point 25) OB vs AGF 3 point

        FCK 21) FCM vs FCK 0 point 22) FCK vs OB 3 point 23) Hobro vs FCK 3 point 24) AGF vs FCK 3 point 25) FCK vs Helsingør 3 point

        Hobro 20) Hobro vs AGF 3 point 21) Randers vs Hobro 3 point 22) Hobro vs FCM 0 point 23) Hobro vs FCK 0 point 24) Lyngby vs Hobro 3 point 25) Hobro vs SIF 3 point

        AC Horsens 21) Helsingør vs ACH 3 point 22) ACH vs Randers 3 point 23) ACH vs AGF 3 point 24) AaB vs ACH 3 point 25) ACH vs BIF 0 point

        AaB 21) AaB vs BIF 0 point 22) AaB vs FCN 0 point 23) Sønderjyske vs AaB 3 point 24) AaB vs ACH 0 point 25) AaB vs Randers 3 point


        det giver følgende udbytte:

        OB 6 point
        FCK 12 point
        Hobro 3+9
        AC Horsens 12 point
        AaB 6 point

        hvilket giver følgende stilling efter 25 spillerunder:

        4. FCK 41 point
        5. Hobro 39 point
        6. AC Horsens 39 point
        7. OB 34 point
        8. AaB 32 point

        Forhåbentligt falder første resultat udenfor kategori allerede i morgen, når Hobro forhåbentligt slutter runde 20 med et tab mod AGF. Det ville lune! Men det ser unægteligt svært ud for os og AaB med det restprogram der foreligger..
        Tror du er for pessimistisk. Hvorfor skulle vi ikke tage med noget fra FCN, FCK eller BIF? Farum var ofte en god tur for os og holdet viste ofte nøsser mod de "store" hold. Så om det bliver 1, 2, 3 eller endda 4 point vil jeg ikke sige, men er sikker at vi kommer ikke med tømme hænder hjemme.
        Ser det mere så, at det bliver de kampe mod Lyngby og AGF bestemmer om vi kan komme til Top 6, om vi holder koncentrationen højt, tager det ikke alt for let og kommer faktisk med 6 point ud af det.
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
          Det er ligeså sørgeligt som, at det er ham den samme der bliver ved at vinde de fanquizzer...
          Hey! Jeg trækker mig snart tilbage! :-)
          Det koster tid og penge at producere Stemmer fra Ådalen - derfor har vi brug for din støtte!


          Støt os med 10 kroner per udsendelse via https://obstemmer.10er.dk/ - eller send et valgfrit bidrag på 29 88 49 97.

          Comment


            #35
            SUPER kamp. Og lige præcis hvad vi havde brug for, hvis vi skal gøre os forhåbninger om at ende i top6. Alt spillede hele vejen rundt, med undtagelse af den blunder de tager sig til sidst.

            Kløve havde en fremragende debut, og kommer med et energiniveau, vi har manglet på kanten.

            Jeg har tit været efter Casper Nielsen, men lige præcis i går synes jeg, at han var rigtig god (selv om mange andre havde den modsatte mening?!). Jeg synes han vinder mange, mange dueller og formår at bryde en masse af Helsingørs opbyggende spil ned. Rigtig god kamp, selv om jeg gerne havde set, at Rømer havde fået 20 minutter til sidst, da det jo var afgjort for længst. Det samme med Fellah, hvis han er i form nok til at være i truppen burde man have set ham an i stedet for at sende Jønsson på banen.

            Overordnet set, så var det en fantastisk indstilling spillerne kom med, selv om det selvfølgelig hjælper på tingene at vi kommer foran efter 3-4 minutter. Det skal dog ikke tage noget fra indsatsen, som jeg synes var meget mere overbevisende end jeg havde turde håbe på.

            Ja, Helsingør var pivringe, og ja, de havde et noget decimeret hold, men synes altså også det er vores fortjeneste, at de bliver spillet baglæns ud af banen i hele kampen (og ikke kun en enkelt halvleg, som vi plejer).

            Jeg tror på point i Farum!

