Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Troels Kløve til OB fra sommer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
    Jeg regner først og fremmest med, at vi holder fast i kontinuiteten. Det er det vi har fået tudet ørerne fulde af i 2½ år, fordi at kontinuitet er altafgørende for, at vi med tiden kan få forløst potentialet. Når man så vælger, at kontinuiteten pludselig ikke er sagen, så forventer jeg faktisk, at man erstatter de spillere som man nu ikke længere har en ligeså stor tro på, med nogle som man kan have en tro på kan gøre det bedre.

    Synes du helt nøgternt, at Kløve er bedre end Jönsson og Edmundsson, eller bare på niveau? Og i så fald hvorfor?
    For det første synes jeg kontinuitets-snakken er lidt overdrevet. Det lyder og lugter lidt som noget man siger, når man ikke har penge til at købe de helt gode spillere. Der er jo udskiftning alligevel på alle superliga-hold.
    For det andet er Kløve en helt anden type end Jönsson og Edmunsson. Nej, hans målfarlighed får nok ingen til at falde i svime, og ja, vi kan også få for mange arbejdsmænd. Men han er mere disciplineret og løbestærk end begge de to.

    Om det er et udtryk for tilfredshed med status quo? Måske. Men måske signalerer det en lille ændring i retning af lidt mere tjubang og lidt mindre possession. Hvis det er rigtigt, så bliver det forhåbentlig lidt mere underholdende.

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af fmprob Se indlæg
      man bliver jo netop ramt at dette fordi man tror på at spillere som rieks og toutouh er mulige for ob..

      Screw down the expectations
      loooooong ballsssssss

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
        Eller også bliver de bare tvunget til at trille bold - ligesom resten, Izunna, El Mak og Co blev det - uden held.

        MvH ChrisOB
        Ja, du har en pointe, men håber det er gået op for Kent, ellers er vi dødsens, altså mere dødsens end vi plejer..

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
          Men det må jo være til kanten, at han er tiltænkt, så det er folk som Jønsson, Joan, Greve, C. Nielsen, Eskesen og evt. Desler, som han skal kæmpe med/erstatte - og der skal jeg godt nok finde luppen frem for at se, at det skulle være mere end et skridt til siden.
          Han er 28 til sommer, i sin bedste fodboldalder, men også uden de store udviklingsmuligheder og videresalgspotentiale, og jeg har svært ved at se, at han det er ham, der skal forløse vores offensiv. En til bunken af vores fine superligaspillere på kanten.

          Jeg må sige, at jeg sidder med en lidt flad fornemmelse. Ikke over Kløve isoleret set, men mere over, at vi tilsyneladende nu har ramt det niveau, som klubben er tilfreds med. Jeg så egentligt overordnet positivt på salgene af Izunna og Tingager, fordi jeg sammenholdt med udløbene til sommer kunne se, at det kunne åbne nogle muligheder for at gøre noget ved et par af de pladser, hvor vi har sukket efter virkelig kvalitet - et par spillere, der kunne agere katalysatorer i processen med at forløse det potentiale, som jeg faktisk godt kan se i holdet. Men jeg bliver mødt af en virkelighed, som er mere ordinær, og som jeg selvfølgelig må forholde mig til - jeg havde bare håbet på, at vi var kommet lidt længere
          Jeg er meget enig. Min reaktion, og sikkert også mange andres, skal jo ikke ses som en direkte afvisning eller kritik af de nye spillere, det skal ses som en kritik af den retning, eller mangel på samme, som vi viser med de her handler.

          Rømer og Kløve er fine Superligaspillere. Helt sikkert. Men det er grænsende til at stikke sig selv blår i øjnene, hvis man forventer, at de er bedre end de spillere vi har mistet eller står til at miste. Sandsynligheden er måske snarere, at de viser sig at være dårligere.

          Der hvor jeg er skuffet er, at jeg faktisk syntes, at der var tegn til, at man kunne hente spillere med et vidst niveau, da man gik ud og hentede navne som AK, Jönsson, KEP og Izunna. Man kunne diskutere nogle omstændigheder omkring de handler, men man kunne også berettiget have nogle forventninger til, at de kunne bringe nogle kvaliteter der ville hæve OB til et andet niveau, som de havde været med til i andre klubber. De visioner har jeg bare svært ved at læse spillere som Kløve, Rømer og Helenius ind i.

