Annoncering

Collapse
No announcement yet.

optakt OB - Esbjerg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlæg
    Jeg synes vi skal vente lidt endnu med Emil fra start, i lørdags kunne man godt se, at han mangler noget af sin form endnu, særligt defensivt kan dette blive farligt med Ankersen brødrene. Det er bedre at få ham ind i 2. Halvleg når EFB bliver mere trætte. Jeg er Iøvrigt bange for at de vil spare en del spillere mod Fiorentina, da de jo nærmest er ude af europa.
    Noget siger mig at du har ret

    http://www.bold.dk/nyt/Niels-F-satse...kken-i-Firenze

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
      Middelmådighed og dansk fodbold når det er værst!

      Hvad blev der af, "okay, vi tabte første kamp, men nu må vi gå ned og forsøge at vise dem, hvem Esbjerg er"?
      Ofte er det, det på papiret bedste hold, der går videre samlet, men det er da ingen naturlov, som man ikke må udfordre. Jeg mindes da et OB-hold, der havde tabt første kamp mod Real Madrid, men som tog til Madrid og vandt kampen. Jeg mindes også et B1903, der sked højt og flot på, at det var Bayern München, de mødte, og lammetævede dem. Eller et Brøndbyhold, der smadrede flere tyske hold, uden hensyntagen til at de tyske hold på papiret var temmelig stærke modstandere. Vi bliver aldrig bedre i DK, hvis vi ikke lægger den der middelmådighed på hylden, og får en "vi vil sgu det her"-tilgang til tingene. Hvornår får Esbjerg igen chancen for at spille sig videre efter gruppespillet i Euroleague? Engang om 30 år, når Euroleague er for alle ikke-mesterhold i de nationale ligaer, måske?
      Mvh Kent

      Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
        Middelmådighed og dansk fodbold når det er værst!

        Hvad blev der af, "okay, vi tabte første kamp, men nu må vi gå ned og forsøge at vise dem, hvem Esbjerg er"?
        Ofte er det, det på papiret bedste hold, der går videre samlet, men det er da ingen naturlov, som man ikke må udfordre. Jeg mindes da et OB-hold, der havde tabt første kamp mod Real Madrid, men som tog til Madrid og vandt kampen. Jeg mindes også et B1903, der sked højt og flot på, at det var Bayern München, de mødte, og lammetævede dem. Eller et Brøndbyhold, der smadrede flere tyske hold, uden hensyntagen til at de tyske hold på papiret var temmelig stærke modstandere. Vi bliver aldrig bedre i DK, hvis vi ikke lægger den der middelmådighed på hylden, og får en "vi vil sgu det her"-tilgang til tingene. Hvornår får Esbjerg igen chancen for at spille sig videre efter gruppespillet i Euroleague? Engang om 30 år, når Euroleague er for alle ikke-mesterhold i de nationale ligaer, måske?
        deres frygt for at rykke ned er simpelthen større end den mulige glæde ved at gå videre

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
          deres frygt for at rykke ned er simpelthen større end den mulige glæde ved at gå videre
          Jeg forstår virkelig godt deres frygt for at rykke ned. Det vil ikke være særligt fantastisk for dem - eller for OB, for den sags skyld. Men det drejer som om én kamp (i første omgang). Der kunne de vel godt lige give den det sidste gas. Sorry...forstår det ikke. Holdene sukker efter at komme ud at spille Europæisk, og når det så endelig lykkes, så lægger man sig fladt ned på ryggen, så snart de rammer en "overmagt".
          Mvh Kent

          Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
            Jeg forstår virkelig godt deres frygt for at rykke ned. Det vil ikke være særligt fantastisk for dem - eller for OB, for den sags skyld. Men det drejer som om én kamp (i første omgang). Der kunne de vel godt lige give den det sidste gas. Sorry...forstår det ikke. Holdene sukker efter at komme ud at spille Europæisk, og når det så endelig lykkes, så lægger man sig fladt ned på ryggen, så snart de rammer en "overmagt".
            Kan godt følge hvad du siger

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
              Jeg forstår virkelig godt deres frygt for at rykke ned. Det vil ikke være særligt fantastisk for dem - eller for OB, for den sags skyld. Men det drejer som om én kamp (i første omgang). Der kunne de vel godt lige give den det sidste gas. Sorry...forstår det ikke. Holdene sukker efter at komme ud at spille Europæisk, og når det så endelig lykkes, så lægger man sig fladt ned på ryggen, så snart de rammer en "overmagt".
              det værste er da HHA's kommentar - han har jo opgivet og tabt kampen på forhånd. Ikke engang ønsket om oplevelsen ved at spille ude i europa virker til at tænde ham specielt meget.
              - når det så er sagt havde tingene nok været en hel del anderledes hvis efb havde befundet sig solidt placeret i midterfeltet med rigelig afstand til bunden. Nu er realiteterne noget anderledes og derfor kan jeg sagtens forstå prioriteringerne......men det er sgu også lidt kedeligt

