Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OB - Sønderjyske - Nedtakt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    OB - Sønderjyske - Nedtakt

    Grimt resultat. At sætte et hold der ikke har vundet i 10 kampe igang, ved at tabe 0-3 på hjemmebane, ser så absolut ikke pænt ud.

    Jeg synes så dog absolut ikke, at det resultat afspejler den præstation der blev leveret i dag. De første 45 minutter er for mig de isoleret bedste vi har spillet i hele sæsonen. Nogen vil måske pege på 2. halvleg mod Randers i stedet, men her står kampen altså lige, og vi møder et hold der nok havde været fint tilfredse med 1 point på forhånd. Det er en svær opgave, især for det her OB-hold ved vi, derfor må vi alt andet lige applaudere evnen til at spille sig frem til flere rigtigt gode tilbud, og så er det jo bare enormt ærgerligt, at vi ikke får omsat det til mindst ét mål, som der så absolut var chancer til. Så kan vi godt svine Joan til for ikke at score, vi skal bare lige huske på, at den han scorer på i Aalborg sidste søndag absolut ikke er nem, og scorer han ikke på den, er der mindst ligeså gode chancer for, at vi kommer derfra med 1 eller 0 point.

    Jeg så isoleret set mere retning i vores spil i dag, end jeg har set i stort set alle kampe i denne sæson. Er det så fordi, at SønderjyskE kom i resultatkrise og var ukristeligt ringe i første halvleg? Måske, men faktum er at vi viste et tilfredsstillende spillemæssigt udtryk i en lang periode og formåede at åbne et lavt forsvar.

    2. halvleg var ikke god, men lad os lige kigge på SønderjyskEs mål og chancer inden vi begynder at omtale det som et lille kollaps. Deres første mål er en duel vi taber i feltet, hvorefter Jonsson helflugter den op i krogen. Vi snakker altså en defensiv spiller der sjældent scorer der laver et drømmemål, med det dårlige ben. Det er sgu ikke heldigt. Så lukker vi så et mål ind på hjørne. Det er jo skidt, men kan dårligt betegnes som et kollaps, og set over hele sæsonen har vi generelt forsvaret os godt på dødbolde. Og det sidste mål er et flot direkte frispark. Derefter får Uhre så en rigtigt pæn chancen, men der var for mig absolut ikke tegn på et hold og en defensiv der gik op i limningen. Der var tale om et SønderjyskE hold der fik tappet noget af det held, som de ikke har smagt i de sidste mange kampe, og for os det absolut modsatte.

    Jeg lander i bund og grund der, hvor jeg også var sidste weekend og weekenden før det. Der er lige nu 3 hold der er klart bedre end resten, og så er der FCK der nok skal nærme sig det niveau i løbet af sæsonen. Og så er der en grød på 8-9 hold, hvor forskellen ikke er særligt stor og hvor marginalerne har en enorm magt, og den grød er vi en del af.

    Vores fordel i den sammenhæng er, at vi har fået en gennemgående soliditet defensivt, kombineret med en klassekeeper, der gør at vi stort set altid er inde i kampene, og det giver point i længden. Det er det offensive udtryk der stadig halter, men hvis vi kan levere noget lignende det vi leverede i 1. halvleg i dag, så skal vi nok lave gode point over tid. Spørgsmålet er så om vi kan blive ved med det.

    #2
    Det kan ikke sammenfattes meget bedre i min bog.

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
      Det kan ikke sammenfattes meget bedre i min bog.
      Og dog - det skal tilføjes at Casper Nielsen er top ringe og er med til at ødelægge flowet i spillet efter at han kommer ind. Og Helenius - ja han er bare 40 % fra topform - så han ret beset ubrugelig på et hold, som i forvejen har meget svært ved at score.

      Kan ikke lade være me at tænke på om AK ikke havde scoret på et par stykker af vores chancer i dag....

      Comment


        #4
        Nøjagtigt mine tanker.

        Comment


          #5
          Er helt enig med din sammenfatning Claudes1.
          Hvad jeg bare ikke fatte er at professionelle fodboldspillere mislykkes at score med de chancer vi havde i dag. Det var amatøragtigt, nej, undskyld, det er ja en nedvurdering af amatørfodbold. Det var bare inkompetent.
          Synes derudover at Fester er godt for vores spil. Ham gør vores hele offensivspil mere bevægelig og hurtiger og har indtryk at ham river hele holdet med. Ham ville være klart mit første valg i forhold til Helenius og AK.
          Greve er en stor glæde for mig. Greves passion og indsats og de idéer ham bringer med i spillet - tænker for eks. til den chance ham læggede op til Joan i de første minutter - er fantastisk.
          Jønsson spillede ja helt o.k. på midtbanen i første halvleg men når vi kommer til at afslutte koster ham igen og igen. Enten ham brænder selv de store chancer eller han tager den forkerte beslutning og angrebet dumper dermed eller taber tempoet.
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

          Comment


            #6
            Jeg kan ikke klandre andet end vores effektivitet. Måske at vi ikke formår at rejse os efter 1-0. 1-0 er blot 1-0 men vi virker totalt modstandsdygtige allerede der. Glemmer så at dække op på et hjørne så det står 2-0 og vi nok har tabt. Kunne godt have tænkt mig at spillerne havde samlet sig og sagt til sig selv: Det skal fandme være løgn de skal vinde sådan en kamp. I stedet bliver vi passive og så får vi CN og Helenius ind der ikke kan sætte den ene fod foran den anden.
            1. Halveg var fremragende og vi spiller dem ud af banen. Frustrerende, men vi kan tage meget med synes jeg.

