Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Jesper Hansen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Venter stadig på at JH "lukker" vores vindue. Vi har stadig intet hørt fra Ådalen

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
      Venter stadig på at JH "lukker" vores vindue. Vi har stadig intet hørt fra Ådalen
      Tør man håbe på en "intet nyt er godt nyt".......(dvs. krydse fingre for endnu en nyerhvevelse som så præsenteres senere idag...
      Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg
        Tør man håbe på en "intet nyt er godt nyt".......(dvs. krydse fingre for endnu en nyerhvevelse som så præsenteres senere idag...
        Jeg tænker det samme. Eller at man stadig arbejder på at lande en kontraktfri spiller

        Comment


          Ja, eller Kasper Larsens "legekammarat" i Astana skal findes i OB

          Nej, jeg vil også godt lige høre JH lukke vinduet.

          Comment


            Hold da op for et vindue lykkes Hr. Hansen at lande Zohore. Synes egentligt at kritikken af ham til tider har været for unuanceret. Som flere herinde har påpeget, så har han sandsynligvis haft stærkt begrænsede middler at arbejde med, samtidig med at han har skulle navigere i det mis-mask, som var opstået i kølvendet på skiftende sportsdirektører (og i særdeleshed Poul Hansen). Jeg medgiver gerne, at der har været svipsere ind imellem, men holdningen om at han har fejlet eklatant, er i min optik mere et udtryk for urealistiske forventninger til hvad OB er (har været) i stand til at hente.
            Inden dette vindue har alle næsten alle herinde været enige om, at vi havde 3 positioner, hvor vi manglede at forstærke os (målmandsposten udeladt, da der er mange delte meninger om dette): højre back, def. midt og angriber.
            Nu har han så hentet en HB der har bevist at have niveauet til at spille fast i den bedste norske række igennem mange år; en def. midt som har bevist at have niveauet til superligaen; en erfaren angriber der har bevist af flere omgange at han kan bombe i superligaen (og det er jo altså ikke JH's skyld at han brækkede et ribben i fredags) samt en 21-årig dansk u21 landsholds-spiller, som nok mangler at præstere på superliganiveau, men som alle vel er enige om, har talentet til at udvikle sig.
            Måske har vi her set JH's reelle evner som sportsdirektør, når han ikke er bundet af manglende likvider at handle for.
            Herfra i hvert fald kæmpe thumbs up

            Comment


              Man skal også kigge på hvad der mangler på det givne tidspunkt for handlerne .

              Kryger blev hentet da vi stod uden hb , ikke som backup til backen men var tiltænkt førstevalg som hb .

              COB blev hentet på et tidspunkt hvor vores midtbane var en åben motorvej direkte til vores målfelt i en sådan grad at modstanderne ærligt på tv fortalte at de lagde taktik efter det . Og det var en defensiv orienteret styrmand vi manglede .

              Mikkelsen blev hentet da vi havde 0 angribere som fungerede og vi stod overfor en overlevelses sæson ikke som backup til et fungerende angreb hvor han kunne være et billigt 3-4 valg og udvikle sig . Oven i det havde manden kul lidt erfaring fra 1. div med begrænset succes og endda udstyret med en 4 årig kontrakt . Sammenlignet med Jeppe Hansen er kritikken langt mere hård , hvilket skyldes kontraktlængde , pris og måden de blev præsenteret på samt hvad der var i truppen i forvejen .


              Lado blev hentet da vi som forudset af nogle var kommet meget skidt fra start i samme overlevelses sæson . Han var ude af form og kunne end ikke nå en acceptabel form inden vi gik på juleferie .

              Kirkeskov blev hentet længe efter det burde stå klart for enhver at Ari ikke fungerede på midten og burde rykkes ud på den vb han var indkøbt til og også selv helst vil spille . Og vi havde hentet en backup i JBL .

              Der er for ingen af handlerne tale om at vi har været tvunget til at haste med at købe ind eks ved salg af andre sent i vinduet eller eller langvarige skader . Samtlige handler er foretaget til pladser hvor manglen havde stået på længe . Det kan måske påståes at salget af Kadrii gav noget hastværk , men den handel var forhåbentlig forudset af JH , og selv uden salg af Kadrii manglede vi en angriber .

              Og som beskrevet omkring TM og Jeppe Hansen så tror jeg også den måde spillerne bliver præsenteret på kan højne kritikken . Det gør den ihvertfald hos mig , for så begynder jeg straks at tvivle på dømmekraften hos JH omkring både den enkelte spiller og truppens mangler og konkurrenternes styrke i ligaen .


