Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Velkommen til Marco Lund

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
    Jeg kan huske ham som en del af et forsvar der ikke var godt sidste år, men husker meget lidt om Lunds specifikke præstationer.
    Reserve i 1. div, hvis han bliver til noget er det godt set, men det understreger at der ingen penge er i OB`s kasse.
    Eller at man sparer dem til investeringer hvor det er mere nødvendigt. KEP ryger ikke på bænken og Tverskov vil spille eller væk så ønsket har vel været at finde en rimelig erfaren reserve med potentiale til mere .. der er vel ikke skudt helt forbi..
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
      Eller at man sparer dem til investeringer hvor det er mere nødvendigt. KEP ryger ikke på bænken og Tverskov vil spille eller væk så ønsket har vel været at finde en rimelig erfaren reserve med potentiale til mere .. der er vel ikke skudt helt forbi..
      Helt ærligt, det tror jeg er ret meget skud forbi.

      Vores tre største needs var: En midterforsvarer, en defensivt orienteret central midt og en kantspiller. Der er blevet hentet en spiller til alle tre pladser nu. Hvad er det for en position du tror vi sparer penge op til?

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
        Helt ærligt, det tror jeg er ret meget skud forbi.

        Vores tre største needs var: En midterforsvarer, en defensivt orienteret central midt og en kantspiller. Der er blevet hentet en spiller til alle tre pladser nu. Hvad er det for en position du tror vi sparer penge op til?
        jeg leder så meget efter strå ... prøver så meget at være positivt ...
        men angribere der kan score mål ...
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

        Venter man for længe, får man ingenting ...

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
          jeg leder så meget efter strå ... prøver så meget at være positivt ...
          men angribere der kan score mål ...
          Jeg vil gerne låne lidt af den optimisme.

          Men helt ærligt, tror slet ikke vi er i markedet for en angriber. AK og Helenius er to af de dyreste lønmæssigt, hvis ikke de allerdyreste, og så længe Joan stadig er her, har vi 4 fine spillere til de to pladser. Alt over en tidlig Troels Kløve-overgang i resten af det her vindue, er nok at sætte sine forventninger for højt.

          Comment


            #35
            Hurtig, frygtløs, atletisk, aggressiv og god i hovedspillet beskrives han i FS hvor Kent siger at han allerede nu kan gøre sig gældende i defensive arbejde allerede nu, og forholdsvis rutineret trods den unge alder. Det lyder ikke som en startplads for mig, men det er næppe heller meningen. Han skal om muligt udvikles til også at kunne deltage i det fremadrettede spil. Det har klubben 3½ år til løfte ham til ..
            Believe OB

            ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

            Comment


              #36
              Har bevist sig på et højere niveau end Thingager havde da han blev købt. Desuden en længere kontrakt. Jeg synes det lyder fornuftigt, så lad os se hvad drengen er værd. Det er åbenbart 3 krigere vi har købt allerede nu tidligt i vinduet.

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                Har bevist sig på et højere niveau end Thingager havde da han blev købt. Desuden en længere kontrakt. Jeg synes det lyder fornuftigt, så lad os se hvad drengen er værd. Det er åbenbart 3 krigere vi har købt allerede nu tidligt i vinduet.
                Kunne godt tænke mig at vide hvem der har scoutet ham her. Eller om det bare udelukkende er på tidligere meritter og tilgænglighed..
                Også spændende om der kommer en pris frem på et tidspunkt

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                  Kunne godt tænke mig at vide hvem der har scoutet ham her. Eller om det bare udelukkende er på tidligere meritter og tilgænglighed..
                  Også spændende om der kommer en pris frem på et tidspunkt
                  Gratis eller tæt på, mere kan (eller burde) det ikke være.
                  "En fodboldspiller dur ikke, hvis han ikke kan løbe Fyn rundt uden at trække vejret." -Richard Møller Nielsen
                  RBerntsen || Æ Å 1887 || TPoFFaST

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                    Kunne godt tænke mig at vide hvem der har scoutet ham her. Eller om det bare udelukkende er på tidligere meritter og tilgænglighed..
                    Også spændende om der kommer en pris frem på et tidspunkt
                    Altså, han er vel scoutet gennem det helt almindelige trænerarbejde. Jeg går ud fra, at i hvert fald Kent og Bredal har set stort set alle Esbjergs kampe sidste sæson, det var jo trods alt et hold vi mødte i nogle afgørende nedrykningskampe, så de har vel forberedt sig grundigt på dem. Allerede der må de have et stort kendskab, og selvom de måske ikke har fulgt intenst med i hans præstationer i efteråret, skulle det han leverede i sidste sæson da gerne være nogenlunde reprænsentativt for, hvad man kan forvente af ham i OB. Og så er det vel heller ikke utænkeligt, at JH har set en god portion kampe med ham, især i sidste sæson.

                    Det jeg så kan spørge mig selv om er, hvad i alverden vi får ud af at have Ole Nielsen tilknyttet? Det er nu 4. transfervindue siden han blev tilknyttet på fuld tid, og 12 ud af de 13 spillere vi har hentet i de vinduer har alle været spillere der har spillet i Superligaen i de seneste år, den sidste er Welbeck.

                    Har han overhovedet givet os et bredere kendskab til markedet, som vi har kunne profitere af, eller skider den sportslige ledelse bare højt og flot på hans tilbagemeldinger og fortsætter med kun at hente spillere, som de selv har et indgående kendskab til?

