Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Stemmer fra Ådalen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
    Nu har jge lige været inde og klikke lidt kroner ind; jeg synes, det er en kanon podcast. Især er jeg vild med Peter Brix, som jeg synes er lidt af et fund til den her type medie. Jeg vil gerne stemme for, at han kan prøve sit rant af. Ellers kan de spørge Onkel Riffel, der jo er kendt som twitters vredeste mand.

    Uanset rants, så synes jeg ikke, der bliver lagt fingre imellem. Det havde været fedt, hvis Kenneth Emil selv var med, og måske kan det lade sig gøre en anden gang. Jeg er også vild med, at der bliver taget spørgsmål op, og generelt er det aktuelle og vedkommende emner, som jeg synes er den helt rigtige vinkel.

    Et par spørgsmål/idéer til næste casts:

    * Jeg har lagt mærke til nogle gode away-fan opbakninger her i foråret. Virker som en ny eller genoplivet hård kerne(?). Kunne man få en af dem i studiet og fortælle om den aktive fan-scene og hvordan de ser fremtiden for OBs fan-scene?
    * Et scoop ville være Kent Nielsen; kunne godt tænke mig at spørge ham, om det der med klub-DNA betyder ret meget i moderne fodbold generelt og for ham i særdeleshed? Bliver han lidt træt, hvis folk vil have Richard-bold som for 40 år siden?
    * Kunne godt tænke mig at høre Tonny Hermansen eller en anden fra talentafdeling om talentarbejde i OB.

    Det er lidt nogle ambitiøse ønsker; klar over, at der er begrænsede resurser. Ellers vil jeg bare sige "Just keep going"; virkelig godt arbejde!
    Jeg er også vild med Brix og stemmer også for "Ugens Rant"
    Jeg donerer også hver gang og håber på at alle vil følge trop da det højst sandsynligt vil resultere i bedre udsendelser i fremtiden. 5-10-20kr rækker langt hvis alle gør det..

    Den første special jeg godt kunne tænke mig er Akademiet med Tonny H. Gerne med en U træner gæst
    Hvordan går det med udviklingen af kommende superligaspillere..
    Hvor er vi om 5 år kontra FCM,FCN..
    Hvem ser han som de største 3 talenter i alle U rækkerne..
    Hvor tideligt vil man skrive fuldtidskontrakt med en spiller hvis talentet er stort nok..
    Hvor meget påvirker faciliteterne muligheden for at tiltrække de bedste spillere..
    Hvem ser han som det absolut største talent lige pt.. Hvem tror han kan nå længst. Alle U rækker gælder..
    Last edited by fmprOB; 25-05-2017, 14:32.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Stemmer Fra Aadalen Se indlæg
      Så er vi klar med en ny udsendelse!

      I ugens udsendelse sætter vi fokus på lørdagens kamp mellem OB og Randers FC, der som bekendt endte 1-1. Desuden bliver OB’s defensiv diskuteret, og anfører Kenneth Emil Petersens rolle på holdet bliver sat under lup. Endelig ser panelet også frem mod mandagens returkamp mellem Randers FC og OB, hvor der som bekendt er en mulig billet til Europa på spil.

      I studiet er Peter Brix, Morten Skov og Martin Davidsen.

      I kan finde udsendelsen på iTunes eller Soundcloud - eller via vores website: http://obstemmer.dk/ny-udsendelse-ra...europa-finale/
      Endnu engang en dejlig udsendelse som man kan nyde. Kunne dog godt ønske lidt mere debat, lige nu fremstår det meget som at en person svarer på et spørgsmål og så videre til noget andet, men det er jo "kun" 10. afsnit og synes allerede det bliver bedre og bedre, så nok mere ønske end egentlig kritik.
      Men tænker at man måske kan lave lidt forskellige udsendelser så man både har de analyserede og måske de mere debaterende, men Ellers så fortsæt det gode arbejde.

      PS. https://obstemmer.10er.dk

      Comment


        Pps. I er alt alt for søde ved dommeren.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
          Synes I er for venlige over for KEP. Jeg havde håbet, at I slagtede ham for åben mikrofon. Han er ikke værdig til at betræde græstæppet i Ådalen. Han er ikke værdig som anfører. Han er simpelthen en skændsel for OB og har været det siden dag 1. Hvis ikke forsvaret næste sæson hedder Tverskov/Tingager på fast basis, skal vi ud og hente en Daniel Høegh eller lignende type som et minimum. Flere kampe til KEP er lig med flere nederlag.
          Vi kan da også bare glemme, at KEP rent faktisk har spillet gode kampe for os i foråret, hvis det skal være en så ensidig kritik.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
            Vi kan da også bare glemme, at KEP rent faktisk har spillet gode kampe for os i foråret, hvis det skal være en så ensidig kritik.
            Jeg kan kun huske én. Hjemmekampen mod Randers, hvor vi vandt 1-0.

