Annoncering

Collapse
No announcement yet.

2½ år med Kent og Jesper - Hvordan er det gået?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
    Det er bare frustrerende.
    Kent havde 2,5 år at opbygge noget nu. Men der er ingen fremgang. Og vi hører igen og igen at vi kun " mangler det sidste", må bare korrigere marginaler, var kun bare ikke skarp nok...
    Opsøgningen af marginaler, eller "heldet" er en del af det at skabe vinder-gen på et hold - at man tør risikere noget - at man har evnen til at tænke under pres. For OB er en sejr ikke mulig, når vi kommer bagud. Vi skal komme foran - og selv om det er meget almindeligt at de fleste hold har det godt med at komme foran; så er det helt afgørende for det her hold - og det hænger han på skulderene af vores nuværende offensiv-spillere. Fordi de tidligere har vist, at de kan være farlige. DET er tillid. Men den virker noget tynd.

    Små fremskridt er ikke fremskridt i en verden, der lever på balancen imellem kort snor og MEGET kort snor. Man skal gøre sig fortjent til, at man kan fokusere på de små fremskridt - man skal gøre sig fortjent til kredit - den skal man ikke have, bare fordi man stadig har kontakt til TOP-6 og en ok forsvarsstatistik.

    Alt er ikke sort, det kunne være meget værre; men når man ikke har en lang snor, så er der ikke megen kredit at hente i det store billede.

    Jeg så jo helst, at vi kom i TOP-6 med en eller anden følelse af, at vi ville kunne gøre en forskel i en sådan forsamling. Det fjerner 1. halvlege som den i Herning og 2. halvlege som den mod Silkeborg jo fuldstændigt. Det er bundniveauet, der afgører om man får kreditten - ikke top-niveauet. Vi har kun spillert én hel god kamp i denne sæson. Så får man ikke guldstjerner eller hjerter fra mig.

    MvH ChrisOB
    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

    Comment


      #17
      Jeg har svært ved at vurdere, hvor OB burde være lige nu i lyset af de mange turbulente år. Men jeg er ikke tilfreds med det jeg ser.

      På papiret er der fremskridt at spore - men jeg er helt enig at udtrykket generelt bare ikke er i orden. Det er simpelthen for svingende.

      2016/17 efter 19 kampe:
      13. OB 19 3 5 11 14-28 -14 14

      2017/18 efter 19 kampe:
      8. OB 19 6 7 6 20-19 1 25
      Jeg synes at ligaen generelt er faldet i kvalitet - der er kun 3 stabile hold - resten taber og vinder i et væk. Top 4-6 har også færre point i år end sidste år på samme tidspunkt. Der mangler to hold, som vinder nogle flere kampe sammenlignet med sidste år. Måske er det det, som OB har profiteret af, at de andre faktisk er blevet mere ustabile. Rystende at OB kun er 2 point fra 4-pladsen efter 2 nederlag i de sidste to kampe. De var 1 point fra inde de to nederlag! INGEN kan udnytte de andres elendighed!

      OB har stadig gode chancer for at komme i top 6 - men jeg er enig i, at det bliver en pinlig omgang, hvis det er det nuværende OB hold uden forstærkninger, der skal vise sig frem der.

      Der skal pinedød mindst en kreativ spiller ind på holdet her i vinterpausen, som har et højere top- men især bundniveau end de allerede forhåndenværende. Der mangler stabil kreativitet på den midtbane. Jeg tror faktisk på, at angriberne ville rejse sig, hvis de fik mere kvalitet at arbejde med. Men om det rækker ved jeg ikke.

      Men jeg er bange for at I har ret - der bliver ikke købt noget - man håber den går - hvilket i den grad stinker! Vær nu lidt proaktiv i stedet for at sidde og kigge ind i pejsen - hvis man kan forbedre truppen, så skal man sgu da også gøre det!

