Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Stemmer fra Ådalen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #91
    min største anke er dog lydproduktionen, som jeg synes virker amatøragtig, der kunne de godt stramme op. Jeg tænker især på underlægningslyd og jingler og skillere, de er indimellem direkte pinlige.

    Comment


      #92
      Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
      min største anke er dog lydproduktionen, som jeg synes virker amatøragtig, der kunne de godt stramme op. Jeg tænker især på underlægningslyd og jingler og skillere, de er indimellem direkte pinlige.
      Det kan godt være, at det bare er mig, der er 1000 år gammel, men hvorfor man svinger sin retorik op på et niveau, hvor man bruger ord som "amatøragtig" og "pinlig", når man skal give feedback til medfans, der leverer et stort og frivilligt stykke arbejde, går simpelthen ud over min forstand.

      Men ja, ellers har du da ret i, at der har været nogle udfordringer med lyden

      Comment


        #93
        Det seneste fra Sport Fyn var da godt nok også med for dårlig lyd.Og de skal forestille at være professionel​le.
        Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

        OB - engang var vi gode

        Comment


          #94
          Det afhænger vel af resurser ift. udstyr osv. og vel også derfor at de søger sponsor. jeg synes man bør sætte pris på den indsats at de laver og på frivillig basis.
          Giver limefrugten ret i retorikkem fremstår nedladende.

          Comment


            #95
            Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
            min største anke er dog lydproduktionen, som jeg synes virker amatøragtig, der kunne de godt stramme op. Jeg tænker især på underlægningslyd og jingler og skillere, de er indimellem direkte pinlige.
            Det er også bare alt for ringe, når man ikke får det man betaler for [I/A]

            MvT
            Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

            Comment


              #96
              Hej alle

              Martin Davidsen her. Tak for feedback, kritik og input til vores lille podcast-medie, der gerne skal vokse sig større og bedre. Det kan vi kun, hvis folk interesserer sig for det, vi laver - så tak for det.

              Et par input herfra, der ikke skal opfattes som tuderi. Mediebranchen skal være bedre til at gå i dialog med modtagerne, og derfor vil vi også gerne være i dialog med lytterne.

              - I forhold til lydkvalitet og det tekniske: Vi er meget opmærksomme på, at det er en stor udfordring for os. Vi bygger groft sagt studiet, hver gang vi skal optage. Det skaber stor fejlrisiko, og det er ikke holdbart i længden. Så vi arbejder på sagen, men vi har prioriteret at undgå dyre lejepriser for studier og lokaler. Der har været nogle dumme fejl i klipningen. Kald det amatør-agtigt og pinligt, fair nok. Hvis amatør betyder, at man ikke bliver betalt, er det ikke meget forkert. Jeg bruger minimum 10 timer om ugen på projektet, og der kommer ca. 300 kroner ind pr. udsendelse. Beregn selv timelønnen. Når det er sagt, er vi helt klar over, at vi skal forbedre os på disse punkter - og det kræver nok, at vi lægger endnu flere timer i det. Og så ikke et ord om, at vi stadig er på udkig efter annoncører, der vil nå ud til de tusindvis af lyttere, vi når ud til...

              - I forhold til statistik og tal: Vær gerne konkret i kritikken. Som vært går jeg meget op i at være præcis omkring fakta, og jeg forsøger at rette gæsterne, hvis de tager fejl med fakta. I løbet af en times debat stikker samtalen i mange retninger, og derfor kan der smutte noget undervejs. Det irriterer mig, hvis det er tilfældet, for jeg har endnu ikke tabt en quiz i paratviden om OB's historie ;-) Og ja, AK scorede 12 mål i sæsonen 15/16 :-)

              - I forhold til gæster: Vi bruger dette forår til at prøve nogle forskellige gæster af, og vi har en lang række navne på bruttolisten. Det er absolut et mål med flere direkte diskussioner i panelet. Det har imidlertid hele tiden været planen med projektet, at det ikke skal være en decideret fan-radio. Det er et medie, og det er vigtigt med forskellige slags gæster, både de nørdede fans og de mere overordnede iagttagere som eksempelvis Kristoffer Johannsen, der kender gamet som fodboldtræner og tidligere spiller. Det vigtigste for mig er, at 'Stemmer Fra Ådalen' er et medie, hvor man debatterer OB på et niveau, så nuancerne kommer med. Og så skal vi have modet til at være uenige for åben mikrofon - det skal vi dyrke noget mere.

              Det var alt herfra. Endnu engang tak fordi I lytter med og engagerer jer i programmet.