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af bernz Se indlæg
                      Gratis eller tæt på, mere kan (eller burde) det ikke være.
                      I følge den skøre hollænder var det jo en økonomisk betydningsfuld transfer for EfB.. Så mit gæt er 500.000-750.000kr

                      Comment


                        #41
                        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                        Altså, han er vel scoutet gennem det helt almindelige trænerarbejde. Jeg går ud fra, at i hvert fald Kent og Bredal har set stort set alle Esbjergs kampe sidste sæson, det var jo trods alt et hold vi mødte i nogle afgørende nedrykningskampe, så de har vel forberedt sig grundigt på dem. Allerede der må de have et stort kendskab, og selvom de måske ikke har fulgt intenst med i hans præstationer i efteråret, skulle det han leverede i sidste sæson da gerne være nogenlunde reprænsentativt for, hvad man kan forvente af ham i OB. Og så er det vel heller ikke utænkeligt, at JH har set en god portion kampe med ham, især i sidste sæson.

                        Det jeg så kan spørge mig selv om er, hvad i alverden vi får ud af at have Ole Nielsen tilknyttet? Det er nu 4. transfervindue siden han blev tilknyttet på fuld tid, og 12 ud af de 13 spillere vi har hentet i de vinduer har alle været spillere der har spillet i Superligaen i de seneste år, den sidste er Welbeck.

                        Har han overhovedet givet os et bredere kendskab til markedet, som vi har kunne profitere af, eller skider den sportslige ledelse bare højt og flot på hans tilbagemeldinger og fortsætter med kun at hente spillere, som de selv har et indgående kendskab til?
                        Ja det ville være fint at få belyst. Men mon ikke at han bruger tid på at scoute U spillere også?
                        Hvis jeg kender JH er der ingen fribilletter og ryger vel ud af vagten hvis der ikke kommer valuta for pengene. Vi ved jo ikke om han har anbefalet diverse spillere der har fået gennembrud i andre ligaer uden at det er lykkedes ledelsen at hente dem

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af bernz Se indlæg
                          Gratis eller tæt på, mere kan (eller burde) det ikke være.
                          Mit bud er, at vi er omkring 1 mio. Vi snakker trods alt en 21-årig med 1½ år tilbage af sin kontrakt, og som ikke var længere væk fra holdet, end at han startede i 9 ligakampe for dem i efteråret. Ham lader de ikke bare gå for ingenting, det ville være helt godnat.

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                            Mit bud er, at vi er omkring 1 mio. Vi snakker trods alt en 21-årig med 1½ år tilbage af sin kontrakt, og som ikke var længere væk fra holdet, end at han startede i 9 ligakampe for dem i efteråret. Ham lader de ikke bare gå for ingenting, det ville være helt godnat.
                            Jeg tror det er lavere. Men langt fra gratis

                            Comment


                              #44
                              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                              Jeg vil gerne låne lidt af den optimisme.

                              Men helt ærligt, tror slet ikke vi er i markedet for en angriber. AK og Helenius er to af de dyreste lønmæssigt, hvis ikke de allerdyreste, og så længe Joan stadig er her, har vi 4 fine spillere til de to pladser. Alt over en tidlig Troels Kløve-overgang i resten af det her vindue, er nok at sætte sine forventninger for højt.
                              Man prøver jo ....
                              men enig ... AK, Fester, Helenius, Joan og Jønne er vist rigeligt ... men sælger gerne dem alle for to der kan score og et talent ...
                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                              Venter man for længe, får man ingenting ...

                              Comment


                                #45
                                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                                Altså, han er vel scoutet gennem det helt almindelige trænerarbejde. Jeg går ud fra, at i hvert fald Kent og Bredal har set stort set alle Esbjergs kampe sidste sæson, det var jo trods alt et hold vi mødte i nogle afgørende nedrykningskampe, så de har vel forberedt sig grundigt på dem. Allerede der må de have et stort kendskab, og selvom de måske ikke har fulgt intenst med i hans præstationer i efteråret, skulle det han leverede i sidste sæson da gerne være nogenlunde reprænsentativt for, hvad man kan forvente af ham i OB. Og så er det vel heller ikke utænkeligt, at JH har set en god portion kampe med ham, især i sidste sæson.

                                Det jeg så kan spørge mig selv om er, hvad i alverden vi får ud af at have Ole Nielsen tilknyttet? Det er nu 4. transfervindue siden han blev tilknyttet på fuld tid, og 12 ud af de 13 spillere vi har hentet i de vinduer har alle været spillere der har spillet i Superligaen i de seneste år, den sidste er Welbeck.

                                Har han overhovedet givet os et bredere kendskab til markedet, som vi har kunne profitere af, eller skider den sportslige ledelse bare højt og flot på hans tilbagemeldinger og fortsætter med kun at hente spillere, som de selv har et indgående kendskab til?
                                Det er måske den éne, mest tydelige ting, som jeg også kan spørge mig selv om - og her kan jeg også være kritisk

                                Vi scouter helt utrolig tydeligt næsten udelukkende i 'baggården', som du helt rigtigt gør opmærksom på. Det kan jo være en bevidst strategi, og Ole Nielsen kan jo være en vigtig brik i den. Han har sandsynligvis set på Marco Lund og hans rapporter har sikkert betydning for at vurdere, om der uforløst potentiale i Lund. Det er så min (måske naive) tro på hans del af det.

                                At være meget obs på potentiale i egen baggård er jo klart vigtigt; unge danske spillere er trods alt dem, vi har bedst mulighed for at hente. Men baggården er også en lille verden, der trods alt har et begrænset udbud. Det siger måske også noget om OBs resurser til scouting. Og her kan man godt være kritisk og spørge, om scoutingen er højt nok prioriteret og god nok - og hvor meget den fylder i sportslige beslutninger.

                                Comment

                                Working...
                                X