      Comment


        #18
        Jeg skal ikke kunne vurdere på det store projekt, men vil dog sige at her i efteråret har der været kampe og perioder hvor jeg for første gang i lang tid har været begejstret. Er det overordnede billede godt nok, nej. Men følelsesmæssigt mærker jeg personligt en fremgang, jeg tror på at Tonny Hermansens projekt kan blive til noget stort. Jeg tror på at vi Kommer til at se en opblomstring i den der kommer nedefra, jeg tror på at en Eskesen bliver en del af holdet fra sommeren. Jeg tror på at JJ enten bliver en stor transfer eller en del af en midtbane som kan mere. Jeg ved ikke helt hvor jeg står med Kent, men jeg ved at jeg gerne vil undgå en GF.

        Jeg er personligt nok ret så optimistisk omkring det her, men hvis vi fra sommeren får en Julius ind istedet for en Jønsson, vi fastholder JJ og Greve. Vi har opnået den top 6 placering som vi skal. Så synes jeg vi Skal lade projektet køre. Nej, det er ikke Zorninger som bare tager ligaen med Storm (der er så slet heller ikke transfers i den størrelsesorden), men forhåbentlig er det en opbygning af en rød tråd og et OB som kan stå fast fremadrettet, ikke nødvendigvis en FCN kopi, men en klub hvor det er tydeligt hvad vi er og det kan ses hele vejen igennem.

        Comment


          #19
          Superligaen bløder publikum fordi der optræder for dårlige spillere til at kompensere for at det ikke længere er "lokale gutter", der spiller.
          Det er nok det vigtigste. De gode danske spillere er langt dårligere end tidligere. De potentielt gode kom aldrig i gang med fodbold eller holdt op undervejs.

          Vi kan derfor ikke sammenligne OB og Superligaen med feks 20 år siden.

          Men vi kan fastslå, som også Chris er inde på. at Lucky Punch signingen af Gryte er den eneste grund til at kunne nævne top-6 som en mulighed, Er det ikke ca 10 point han har "givet" os.

          Jeg vil umiddelbart afskrive Kent som en stor synder - men med lidt flere tanker: Hans type kan stadig skabe succes. Han må dog have bedre støtte. Han havde Allan Kuhn da han havde succes. Ligesom David Nielsen måtte have den nuværende Lyngby-træner for at holdopstilling og taktik var god..

          Jesper Hansen kan jeg derimod ikke finde ret meget god grund til at fremhæve som en der bør være der i morgen.

          Jeg har for både et, to og tre år siden talt om sidste udkald og om pinlig meget ubegavethed og inkompetance tilsat hule og kvælende manegementfloskler. OB stønner, dansk fodbold stønner. Og jeg gider ikke se OB når jeg kan risikere en halvleg som den seneste. Der er sgu for langt til den joke.
          Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

          OB - engang var vi gode

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
            Superligaen bløder publikum fordi der optræder for dårlige spillere til at kompensere for at det ikke længere er "lokale gutter", der spiller.
            Det er nok det vigtigste. De gode danske spillere er langt dårligere end tidligere. De potentielt gode kom aldrig i gang med fodbold eller holdt op undervejs.

            Vi kan derfor ikke sammenligne OB og Superligaen med feks 20 år siden.

            Men vi kan fastslå, som også Chris er inde på. at Lucky Punch signingen af Gryte er den eneste grund til at kunne nævne top-6 som en mulighed, Er det ikke ca 10 point han har "givet" os.

            Jeg vil umiddelbart afskrive Kent som en stor synder - men med lidt flere tanker: Hans type kan stadig skabe succes. Han må dog have bedre støtte. Han havde Allan Kuhn da han havde succes. Ligesom David Nielsen måtte have den nuværende Lyngby-træner for at holdopstilling og taktik var god..

            Jesper Hansen kan jeg derimod ikke finde ret meget god grund til at fremhæve som en der bør være der i morgen.