              Vh
              Martin Davidsen, vært og redaktør, Stemmer Fra Ådalen.

              PS: Vi planlægger i øvrigt et større redaktionsmøde i løbet af juni, hvor vi kaster alle bolde op i luften og udvikler programmet yderligere. Til den tid vil vi også bede om lytter-forslag. Mere om det senere.
              Last edited by Stemmer Fra Aadalen; 19-05-2017, 11:57.

              Comment


                #97
                Oprindeligt indsendt af Stemmer Fra Aadalen Se indlæg
                Hej alle

                Martin Davidsen her. Tak for feedback, kritik og input til vores lille podcast-medie, der gerne skal vokse sig større og bedre. Det kan vi kun, hvis folk interesserer sig for det, vi laver - så tak for det.

                Et par input herfra, der ikke skal opfattes som tuderi. Mediebranchen skal være bedre til at gå i dialog med modtagerne, og derfor vil vi også gerne være i dialog med lytterne.

                - I forhold til lydkvalitet og det tekniske: Vi er meget opmærksomme på, at det er en stor udfordring for os. Vi bygger groft sagt studiet, hver gang vi skal optage. Det skaber stor fejlrisiko, og det er ikke holdbart i længden. Så vi arbejder på sagen, men vi har prioriteret at undgå dyre lejepriser for studier og lokaler. Der har været nogle dumme fejl i klipningen. Kald det amatør-agtigt og pinligt, fair nok. Hvis amatør betyder, at man ikke bliver betalt, er det ikke meget forkert. Jeg bruger minimum 10 timer om ugen på projektet, og der kommer ca. 300 kroner ind pr. udsendelse. Beregn selv timelønnen. Når det er sagt, er vi helt klar over, at vi skal forbedre os på disse punkter - og det kræver nok, at vi lægger endnu flere timer i det. Og så ikke et ord om, at vi stadig er på udkig efter annoncører, der vil nå ud til de tusindvis af lyttere, vi når ud til...

                - I forhold til statistik og tal: Vær gerne konkret i kritikken. Som vært går jeg meget op i at være præcis omkring fakta, og jeg forsøger at rette gæsterne, hvis de tager fejl med fakta. I løbet af en times debat stikker samtalen i mange retninger, og derfor kan der smutte noget undervejs. Det irriterer mig, hvis det er tilfældet, for jeg har endnu ikke tabt en quiz i paratviden om OB's historie ;-) Og ja, AK scorede 12 mål i sæsonen 15/16 :-)

                - I forhold til gæster: Vi bruger dette forår til at prøve nogle forskellige gæster af, og vi har en lang række navne på bruttolisten. Det er absolut et mål med flere direkte diskussioner i panelet. Det har imidlertid hele tiden været planen med projektet, at det ikke skal være en decideret fan-radio. Det er et medie, og det er vigtigt med forskellige slags gæster, både de nørdede fans og de mere overordnede iagttagere som eksempelvis Kristoffer Johannsen, der kender gamet som fodboldtræner og tidligere spiller. Det vigtigste for mig er, at 'Stemmer Fra Ådalen' er et medie, hvor man debatterer OB på et niveau, så nuancerne kommer med. Og så skal vi have modet til at være uenige for åben mikrofon - det skal vi dyrke noget mere.

                Det var alt herfra. Endnu engang tak fordi I lytter med og engagerer jer i programmet.

                Vh
                Martin Davidsen, vært og redaktør, Stemmer Fra Ådalen.

                PS: Vi planlægger i øvrigt et større redaktionsmøde i løbet af juni, hvor vi kaster alle bolde op i luften og udvikler programmet yderligere. Til den tid vil vi også bede om lytter-forslag. Mere om det senere.
                Tak Martin

                Ja der er plads til forbedringer men som udgangspunkt i så ungt et projekt er jeg mere end tilfreds med kvaliteten og støtter det glædeligt hver gang med en skærv.

                Comment


                  #98
                  Oprindeligt indsendt af Stemmer Fra Aadalen Se indlæg
                  Hej alle

                  Martin Davidsen her. Tak for feedback, kritik og input til vores lille podcast-medie, der gerne skal vokse sig større og bedre. Det kan vi kun, hvis folk interesserer sig for det, vi laver - så tak for det.

                  Et par input herfra, der ikke skal opfattes som tuderi. Mediebranchen skal være bedre til at gå i dialog med modtagerne, og derfor vil vi også gerne være i dialog med lytterne.

