Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Jesper Hansen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
    fin vurdering som jeg går med på. Ove reddede vores "sour ass" i foråret, og tak for det, vi skylder ham meget.
    Den rutinerede forsvarer mangler vi stadigvæk til at dirigere og indtil videre er det vel HJ der kommer til at varetage opgaven i fht. Tingager. Hvis ikke der landes en rutineret cf'er i dette vindue tror jeg HJ/LN er startere til foråret qua deres rutine og erfaring, men hvor LN skal stramme ballerne og spille bedre
    Det afhænger af hvor meget der kommer ud af sommerkontrakterne..
    Jeg frygter at vi ikke får 1 mere ind til midtforsvaret før til sommer og vi måske går efter en midtbanespiller i denne omgang.
    Er ikke engang sikker på at vi får en erstatning ind for Falk hvis han smutter men det burde frigive en hulens masse lønkroner.
    Falk,Emil og Diarra hæver en betragtelig løn tilsammen og det burde klart give en masse muligheder er de er væk de næste måneder

    Comment


      [QUOTE=nixcha;72717]Vores midterforsvar har været sårbart, men der er flere ting i det:

      - de samme spillere med Mads Toppel på mål indkasserer 20 mål i 15 kampe i foråret. Umiddelbart ser det jo ok ud. Grunden til at resultaterne i foråret ikke blev bedre var jo den nærmest totale mangel på kompetente angribere. Set i det lys er det ikke svært at konkludere, at man må bruge de penge der er på angribere. I defensiven går man så efter en def midt og en bedre målmand og tænker, at så er man styrket. Det er man så også på papiret - i Kovals tilfælde er det så bare lokumspapir, og det koster.

      - vi får ny træner, som vil have et højere pres. Haddi og Lasse er blevet eksponeret, og Kent har fastholdt stilen på trods af, hvad hans midterforsvar rent faktisk kan. Jeg respekterer Kent for at fastholde sin stil, og jeg tror, at det på sigt vil udvikle holdet mere end at køre 3-mands midterforsvar, som Ove var nødt til (fordi holdet ikke kunne andet). Men det koster også. Jeg tror, det har overrasket både JH og Kent, hvor meget det har kostet.

      Summa sum: JH er nødt til at prioritere, som alle sportschefer. Langt henad vejen forstår jeg hans prioriteringer i sommervinduet, som er klasser over forrige sommers præstation (men det er også et lavt bundniveau, økonomi eller ej, at sammenligne med). Jeg tror ikke på, at OB ikke havde muligheder for at signe en forsvarer mere i sommers, men det blev en prioritering ikke at gøre det. En ekstra målmand pga Falkes skade - og en dyr en i løn vel at mærke - + måske ekstra udgift til AK-skifte kan jo have betydet, at man måtte vælge. Det er altid nemt at være bagklog, men JH og Kent kan ikke trække top-karakterer for at ville spille Kent-fodbold uden midterforsvaret til det.[/QUOTE

      En sportsdirektør skal selvfølgelig prioritere , og ja ingen tvivl om at angrebet skulle styrkes efter en hel del fejlkøb , hvilket så igen peger på JH for som jeg hele tiden har påpeget så er det bare bedre og billigere at købe kvalitet første gang så vi undgår lappeløsninger , panik leje og evig roterende svingdør .
      Der kan være flere grunde til at der ikke blev hentet en cf , men jeg ikke køber den økonomiske undskyldning for den manglende ageren ift forsvaret i sommerens vindue . Det virker usammenhængende at der løbende gennem lang tid var meldt ud at fra sommer 2015 ville det se bedre ud og derfra kunne vi agere . Det blev der også i høj grad i angrebet på cm og trænerbænken , men det er jo ikke de vilde beløb der er købt ind for , når man så tillægger salg af DH , MS og KL så må der på transfer siden være overskud . Men hvorfor er der så på trods af løfter om bedre tider ( før de tee salg ) så ikke midler til at forstærke/lappe et forsvar som helt klart og tydeligt er mangelfuldt ?

      Har det været tomme løfter og varm luft at der var økonomi til at løfte os fra 2015 ?