            Comment


              #7
              @sheed: spot on. Naturligvis mangler der lidt mentalitet og et ekstra gear til at rejse sig efter deres 0-1 scoring, og det kan man ikke være tilfreds med. Men resten: Johnson og Zimling laver muligvis ikke den slags mål mere i deres karrierer, og resultatet er direkte latterligt.

              Håber på en positiv reaktion fra holdet; vi har fået hårdt tilkæmpede, 'uretfærdige' points (tænker imod FCK og BIF), og nu får vi så en ordentlig dosis af den uretfærdige medicin. Og på hesten igen og videre.

              Comment


                #8
                Kampen i dag er endnu et bevis på at der mangler kvalitet, killer instinct og vinder mentalitet.

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                  @sheed: spot on. Naturligvis mangler der lidt mentalitet og et ekstra gear til at rejse sig efter deres 0-1 scoring, og det kan man ikke være tilfreds med. Men resten: Johnson og Zimling laver muligvis ikke den slags mål mere i deres karrierer, og resultatet er direkte latterligt.

                  Håber på en positiv reaktion fra holdet; vi har fået hårdt tilkæmpede, 'uretfærdige' points (tænker imod FCK og BIF), og nu får vi så en ordentlig dosis af den uretfærdige medicin. Og på hesten igen og videre.
                  Sidst OB vandt efter at være kommet bagud var i kampen mod AAB den 29. maj 2016, hvilket jeg ser som et kæmpe problem!

                  Comment


                    #10
                    Det var en stor chance vi gav væk i dag. Med 24 point ville vi have slået et ordentligt hul til plads 8 og kunne sætte os fast i rækkens dejlige del. Det er noget vi oplever alt for ofte i de sidste år: når vi kan gøre et stort step fremad og spille os fremad i en god situation så går det galt.
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af Jacob97 Se indlæg
                      Kampen i dag er endnu et bevis på at der mangler kvalitet, killer instinct og vinder mentalitet.
                      Fuldstændig enig. Bemærkelsesværdigt at Sønderjyske igen, får lov til at lave en " Sønderjyske" på os. Ekstra skudtræning til angriberne mandag.
                      OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                        Grimt resultat. At sætte et hold der ikke har vundet i 10 kampe igang, ved at tabe 0-3 på hjemmebane, ser så absolut ikke pænt ud.

                        Jeg synes så dog absolut ikke, at det resultat afspejler den præstation der blev leveret i dag. De første 45 minutter er for mig de isoleret bedste vi har spillet i hele sæsonen. Nogen vil måske pege på 2. halvleg mod Randers i stedet, men her står kampen altså lige, og vi møder et hold der nok havde været fint tilfredse med 1 point på forhånd. Det er en svær opgave, især for det her OB-hold ved vi, derfor må vi alt andet lige applaudere evnen til at spille sig frem til flere rigtigt gode tilbud, og så er det jo bare enormt ærgerligt, at vi ikke får omsat det til mindst ét mål, som der så absolut var chancer til. Så kan vi godt svine Joan til for ikke at score, vi skal bare lige huske på, at den han scorer på i Aalborg sidste søndag absolut ikke er nem, og scorer han ikke på den, er der mindst ligeså gode chancer for, at vi kommer derfra med 1 eller 0 point.

                        Jeg så isoleret set mere retning i vores spil i dag, end jeg har set i stort set alle kampe i denne sæson. Er det så fordi, at SønderjyskE kom i resultatkrise og var ukristeligt ringe i første halvleg? Måske, men faktum er at vi viste et tilfredsstillende spillemæssigt udtryk i en lang periode og formåede at åbne et lavt forsvar.

                        2. halvleg var ikke god, men lad os lige kigge på SønderjyskEs mål og chancer inden vi begynder at omtale det som et lille kollaps. Deres første mål er en duel vi taber i feltet, hvorefter Jonsson helflugter den op i krogen. Vi snakker altså en defensiv spiller der sjældent scorer der laver et drømmemål, med det dårlige ben. Det er sgu ikke heldigt. Så lukker vi så et mål ind på hjørne. Det er jo skidt, men kan dårligt betegnes som et kollaps, og set over hele sæsonen har vi generelt forsvaret os godt på dødbolde. Og det sidste mål er et flot direkte frispark. Derefter får Uhre så en rigtigt pæn chancen, men der var for mig absolut ikke tegn på et hold og en defensiv der gik op i limningen. Der var tale om et SønderjyskE hold der fik tappet noget af det held, som de ikke har smagt i de sidste mange kampe, og for os det absolut modsatte.

