Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Hotel i Lissabon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Hotel i Lissabon

    Jeg skal til Lissabon med min kæreste i starten af april. Jeg er ved at se efter overnatning i Lissabon, men det er svært at vide hvilke områder der er gode at bo i, og hvilke der er lidt skumle.

    Så jeg vil høre om der er nogen her på forum, som kan anbefale hvilke områder der er gode at bo i?

    Hvis der er nogen af jer der ved noget om hotel i nærheden af lufthavnen i Lissabon, så vil det også være en stor hjælp

    #2
    lisbon story guesthouse

    Comment


      #3
      jeg har lige været i Lissabon, jeg skriver et længere indlæg i morgen med nogle tips og tricks :-)

      Comment


        #4
        Mange tak :-)

        Comment


          #5
          Mange gode steder, alt efter hvad du er efter?, er nok mest optjekket på "must sees" restauranter og barer, da jeg bruger meget tid i Lissabon og Porto som vinopkøber. Plejer generelt at leje en lejlighed, men afhænger hvor lang tid i skal være der selvfølgelig.

          Comment


            #6
            Her er et link til Guesthouses som jeg anbefalede: http://www.tripadvisor.dk/Hotel_Revi...tremadura.html vær opmærksom på, at man deler bad og toilet med tre-fire andre værelser. det er selvfølgelig en smagssag, om man gider det. Jeg kan kun sige, at standarden og rengøringen er af ekstrem høj kvalitet i forhold til prisen. Værelserne er små, men jeg bruger bare hotellet til at sove, og så ligger det helt perfekt 50 meter fra den centrale plads (Rossio) med nem adgang til metro, bus og sporvogne (100 meter).

            Du kan også overveje: http://www.tripadvisor.dk/Hotel_Revi...tremadura.html
            Det er lidt dyrere og ligger lidt længere væk fra centrum.

            Must see: Den gamle by, katedralen og borgen - det i samme område, der er loppemarked to gange om ugen. Det er ikke det vildeste loppemarked, men meget sydlandsk og "autentisk".

            jeg var ret vild museet Gulbenkian, det ligger også lige ved siden af det moderne kunstmuseum.

            Man bør nok også tage ud og se Torre de Belem, søfartsmuseet, det gamle kloster og ALT det andet, der ligger derude, sæt en hel dag af og tag gode sko på :-)

            Mad og drikke:
            Hvis man vil have autentisk portugisisk med et twist, så find Cafe Tati http://www.tripadvisor.dk/Restaurant...tremadura.html der er tit små koncerter og et ungt publikum.

            Frokosten kan med fordel nydes på tagterrassen på Noo Bai, det er ikke det michelin mad, men det er ok og udsigten er perfekt: http://www.tripadvisor.dk/Restaurant...tremadura.html

            hvis I vil prøve en sjov frokost så er der et meget undseeligt nonnekloster, som severer frokost, men deres tagterrasse er vildt lækker og maden koster ingenting, DET ER MEGET AUTENTISK :-) Jeg kender ikke adressen, men man skal op ad Rua Vitor Cordon og så ligger det i en lille gyde på venstre hånd. Personalet på Lisbon story guesthouse kan give dig adressen.

            I skal gå en tur op i Bairro Alto en aften (helst weekend) og så nappe et par glas portvin eller rødvin på barerne, det er viiiiiildt hyggeligt.

            Comment


              #7
              Mange tak for begge svar, det sætter jeg stor pris på Vi skal være 7 dage i Lissabon, så vi har masser af tid til at se de mindre attraktioner, og generelt bare slappe af (både mig og min kæreste er udprægede B-mennesker)

              Jeg har også læst mig frem til at der skulle være nogle gode strande i Lissabon. Kender I noget til det?

              Jeg har også overvejet at se Benfica spille hjemme, har I nogle erfaringer med køb af billet til deres kampe?

              Til sidst så vil jeg også gerne spørge om der er nogle områder som er "slum-agtige" i Lissabon. Mig og min kæreste var i Athen sidste sommer, og vores hotel lå i bydelen Omonia. Hotellet var billigt og en god kvalitet - men området Omonia var fyldt med narkomaner, lommetyve og ludere. Politiet patruljerede hele tiden i grupper på 6-10 betjente, hvilket lidt indikerede områdets sikkerhed.
              En enkelt gang oplevede vi at der sad en narkoman foran hotellet med en kanyle i armen. Det er ikke fordi sådan noget ødelægger ferien, men jeg ville måske gerne have undgået det område

              Comment

              Working...
              X