Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt: OB - FC Helsingør 11/2 - 2018

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Nedtakt: OB - FC Helsingør 11/2 - 2018

    Flot flot præstation i dag!

    En kamp jeg frygtede på en svær bane og imod en modstander uden det store at tabe der generelt har vist et stabilt defensivt niveau, og hvor alle forventede, at vi ville vinde. De kampe har vi det som ofte lidt svært med. Og så lige i en premierekamp. De bange anelser blev heldigvis aflivet fuldstændig og slået ned med en flot præstation der også viste sig at være længere end bare de første 45 minutter.

    Helsingør var elendige i dag. Langt ringere end de plejer. Der var åbenlyst nogle ting der ikke var afstemte rent defensivt og de fik ikke meget hjælp fra deres forreste seks mand. Når det så er sagt skal der stadig stor kvalitet og kynisme til at udklassere dem, som vi gjorde i dag, og det var enormt positivt at se. Bulletinerne om det mere direkte spil fik vi i hvert fald bekræftet her i den første kamp, hvor betingelserne var til det, og det giver da forhåbninger om, at vi også kan tage det med fremover. Vores to angribere og kanter viste især højt niveau, og set i lyset af, at det er i offensiven, at vi har haft problemer med at få tingene forløst, kunne vi ikke få bedre tegn end vi gjorde i dag.

    Nu kommer vi så til de rigtige prøver. Helsingør hjemme skulle ende med en sejr, at vi så fik sådan en kamp og de her positive tegn er bare glasur på lagkagen. De kampe hvor det for alvor er vigtig, at vi løfter vores niveau kommer nu med udekampe i Farum og i Parken og her kan vi for alvor få nogle svar.

    Umiddelbart vil det jo virke skørt at ændre på noget som helst fra i dag, men jeg er alligevel spændt på at se, om han tør at holde fast i Nielsen og Thomasen centralt. De kampe vi har set med CN centralt som mod Hobro ude, FCM i pokalen, AGF ude og AaB hjemme, har jeg langt fra været imponeret, og i dag synes jeg reelt også han er en af de dårligste, hvis man nu skal pege på nogle. Spørgsmålet er om det gik fint, fordi at modstanderen var så pauvre eller fordi, at der rent faktisk er fremtid i den konstellation. FCN og FCK ude er i hvert fald et helt andet monster og en alvorlig prøvning af den duo, især defensivt.

    På trods af resultatet og præstationen, går jeg ikke ind med store forventninger til de to kampe. Kan vi lave 2-3 point, vil jeg være meget tilfreds, og så kan vi begynde at tale om, at det her hold reelt har taget nogle klare skridt fremad. Jeg frygter også stadig, at det bliver nødvendigt at lave et resultat i en af de her svære udekampe. Med mindre vi selvfølgelig kan finde den stabilitet vi ikke havde i efteråret og går ud og laver 9 point mod Lyngby, AGF og Randers.

    #2
    2611 tilskuere ... Er det det laveste tilskuertsl i Odense til en kamp i den bedste række siden superliga formatet blev indført? Jeg tror det også inkl kampene på atletikken under ombygningen af stadion.

    Kynismen og resultatet fejler intet i dag. Men klubben er altså tæt på en folkeæig appel faliterklæring. Vejr etc er ingen undskyldning. Vejret har været sådan før til en hjemmekamp.

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af bobbyG Se indlæg
      2611 tilskuere ... Er det det laveste tilskuertsl i Odense til en kamp i den bedste række siden superliga formatet blev indført? Jeg tror det også inkl kampene på atletikken under ombygningen af stadion.

      Kynismen og resultatet fejler intet i dag. Men klubben er altså tæt på en folkeæig appel faliterklæring. Vejr etc er ingen undskyldning. Vejret har været sådan før til en hjemmekamp.

      Jeg tror vejret var en meget væsentlig faktor i dag! Kender (desværre) en god håndfuld der blev hjemme grundet det.

      Comment


        #4
        Andre er på vinterferie. Det var vel givet på forhånd at der næppe kom mange idag.

        Comment


          #5
          Det var vist lidt flere, 2678 eller sådan noget :)

          Vejret er klart en faktor i dag, kiggede også på om vi skulle afsted, men kom ud og sikke et resultat, men det afspejler også resultaterne fra efteråret, hvor vi tabte en del points som skulle have sikret os en top 8 vinteren over, det er svært at tror på det når resultaterne udebliver.

          selvom det var et dejligt resultat, så tabte vi en del bolde også, så der er meget at arbejde med, men positivt vi får sat 6 kasser ind.

          Vi snork sov ved FCH målet, kan godt forstå Gryte var sur.

