Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny træner efter Kent

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Søren m Se indlæg
    Hvad tænker i om en kontrakt længde ?
    Min tanke er 2 år.
    ( det er sådan en vi tror ikke-vestlige på dig kontrakt )
    2-3 år
    Han får ikke en KN kontrakt på 4 år med 150.000kr hver måned

    Comment


      Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
      Er den bedre? Er ikke overbevist
      Det er den. Der er ingen tvivl

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
        Så du mener ikke, at der overordnet er en forskel på debatkulturen og udtryksformen i Danmark og i Sverige, eller hvordan skal det forstås?

        Jeg vil godt understrege, at jeg ikke synes, at det er en positiv historie for Michelsen. I bund og grund er det jo et tegn på dårlig dømmekraft eller situationsfornemmelse, hvis historien er sand. Jeg har allerede fremhævet det tidligere i denne tråd.
        Men derfor kan det da stadig godt være en valid nok pointe, at hans facon ikke nødvendigvis bliver et problem i OB, hvis kulturforskellen har haft en afgørende indflydelse. Jeg er med på, at det er gisninger, men hele situationen er jo baseret på gisninger og tolkninger
        Vi har ingen svenskere i truppen. Hvad er problemet?

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
          Vi har ingen svenskere i truppen. Hvad er problemet?
          ikke mere nejnej
          Believe OB

          ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

          Ligegyldige kampe eksisterer ikke

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
            Det er den. Der er ingen tvivl
            det mener jeg ikke. Du kan også se hvor Sdr. Jyske spillerne spiller i dag. Deres sølv hold var bedre end vores.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af MortenF Se indlæg
              Helt enige. Enten har der ganske enkelt været en regulær and på spil, eller også har OB skudt med spredehagl. Det er i hvert fald svært at få øje på en rød tråd mellem de navne, jeg hørte, og så Michelsen.
              Det lyder som OB at skyde med spredhagl i de seneste par år. Så kommer der et par store rygter herinde, og vi ender med det, der er kendt, og som der er råd til. Hvilket kan være helt fint, f.eks. i tilfældet Kløve, som jeg synes er solidt og godt hentet. Rømer var sådan set også godkendt, for indenfor et budget er man bare nødt til at tage chancer og satse på et potentiale. Det virker så bare som et projekt, der er kørt helt sur.

              Michelsen kunne på trænersiden blive begge de to ting, men han virker på mig som en godkendt løsning. Der er ikke penge til at købe sig til et bedre hold, og bl.a. ChrisOB og flere andre har jo helt præcist peget på, at vi leder efter en type, der - endelig - kan få truppen til at præstere, måske endda overpræstere lidt i fht økonomien. I det projekt er det måske netop en type, der har en lidt mere kontant stil, som skal til.

              Måske er Michelsen ikke den mest oplagte type til at bygge et hold op, men hvis man mener noget med, at der har været bygget gennem et stykke tid, jamen så er det måske tid til en type, der fokuserer mere hårdt på at realisere tingene på den korte bane. Jeg ville intet have imod en mere resultatorienteret træner; intet have imod at spille mere kontra og have bolden mindre, hvis altså vi bare får flere sejre og points ud af det.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Søren m Se indlæg
                Hvad tænker i om en kontrakt længde ?
                Min tanke er 2 år.
                ( det er sådan en vi tror helt på dig kontrakt )
                Tænker også 2 år er fint, hvis det er JM, 4 år er lang tid, når han har haft succes i 2 klubber og så lidt mindre i den sidste. Burde være realistisk når han er uden job, medmindre han også har andre attraktive muligheder.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                  Der er jo forskel på at være imod en beslutning og at måtte acceptere en beslutning. Når alt kommer til alt, så er JH mellemleder og ansættelse og afskedigelse af cheftrænere sorterer under bestyrelsen, og dermed Thorborg.

