Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Grundspil 2017/18

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg
    https://www.bt.dk/superligaen/politi...p-til-traening

    Heller ikke i AaB, er det velset at fans siger deres mening.
    Må da være "fake news" det der. Er jo kun i Odense der findes så utilfredse fans.
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    Comment


      Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
      Hvad får dig til at konkludere det?

      Men meget sigende, at man ikke har set den slags aktioner i Odense i årevis, folk har resigneret.
      Meget sigende ja. Et stort chok åbenbart for AaB at nå deres målsætning og så ryge ud til Fredericia. Hvis der ikke skal mere til for, at man møder op og protesterer, havde der godt nok ikke været så få protester her de sidste 8 år. Vi kan da bryste os af at være røget ud til Fredercia hele to gange og Brønshøj en enkelt gang. Vi har sågar ikke en gang slået et Superligahold i pokalen, siden vi slog HB Køge i 2010. Og nå ja, så har vi kun ramt vores målsætning en enkelt gang i den periode.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
        Hvornår har der sidst været markante fanprotester?
        Det var sgu også tarveligt at de fjernede “ Jesper Hansen eller os “ banneret fra stadion og dermed lukkede ned for protesten .
        Det må enten have skræmt oprørerne eller fået dem overbevist om at OB er i fremgang ..
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

        Comment


          Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
          Hvornår har der sidst været markante fanprotester?
          Gik ud fra din konklusion omkring at folk havde resigneret, at du mente fanaktioner generelt.
          Men nej, direkte fanprotester skal man nok til JH banner Eller red bull happeningen.

          Comment


            Så er der bannere fremme og stemningsboykot i Aalborg. De har også haft det hårdt, det må være flovt sådan at ryge ud til Fredericia, I can only imagine.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
              Så er der bannere fremme og stemningsboykot i Aalborg. De har også haft det hårdt, det må være flovt sådan at ryge ud til Fredericia, I can only imagine.
              https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...lledet/7117472
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                Og så får de sandsynligvis tæsk rest af sæsonen i deres vigtige fight om plads 5 eller 6. Stemningen vil vel ikke blive meget bedre. Måske ikke sååå dejlig i Top6...
                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                - Norbert Elgert -

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                  Og så får de sandsynligvis tæsk rest af sæsonen i deres vigtige fight om plads 5 eller 6. Stemningen vil vel ikke blive meget bedre. Måske ikke sååå dejlig i Top6...
                  Jeg så noget af Aab-Horsens-kampen. Det var to hold, som var topelendige. De spillede den mest gyselige form for fodbold, hvor intet hang sammen og at se på især Horsens, som lader bolden gå ud til indkast gang på gang, fordi det er deres bedste chance for at score er i min optik en kæmpe falliterklæring for fodbolden. Jeg håber, at det ALDRIG bliver den slags fodbold, man vælger at spille i OB. Jeg vil hellere blive nummer 7 med den spillestil OB forsøger at praktisere, end at få sig en 6.-plads, hvor man må sidde med krummede tæer over, at ens hold ikke tør spille positiv fodbold. Det er jo også tydeligt, at Horsens-spillestilen ikke kan udfordre top 4-holdene. Den er simpelthen for primitiv.

                  Der er jo overhængende risiko for at Aab og Horsens står med 3 point hver for 8 kampe om 5 runder. Hvad kan man udlede af det? At der er 4 hold i Danmark, som er væsentligt bedre end de andre og at der er en stor midtergruppe, som er tæt på lige middelmådige, hvor små tilfældigheder afgør, hvem der lige får fedtet sig i top 6. Ingen af disse hold har noget at gøre i top 4 og dermed nærmest heller ikke i top 6 i strukturen. Jeg kan heller ikke forestille mig, at OB ville kunne klare det dårligere end de to hold, som klarede cuttet i år.

                  Når jeg ser OB spille her efter at ligaen er blevet delt, spiller de meget mere frigjort. Presset er væk og så kan man begynde at skabe nogle chancer. Det er helt vildt, hvor mange store chancer holdet har skabt i disse 3 kampe, og de har scoret 7 mål i de tre kampe, altså et snit på 2 1/3 pr kamp. Et hæderligt smit, især fordi man har scoret min 2 i hver kamp.

                  Jeg må sige, at jeg godt kan lide den fodbold, som holdet spiller, når de får det til at fungere. Jeg synes også, at det er interessant, at KEP i interview i dag fremhæver, at det er den slags fodbold han ser til træning - og som jeg også ser til træning, når jeg en gang i mellem kigger forbi.