            Jeg har for både et, to og tre år siden talt om sidste udkald og om pinlig meget ubegavethed og inkompetance tilsat hule og kvælende manegementfloskler. OB stønner, dansk fodbold stønner. Og jeg gider ikke se OB når jeg kan risikere en halvleg som den seneste. Der er sgu for langt til den joke.
            Dine betragtninger omkring danske spillere er, undskyld, noget vrøvl ...tjek op på de sidste 5 års U21, det har nok aldrig været bedre, landsholdet er med til VM og flere spillere fra suppen trænger sig på. Læs op før du skriver :).
            Last edited by Entusiastens; 12-12-2017, 23:04.
            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

            Jeg er ikke fan.
            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

            Comment


              #21
              Jeg gider ikke høre mere om top 6, når 11 spiller kan gå på banen mod Silkeborg og levere en så kedelig kamp, med et pasnings spil der er bedre på et ynglingehold, undskyldningen banen var ikke så god. Sjovt nok samme undskyldning hvert år på denne tid når spillet ikke fungere, så må det jo være vinteren og banen som er problemet.

              Oh hvor ville jeg gerne være optimisten der tror på vi bare vinder kampe efter vinter ferien. Pessimisten i mig siger vi slutter. hvor vi ligger nu. Jeg syntes ikke det er et hold der vil ud og vinde og arbejde sig til sejren. De få lyspunkter der har været ind til nu, har været de få periode man har løbet for hinanden og skabt noget plads, men i alt for mange kampe står vi stille og forventer bold holderen skaber pladsen, så ender det bloet med man spille tilbage.

              Hvis det eneste der sker i transfer vinduet er Gryte bliver solgt og JH køber en skadet målmand der har gjort det godt før, så slutter vi 7 eller 8.

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                Jeg skal ikke kunne vurdere på det store projekt, men vil dog sige at her i efteråret har der været kampe og perioder hvor jeg for første gang i lang tid har været begejstret. Er det overordnede billede godt nok, nej. Men følelsesmæssigt mærker jeg personligt en fremgang, jeg tror på at Tonny Hermansens projekt kan blive til noget stort. Jeg tror på at vi Kommer til at se en opblomstring i den der kommer nedefra, jeg tror på at en Eskesen bliver en del af holdet fra sommeren. Jeg tror på at JJ enten bliver en stor transfer eller en del af en midtbane som kan mere. Jeg ved ikke helt hvor jeg står med Kent, men jeg ved at jeg gerne vil undgå en GF.

                Jeg er personligt nok ret så optimistisk omkring det her, men hvis vi fra sommeren får en Julius ind istedet for en Jønsson, vi fastholder JJ og Greve. Vi har opnået den top 6 placering som vi skal. Så synes jeg vi Skal lade projektet køre. Nej, det er ikke Zorninger som bare tager ligaen med Storm (der er så slet heller ikke transfers i den størrelsesorden), men forhåbentlig er det en opbygning af en rød tråd og et OB som kan stå fast fremadrettet, ikke nødvendigvis en FCN kopi, men en klub hvor det er tydeligt hvad vi er og det kan ses hele vejen igennem.
                Syntes det er superfint hvad der sker på talentområdet, men det opvejer ikke rigtigt vores enormt kedelige og dårligt fungerende spillestil, og at vi mangler nogle stærke spillere der er stabile i deres præstationer.

                En spiller som JJT er fantastisk, men han er ung og har udfald, det virker i mange kampe som om at det er hans præstation der er altafgørende at det er fra ham alt det kreative skal komme.

                Tror ikke på at vores talentmasse kan bære hele holdet, blandt de øvrige spiller her skal indimellem også være enkelte der er mere gennemsnits spillere uden xfactor.

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
                  Syntes det er superfint hvad der sker på talentområdet, men det opvejer ikke rigtigt vores enormt kedelige og dårligt fungerende spillestil, og at vi mangler nogle stærke spillere der er stabile i deres præstationer.

