Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Stemmer fra Ådalen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Stemmer fra Ådalen

    Hej venner!

    I går var vi i studiet - for første gang - og vi optog en lille snigpremiere på Stemmer fra Ådalen. Den er kommet online nu, så det er altså en mulighed for at blive lidt klogere på det hele.

    Det er ikke perfekt endnu, og vi har brug for input fra jer for at blive bedre og skarpere. Ja, vi får også brug for gæster undervejs, så hvis der sidder nogen og tænker, at de selv har noget på hjertet - eller gerne vil høre fra en bestemt person - må I endelig sige det til os.

    Jeg smider vores "pressemeddelelse" ind herunder, og så håber vi ellers, at I får tid til at lytte til den første udsendelse.

    Find den på www.obstemmer.dk

    --

    Stemmer fra Ådalen – ny podcast går i dybden med OB
    En ny uafhængig podcast om Odense Boldklub får snigpremiere i denne uge. Stemmer fra Ådalen er en ugentlig udgivelse med paneldebat om stribede resultater, drømme og udfordringer – eller specialudsendelser om talentudvikling, legender og historien.

    Sagligt, seriøst og skævt – det er Stemmer fra Ådalen. En helt ny podcast, hvor der bliver plads til at gå i dybden, plads til at være kritisk og plads til at være nysgerrig overfor OB, fankulturen, medier og alt det midt imellem.

    Stemmer fra Ådalen vil helt ind under huden på OB, dens historie og fans. Her bliver plads til højrøstede diskussioner, humor samt nørdede og skæve vinkler. Der bliver plads til ros, kritik, latter, gråd og tænders gnislen.


    Alt om Odense Boldklub
    Hjertet i Stemmer Fra Ådalen er podcasten af samme navn. I en ugentlig udsendelse taler værten, sportsjournalist Martin Davidsen, med et panel på to-tre personer om rigets tilstand i Ådalen med fokus på aktuelle emner, spillere, trænere, talenter, transfers, kampe og resultater.

    I podcasten vil lytteren ikke bare få serveret et kig på kommende modstandere, men også dybdegående fokus på eksempelvis talentarbejdet, træningsfaciliteter og fankultur.

    Hver måned byder på en specialudsendelse, der kan være et længere interview med spillere, trænere og andet godtfolk med tilknytning til OB. Eller en hel times udsendelse om et bestemt emne.

    - Som Fyns største sportsbrand fortjener OB og klubbens fans et rendyrket medie, der fokuserer udelukkende på klubben. Vi sætter en ære i at gå seriøst til værkst og komme i dybden med emnerne - men der skal også være plads til skæve indslag og diskussioner med kant. Det er vores ambition, at Stemmer Fra Ådalen skal være stedet, hvor man finder den bedste og mest dybdegående dækning af OB, siger Martin Davidsen.


    Mange forskellige stemmer fra Ådalen
    Programmet henvender sig til alle med interesse for OB – særligt klubbens fans. Derfor vil gæsterne i studiet i de ugentlige debatprogrammer også bestå af fans af OB, da de er klubbens vigtigste aktiv. Men også journalister samt nuværende og tidligere ledere/spillere vil blive en del af de ugentlige debatter.

    Der vil være en stor og fast gruppe af potentielle paneldeltagere, så der kan skiftes ud fra program til program.

    Stemmer Fra Ådalen er skabt af Peter Brix, Morten Skov og Martin Davidsen, der alle har tilbragt mange timer på stadion i Odense og desuden i forskellige perioder har været ansat i OB for år tilbage.

    Podcasten udkommer typisk hver torsdag eller fredag, og snigpremieren kan hentes allerede nu fra hjemmesiden www.obstemmer.dk eller på Soundcloud. Inden længe vil den også kunne findes i iTunes.
    Det koster tid og penge at producere Stemmer fra Ådalen - derfor har vi brug for din støtte!


    Støt os med 10 kroner per udsendelse via https://obstemmer.10er.dk/ - eller send et valgfrit bidrag på 29 88 49 97.

    #2
    Dejligt initiativ. Glæder mig til at følge jer fremover.

    Nu får i lige nogle førstehåndsindtryk, primært i den negative ende:

    Martin skal have et speakerkursus. Han er altså ikke god på radio (endnu). Han taler for hurtigt, snubler over ordene, og har ikke formet sætningerne i hovedet inden han begynder at udtale dem, og går så i stå midt i dem. Der er alt for mange "ææææh" og smågrin i sætningerne. Det virker uprofessionelt. Morten er klart den bedste speaker, og burde have været vært.

    I kunne med fordel have tal og statistikker liggende foran jer. Der er lidt for mange referencer til "jeg har hørt..", "jeg tror..", "jeg mener..." osv. Det får jeres argumenter til at virke u-underbyggede.