              Det netop overståede vindue ser langt bedre ud , og det ser ud til at kvaliteten på de spillere der er hentet er bedre . Ligner et vindue hvor der er købt med omtanke og til de pladser hvor der har været huller gennem flere transfervinduer .
              Jeg får den tanke om den kapitalindsprøjtning vi fik for nylig var tiltænkt først at skulle indløses til sommer og det er derfor JH hele tiden har lovet bedring fra sommer . Men at den kom nu fordi alvoren og nedrykningsfaren simpelthen var for stor , fordi nærmest alle handlet indtil dette vindue har været nytteløse og JH ikke har magtet den opgave at stabilisere og styrke os for de midler der skulle have været til rådighed frem til sommer .

              Men altså et godkendt transfervindue denne gang ser det umiddelbart ud til .
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                Mikkelsen blev hentet da vi havde 0 angribere som fungerede og vi stod overfor en overlevelses sæson ikke som backup til et fungerende angreb hvor han kunne være et billigt 3-4 valg og udvikle sig . Oven i det havde manden kul lidt erfaring fra 1. div med begrænset succes og endda udstyret med en 4 årig kontrakt . Sammenlignet med Jeppe Hansen er kritikken langt mere hård , hvilket skyldes kontraktlængde , pris og måden de blev præsenteret på samt hvad der var i truppen i forvejen .
                Han kunne jo godt være hentet som backup, hvis/da man havde planer om at hente en 1. angriber efterfølgende.
                Vi forsøgte jo med Dalgård, men endte så til sidst med Lado, som desværre ikke var i form (men ellers havde vi givetvis ikke kunne hente ham).
                Jeg ved så ikke om man havde håbet på, at Lado ville være klar ret hurtigt.

                Comment


                  @Magge

                  Jeg kan godt af og til synes, at du har været hård i din kritik af den sportslige ledelse, men din beskrivelse her synes jeg er spot on:

                  "Der er for ingen af handlerne tale om at vi har været tvunget til at haste med at købe ind eks ved salg af andre sent i vinduet eller eller langvarige skader . Samtlige handler er foretaget til pladser hvor manglen havde stået på længe."

                  Der har været for meget hovsa; hvor man kunne have været tidligere ude og se udfordringerne i bedre tid. Det lugter for mig at enten dårlige forberedelser eller - måske mere sandsynligt - uenighed i den sportslige ledelse om vejen frem. Der er også den mulighed, at Jesper Hansen ganske enkelt ikke har bedre scouting-evner; dem er der i hvert fald blevet stillet spørgsmålstegn ved, især efter sommerens vindue. Og så har vi taget forbehold for økonomi: når Esbjerg eller AaB kan tiltrække spillere som Rasmus Jönsson, Gomes, Thelander m.fl., så er det jo spillere, som burde være indenfor vores rækkevidde. Så kan man mene, at de spillere er blevet bedre i EfB eller AaB, end det var muligt i OB, fordi de klubber fungerer bedre, men det bringer jo ikke bolden væk fra JHs banehalvdel. Much work still to be done.


                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af badazz Se indlæg
                    Han kunne jo godt være hentet som backup, hvis/da man havde planer om at hente en 1. angriber efterfølgende.
                    Vi forsøgte jo med Dalgård, men endte så til sidst med Lado, som desværre ikke var i form (men ellers havde vi givetvis ikke kunne hente ham).
                    Jeg ved så ikke om man havde håbet på, at Lado ville være klar ret hurtigt.
                    Dalgaard forsøget var mislykkedes inden vi gik efter TM , og jeg tror ikke kritikken havde været så nådesløs hvis han havde fået en et årig kontrakt . Ligesom præsentationen af ham var voldsomt sminket , hvor man fremstillede manden som noget han tydeligvis ikke er og aldrig bliver .
                    817 ⚪️
                    Y.N.W.A ❤️

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                      @Magge

                      Jeg kan godt af og til synes, at du har været hård i din kritik af den sportslige ledelse, men din beskrivelse her synes jeg er spot on:

                      "Der er for ingen af handlerne tale om at vi har været tvunget til at haste med at købe ind eks ved salg af andre sent i vinduet eller eller langvarige skader . Samtlige handler er foretaget til pladser hvor manglen havde stået på længe."

                      Der har været for meget hovsa; hvor man kunne have været tidligere ude og se udfordringerne i bedre tid. Det lugter for mig at enten dårlige forberedelser eller - måske mere sandsynligt - uenighed i den sportslige ledelse om vejen frem. Der er også den mulighed, at Jesper Hansen ganske enkelt ikke har bedre scouting-evner; dem er der i hvert fald blevet stillet spørgsmålstegn ved, især efter sommerens vindue. Og så har vi taget forbehold for økonomi: når Esbjerg eller AaB kan tiltrække spillere som Rasmus Jönsson, Gomes, Thelander m.fl., så er det jo spillere, som burde være indenfor vores rækkevidde. Så kan man mene, at de spillere er blevet bedre i EfB eller AaB, end det var muligt i OB, fordi de klubber fungerer bedre, men det bringer jo ikke bolden væk fra JHs banehalvdel. Much work still to be done.