            Hvis der skal gøres forsøg på at mildne en aldeles berettiget kritik.

            MvH ChrisOB
            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
              Jeg kan kun huske én. Hjemmekampen mod Randers, hvor vi vandt 1-0.

              Hvis der skal gøres forsøg på at mildne en aldeles berettiget kritik.

              MvH ChrisOB
              KEP var også god mod bl.a. EfB hjemme. Jeg synes generelt hans forår havde været fint, indtil de skandaløse seneste 2-3 kampe.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                KEP var også god mod bl.a. EfB hjemme. Jeg synes generelt hans forår havde været fint, indtil de skandaløse seneste 2-3 kampe.
                Jeg ser det så mere som middelmådigt - med én enkelt god kamp - og så 3 skandaløse. Så ordet "fint" synes jeg personligt slet ikke er dækkende for hans indsats.

                Kritikken handler også i høj grad om hans rolle - og alle spillere kan enkeltvis spille en god kamp. Men jeg og rigtigt mange andre mener, at han slet ikke præsterer på det niveau eller har den presence som det anførerbind skulle indikere.

                Jeg har helt sikkert set dårligere forsvarspræstationer (Hej Jonasson. Hej Tverskov i Randers), men jeg synes ikke KEP udfylder rollen som forsvarsstyrmand eller anfører særligt godt.

                Jeg synes, vi har været bedst i denne halvsæson uden ham.

                Både som helhed og nede i forsvaret. Så kan du kalde det "ensidigt" - jeg synes så du forsøger at sugarcoate en middelmådig indsats - som helhed.

                MvH ChrisOB
                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                Comment


                  Husk også på, at vi møder kageholdene fra bunden. KEP er en at 4-5 fra vores start 11 som slet ikke er gode nok hvis vi skal i top 6. Så mit indspark er, at hvis vi er flinke og ser Helinus som en top 6 spiller, så skal der 3-4 ind og de 3-4 som skubbes ud skal ikke sælges, men gøre bænken bedre. Forstår slet ikke jer som syntes sæsonen er godkendt. Vi er landets 10 bedste hold på papiret og i praksis. Selvfølgelig er der en chance for EL, men det vil så være held og ikke vores sande styrke.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                    Husk også på, at vi møder kageholdene fra bunden. KEP er en at 4-5 fra vores start 11 som slet ikke er gode nok hvis vi skal i top 6. Så mit indspark er, at hvis vi er flinke og ser Helinus som en top 6 spiller, så skal der 3-4 ind og de 3-4 som skubbes ud skal ikke sælges, men gøre bænken bedre. Forstår slet ikke jer som syntes sæsonen er godkendt. Vi er landets 10 bedste hold på papiret og i praksis. Selvfølgelig er der en chance for EL, men det vil så være held og ikke vores sande styrke.
                    Enig i stort set alt. Jeg vil dog gerne godkende sæsonen på yderste marginal hvis vi kommer i EL..

                    Men er meget meget enig i at holdet skal styrkes så bænken hedder fx Fester,AK,KEP,Izu,Ryan og Jønne istedet for Thrane,Yao,Nana,Joao,Lund osv..
                    Der skal være knivskarp kamp om pladserne og ingen kan føle sig sikker..
                    Jeg tvivler dog på at vi henter 3-4 klassespillere. Vil være tilfreds med 2 hvis vi snakker Kusk,Jeppe Andersen,Austin eller lign kvalitet.. Med vores økonomi og kommende dyre kontraktforlængelser i mente ser jeg dette som absolut max
                    Vi skal have en ind der kan slås med Jønne og så en general på 6'er pladsen. Jeg føler stadig at det er der hvor en klassespiller vil kunne gøre den største forskel..
                    Last edited by fmprOB; 25-05-2017, 21:56.