      Er vores økonomi ikke så god som forventet på trods af plombering af cacao automaten ?

      De midler vi fik tilført i vinter , var de tiltænkt sommerens vindue , men haste tilført i vinter for at kunne rette op på en synkende skude som var kuldsejlet pga stribevis af fejlkøb ?
      Last edited by Magge; 09-12-2015, 10:15.
      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

      Comment


        [QUOTE=Magge;72746]
        Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg

        Der kan være flere grunde til at der ikke blev hentet en cf , men jeg ikke køber den økonomiske undskyldning for den manglende ageren ift forsvaret i sommerens vindue . Det virker usammenhængende at der løbende gennem lang tid var meldt ud at fra sommer 2015 ville det se bedre ud og derfra kunne vi agere . Det blev der også i høj grad i angrebet på cm og trænerbænken , men det er jo ikke de vilde beløb der er købt ind for , når man så tillægger salg af DH , MS og KL så må der på transfer siden være overskud . Men hvorfor er der så på trods af løfter om bedre tider ( før de tee salg ) så ikke midler til at forstærke/lappe et forsvar som helt klart og tydeligt er mangelfuldt ?

        Har det været tomme løfter og varm luft at der var økonomi til at løfte os fra 2015 ?

        Er vores økonomi ikke så god som forventet på trods af plombering af cacao automaten ?

        De midler vi fik tilført i vinter , var de tiltænkt sommerens vindue , men haste tilført i vinter for at kunne rette op på en synkende skude som var kuldsejlet pga stribevis af fejlkøb ?
        Jeg forstår godt, hvad du skriver, og jeg kan også godt følge din undren. Det er ikke for at starte hele debatten om sommerens transfervindue en gang til, men vi skal nok også lige holde fast i, at investeringen i truppen ikke kun er, hvor mange penge der bliver brugt i transfersummer. For det første er der sign-on-fees. For det andet, så binder du jo også mange penge i kontrakterne. F.eks. AK som har fået en 5-årig aftale formentligt til en ganske pæn hyre – det er altså en dyr aftale, selvom transfersummen til Aab ikke har været gigantisk. Fester, Makrini, Zohore og Kent ville jeg nok også gerne bytte lønseddel med :)
        Det kan godt være, at du har ret i, at det ikke er det økonomiske, der er grund til, at vi ikke hentede en stopper i sommers, det ved jeg ikke noget om, men jeg tror nu, at der blev investeret/ageret i sommers på et noget højere niveau rent økonomisk (som lovet) end i de foregående vinduer.

        Og så kan vi da godt grine lidt af det med kakaoen, men det kan altså være en indikation om, hvor alvor situationen faktisk har været. Når firmaer begynder at kigge på/skære i sådan petitesser, som giver relativ lidt på bundlinjen men samtidig kan medføre stor irritation hos medarbejderne er det typisk ikke et super-godt tegn. Du kan jo godt have ret i, at økonomien ikke helt nåede det ønskede niveau, men der er dog heldigvis et stykke fra at spare på kakao og så skrive 5 år med AK, så det ligner da, at det går i den rigtige retning.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg

          Jeg forstår godt, hvad du skriver, og jeg kan også godt følge din undren. Det er ikke for at starte hele debatten om sommerens transfervindue en gang til, men vi skal nok også lige holde fast i, at investeringen i truppen ikke kun er, hvor mange penge der bliver brugt i transfersummer. For det første er der sign-on-fees. For det andet, så binder du jo også mange penge i kontrakterne. F.eks. AK som har fået en 5-årig aftale formentligt til en ganske pæn hyre – det er altså en dyr aftale, selvom transfersummen til Aab ikke har været gigantisk. Fester, Makrini, Zohore og Kent ville jeg nok også gerne bytte lønseddel med :)
          Det kan godt være, at du har ret i, at det ikke er det økonomiske, der er grund til, at vi ikke hentede en stopper i sommers, det ved jeg ikke noget om, men jeg tror nu, at der blev investeret/ageret i sommers på et noget højere niveau rent økonomisk (som lovet) end i de foregående vinduer.