          Så lad mig spørge ud i det åbne: Hvorfor har vi fået en ringere tiltrækningskraft det sidste 1½ år og en svagere økonomi? Eller hvorfor har vi sænket ambitionerne? Jeg kan ikke få øje på grunden...

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
            Man bliver jo netop ramt at dette fordi man tror på at spillere som Rieks og Toutouh er mulige for OB..

            SCREW DOWN THE EXPECTATIONS

            Troede du fulgte så meget med herinde at du havde set at jeg bestemt ikke har set Kusk eller Toutouh som det mindste sandsynlige . Hvis de skal spille på Odense stadion så er det på modstanderholdet
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
              Det er jo til at græde over. Er det virkelig hvad vi forventes at stille os tilfredse med? SÅ MELD DET NU UD! For øjeblikket ligger vi med røven i vandskorpen ift. top 6. Så sælger vi to bærende kræfter og henter André Rømer ind og så Troels Kløve fra sommer. Er det virkelig nogen som helt ærligt tror på, at det kommer til at løfte vores niveau? Igen; meld ud, at det er det niveau vi skal regne med, samt at vores scoutingområde tilsyneladende er begrænset til Jylland.
              Rømer for Izu er tilnærmelsesvis en forstærkning da jeg ikke forventer at Rømer for så mange kort og dermed er vi ikke tvunget ud i så mange rokeringer og åbner for Casper og Thrane ....
              Tverskov for Tingager er også ok ....
              Nej vi har ikke forstærket os men jeg syntes heller ikke at vi er blevet ringere i andet på en brede der i forvejen var ringe og vinduet er ikke lukket endnu ...
              Kløve for Jønne piver jeg heller ikke over ...
              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

              Venter man for længe, får man ingenting ...

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af skarven Se indlæg
                Det kommer også lidt an på konteksten. I forhold til f.eks. Thrane og Welbeck tænker jeg, at det er et fint skridt op - og de får næppe forlænget nu. Hvis han skal spille kanten i stedet for Jönsson, får vi jo en anden type derude. Hurtigere, mere arbejdsom, men mindre teknisk lækker.
                Ja. Velkommen til.
                Håber ham bliver afløser for Jønsson som kant så vi kan endelig slutte af med den store misforståelse Jønsson-OB.
                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                - Norbert Elgert -

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                  Tror du ikke de erstatter og spiller de pladser Izunna og Greve spillede sidste år?
                  De kunne da nok arbejde hårdt
                  Jeg forudsætter at de erstatter Izu og Jönsson. Rømer kommer med flere dybdeløb og bedre blik for spillet i længderetningen på banen end Izu Kløve er mere 2 vejspiller med offensive kvaliteter samtidig med at han besidder “en god motor” og gerne deltager i det defensive arbejde og hjælper backen.
                  Believe OB

                  ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                  Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                    Troede du fulgte så meget med herinde at du havde set at jeg bestemt ikke har set Kusk eller Toutouh som det mindste sandsynlige . Hvis de skal spille på Odense stadion så er det på modstanderholdet
                    Den var heller ikke møntet på dig. Bare generelt

                    Comment


                      #40
                      Der er kun en ting at sige. Med de indkøb, må missionen næste sæson være overlevelse. Ingen X faktor overhovedet. JH er ved at afvikle klubben og sætte grå mus på holdet. Vi kommer til at ligne Horsens i styrke mand for mand, men forskellen er at Horsens spiller efter spillernes spidskompetenser, og modstanderen, men vi spiller som man gjorde for 12 år siden. Jh er en skændsel

                      Comment


                        #41
                        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                        I bedste fald er han på niveau med Jönsson eller Edmundsson, som jo har et langt højere topniveau offensivt. Det viser historikken tydeligvis, når vi kigger på mål og assists.