                    Comment


                      En ung Djemba uden arrogancen i spillet ville være fantastisk. Men det kræver nok et netværk som vores nærige jyske hæmsko ikke er i nærheden af.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                        Husk også på, at vi møder kageholdene fra bunden. KEP er en at 4-5 fra vores start 11 som slet ikke er gode nok hvis vi skal i top 6. Så mit indspark er, at hvis vi er flinke og ser Helinus som en top 6 spiller, så skal der 3-4 ind og de 3-4 som skubbes ud skal ikke sælges, men gøre bænken bedre. Forstår slet ikke jer som syntes sæsonen er godkendt. Vi er landets 10 bedste hold på papiret og i praksis. Selvfølgelig er der en chance for EL, men det vil så være held og ikke vores sande styrke.
                        Rettelse... Vi spiller om 7-8 pladsen pt. På papiret og i praksis. Det er fakta og kan ikke anfægtes.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                          Jeg ser det så mere som middelmådigt - med én enkelt god kamp - og så 3 skandaløse. Så ordet "fint" synes jeg personligt slet ikke er dækkende for hans indsats.

                          Kritikken handler også i høj grad om hans rolle - og alle spillere kan enkeltvis spille en god kamp. Men jeg og rigtigt mange andre mener, at han slet ikke præsterer på det niveau eller har den presence som det anførerbind skulle indikere.

                          Jeg har helt sikkert set dårligere forsvarspræstationer (Hej Jonasson. Hej Tverskov i Randers), men jeg synes ikke KEP udfylder rollen som forsvarsstyrmand eller anfører særligt godt.

                          Jeg synes, vi har været bedst i denne halvsæson uden ham.

                          Både som helhed og nede i forsvaret. Så kan du kalde det "ensidigt" - jeg synes så du forsøger at sugarcoate en middelmådig indsats - som helhed.

                          MvH ChrisOB
                          Nej, jeg svarer på Statetroopers indlæg, hvor han skriver at KEP har været en skændsel fra dag 1.
                          Jeg ved godt, han har tendens til at være hyperbolsk, men svarede alligevel at det var lidt - unuanceret, for nu at bruge dit yndlingsord.
                          Last edited by anglicantian; 25-05-2017, 22:59.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                            Enig i stort set alt. Jeg vil dog gerne godkende sæsonen på yderste marginal hvis vi kommer i EL..

                            Men er meget meget enig i at holdet skal styrkes så bænken hedder fx Fester,AK,KEP,Izu,Ryan og Jønne istedet for Thrane,Yao,Nana,Joao,Lund osv..
                            Der skal være knivskarp kamp om pladserne og ingen kan føle sig sikker..
                            Jeg tvivler dog på at vi henter 3-4 klassespillere. Vil være tilfreds med 2 hvis vi snakker Kusk,Jeppe Andersen,Austin eller lign kvalitet.. Med vores økonomi og kommende dyre kontraktforlængelser i mente ser jeg dette som absolut max
                            Vi skal have en ind der kan slås med Jønne og så en general på 6'er pladsen. Jeg føler stadig at det er der hvor en klassespiller vil kunne gøre den største forskel..
                            Der er simpelthen spoleret for meget i efteråret til at sæsonen kan godkendes selvom vi skulle score den EL plads . EL pladsen vil være et plaster på såret oven på en miserabel sæson , som allerede var lukket og slukket efter 5 kampe . Samtidig gjorde JH/KN et stort arbejde for at udstille os kritiske fans ( eller kunder som vi ret beset anses som ) som snotdumme og bagkloge . Det hjælper heller ikke på det samlede billede at OB nu er begyndt at række hånden frem mod os kunder , for det har de satme været længe om og er først så småt vågnet op nu hvor flugten fra stadion endelig er gået op for dem . At vi klarede os okay i et ikke videre sexet taberslutspil hjælper ikke på at det samlede billede af sæsonen imo har været forfærdelig dræbende og en af de sejeste at komme igennem i mine snart 40 år som OB fan ( kunde )
                            817 ⚪️
                            Y.N.W.A ❤️

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                              Rettelse... Vi spiller om 7-8 pladsen pt. På papiret og i praksis. Det er fakta og kan ikke anfægtes.
                              Rettelse: Vi spiller p.t om RETTEN til at spille om 7-8. Pladsen. Ryger vi ud mod Randers slutter vi som nr. 10. Det er fakta og kan ikke anfægtes.

                              MvH ChrisOB
                              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                                Rettelse: Vi spiller p.t om RETTEN til at spille om 7-8. Pladsen. Ryger vi ud mod Randers slutter vi som nr. 10. Det er fakta og kan ikke anfægtes.

                                MvH ChrisOB
                                Bortset fra, at det er forkert.

                                Taber vi til Randers, bliver de nummer 7, og vi bliver nummer 8.

                                Silkeborg og AaB, der tabte første runde af playoff'en er nr 9 og 10.

                                Jvf:
                                "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                                Kluden Krew - O'ense Internationals

                                Comment

                                Working...
                                X