                  - I forhold til lydkvalitet og det tekniske: Vi er meget opmærksomme på, at det er en stor udfordring for os. Vi bygger groft sagt studiet, hver gang vi skal optage. Det skaber stor fejlrisiko, og det er ikke holdbart i længden. Så vi arbejder på sagen, men vi har prioriteret at undgå dyre lejepriser for studier og lokaler. Der har været nogle dumme fejl i klipningen. Kald det amatør-agtigt og pinligt, fair nok. Hvis amatør betyder, at man ikke bliver betalt, er det ikke meget forkert. Jeg bruger minimum 10 timer om ugen på projektet, og der kommer ca. 300 kroner ind pr. udsendelse. Beregn selv timelønnen. Når det er sagt, er vi helt klar over, at vi skal forbedre os på disse punkter - og det kræver nok, at vi lægger endnu flere timer i det. Og så ikke et ord om, at vi stadig er på udkig efter annoncører, der vil nå ud til de tusindvis af lyttere, vi når ud til...

                  - I forhold til statistik og tal: Vær gerne konkret i kritikken. Som vært går jeg meget op i at være præcis omkring fakta, og jeg forsøger at rette gæsterne, hvis de tager fejl med fakta. I løbet af en times debat stikker samtalen i mange retninger, og derfor kan der smutte noget undervejs. Det irriterer mig, hvis det er tilfældet, for jeg har endnu ikke tabt en quiz i paratviden om OB's historie ;-) Og ja, AK scorede 12 mål i sæsonen 15/16 :-)

                  - I forhold til gæster: Vi bruger dette forår til at prøve nogle forskellige gæster af, og vi har en lang række navne på bruttolisten. Det er absolut et mål med flere direkte diskussioner i panelet. Det har imidlertid hele tiden været planen med projektet, at det ikke skal være en decideret fan-radio. Det er et medie, og det er vigtigt med forskellige slags gæster, både de nørdede fans og de mere overordnede iagttagere som eksempelvis Kristoffer Johannsen, der kender gamet som fodboldtræner og tidligere spiller. Det vigtigste for mig er, at 'Stemmer Fra Ådalen' er et medie, hvor man debatterer OB på et niveau, så nuancerne kommer med. Og så skal vi have modet til at være uenige for åben mikrofon - det skal vi dyrke noget mere.

                  Det var alt herfra. Endnu engang tak fordi I lytter med og engagerer jer i programmet.

                  Vh
                  Martin Davidsen, vært og redaktør, Stemmer Fra Ådalen.

                  PS: Vi planlægger i øvrigt et større redaktionsmøde i løbet af juni, hvor vi kaster alle bolde op i luften og udvikler programmet yderligere. Til den tid vil vi også bede om lytter-forslag. Mere om det senere.
                  Hej Martin

                  For fanden hvor er det godt, det i drenge har gang i her - netop nuancer, har været debatteret stolpe op og stolpe ned her inde i årevis og er blandt nogle pudsigt nok et fy ord. Jeg tror, at det er det båndet mellem såvel fans, klub og omverden er gjort af, så i skal have en stor tak og et kæmpe skulderklap for det frivillige arbejde i gør. Det rammer i den grad ind i noget vores fanscene har tørstet efter i årevis.

                  Jeg er nogle gange lidt forbløffet over, hvordan tonen slås an på dette forum, og håber at jeres podcast vil fortsætte med at være et medie, der sætter det gode eksempel. Vi udvikler os igennem såvel positiv som negativ kritik, men jeg mener vi har et fælles ansvar for at sikre at vores ord pakkes anstændigt ind, således vi ikke skaber en kløft mellem hinanden, men der i mod løfter fanscenen i fællesskab. Hvem ved, måske kan det ligefrem bidrage til færre "Fredrik Tingager historier" i fremtiden.

                  Omkring lydproduktionen, - ja det kan som i er bevidste om forbedres, men omvendt set har det i mine øre sin charme, at man hører det leben der er i Ådalen i baggrunden. Jeg synes det gør podcasten levende og det bringer mig tættere på et sted, hvor jeg godt gad have min daglige gang.

                  Mit indlæg her ebber vist ikke af konkrete forslag til jeres produktion, men efter at have lyttet alle udsendelserne igennem en vel nok 4-5 gange, synes jeg det var på tide at kaste noget anerkendelse efter jer. Og fra i dag af lidt mønt. Så vil jeg ligge hovedet i blød ift. fremtidige forslag.

