Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Video Assistant Referee er blevet brugt i en professionel kamp - jeg siger nej tak!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Video Assistant Referee er blevet brugt i en professionel kamp - jeg siger nej tak!

    Så er VAR (Video Assistant Referee) blevet brugt nogle gange.
    Den australske A-League forsøger sig med det.
    Det her kan blive fremtidens fodbold.
    Min personlige mening er at det ødelægger fodbolden. Det at dommeren kan tage fejl, er en del af det der gør fodbold helt specielt.
    Med VAR er det farvel til diskussioner som f.eks. Maradona's Hand og God osv.

    Hvad synes I?

    Bedøm selv.
    Første gang brugt mellem Wellington Phoenix og Sydney FC. Jeg synes ikke nødvendigvis at VAR var rigtig på den, da der er frispark til forsvarsspilleren.
    https://youtu.be/fVI9H1gvI-g

    Anden gang var igår, (Sydney FC mod Perth Glory) hvor mange vil mene at 'VAR' var forkert på den ved 2-0 målet.
    https://youtu.be/F8JPF--59IA

    Se ved, 00.54.
    Derefter blev VAR anvendt igen ved 03.59.
    Stop, start, stop. Vi skal lige tjekke den på video.
    Nixen bixen. Er ikke imponeret.
    Kald mig bare gammeldags, men i mine øjne, døde fodbold en lille smule, da VAR første gang blev anvendt.
    Mållinje teknologien kan forsvares, men VAR ødelægger flowet og charmen ved fodbold.
    Last edited by Danepak; 30-04-2017, 01:46.
    Åh Syd-London
    Er dejlig smuk
    Åh Syd-London er dejlig smuk
    Fyldt med p*tt*r, f*sse og Charlton
    Åh Syd-London er dejlig smuk

    #2
    Har slet ikke set denne her tråd; virkelig godt indlæg. Og ikke bare fordi jeg er fuldstændigt enig mht VAR. For mig er det videoen mellem Perth og Sydney, der siger alt: spillere, publikum, osv. reagerer på målet, men pludselig er hele stadion i limbo - der er kastet et flag. Så går der 1 minut og 47 sekunder - hvilket er alt, alt for længe; det bliver pinagtigt og latterligt til sidst - hvorefter situationen stadig kan diskuteres, for det bliver altid en vurdering, om en spiller i offside-position har indflydelse på spillet (selv om han ikke rører bolden). Tænk på Marcondes' flotte frisparksmål imod os, der blev annuleret pga. offside. Den kan du se på video 100 gange og stadig komme frem til forskellig vurdering.

    Flag og video duer til amerikansk fodbold, fordi der alligevel er så utroligt mange afbrydelser. Det duer ikke i fodbold.

    Comment


      #3
      England - Frankrig i går: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...orrekt/6707104

      Jeg er ikke så optaget af det røde kort eller ej: den kunne også ske med en alm. dommer, og det er en ok dom som sådan. Men det er ventetiden som jeg slet, slet ikke kan se som en del af fodbold. Hvorfor skal spillerne og publikum stå og glo? 1 minut stilstand er længe i fodbold!

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
        Har slet ikke set denne her tråd; virkelig godt indlæg. Og ikke bare fordi jeg er fuldstændigt enig mht VAR. For mig er det videoen mellem Perth og Sydney, der siger alt: spillere, publikum, osv. reagerer på målet, men pludselig er hele stadion i limbo - der er kastet et flag. Så går der 1 minut og 47 sekunder - hvilket er alt, alt for længe; det bliver pinagtigt og latterligt til sidst - hvorefter situationen stadig kan diskuteres, for det bliver altid en vurdering, om en spiller i offside-position har indflydelse på spillet (selv om han ikke rører bolden). Tænk på Marcondes' flotte frisparksmål imod os, der blev annuleret pga. offside. Den kan du se på video 100 gange og stadig komme frem til forskellig vurdering.

        Flag og video duer til amerikansk fodbold, fordi der alligevel er så utroligt mange afbrydelser. Det duer ikke i fodbold.
        Det der også er helt galt (se Wellington v Sydney klippet) er at efter Sydney's hjørnespark (hvor de appelerer for hånd på bolden) må dommeren ikke stoppe for at tjekke VAR, før bolden er ude af spil. Forestil dig hvis Wellington havde scoret oppe i den anden ende...for derefter at få målet annuleret...og få et straffespark dømt imod sig.
        Tror det kan føre til hektiske scener på tribunerne rundt omkring i verden.
        Forestil dig en VM finale, der ender på denne måde. Tyskland mod Spanien. 0-0 og vi er dybt inde i overtiden. Spanien appelerer for straffespark, men dommeren ser det ikke. Tyskerne løber op og scorer. De tror de er verdensmestre, men et minuts tid senere, finder vi ud af at målet er annuleret og der er straffespark til Spanien, der ved en scoring er verdensmestre.
        Dybt, dybt latterligt.
        Åh Syd-London
        Er dejlig smuk
        Åh Syd-London er dejlig smuk
        Fyldt med p*tt*r, f*sse og Charlton
        Åh Syd-London er dejlig smuk

        Comment


          #5
          Væk med det lort

          Comment

          Working...
          X