          Hvad skete der for stadion speakeren i dag? Han forstod da ikke en hentydning eller også blev han stædig, skal han på igen skal han stramme sig an ;)

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af ultimatew Se indlæg
            Det var vist lidt flere, 2678 eller sådan noget :)

            Vejret er klart en faktor i dag, kiggede også på om vi skulle afsted, men kom ud og sikke et resultat, men det afspejler også resultaterne fra efteråret, hvor vi tabte en del points som skulle have sikret os en top 8 vinteren over, det er svært at tror på det når resultaterne udebliver.

            selvom det var et dejligt resultat, så tabte vi en del bolde også, så der er meget at arbejde med, men positivt vi får sat 6 kasser ind.

            Vi snork sov ved FCH målet, kan godt forstå Gryte var sur.

            Hvad skete der for stadion speakeren i dag? Han forstod da ikke en hentydning eller også blev han stædig, skal han på igen skal han stramme sig an ;)
            Var det ikke hans debut som stadionspeaker?

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              Var det ikke hans debut som stadionspeaker?
              Ja. Og ham skulle lære...
              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
              - Norbert Elgert -

              Comment


                #8
                Det var ikke kun 3 point. Det var også at vores angriber kom i gang endelig. What a show!
                Kløve havde en fantastisk debutkamp for os. Ham er et stort fremskridt for vores venstre side. Offebsi lige så som defensivt. Det var tydeligt at se at Barret kunne prøve langt mere offensivt med Kløve på sin side end med Jønsson.
                Åbenbart begynder vi nu faktisk at spille mere direkte og det klæder os godt. Endeligt!
                Derudover er jeg meget glad om Greve: Selvom der lykker ikke alt så bringer ham rigtig god dynamik med, bliver motor for vores offensive spil og bliver vigtigere og vigtigere for os.
                Tverskov viste sig, som forventet, som god makker for KEP. Og KEP undgik et gult kort, så ham er med i næste kamp. Alt i alt en fantastisk dag.
                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                - Norbert Elgert -

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af bobbyG Se indlæg
                  2611 tilskuere ... Er det det laveste tilskuertsl i Odense til en kamp i den bedste række siden superliga formatet blev indført? Jeg tror det også inkl kampene på atletikken under ombygningen af stadion.

                  Kynismen og resultatet fejler intet i dag. Men klubben er altså tæt på en folkeæig appel faliterklæring. Vejr etc er ingen undskyldning. Vejret har været sådan før til en hjemmekamp.
                  Jeg tror alle på stadion synes at vejret var en glimrende grund til blive hjemme. For helvede det var koldt.

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                    Jeg tror alle på stadion synes at vejret var en glimrende grund til blive hjemme. For helvede det var koldt.
                    Men vi fik ja også 6 glimrende grunde at komme på stadion. 😁
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                      Ja. Og ham skulle lære...
                      Ahh... det er ikke så svært :) du læser den spiller der score op 3 gange, så takker du stadion... du speaker det ikke kun 2 gange... hvad er det?

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af ultimatew Se indlæg
                        Ahh... det er ikke så svært :) du læser den spiller der score op 3 gange, så takker du stadion... du speaker det ikke kun 2 gange... hvad er det?
                        Tja, hvis man kan tælle så er det ikke et problem. Hvis man kan ikke ... så har man brug for en assistent... ;-)
                        Men seriøst: lidt skuffede at ham korrigerede sig ikke selvom stadion krævede vores gamle mål-kutmye. Selvom ham havde 5 muligheder at gøre det bedre.
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af bobbyG Se indlæg
                          2611 tilskuere ... Er det det laveste tilskuertsl i Odense til en kamp i den bedste række siden superliga formatet blev indført? Jeg tror det også inkl kampene på atletikken under ombygningen af stadion.

                          Kynismen og resultatet fejler intet i dag. Men klubben er altså tæt på en folkeæig appel faliterklæring. Vejr etc er ingen undskyldning. Vejret har været sådan før til en hjemmekamp.
                          Vi spurgte danskfodbold.com, og det viser sig, at der var sølle 13-et-eller-andet til en kamp mod AGF i 1993, hvor det også hed Superliga. Men sørgeligt var det i dag...
                          Det koster tid og penge at producere Stemmer fra Ådalen - derfor har vi brug for din støtte!


                          Støt os med 10 kroner per udsendelse via https://obstemmer.10er.dk/ - eller send et valgfrit bidrag på 29 88 49 97.

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af skarven Se indlæg
                            Vi spurgte danskfodbold.com, og det viser sig, at der var sølle 13-et-eller-andet til en kamp mod AGF i 1993, hvor det også hed Superliga. Men sørgeligt var det i dag...
                            Det er ligeså sørgeligt som, at det er ham den samme der bliver ved at vinde de fanquizzer...

                            Comment


                              #15
                              Fester mener at Kløve har lunger for 3 personer

                              https://www.fyens.dk/article/3229948...utm_medium=RSS

                              Comment

                              Working...
                              X