                  Keep it up, og god kamp i dag 👍

                  Comment


                    #99
                    Oprindeligt indsendt af Stemmer Fra Aadalen Se indlæg

                    I forhold til gæster: Vi bruger dette forår til at prøve nogle forskellige gæster af, og vi har en lang række navne på bruttolisten. Det er absolut et mål med flere direkte diskussioner i panelet. Det har imidlertid hele tiden været planen med projektet, at det ikke skal være en decideret fan-radio. Det er et medie, og det er vigtigt med forskellige slags gæster, både de nørdede fans og de mere overordnede iagttagere som eksempelvis Kristoffer Johannsen, der kender gamet som fodboldtræner og tidligere spiller. Det vigtigste for mig er, at 'Stemmer Fra Ådalen' er et medie, hvor man debatterer OB på et niveau, så nuancerne kommer med. Og så skal vi have modet til at være uenige for åben mikrofon - det skal vi dyrke noget mere.
                    Hej Martin - godt at se dig herinde!

                    Jeg er ganske godt tilfreds med den mere journalistiske tilgang, I har valgt, hvor fans, journalister, tidligere spillere og interne repræsentanter for OB mødes. Det giver en fin dynamik, og jeg synes eksempelvis Keld Bordinggaard var rigtig god i den rolle som overordnet betrager, du beskriver.

                    Kristoffer Johannsen synes jeg dog slap mindre heldigt fra den rolle, fordi han i mine øjne ikke bidrog med en mere objektiv, fodboldfaglig indsigt, men i stedet gled af på ellers interessante emner om OB's midtbanekonstellation og AK's krise med klicheer som "de har mange dygtige spillere til de pladser" og "han skal bare lige have hul på bylden".

                    Den vurdering behøver du selvfølgelig ikke være enig i, og under alle omstændigheder er det på ingen måde ment som en kritik af jer eller ideen om at invitere mere neutrale folk i studiet. Mit forslag om at inddrage fans her fra forum bunder ikke i, at jeg ønsker rendyrket fanradio, men derimod at jeg ser kritiske fans som den bedste modpol til de lidt for pæne og firkantede forklaringer, som man til tider hører fra journalister og tidligere fodboldspillere.
                    Det er ikke utænkeligt, at Johannsen havde interessante, fodboldfaglige argumenter for, hvorfor den rædderlige indsats i Silkeborg ikke har noget at gøre med, at vi stillede op med to regulære 6'ere i stedet for en 6'er og en 8'er, men i så fald kom det ikke rigtig frem, og det er jo lidt ærgerligt, når nu det faktisk er en ret interessant diskussion - ikke mindst set i lyset af, at vi kun har vundet én kamp uden JJ i denne sæson.
                    SLO

                    Comment


                      Hej Martin (og Jer andre der er en del af det)

                      Intet mindre end et fantastisk produkt I har lavet. Klipning og lidt lyd der et eller andet..........jeg kunne ikke være mere ligeglad. Håber I fortsætter i mange år. I berører præcis de tanker "vi" har herinde.

                      Glæder mig allerede til i laver den store "transfervindue-podcast"

                      Skulle jeg komme med lidt input - og nu bliver jeg slagtet af mange - men jeg kan næsten ikke følge med. Måske I skulle springe en uge over en gang imellem også for I ikke selv taber pusten. Hellere I også findes om 4 år

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                        Det kan godt være, at det bare er mig, der er 1000 år gammel, men hvorfor man svinger sin retorik op på et niveau, hvor man bruger ord som "amatøragtig" og "pinlig", når man skal give feedback til medfans, der leverer et stort og frivilligt stykke arbejde, går simpelthen ud over min forstand.

                        Men ja, ellers har du da ret i, at der har været nogle udfordringer med lyden
                        Ikke for at blande mig, men nogle er jo meget direkte, og pakker ikke deres kritik ind. De kan jo så ogs være gode til at give meget konstruktiv og positiv kritik.

                        Citat SU1978

                        Synes efterhånden podcasten virkelig har fundet et godt koncept, og en god rytme, det er helt forrygende godt! Især fanger I en rigtig fin balance mellem at være kritisk og loyal, det synes jeg virkelig er stærkt gået. Tingager virker iøvrigt som en supersympatisk og intelligent fyr.

                        Formatet er jo genialt, fordi det både bliver meget intimt, og samtidigt giver plads til ordentlig snak og fordybelse. Og så er det fedt, lige at høre det på vej til arbejde eller på løbebåndet.

                        ros herfra

                        Comment


                          Så er vi klar med en ny udsendelse!