                  En spiller som JJT er fantastisk, men han er ung og har udfald, det virker i mange kampe som om at det er hans præstation der er altafgørende at det er fra ham alt det kreative skal komme.

                  Tror ikke på at vores talentmasse kan bære hele holdet, blandt de øvrige spiller her skal indimellem også være enkelte der er mere gennemsnits spillere uden xfactor.
                  Du har desværre nok ret i at den fynske talentmasse ikke gør det alene, men jeg ser et mesterskab være tættere på hvis vi fastholder de ting der er gang i, i Ådalen end hvis vi laver om på det hele nu. Selvfølgelig kan jeg sagtens se os lave lidt om på taktikken og købe nogle flere spillere, men håber dog at vi grundlæggende har fundet en struktur nu som vi holder fast i. Ikke at det skal være Kent eller JH der sidder ved roret, men det skal heller ikke være en som skal bygge alt om igen. Så kan det godt være det vil se bedre ud et par sæsoner, men tror mesterskabet vil være endnu længere væk.

                  Synes egentlig at de perioder hvor spillet har været der (Hobro, halvlege mod Lyngby, FCM og Sønderjyske) viser at der er muligheder, men der skal så afgjort bygges på og gerne hurtigt. Her ser jeg så at man enten får en Kusk eller Simon Kroon eller lignende hentet ind. Eller man virkelig tror på at Eskesen har den X-Factor og fra næste sæson går ind på den fløj og forbedrer den fra Jønsson. Synes personligt at en midtbane med Greve, JJ og Eskesen både ville være en våd drøm, men også at der kunne være potentiale til noget større. Jeg har et ømt punkt for Izu og tror han også kunne være en del af det, hvis ikke trænerteamet tror på den, så må de ud og investere i en der kan tage den dybere rolle og støtte de drenge.

                  Tror ikke forløsningen er så langt væk og så længe vi kommer i top 6, så synes jeg i hvert fald Kent skal have lov til at fortsætte.

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                    Du har desværre nok ret i at den fynske talentmasse ikke gør det alene, men jeg ser et mesterskab være tættere på hvis vi fastholder de ting der er gang i, i Ådalen end hvis vi laver om på det hele nu. Selvfølgelig kan jeg sagtens se os lave lidt om på taktikken og købe nogle flere spillere, men håber dog at vi grundlæggende har fundet en struktur nu som vi holder fast i. Ikke at det skal være Kent eller JH der sidder ved roret, men det skal heller ikke være en som skal bygge alt om igen. Så kan det godt være det vil se bedre ud et par sæsoner, men tror mesterskabet vil være endnu længere væk.

                    Synes egentlig at de perioder hvor spillet har været der (Hobro, halvlege mod Lyngby, FCM og Sønderjyske) viser at der er muligheder, men der skal så afgjort bygges på og gerne hurtigt. Her ser jeg så at man enten får en Kusk eller Simon Kroon eller lignende hentet ind. Eller man virkelig tror på at Eskesen har den X-Factor og fra næste sæson går ind på den fløj og forbedrer den fra Jønsson. Synes personligt at en midtbane med Greve, JJ og Eskesen både ville være en våd drøm, men også at der kunne være potentiale til noget større. Jeg har et ømt punkt for Izu og tror han også kunne være en del af det, hvis ikke trænerteamet tror på den, så må de ud og investere i en der kan tage den dybere rolle og støtte de drenge.