          Og så kan vi da godt grine lidt af det med kakaoen, men det kan altså være en indikation om, hvor alvor situationen faktisk har været. Når firmaer begynder at kigge på/skære i sådan petitesser, som giver relativ lidt på bundlinjen men samtidig kan medføre stor irritation hos medarbejderne er det typisk ikke et super-godt tegn. Du kan jo godt have ret i, at økonomien ikke helt nåede det ønskede niveau, men der er dog heldigvis et stykke fra at spare på kakao og så skrive 5 år med AK, så det ligner da, at det går i den rigtige retning.
          Så er vi jo tilbage ved det med prioriteringer...

          Det med kakao og redbull blev kørt helt ud af et forkert spor, det var ikke for at hjælpe økonomien, det var et led i nye kostplaner der blev indført da JH kom til, og var derfor slet ikke noget der skete på det tidspunkt BT begyndte med historien...
          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
            Så er vi jo tilbage ved det med prioriteringer...

            ...
            Ja, men den diskussion har været taget så mange gange. Her handlede det mere om, hvorvidt der var investeret eller ej

            Comment


              [QUOTE=Limefrugten;72749]
              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

              Jeg forstår godt, hvad du skriver, og jeg kan også godt følge din undren. Det er ikke for at starte hele debatten om sommerens transfervindue en gang til, men vi skal nok også lige holde fast i, at investeringen i truppen ikke kun er, hvor mange penge der bliver brugt i transfersummer. For det første er der sign-on-fees. For det andet, så binder du jo også mange penge i kontrakterne. F.eks. AK som har fået en 5-årig aftale formentligt til en ganske pæn hyre – det er altså en dyr aftale, selvom transfersummen til Aab ikke har været gigantisk. Fester, Makrini, Zohore og Kent ville jeg nok også gerne bytte lønseddel med :)
              Det kan godt være, at du har ret i, at det ikke er det økonomiske, der er grund til, at vi ikke hentede en stopper i sommers, det ved jeg ikke noget om, men jeg tror nu, at der blev investeret/ageret i sommers på et noget højere niveau rent økonomisk (som lovet) end i de foregående vinduer.

              Og så kan vi da godt grine lidt af det med kakaoen, men det kan altså være en indikation om, hvor alvor situationen faktisk har været. Når firmaer begynder at kigge på/skære i sådan petitesser, som giver relativ lidt på bundlinjen men samtidig kan medføre stor irritation hos medarbejderne er det typisk ikke et super-godt tegn. Du kan jo godt have ret i, at økonomien ikke helt nåede det ønskede niveau, men der er dog heldigvis et stykke fra at spare på kakao og så skrive 5 år med AK, så det ligner da, at det går i den rigtige retning.
              Med fare for at blive beskyldt for at lefle for JH , så vil jeg påstå at sign-on fee , penge bundet i lange kontrakter osv selvfølgelig har været taget højde for inden han meldte offensivt ud ad flere gange :-) ..

              Mht cacao automaten , så enig i at det blev blæst op i noget det ikke skulle og kun er til at grine af ;-) .
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                Så er vi jo tilbage ved det med prioriteringer...

                Det med kakao og redbull blev kørt helt ud af et forkert spor, det var ikke for at hjælpe økonomien, det var et led i nye kostplaner der blev indført da JH kom til, og var derfor slet ikke noget der skete på det tidspunkt BT begyndte med historien...
                Jesper sagde i denne artikel, at det hovedsagligt var på grund af tilpasning af økonomien.

                http://www.bt.dk/superligaen/se-obs-...ikke-faa-kakao

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                  En sportsdirektør skal selvfølgelig prioritere , og ja ingen tvivl om at angrebet skulle styrkes efter en hel del fejlkøb , hvilket så igen peger på JH for som jeg hele tiden har påpeget så er det bare bedre og billigere at købe kvalitet første gang så vi undgår lappeløsninger , panik leje og evig roterende svingdør .
                  Der kan være flere grunde til at der ikke blev hentet en cf , men jeg ikke køber den økonomiske undskyldning for den manglende ageren ift forsvaret i sommerens vindue . Det virker usammenhængende at der løbende gennem lang tid var meldt ud at fra sommer 2015 ville det se bedre ud og derfra kunne vi agere . Det blev der også i høj grad i angrebet på cm og trænerbænken , men det er jo ikke de vilde beløb der er købt ind for , når man så tillægger salg af DH , MS og KL så må der på transfer siden være overskud . Men hvorfor er der så på trods af løfter om bedre tider ( før de tee salg ) så ikke midler til at forstærke/lappe et forsvar som helt klart og tydeligt er mangelfuldt ?