                        2 mål og 0 assists i sidste sæson på et top 6 hold. Her lavede Joan til sammenligning 9 mål og 2 assists og Jönne 8 mål og 2 assists. Hvis man tror han hæver det nuværende niveau, så bliver man nok slemt skuffet.
                        Synes det er for let at sammenligne de kun på grund af mål og assist. Du må ja også se hvad Jønne koster i hensigt af sin manglende tempo og dårlige defensivarbejde. I mine øjne kostede det mere end ham bragte med mål og assist og tror det er det bedste for Jønsson og OB at slutte af med den eksperiment, til mindst med Jønsson som vk i OB. Er taknemmelig for ENHVER alternative der fordi det er for mig den store handicap i vores spil.
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                          Jeg forudsætter at de erstatter Izu og Jönsson. Rømer kommer med flere dybdeløb og bedre blik for spillet i længderetningen på banen end Izu Kløve er mere 2 vejspiller med offensive kvaliteter samtidig med at han besidder “en god motor” og gerne deltager i det defensive arbejde og hjælper backen.
                          Okay. Har bare aldrig set Kløve spille venstrekant. Så tænkte at det var højresiden som vi har 4-6 mand der kan spille i forvejen.
                          Rømer kunne godt erstatte Izu 1:1 i arbejdsradius

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                            Synes det er for let at sammenligne de kun på grund af mål og assist. Du må ja også se hvad Jønne koster i hensigt af sin manglende tempo og dårlige defensivarbejde. I mine øjne kostede det mere end ham bragte med mål og assist og tror det er det bedste for Jønsson og OB at slutte af med den eksperiment, til mindst med Jønsson som vk i OB. Er taknemmelig for ENHVER alternative der fordi det er for mig den store handicap i vores spil.
                            Lad mig så stille det sådan her op. Hvad mangler OB mest?

                            Kanter der arbejder hårdt begge veje og kan flytte bolden fra side til side?

                            Eller

                            Kanter med flair der kan lave de afgørende ting og tilføre holdet mål og assists?

                            Jeg ved godt, hvad jeg synes der mangler.

                            Comment


                              #44
                              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                              Synes det er for let at sammenligne de kun på grund af mål og assist. Du må ja også se hvad Jønne koster i hensigt af sin manglende tempo og dårlige defensivarbejde. I mine øjne kostede det mere end ham bragte med mål og assist og tror det er det bedste for Jønsson og OB at slutte af med den eksperiment, til mindst med Jønsson som vk i OB. Er taknemmelig for ENHVER alternative der fordi det er for mig den store handicap i vores spil.
                              Jeg er også træt af Jønne, men hvis man skal yde ham retfærdighed, så tror jeg ind i mellem, at vi overser den positive effekt, som han trods alt også har på vores spil og den måde, som Kent gerne vil spille på. Han er rolig på bolden, og det er ofte ham, som vender og bliver retvendt. Det er bare for langt fra mål for ofte.

                              Comment


                                #45
                                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                                Rømer for Izu er tilnærmelsesvis en forstærkning da jeg ikke forventer at Rømer for så mange kort og dermed er vi ikke tvunget ud i så mange rokeringer og åbner for Casper og Thrane ....
                                Tverskov for Tingager er også ok ....
                                Nej vi har ikke forstærket os men jeg syntes heller ikke at vi er blevet ringere i andet på en brede der i forvejen var ringe og vinduet er ikke lukket endnu ...
                                Kløve for Jønne piver jeg heller ikke over ...
                                Det forekommer mig at være et overordentligt positivt spin, hvis vi ikke skulle være svækket foreløbigt i det her vindue. At Rømer skulle være en forstærkning her og nu ift. Izunna virker sgu lidt overdrevet, selvom Izunna får nogle karantæner. Izunna havde 200 Superligakampe som central midt og 2 års anciennitet og relationer med det her hold. Rømer har en 10 kampe ca. i den rolle han skal spille nu, og har selvsagt ingen relationer med det her hold. Det kan jeg simpelthen ikke se, hvorfor det skulle være et plus i Rømers favør her på kort sigt.

                                Nu ligger du vægt på, at det var et problem med Izunna med hans karantæner. Så lad mig præsentere dig for en anden spiller der også får mange karantæner: KEP. Derfor kan vi jo slet ikke bare kalde Tverskov en direkte erstatning for Tingager. Tverskov var 1. reserve til både midterforsvaret og den defensive midt, og den kvalitetsreserve har vi ikke længere, og det er en klar svækelse. Derudover havde Tingager jo udviklet sig til en kvalitetsspiller for os, og havde en spidskomtence i form af sin fysik, som vi nu slet ikke har i truppen længere.

                                Det er sgu for naivt at tro, at vi ikke er svækket her og nu.

                                Comment

                                Working...
                                X