                    Tror ikke forløsningen er så langt væk og så længe vi kommer i top 6, så synes jeg i hvert fald Kent skal have lov til at fortsætte.
                    Bundniveau er for lavt til at en fynsk akse kan levere allerede næste år. Vi har lov til at drømme, men så skal der opruster markant på andre pladser, hvis der skal være potentiale til top 6. I en anden tråd er der en beregnet på de resterende kampe. De fleste får os til en 9 plads, jeg får en 8 plads, men det er under målsætningen, og i min verden så ligger holdet på papiret til et sted mellem 8-10, så der er helt forventeligt at vi skal i nedrykningsspillet. Det er vist kun JH og træneren som alvorligt har troet på en top 6

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                      Bundniveau er for lavt til at en fynsk akse kan levere allerede næste år. Vi har lov til at drømme, men så skal der opruster markant på andre pladser, hvis der skal være potentiale til top 6. I en anden tråd er der en beregnet på de resterende kampe. De fleste får os til en 9 plads, jeg får en 8 plads, men det er under målsætningen, og i min verden så ligger holdet på papiret til et sted mellem 8-10, så der er helt forventeligt at vi skal i nedrykningsspillet. Det er vist kun JH og træneren som alvorligt har troet på en top 6
                      Også derfor jeg mener at hvis man ikke møder målsætningen skal der kigges på Kents stilling, ellers synes jeg det virker til at organisationen og til dels også holdet er på vej fremad (med forbehold for faciliteterne som der snart må komme noget konkret på).
                      Og at en top 6 placering er endnu et skridt i den retning (hvor små eller til siden de så har været).

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                        Dine betragtninger omkring danske spillere er, undskyld, noget vrøvl ...tjek op på de sidste 5 års U21, det har nok aldrig været bedre, landsholdet er med til VM og flere spillere fra suppen trænger sig på. Læs op før du skriver :).
                        Det var måske lidt uklart formuleret, for selvfølgelig ved jeg glimrende hvordan det går diverse landshold, hvor ikke kun de gode men de bedste gode spiller. Og der har vi for tiden nok til gode landshold. Men for at danske fodboldhold skal blive gode er det i dag nødvendigt at købe spillere ikke kun fra andre byer men fra andre lande - ja, kontinenter. Selvfølgelig spiller langt de fleste danskere, der kan noget særligt med en bold, i udlandet, men fødekæden er langt mindre end i 70'erne og 80'erne f.eks. Der bliver ganske simpelt født mange færre drenge. Samtidig er der dukket flere sportsgrene op og flere vælger desværre at tilbringe barn- og ungdom foran en skærm . Counterstrike eller ej.
                        Der er gjort meget forkert i det danske ungdomsarbejde. Det er erkendt og er mere eller mindre rettet , og det er stadig mit fromme håb der igen kan komme så mange spillere med fodboldintelligens, teknik og gejst at nogle flere forbliver på de danske baner - og meget gerne OBs.
                        Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                        OB - engang var vi gode

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                          Det var måske lidt uklart formuleret, for selvfølgelig ved jeg glimrende hvordan det går diverse landshold, hvor ikke kun de gode men de bedste gode spiller. Og der har vi for tiden nok til gode landshold. Men for at danske fodboldhold skal blive gode er det i dag nødvendigt at købe spillere ikke kun fra andre byer men fra andre lande - ja, kontinenter. Selvfølgelig spiller langt de fleste danskere, der kan noget særligt med en bold, i udlandet, men fødekæden er langt mindre end i 70'erne og 80'erne f.eks. Der bliver ganske simpelt født mange færre drenge. Samtidig er der dukket flere sportsgrene op og flere vælger desværre at tilbringe barn- og ungdom foran en skærm . Counterstrike eller ej.
                          Der er gjort meget forkert i det danske ungdomsarbejde. Det er erkendt og er mere eller mindre rettet , og det er stadig mit fromme håb der igen kan komme så mange spillere med fodboldintelligens, teknik og gejst at nogle flere forbliver på de danske baner - og meget gerne OBs.
                          Men det er bare faktuelt forkert at der er færre gode spillere, ganske enkelt.
                          Det er korrekt at der er færre spillere generelt og det er bestemt et problem ... men på det professionelle plan har pilen peget op i en del år.
                          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                          Jeg er ikke fan.
                          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                            Du har desværre nok ret i at den fynske talentmasse ikke gør det alene, men jeg ser et mesterskab være tættere på hvis vi fastholder de ting der er gang i, i Ådalen end hvis vi laver om på det hele nu. Selvfølgelig kan jeg sagtens se os lave lidt om på taktikken og købe nogle flere spillere, men håber dog at vi grundlæggende har fundet en struktur nu som vi holder fast i. Ikke at det skal være Kent eller JH der sidder ved roret, men det skal heller ikke være en som skal bygge alt om igen. Så kan det godt være det vil se bedre ud et par sæsoner, men tror mesterskabet vil være endnu længere væk.