                  Har det været tomme løfter og varm luft at der var økonomi til at løfte os fra 2015 ?


                  Er vores økonomi ikke så god som forventet på trods af plombering af cacao automaten ?

                  De midler vi fik tilført i vinter , var de tiltænkt sommerens vindue , men haste tilført i vinter for at kunne rette op på en synkende skude som var kuldsejlet pga stribevis af fejlkøb ?
                  Jeg mener da helt sikkert, at det har set bedre ud efter sommeren '15, og at vi har løftet os. Truppen er, synes jeg, noget stærkere nu end før sommeren '15, og vi har løftet os i bl.a. efterårs-slutplaceringen, der er den bedste siden 2012.

                  Så kan vi altid tage snakken om, om truppen inkl. forsvaret er "God nok", og det er den givet ikke.

                  Jeg synes dog det er indiskutabelt, at det har set bedre ud efter '15, og at vi er blevet løftet i fht. tidligere.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af No_13 Se indlæg
                    Jesper sagde i denne artikel, at det hovedsagligt var på grund af tilpasning af økonomien.

                    http://www.bt.dk/superligaen/se-obs-...ikke-faa-kakao
                    Okay, fair nok, jeg har så læst JH sige at det skete over et år før historien kom ud, og at det var grundet en ny kostplan der blev lavet med den nye vejleder, TB, og JH selv... men der har da nok også været økonomi inde over der, eller at det i første omgang blev forklaringen, for at det ikke skulle lyde som krise... hvad ved jeg...
                    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                      Jeg mener da helt sikkert, at det har set bedre ud efter sommeren '15, og at vi har løftet os. Truppen er, synes jeg, noget stærkere nu end før sommeren '15, og vi har løftet os i bl.a. efterårs-slutplaceringen, der er den bedste siden 2012.

                      Så kan vi altid tage snakken om, om truppen inkl. forsvaret er "God nok", og det er den givet ikke.

                      Jeg synes dog det er indiskutabelt, at det har set bedre ud efter '15, og at vi er blevet løftet i fht. tidligere.
                      Helt enig i at angreb og defensiv midtbane er løftet voldsomt og selvfølgelig træneren . Og dermed er løftet indfriet , Det jeg mener er så at der var "lovet" forbedringer før salg af DH , KL og MS for samlet 10 mill ?
                      Med de salg burde der også have været råd til bare en enkelt cf , ellers ser det sgu skidt ud økonomisk ?
                      817 ⚪️
                      Y.N.W.A ❤️

                      Comment


                        Sådan en sportsdirektør/Direktør vil jeg også have. Mon ikke han pt har taget over for PC

                        http://www.tipsbladet.dk/nyhed/rande...n-boksangriber

                        - Vi solgte jo Emil Riis og Brock-Madsen i sommer, så der er lidt i banken. Vi vil forsøge at gøre vores trup endnu stærkere. Ikke kun med henblik på foråret men også med henblik på næste sæson. Det er meget vigtigt for os at komme godt fra start, når den nye turneringsstuktur træder i kraft i næste sæson, hvor vi gerne skal være blandt de seks hold, der skal spille mesterskabsslutspil. Vi skal stå med en stærk og sammenspillet trup til næste sommer, så vi ikke skal til at spille alt for mange nye sammen næste efterår, siger Hans Peter Rasmussen til amtsavisen.dk.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                          Helt enig i at angreb og defensiv midtbane er løftet voldsomt og selvfølgelig træneren . Og dermed er løftet indfriet , Det jeg mener er så at der var "lovet" forbedringer før salg af DH , KL og MS for samlet 10 mill ?
                          Med de salg burde der også have været råd til bare en enkelt cf , ellers ser det sgu skidt ud økonomisk ?
                          Helt enig. Tror nu det samlede tal var tættere på 12 mill brutto end på 10 mill..
                          Jeg frygter at JH inderst inde fandt det mere vigtigt at skabe stort overskud på transferbalancen med en trup der sådan lige kunne holde de målsætninger der var stukket ud fra bestyrelsen end at gå i nul og satse lidt ekstra og måske ikke kunne indfri de ekstra forventninger der så ville komme..
                          vi må se hvad der findes på her i vinter. Men jeg er ikke i tvivl om at hvis vi ikke forstærker os pænt med profiler i dette vindue får vi problemer med at nå næste sæsons målsætning..