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                det værste er da HHA's kommentar - han har jo opgivet og tabt kampen på forhånd. Ikke engang ønsket om oplevelsen ved at spille ude i europa virker til at tænde ham specielt meget.
                - når det så er sagt havde tingene nok været en hel del anderledes hvis efb havde befundet sig solidt placeret i midterfeltet med rigelig afstand til bunden. Nu er realiteterne noget anderledes og derfor kan jeg sagtens forstå prioriteringerne......men det er sgu også lidt kedeligt
                Med al respekt for EfBs chancer og idéen om at go all in for det: hvis jeg var Niels Frederiksen eller EfB-spiller, så ville jeg nok også fokusere på weekenden. De har under 2% for at gå videre, og nedrykning koster ret meget mere end de evt. kan få ind på et par meget usandsynlige EL-kampe i næste runde.
                EL-kampe eller ej: hvis OB skal høre til i Superligaen, så må man også kunne få point(s) imod modstandere, der ikke har spillet EL, ikke har et ton skader, mv. Håber det bedste; 1 point ville være fedt.

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                  Med al respekt for EfBs chancer og idéen om at go all in for det: hvis jeg var Niels Frederiksen eller EfB-spiller, så ville jeg nok også fokusere på weekenden. De har under 2% for at gå videre, og nedrykning koster ret meget mere end de evt. kan få ind på et par meget usandsynlige EL-kampe i næste runde.
                  EL-kampe eller ej: hvis OB skal høre til i Superligaen, så må man også kunne få point(s) imod modstandere, der ikke har spillet EL, ikke har et ton skader, mv. Håber det bedste; 1 point ville være fedt.
                  Det siger vel også lidt om EL's position hos klubberne. Den bliver ikke taget helt alvorlig. De store europæiske klubber bruger den til at give spillerne fra bænken noget kampform og har man problemer, som EfB, så prioriteres den hurtigt ned for egen liga. Det kan godt være at jeg romantiserer og husker det som jeg ønsker, men den samme tilgang mindes jeg ikke, at der var til den hedengange UEFA Cup.
                  - Nicolai

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af Nicolai Se indlæg
                    Det siger vel også lidt om EL's position hos klubberne. Den bliver ikke taget helt alvorlig. De store europæiske klubber bruger den til at give spillerne fra bænken noget kampform og har man problemer, som EfB, så prioriteres den hurtigt ned for egen liga. Det kan godt være at jeg romantiserer og husker det som jeg ønsker, men den samme tilgang mindes jeg ikke, at der var til den hedengange UEFA Cup.
                    EfB gik vel 100% efter et godt resultat i første kamp; fair nok, hvis de har læst skriften på væggen. Det sagt, så koster det jo også på en anden led, hvis man stiller med et U-19 hold, der får en ordentlig røvfuld: der er ikke megen moral at hente i en gedigen ydmygelse. Spillerne ønsker jo også at vise noget i de her kampe. Mon ikke de stiller med stærkeste hold, minus et par stk og indstiller sig på noget sur damage control?

                    Mht UEFA cup, var det så ikke nøjagtigt det samme som nu?

                    Comment


                      #25
                      Nu slår de da helt op i banen Esbjerg.. Vi må håbe det giver baw slaw

                      http://tipsbladet.dk/nyhed/europa-le...rtopstillingen

                      Comment


                        #26
                        Forstår godt esbjergenserne. De behøver bare at kikke på deres egen efterårssæson, eller spole tiden et par år tilbage og kikke på vores 11/12 forårssæson, for at se hvor galt det kan gå, når en forholdsvis smal trup ikke har de nødvendige prioriteringer helt på plads.

                        Jeg ved godt, at vi selv gjorde det umulige mod Real i 94, men realistisk er EfB ude af EL for denne gang. At jagte den 1-1½% chance, de vel har for at gå videre, hvis konsekvensen bliver nedrykning, giver imo ikke megen mening.

                        Comment


                          #27
                          En lille optakt fra TB. Ud fra hans udtalelse, så tror jeg på at MOS starter inde på toppen.

                          http://www.bold.dk/nyt/OB-Tager-de-e...r-for-hinanden

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af mågen Se indlæg
                            En lille optakt fra TB. Ud fra hans udtalelse, så tror jeg på at MOS starter inde på toppen.

                            http://www.bold.dk/nyt/OB-Tager-de-e...r-for-hinanden
                            Er det udfra den artikel du læser det? Hvor?
                            Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
                              Er det udfra den artikel du læser det? Hvor?
                              Det er en fortolkning ud fra følgende sætning:
                              "- Det betyder, at der sjældent er ro i vores spil derovre, men det betyder også, at der bliver noget plads den anden vej i ny og næ. Og det er der, at vi skal vise, at vi er skarpe."

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af mågen Se indlæg
                                Det er en fortolkning ud fra følgende sætning:
                                "- Det betyder, at der sjældent er ro i vores spil derovre, men det betyder også, at der bliver noget plads den anden vej i ny og næ. Og det er der, at vi skal vise, at vi er skarpe."
                                Må indrømme at jeg ikke kan se hvorfor lige de ord passer på at MOS så skal spille. Jeg er selvfølgelig med på at han er vores skarpeste angriber, men mener ikke at vi kan udlade noget udfra den artikel.
                                Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                                Comment

                                Working...
                                X