                            Synes egentlig at de perioder hvor spillet har været der (Hobro, halvlege mod Lyngby, FCM og Sønderjyske) viser at der er muligheder, men der skal så afgjort bygges på og gerne hurtigt. Her ser jeg så at man enten får en Kusk eller Simon Kroon eller lignende hentet ind. Eller man virkelig tror på at Eskesen har den X-Factor og fra næste sæson går ind på den fløj og forbedrer den fra Jønsson. Synes personligt at en midtbane med Greve, JJ og Eskesen både ville være en våd drøm, men også at der kunne være potentiale til noget større. Jeg har et ømt punkt for Izu og tror han også kunne være en del af det, hvis ikke trænerteamet tror på den, så må de ud og investere i en der kan tage den dybere rolle og støtte de drenge.

                            Tror ikke forløsningen er så langt væk og så længe vi kommer i top 6, så synes jeg i hvert fald Kent skal have lov til at fortsætte.
                            Jeg tror desværre ikke forløsningen er tæt på.

                            Vi skal selvfølgelig vedblive det positive arbejde der er på talentudviklingene, og det er meget fint at der i mange kampe er 3 talenter af egen avl, der gør det ganske fint, nogle gange så godt at de kommer på rundens hold det er meget fint.

                            Syntes bare ikke spillerene omkring dem er gode nok.

                            Kampen mod Silkeborg viser det meget godt, syntes godt nok det var svært at se at der stod en mulig 4 plads på spil. Der manglede tænding og agressivitet kreativitet og målfarlighed.

                            Der var ingen marginaler eller andet der kan forklarer nederlaget.

                            Har troet rigtig meget på KN, og har til tider i denne halv sæson fået noget af troen igen, syntes bare ikke der er kampe nok af den gode slags, og han indflydelse på holdet og indkøbene burde snart været trådt helt igennem. Så hvis det er resultatet og hvad vi kan forvente af ham og hans spillestil, ja så har jeg svært ved at se noget fremskridt i forhold til hvad vi har haft tidligere.

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                              Men det er bare faktuelt forkert at der er færre gode spillere, ganske enkelt.
                              Det er korrekt at der er færre spillere generelt og det er bestemt et problem ... men på det professionelle plan har pilen peget op i en del år.
                              Hvis du VED det, bøjer jeg mig selvfølgelig - og gør det gerne for en god nyhed. For mig er det kun observationer - og jeg har været forbi Ådalen flere gange og set U-kampe. Dog nogle år siden.
                              Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                              OB - engang var vi gode

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                                Også derfor jeg mener at hvis man ikke møder målsætningen skal der kigges på Kents stilling, ellers synes jeg det virker til at organisationen og til dels også holdet er på vej fremad (med forbehold for faciliteterne som der snart må komme noget konkret på).
                                Og at en top 6 placering er endnu et skridt i den retning (hvor små eller til siden de så har været).
                                Jer er uenig i at vi rykker os. Vi står stille og andre klubber rykker. Vi er kun inden i billedet til top 6 fordi der er mange forholdsvis lige hold, og mit bud er at vi ender som 8-10. Syntes heller ikke setuppet omkring holdet flytter sig. Vi er dårlige på dødbolde, og meget uskarpe. Sif fortalte at de spillede på vores ufarlighed og så lure på vores fejl. Simpel taktik mod os som ofte vil virke

                                Comment

                                Working...
                                X