                  Min ydmyg tolkning af dette er, at holdet mangler nogle spillere med mange kampe på CV´et, nogle ledertyper, som ChrisOB har fremhævet flere gange tidligere, som de unge og mentalt knapt så stærke spillere kan læne sig op af. Når der er pres på, kan holdet ikke spille det spil, som de i teorien har evnerne til. Det kunne være forklaringen på sidste års "gode" forår og det forår, som lige nu også tyder på at blive godt. Det er min forudsigelse, at holdet falder sammen i krydskampene - for så er der noget på spil igen. Det er også fint i tråd med, at OB ikke kan præstere i pokalturneringen - for der er der maksimalt pres på - taber du, er du ude. Jeg synes, at det efterhånden er en plausibel forklaring på at det går ringere, end det bør på papiret med dette OB-hold. Det forklarer også, at man faktisk leverede hæderlige nederlag til BIF etc her i slutningen af grundspillet. Det var kampe, som spillerne nok underbevidst har fornemmet, var kampe, som var forventelige at tabe - så var der ikke så meget på spil - ingen regner med at vi kan vinde dem - så kan man spille mere frit.

                  Jeg tror, at nøglen til top 6 ligger i denne problematik: at for mange på holdet ikke er mentalt stærke nok til at præstere under pres. At komme i top 4 kræver langt bedre spillere på 4-5 pladser. OB er kvalitetsmæssigt milevidt fra top 4 holdene lige nu.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                    Jeg så noget af Aab-Horsens-kampen. Det var to hold, som var topelendige. De spillede den mest gyselige form for fodbold, hvor intet hang sammen og at se på især Horsens, som lader bolden gå ud til indkast gang på gang, fordi det er deres bedste chance for at score er i min optik en kæmpe falliterklæring for fodbolden. Jeg håber, at det ALDRIG bliver den slags fodbold, man vælger at spille i OB. Jeg vil hellere blive nummer 7 med den spillestil OB forsøger at praktisere, end at få sig en 6.-plads, hvor man må sidde med krummede tæer over, at ens hold ikke tør spille positiv fodbold. Det er jo også tydeligt, at Horsens-spillestilen ikke kan udfordre top 4-holdene. Den er simpelthen for primitiv.

                    Der er jo overhængende risiko for at Aab og Horsens står med 3 point hver for 8 kampe om 5 runder. Hvad kan man udlede af det? At der er 4 hold i Danmark, som er væsentligt bedre end de andre og at der er en stor midtergruppe, som er tæt på lige middelmådige, hvor små tilfældigheder afgør, hvem der lige får fedtet sig i top 6. Ingen af disse hold har noget at gøre i top 4 og dermed nærmest heller ikke i top 6 i strukturen. Jeg kan heller ikke forestille mig, at OB ville kunne klare det dårligere end de to hold, som klarede cuttet i år.

                    Når jeg ser OB spille her efter at ligaen er blevet delt, spiller de meget mere frigjort. Presset er væk og så kan man begynde at skabe nogle chancer. Det er helt vildt, hvor mange store chancer holdet har skabt i disse 3 kampe, og de har scoret 7 mål i de tre kampe, altså et snit på 2 1/3 pr kamp. Et hæderligt smit, især fordi man har scoret min 2 i hver kamp.

                    Jeg må sige, at jeg godt kan lide den fodbold, som holdet spiller, når de får det til at fungere. Jeg synes også, at det er interessant, at KEP i interview i dag fremhæver, at det er den slags fodbold han ser til træning - og som jeg også ser til træning, når jeg en gang i mellem kigger forbi.

                    Min ydmyg tolkning af dette er, at holdet mangler nogle spillere med mange kampe på CV´et, nogle ledertyper, som ChrisOB har fremhævet flere gange tidligere, som de unge og mentalt knapt så stærke spillere kan læne sig op af. Når der er pres på, kan holdet ikke spille det spil, som de i teorien har evnerne til. Det kunne være forklaringen på sidste års "gode" forår og det forår, som lige nu også tyder på at blive godt. Det er min forudsigelse, at holdet falder sammen i krydskampene - for så er der noget på spil igen. Det er også fint i tråd med, at OB ikke kan præstere i pokalturneringen - for der er der maksimalt pres på - taber du, er du ude. Jeg synes, at det efterhånden er en plausibel forklaring på at det går ringere, end det bør på papiret med dette OB-hold. Det forklarer også, at man faktisk leverede hæderlige nederlag til BIF etc her i slutningen af grundspillet. Det var kampe, som spillerne nok underbevidst har fornemmet, var kampe, som var forventelige at tabe - så var der ikke så meget på spil - ingen regner med at vi kan vinde dem - så kan man spille mere frit.

                    Jeg tror, at nøglen til top 6 ligger i denne problematik: at for mange på holdet ikke er mentalt stærke nok til at præstere under pres. At komme i top 4 kræver langt bedre spillere på 4-5 pladser. OB er kvalitetsmæssigt milevidt fra top 4 holdene lige nu.
                    Enig. Også derfor målsætningen skal være at få så mange points som muligt. Ambitionen skal altid være at bevæge sig mod toppen, men det realistiske er at vi ikke når derop lige foreløbig.

                    Jeg synes "best of the rest" er en sund ambition at have, og det kræver de ledertyper, som vi desværre har for få af.

                    Det kræver også en ledelse der kan sælge et projekt som vores og som er skarpere på transferdelen end tilfældet har været hidtid.

                    Det kræver investering.