                  Vi kan jo kun gisne om udvælgelsesprocessen, men noget tyder på, at den har været meget hurtig, og at listen som sædvanlig har været snævret ned til de navne vi alle kender. Jeg synes så ikke, at det virker dumt og urealistisk, at Thorborg har kigget på, hvad Michelsen lavede i SønderjyskE og peget på ham som afløseren. Det er klart, hvis JH var lodret uenig så håber jeg da på, at han ville gå Thorborg på klingen, men når det kommer til stykket, så har han et rigtigt godt job han næppe vil kunne få lignende andre steder, og så er det nogle gange lettere at acceptere end at diskutere.

                  Det billede jeg har fået af Thorborgs ageren omkring OB gennem årene er, at vi i den grad har med en magtfuldkommen person at gøre, der på nogle punkter har fingrene længere ned i tingene end hvad godt er. Vi har med en mand at gøre der fyrer og ansætter folk hjemme i hans egen privat, det er mig bekendt ikke kutyme i dansk fodbold, eller i erhvervslivet generelt. Jeg tror heller ikke på, at det er JH der i løbet af vinterpausen har fået en fiks idé om, at nu skal OB til at spille direkte, og at nu må jeg hellere ind og irettesætte min gode ven Kent, som jeg ellers har givet en stor del af det sportslige ansvar. Jeg er overbevist om, at den beslutning er dikteret fra toppen, og den efterfølgende fyring og nu givetvis forestående ansættelse giver mig kun en større fornemmelse af, at der har siddet én eller flere helt i toppen af OB der var trætte af det de så.

                  Jeg siger ikke, at JH er uenig i at ansætte Michelsen, og jeg siger ikke, at han ikke har deltaget i samtaler både om og med Michelsen, men jeg tror simpelthen ikke på, at det er hans opfindelse. Det ligner ikke en sportsligt funderet beslutning, efter at JH i fælleskab med Kent og andre folk i klubben har trukket tingene i en bestemt retning de sidste tre sæsoner. Det ligner en ejer der vil have et radikalt skifte.


                  Ja på egne, og tror jeg mange andre fans vegne - mange tak til NT.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                    Det er den. Der er ingen tvivl
                    Hvordan kommer du frem til, at OBs trup uden tvivl er bedre?

                    Vi snakker en Hammarby-trup der indeholdte.

                    Johan Wiland - 9 svenske landskampe, masser af international erfaring fra bl.a. Champions League med FCK og Malmö.
                    Jiloan Hamad - 8 svenske landskampe, var en kæmpe profil hos Malmö inden han røg til bl.a. Hoffenheim og Standard Liege.
                    Sander Svendsen - 20 årige nordmand med masser af U-landskampe, hentet for 4-5 millioner sidste år som profil hos Molde.
                    Kennedy - 14 svenske landskampe, masser af år hos Ajax og Twente.
                    Muamer Tankovic - Én svensk landskamp, tidligere Fulham og AZ-spiller.
                    Joseph Aidoo - Stort forsvarstalent, solgt for godt 10 millioner til Gent sidenhen.

                    Læg dertil Smarason, Dibba og Junior der alle har bevist sig i rækken og er med omkring deres respektive landshold, samt de tre danskere, Paulsen, Andersen og Fenger, der alle ville kunne være inde omkring de bedste 11 i OB.

                    Hvordan man kan få den trup til uden tvivl at være dårligere end OBs nuværende, minus Gryte endda med al sandsynlighed, det kan jeg simpelthen ikke se. Hvor mange er der tilbage der har prøvet noget der bare mindre om udland og landshold? Helenius... det er vidst også det.

                    Og så er man selvfølgelig også nødt til at vurdere trupperne relativt ift. ligaens styrke. Hammarby startede den her sæson med at vinde 8 og spille 1 uafgjort i de første 9 kampe, og ligger stadig nr 1. Er der nogle der tror, at OB kan lave noget der bare er i nærheden af det, i Superligaen?
                    Last edited by Sheed; 28-05-2018, 17:55.

                    Comment

                    Working...
                    X