                      Vi er helt enige .
                      Min kritik har været hård ja , også for hård iflg nogle . Men jeg har bare fundet det vildt frustrerende at nogle mangler der er så åbenlyse ikke udbedres over så lang tid . End ikke da en af ligaens andre trænere stod for åben skærm og berettede om at de lagde taktik efter hvor åbent der var ned gennem vires centrale midtbane .
                      Det har jo gennem lang tid været de samme mangler vi har haft , backs , central midt og angreb .
                      Mit blod er stribet og det gør ondt langt ind i sjælen når man følger med udefra og kun ser lappeløsninger , omrokeringer , omskoling og dårlige handler ..og som du selv skriver kigger mod andre klubber og ser hvordan de løser deres problemer for samme/ færre midler .
                      Måske er der bedre tider på vej , dette vindue ser vi heldigvis ud til at komme meget bedre ud af end de foregående .
                      817 ⚪️
                      Y.N.W.A ❤️

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                        Vi er helt enige .
                        Min kritik har været hård ja , også for hård iflg nogle . Men jeg har bare fundet det vildt frustrerende at nogle mangler der er så åbenlyse ikke udbedres over så lang tid . End ikke da en af ligaens andre trænere stod for åben skærm og berettede om at de lagde taktik efter hvor åbent der var ned gennem vires centrale midtbane .
                        Det har jo gennem lang tid været de samme mangler vi har haft , backs , central midt og angreb .
                        Mit blod er stribet og det gør ondt langt ind i sjælen når man følger med udefra og kun ser lappeløsninger , omrokeringer , omskoling og dårlige handler ..og som du selv skriver kigger mod andre klubber og ser hvordan de løser deres problemer for samme/ færre midler .
                        Måske er der bedre tider på vej , dette vindue ser vi heldigvis ud til at komme meget bedre ud af end de foregående .
                        Ja, jeg er også én af dem, der mener din kritik har været lidt for overdrevet, til tider, men overall er vi jo helt enige. Jeg har nogen gange bare det billede, at når man kritiserer nogen herinde, det være sig spillere, trænere, og des lige, så er der nogen, der nærmest for enhver pris skal forsøge at male kritikken som værende "unuanceret", som om kritikken tangerer "mobning".

                        Men hey, det kan jo også bare være, at man med store følelser, også har en tendens til at gå over board. I know I have.

                        Og så er Jesper Hansens transfervindue, på papiret, godkendt, men med så meget andet i fodbold, så er det på banen, det bliver afgjort, om vinduet rent faktisk så VAR en ubetinget succés.

                        MvH ChrisOB
                        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                        Comment


                          Jesper Hansens transfervindue er da i den grad godkendt.
                          Nu skal spillerne leve op til de forventninger vi har til dem.
                          Everything will be okay in the end. If it's not okay it's not the end.

                          Comment


                            JH har bestået
                            Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
                              JH har bestået
                              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                              - Norbert Elgert -

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                                Ja, jeg er også én af dem, der mener din kritik har været lidt for overdrevet, til tider, men overall er vi jo helt enige. Jeg har nogen gange bare det billede, at når man kritiserer nogen herinde, det være sig spillere, trænere, og des lige, så er der nogen, der nærmest for enhver pris skal forsøge at male kritikken som værende "unuanceret", som om kritikken tangerer "mobning".

                                Men hey, det kan jo også bare være, at man med store følelser, også har en tendens til at gå over board. I know I have.

                                Og så er Jesper Hansens transfervindue, på papiret, godkendt, men med så meget andet i fodbold, så er det på banen, det bliver afgjort, om vinduet rent faktisk så VAR en ubetinget succés.

                                MvH ChrisOB
                                Lige os to er tit fuldstændig enige om det meste , men ja nogle gange udstiller jeg nok min kritik lige hårdt nok og kan da nok være at det også er for at stikke lidt til de personer som du omtaler , hvor man til tider får fornemmelsen af at de føler sig personligt kritiseret . Forsvaret for JH har for det meste gået på dårlig økonomi , en undskyldning jeg ikke kan forstå fordi jeg mener at netop pga dårlig økonomi er der ikke råd til så mange svipsere , hvilket vi ser bagsiden af nu i form af nye handler til de samme pladser , samt elendige tv-bonusser , dårlig omtale , faldende opbakning osv .

                                Men selvom jeg er yderst kritisk så står jeg på stadion til ca 27-30 kampe hver sæson .

                                Og ja der er sgu store følelser i dette game .

                                Men med denne vinters handler viser JH vel også lidt selv at sommerens handler var fejlslagne .
                                Kryger , Kirkeskov , Mikkelsen og tildels Lado ligner umiddelbart ikke nogle som kommer i nærheden af start 11'eren . Ny højre back , 2 nye angribere og Ari på vb ligner erstatninger for disse spillere .
                                Last edited by Magge; 03-02-2015, 16:09.
                                817 ⚪️
                                Y.N.W.A ❤️

                                Comment

                                Working...
                                X