                    Og ingen af delene ser jeg kan ske i det nuværende set up. Desværre. De finder ikke lige pludselig de vise sten og bum finder de spillere der hjælper holdet, mere end de skader.

                    Indtil de rent faktisk gør det, så er best of the rest den mest realistiske målsætning, vi kan lave, og selv dér ligger der en udfordring i at vinde tabte fans og hangarounds tilbage.

                    Når jeg ser 2700 på stadion mere end to kampe i streg, selv om vi faktisk har vundet 4 hjemmekampe i denne halvsæson så er jeg faktisk ret ligeglad med påståede spillemæssige fremgange. Hvad nytte gør de, hvis ingen gider se dem, ud over en lille fast kerne?

                    MvH ChrisOB
                    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                      Jeg så noget af Aab-Horsens-kampen. Det var to hold, som var topelendige. De spillede den mest gyselige form for fodbold, hvor intet hang sammen og at se på især Horsens, som lader bolden gå ud til indkast gang på gang, fordi det er deres bedste chance for at score er i min optik en kæmpe falliterklæring for fodbolden. Jeg håber, at det ALDRIG bliver den slags fodbold, man vælger at spille i OB. Jeg vil hellere blive nummer 7 med den spillestil OB forsøger at praktisere, end at få sig en 6.-plads, hvor man må sidde med krummede tæer over, at ens hold ikke tør spille positiv fodbold. Det er jo også tydeligt, at Horsens-spillestilen ikke kan udfordre top 4-holdene. Den er simpelthen for primitiv.

                      Der er jo overhængende risiko for at Aab og Horsens står med 3 point hver for 8 kampe om 5 runder. Hvad kan man udlede af det? At der er 4 hold i Danmark, som er væsentligt bedre end de andre og at der er en stor midtergruppe, som er tæt på lige middelmådige, hvor små tilfældigheder afgør, hvem der lige får fedtet sig i top 6. Ingen af disse hold har noget at gøre i top 4 og dermed nærmest heller ikke i top 6 i strukturen. Jeg kan heller ikke forestille mig, at OB ville kunne klare det dårligere end de to hold, som klarede cuttet i år.

                      Når jeg ser OB spille her efter at ligaen er blevet delt, spiller de meget mere frigjort. Presset er væk og så kan man begynde at skabe nogle chancer. Det er helt vildt, hvor mange store chancer holdet har skabt i disse 3 kampe, og de har scoret 7 mål i de tre kampe, altså et snit på 2 1/3 pr kamp. Et hæderligt smit, især fordi man har scoret min 2 i hver kamp.

                      Jeg må sige, at jeg godt kan lide den fodbold, som holdet spiller, når de får det til at fungere. Jeg synes også, at det er interessant, at KEP i interview i dag fremhæver, at det er den slags fodbold han ser til træning - og som jeg også ser til træning, når jeg en gang i mellem kigger forbi.

                      Min ydmyg tolkning af dette er, at holdet mangler nogle spillere med mange kampe på CV´et, nogle ledertyper, som ChrisOB har fremhævet flere gange tidligere, som de unge og mentalt knapt så stærke spillere kan læne sig op af. Når der er pres på, kan holdet ikke spille det spil, som de i teorien har evnerne til. Det kunne være forklaringen på sidste års "gode" forår og det forår, som lige nu også tyder på at blive godt. Det er min forudsigelse, at holdet falder sammen i krydskampene - for så er der noget på spil igen. Det er også fint i tråd med, at OB ikke kan præstere i pokalturneringen - for der er der maksimalt pres på - taber du, er du ude. Jeg synes, at det efterhånden er en plausibel forklaring på at det går ringere, end det bør på papiret med dette OB-hold. Det forklarer også, at man faktisk leverede hæderlige nederlag til BIF etc her i slutningen af grundspillet. Det var kampe, som spillerne nok underbevidst har fornemmet, var kampe, som var forventelige at tabe - så var der ikke så meget på spil - ingen regner med at vi kan vinde dem - så kan man spille mere frit.

                      Jeg tror, at nøglen til top 6 ligger i denne problematik: at for mange på holdet ikke er mentalt stærke nok til at præstere under pres. At komme i top 4 kræver langt bedre spillere på 4-5 pladser. OB er kvalitetsmæssigt milevidt fra top 4 holdene lige nu.
                      Jeg er enig i, at vi ikke skal spille som Horsens. Men jeg vil gerne vinde kampe og score lette mål. Det er især det som vores hold mangler. jeg ser gerne at vi kan kyle et indkast ind i feltet, som en variation til mere polerende spil. Jeg ser også gerne, at vi får nogle som kan heade, så vi bliver farlig på dødbolde. Horsens har spillet gode kampe med pasningsspil i sæsonnen - bedre end sidste år, og hvis vi taler fremgang så er de foran os - primitivt ja, men forventningerne er heller ikke til mere derover. Så ikke kampen i går. valgte at se BIF og FCM i denne runde. Kommer heller ikke til at se mere OB bold, det keder mig nemlig også i langt de fleste kampe.

                      Comment

                      Working...
                      X