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                            Helt enig. Tror nu det samlede tal var tættere på 12 mill brutto end på 10 mill..
                            Jeg frygter at JH inderst inde fandt det mere vigtigt at skabe stort overskud på transferbalancen med en trup der sådan lige kunne holde de målsætninger der var stukket ud fra bestyrelsen end at gå i nul og satse lidt ekstra og måske ikke kunne indfri de ekstra forventninger der så ville komme..
                            Vi må ikke glemme, at bestyrelsen formentlig også har udstukket målsætninger for økonomien - og Jesper Hansen er jo forpligtet til at opfylde dem begge. Det kan han meget vel have gjort med salg og besparelser plus en aktuel 7. plads.

                            På den måde kan bestyrelsens evaluering af sportsdirektørens indsats være noget mere positiv end flertallets - her på forum, i hvert fald.
                            Det koster tid og penge at producere Stemmer fra Ådalen - derfor har vi brug for din støtte!


                            Støt os med 10 kroner per udsendelse via https://obstemmer.10er.dk/ - eller send et valgfrit bidrag på 29 88 49 97.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af skarven Se indlæg
                              Vi må ikke glemme, at bestyrelsen formentlig også har udstukket målsætninger for økonomien - og Jesper Hansen er jo forpligtet til at opfylde dem begge. Det kan han meget vel have gjort med salg og besparelser plus en aktuel 7. plads.

                              På den måde kan bestyrelsens evaluering af sportsdirektørens indsats være noget mere positiv end flertallets - her på forum, i hvert fald.
                              Præcis..

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af skarven Se indlæg
                                Vi må ikke glemme, at bestyrelsen formentlig også har udstukket målsætninger for økonomien - og Jesper Hansen er jo forpligtet til at opfylde dem begge. Det kan han meget vel have gjort med salg og besparelser plus en aktuel 7. plads.

                                På den måde kan bestyrelsens evaluering af sportsdirektørens indsats være noget mere positiv end flertallets - her på forum, i hvert fald.
                                1)Inden vinduet var vi blevet lovet forstærkninger.. Fordi vi nu har økonomien til at gøre det..
                                2)Vi sælger uventet 2 spillere hurtigt i juni for 8-9 mill (DH og Spell)..
                                3) Man henter OL og Fester i løbet af juni for ca 4 mill og Makrini transferfrit..
                                4) Kasper Lasen hentes hjem gratis for at erstatte DH efter at vi har tjent gode penge på hans udlejning og ryger straks afsted igen for 3,75mill..
                                5) JH har uanset hvordan man vender og drejer det 3 uger og friske millioner til at finde en erstatning men gør det ikke..
                                6) Der bliver hentet et par gratis målmænd. Den ene på leje..
                                7) uanset hvordan man vender og drejer det kommer vi ud med et overskud i transfer og et svækket forsvar..
                                8) Og ja. Bestyrelsen kan være tilfreds. I stedet for at bruge penge blev der tjent penge og målet om placering blev nået..
                                9) og nej. Jeg er ikke tilfreds. Havde jeg været sportsdirektør havde jeg trumfet en cf igennem fordi der står SPORTS foran titlen som direktør. Ikke ØKONOMI.
                                10) JH vurderede at forsvaret var godt nok. Og den vurdering som så mange andre handler inden KN tog over var også forfejlet..

                                På forhånd undskyld for endnu en tur i trædemøllen

                                Comment

                                Working...
                                X