                        Jeg lander i bund og grund der, hvor jeg også var sidste weekend og weekenden før det. Der er lige nu 3 hold der er klart bedre end resten, og så er der FCK der nok skal nærme sig det niveau i løbet af sæsonen. Og så er der en grød på 8-9 hold, hvor forskellen ikke er særligt stor og hvor marginalerne har en enorm magt, og den grød er vi en del af.

                        Vores fordel i den sammenhæng er, at vi har fået en gennemgående soliditet defensivt, kombineret med en klassekeeper, der gør at vi stort set altid er inde i kampene, og det giver point i længden. Det er det offensive udtryk der stadig halter, men hvis vi kan levere noget lignende det vi leverede i 1. halvleg i dag, så skal vi nok lave gode point over tid. Spørgsmålet er så om vi kan blive ved med det.
                        Enig

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                          Grimt resultat. At sætte et hold der ikke har vundet i 10 kampe igang, ved at tabe 0-3 på hjemmebane, ser så absolut ikke pænt ud.

                          Jeg synes så dog absolut ikke, at det resultat afspejler den præstation der blev leveret i dag. De første 45 minutter er for mig de isoleret bedste vi har spillet i hele sæsonen. Nogen vil måske pege på 2. halvleg mod Randers i stedet, men her står kampen altså lige, og vi møder et hold der nok havde været fint tilfredse med 1 point på forhånd. Det er en svær opgave, især for det her OB-hold ved vi, derfor må vi alt andet lige applaudere evnen til at spille sig frem til flere rigtigt gode tilbud, og så er det jo bare enormt ærgerligt, at vi ikke får omsat det til mindst ét mål, som der så absolut var chancer til. Så kan vi godt svine Joan til for ikke at score, vi skal bare lige huske på, at den han scorer på i Aalborg sidste søndag absolut ikke er nem, og scorer han ikke på den, er der mindst ligeså gode chancer for, at vi kommer derfra med 1 eller 0 point.

                          Jeg så isoleret set mere retning i vores spil i dag, end jeg har set i stort set alle kampe i denne sæson. Er det så fordi, at SønderjyskE kom i resultatkrise og var ukristeligt ringe i første halvleg? Måske, men faktum er at vi viste et tilfredsstillende spillemæssigt udtryk i en lang periode og formåede at åbne et lavt forsvar.

                          2. halvleg var ikke god, men lad os lige kigge på SønderjyskEs mål og chancer inden vi begynder at omtale det som et lille kollaps. Deres første mål er en duel vi taber i feltet, hvorefter Jonsson helflugter den op i krogen. Vi snakker altså en defensiv spiller der sjældent scorer der laver et drømmemål, med det dårlige ben. Det er sgu ikke heldigt. Så lukker vi så et mål ind på hjørne. Det er jo skidt, men kan dårligt betegnes som et kollaps, og set over hele sæsonen har vi generelt forsvaret os godt på dødbolde. Og det sidste mål er et flot direkte frispark. Derefter får Uhre så en rigtigt pæn chancen, men der var for mig absolut ikke tegn på et hold og en defensiv der gik op i limningen. Der var tale om et SønderjyskE hold der fik tappet noget af det held, som de ikke har smagt i de sidste mange kampe, og for os det absolut modsatte.

                          Jeg lander i bund og grund der, hvor jeg også var sidste weekend og weekenden før det. Der er lige nu 3 hold der er klart bedre end resten, og så er der FCK der nok skal nærme sig det niveau i løbet af sæsonen. Og så er der en grød på 8-9 hold, hvor forskellen ikke er særligt stor og hvor marginalerne har en enorm magt, og den grød er vi en del af.

                          Vores fordel i den sammenhæng er, at vi har fået en gennemgående soliditet defensivt, kombineret med en klassekeeper, der gør at vi stort set altid er inde i kampene, og det giver point i længden. Det er det offensive udtryk der stadig halter, men hvis vi kan levere noget lignende det vi leverede i 1. halvleg i dag, så skal vi nok lave gode point over tid. Spørgsmålet er så om vi kan blive ved med det.
                          Noget værre vrøvl. Du blander alt muligt sammen, fra i dag og gamle kampe. At Joan lavede et mål i sidste uge gør ikke alt er godt.
                          Du leder efter undskyldninger.
                          OB tabte i dag fordi OB er elendige og rystende ringe offensivt. Så længe de folk, der bestemmer ikke mener OB har brug for bedre spillere end dem OB har i dag, ja så sker der intet. OB kommer ikke i top 6 og så er det lige meget hvad, som skete i sidste uge.
                          "Seriøs sport har intet med fair play at gøre. Den er fuld af had, jalousi og praleri, tilsidesættelse af alle regler og en sadistisk fornøjelse ved synet af vold. Med andre ord, det er krig uden våben."

                          Comment


                            #14
                            https://www.bt.dk/superligaen/vidund...edium=facebook
                            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                            - Norbert Elgert -

                            Comment


                              #15
                              Jeg har det sådan at elendige afslutninger altid vil overskygge det faktum, at vi kom til de afslutninger. Så at vi ikke vandt i dag og oven i hatten tabte 3-0 er decideret elendigt.

                              MvH ChrisOB
                              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                              Comment

                              Working...
                              X