            Comment


              #36
              Jeg er ret sikker på point mod Fcn. Holdet har mistet vigtigste spiller (igen) og der må skulle gå et par kampe før de EVENTUELT har fundet nye takter. Men de har en rigtig god og smart træner der kan slå os alene på det taktiske, desværre. Men alligevel, minimum et point.
              Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

              OB - engang var vi gode

              Comment


                #37
                Jeg beskriver blot udbytte ved brug af præmissen at hver eneste kamp frem til runde 25 afgøres, altså at det ene hold tager 3 point, samt at dette hold er det som er placeret øverst, som udtryk for styrkeforholdet. Der tages således ikke forbehold ude/hjemme banefordel, samt at en del af disse kampe vil slutte uafgjorte, samt i nogle vil favoritten tabe. Sandsynligheden for at det sker er selvfølgelig stor, men det kan ske for hvilken som helst af holdene. Vi har f.eks både FCK og BIF ude, mens f.eks Horsens har BIF hjemme, og endda først i runde 25., og da kan placeringerne allerede være afgjort. Vi kan afgøre tingene selv, hvis Hobro taber i aften, men så skal vi vinde resterende kampe. FCN var et niveau over os i det modsatte opgør, og har noget at revanchere efter at de tabte på 'pløjemarken' i Haderslev. De har hjemmebane og kunstgræs mod os, så naturligvis er de store favoritter. Får vi mere end 6 point, så er der også tale om overraskelser. FCN ude, FCK ude og BIF ude, hvor mange point ser du der? Umiddelbart ser jeg ingen, og tager med kyshånd imod selv kun et enkelt. Horsens har Helsingør og Randers, og der ville alt andet end 6 point være en overraskelse..

                Comment


                  #38
                  Efter at have fået varmen igen og sundet mig lidt på kampen er jeg generelt enig i at det er lidt svært at vurdere hvor vi ligger baseret på den kamp. Men udover at vi formår at være kyniske og lave nogle fantastisk simple og hurtige opspil der gør os farlige synes jeg at det helt store at tage med er AK. Jeg synes det ligner en helt forvandlet spiller. Et er at han kommer frem til chancerne, men den kølighed han udviser i afslutningerne synes jeg har været en mangelvare hos ham længe. Derudover kommer han faktisk flere gange forbi et par modspillere istedet for at løbe ind i dem som tidligere. Og hvis vi Skal i top 6, så tror jeg sagtens at det kan være det der gør det. Hvis han så også smider et par langskuds mål ind som man så et par gange i AaB tiden, så er min optimisme omkring det projekt KN har gang i steget en hel del.

                  Og ja, det var 1 kamp, men for helvede det var dejligt at se.

                  Comment


                    #39
                    Enig med dig om AK. Men det gælder også Festersen. Begge viste, omsider, igen angriberkvaliteter, som Kent og JH hele tiden har troet på vil komme tilbage. Holder det skal de nok lave mål i alle kampe.
                    Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                    OB - engang var vi gode

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                      Enig med dig om AK. Men det gælder også Festersen. Begge viste, omsider, igen angriberkvaliteter, som Kent og JH hele tiden har troet på vil komme tilbage. Holder det skal de nok lave mål i alle kampe.
                      Det var stærkt afslutningsmæssigt, men de fjk også løbet godt for spillerne bag sem, så der hele tiden var afleveringsmuligheder fremad i banen, og plads for greve og kløve i rummene imellem forsvar og midtbane, fordi forsvarslinjen var beskæftiget ved at holde angriberne. Jeg fristes lidt til at tro, at der er blevet kigget lidt imod bøf, og vi har fået vores spillere i bedre form. Der var i hvert fald overskud til at tage de ekstra løb i forhold til hvad vi er vant til, men kan godt have min tvivl, om det skete, fordi Helsingør var så svage, at det generelt var for nemt. Det bliver vi klogere på i Farum!

                      Comment


                        #41
                        Det var ikke kun omstillinger mod Helsingør. Mon ikke Kent er allermest glad for den her:

                        https://www.facebook.com/odenseboldk...9ls6Gs&fref=nf

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                          Det var ikke kun omstillinger mod Helsingør. Mon ikke Kent er allermest glad for den her:

                          https://www.facebook.com/odenseboldk...9ls6Gs&fref=nf
                          Den havde jeg sgu ikke lige noteret. Ikke dårligt

                          Comment


                            #43
                            3 spillere med på rundens hold

                            https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...-spillerunde-1

                            Comment


                              #44
                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              4

                              Flot med 3 spillere. Og især RJL. Husker endnu debatten om at købe et omvandrende lazaret. :-)
                              Han har vist sig at have klassen. Håber han holder sig skadesfri i en god lang periode.

                              Comment


                                #45
                                Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                                Det var ikke kun omstillinger mod Helsingør. Mon ikke Kent er allermest glad for den her:

                                https://www.facebook.com/odenseboldk...9ls6Gs&fref=nf
                                Jeg har set den et par gange siden i går, det er virkelig et godt eksempel på at hvordan Helsingør forsvarer sig, og OB spiller og spiller og spiller, for at finde en åbning "der kan gøre ondt" på modstanderen .. det ligner høj klasse og jeg er vild med det Det er 2 min 7 sek hvor de løber efter bolden, uden at røre den inden den ligger i kassen
                                Last edited by manner; 13-02-2018, 17:41.
                                Believe OB

                                ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                                Comment

                                Working...
                                X