                          I ugens udsendelse sætter vi fokus på lørdagens kamp mellem OB og Randers FC, der som bekendt endte 1-1. Desuden bliver OB’s defensiv diskuteret, og anfører Kenneth Emil Petersens rolle på holdet bliver sat under lup. Endelig ser panelet også frem mod mandagens returkamp mellem Randers FC og OB, hvor der som bekendt er en mulig billet til Europa på spil.

                          I studiet er Peter Brix, Morten Skov og Martin Davidsen.

                          I kan finde udsendelsen på iTunes eller Soundcloud - eller via vores website: http://obstemmer.dk/ny-udsendelse-ra...europa-finale/

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Stemmer Fra Aadalen Se indlæg
                            Så er vi klar med en ny udsendelse!

                            I ugens udsendelse sætter vi fokus på lørdagens kamp mellem OB og Randers FC, der som bekendt endte 1-1. Desuden bliver OB’s defensiv diskuteret, og anfører Kenneth Emil Petersens rolle på holdet bliver sat under lup. Endelig ser panelet også frem mod mandagens returkamp mellem Randers FC og OB, hvor der som bekendt er en mulig billet til Europa på spil.

                            I studiet er Peter Brix, Morten Skov og Martin Davidsen.

                            I kan finde udsendelsen på iTunes eller Soundcloud - eller via vores website: http://obstemmer.dk/ny-udsendelse-ra...europa-finale/
                            Synes I er for venlige over for KEP. Jeg havde håbet, at I slagtede ham for åben mikrofon. Han er ikke værdig til at betræde græstæppet i Ådalen. Han er ikke værdig som anfører. Han er simpelthen en skændsel for OB og har været det siden dag 1. Hvis ikke forsvaret næste sæson hedder Tverskov/Tingager på fast basis, skal vi ud og hente en Daniel Høegh eller lignende type som et minimum. Flere kampe til KEP er lig med flere nederlag.
                            OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
                              Synes I er for venlige over for KEP. Jeg havde håbet, at I slagtede ham for åben mikrofon. Han er ikke værdig til at betræde græstæppet i Ådalen. Han er ikke værdig som anfører. Han er simpelthen en skændsel for OB og har været det siden dag 1. Hvis ikke forsvaret næste sæson hedder Tverskov/Tingager på fast basis, skal vi ud og hente en Daniel Høegh eller lignende type som et minimum. Flere kampe til KEP er lig med flere nederlag.
                              Okay, nu har jeg også hørt det, og jeg synes: 1) det røde kort bliver kritiseret i utvetydige vendinger 2) der er bred konsensus om, at han ikke bør være en del af den stærkeste start 11 3) at anførerbindet må skyldes faktorer udenfor banen/til træning, som man som udefrastående ikke kan kommentere så meget på

                              Hvad mere havde du forestillet dig?

                              Comment


                                Nu har jge lige været inde og klikke lidt kroner ind; jeg synes, det er en kanon podcast. Især er jeg vild med Peter Brix, som jeg synes er lidt af et fund til den her type medie. Jeg vil gerne stemme for, at han kan prøve sit rant af. Ellers kan de spørge Onkel Riffel, der jo er kendt som twitters vredeste mand.

                                Uanset rants, så synes jeg ikke, der bliver lagt fingre imellem. Det havde været fedt, hvis Kenneth Emil selv var med, og måske kan det lade sig gøre en anden gang. Jeg er også vild med, at der bliver taget spørgsmål op, og generelt er det aktuelle og vedkommende emner, som jeg synes er den helt rigtige vinkel.

                                Et par spørgsmål/idéer til næste casts:

                                * Jeg har lagt mærke til nogle gode away-fan opbakninger her i foråret. Virker som en ny eller genoplivet hård kerne(?). Kunne man få en af dem i studiet og fortælle om den aktive fan-scene og hvordan de ser fremtiden for OBs fan-scene?
                                * Et scoop ville være Kent Nielsen; kunne godt tænke mig at spørge ham, om det der med klub-DNA betyder ret meget i moderne fodbold generelt og for ham i særdeleshed? Bliver han lidt træt, hvis folk vil have Richard-bold som for 40 år siden?
                                * Kunne godt tænke mig at høre Tonny Hermansen eller en anden fra talentafdeling om talentarbejde i OB.

                                Det er lidt nogle ambitiøse ønsker; klar over, at der er begrænsede resurser. Ellers vil jeg bare sige "Just keep going"; virkelig godt arbejde!

                                Comment

                                Working...
                                X