    Jeg savner (og jeg er klar over, at det er første program, hvor I introducerer hinanden og konceptet) den taktiske/fodboldmæssige vinkel. Jeres analyser af spillestil/de enkelte spillere er overfladiske og mavefornemmelsebaseret.
    "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
    Kluden Krew - O'ense Internationals

    Comment


      #3
      Fantastisk arbejde!

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
        Dejligt initiativ. Glæder mig til at følge jer fremover.

        Nu får i lige nogle førstehåndsindtryk, primært i den negative ende:

        Martin skal have et speakerkursus. Han er altså ikke god på radio (endnu). Han taler for hurtigt, snubler over ordene, og har ikke formet sætningerne i hovedet inden han begynder at udtale dem, og går så i stå midt i dem. Der er alt for mange "ææææh" og smågrin i sætningerne. Det virker uprofessionelt. Morten er klart den bedste speaker, og burde have været vært.

        I kunne med fordel have tal og statistikker liggende foran jer. Der er lidt for mange referencer til "jeg har hørt..", "jeg tror..", "jeg mener..." osv. Det får jeres argumenter til at virke u-underbyggede.

        Jeg savner (og jeg er klar over, at det er første program, hvor I introducerer hinanden og konceptet) den taktiske/fodboldmæssige vinkel. Jeres analyser af spillestil/de enkelte spillere er overfladiske og mavefornemmelsebaseret.
        Det er et rigtig godt initiativ, ja. Og med mere fokus på speakteknik kan det blive rigtig godt og væsentligt. Det er ikke så svært at lære.

        Jeg kommer helt sikkert til at følge podcasten.
        Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

        OB - engang var vi gode

        Comment


          #5
          Jeg har ikke nået at lytte det endnu. Men hermed et tema, der kunne være interessant for jer:

          Tv-aftalen og kulturprojektet. Kan begge ting rent faktisk eksistere ved siden af hinanden? Eller er det svært at få nogen værdi af OB-ambassadører, fanpanel og andre tiltag, når man betragter tv-aftalen som langt vigtigere end klubbens fans? Er man så ikke automatisk inde på en bane, hvor kulturprojektet aldrig kan lykkes?

          https://www.facebook.com/odenseboldklub/posts_to_page/#

          Comment


            #6
            En ide kunne også være at undersøge hvad der skal til for at have en god sundhedsstab og god fysisk træning. Og så sammenholde det med OBs. Det har tidligere ikke været godt, direkte udtalt af mindst en spiller, men hvordan er det i dag. Jeg tænker også på metoder og såkaldt alternativ behandling.
            Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

            OB - engang var vi gode

            Comment


              #7
              Lækkert initiativ! Gælder mig til at følge jeres podcasts i fremtiden

              Comment


                #8
                Vil bare lige nævne, at vi læser med, og at podcasten er kommet på iTunes - https://itunes.apple.com/dk/podcast/...218426719?mt=2
                Det koster tid og penge at producere Stemmer fra Ådalen - derfor har vi brug for din støtte!


                Støt os med 10 kroner per udsendelse via https://obstemmer.10er.dk/ - eller send et valgfrit bidrag på 29 88 49 97.

                Comment


                  #9
                  Super lækkert, initiativ! Og jeg synes også at det faktisk var en overraskende god start.

                  Lover godt for fremtiden.
                  http://www.kildemosen.dk - Odenses hyggeligste serieklub!

                  Comment


                    #10
                    Rigtigt spændende, og jeg regner da helt sikkert med at være fast lytter. Synes, at podcasten lægger sig fint opad de andre danske fodboldpodcast, som der efterhånden er en del af. Det er ment som en klar ros, da jeg elsker at lytte til de fleste af de fodboldpodcast. Det er dog (i mine øjne) også vigtigt, at I sørger for, at det ikke bliver den samme snak, som kører på alle de andre platforme. Jeg synes, at det er helt fint, at OB's kommende modstandere også bliver behandlet, og at det bliver med den store pensel, men når det handler om OB, så skal man gerne lige et lag dybere. Og det synes jeg også, at I lykkedes med (selvom I selvfølgelig "gemmer" lidt på nogle pointer til kommende udsendelser). Hvis jeg skal eksemplificere, så synes jeg, at den generelle dækning af OB's forår og muligheder i slutspillet udelukkende er med positive briller, og alle "eksperter" er sikre på, at vi overlever. Det er selvfølgeligt dejligt, og da også den primære vinkel/mening hos jer (og også mig), men jeg synes at det er enormt vigtigt, at I også får vinklen med, at der stadig er en hvis skrøbelighed i OB, og at det ikke bare bliver en walk-in-the-park. Vigtigt ikke automatisk at lade sig rive med af den generelle mediedæknings vinkler og holdninger.

                    En sidebemærkning, som ikke kun har noget med denne podcast at gøre. Jeg undrer mig over det manglende fokus i den generelle mediedækning på effekten af, at Superligaen i slutspillet kommer til at bestå af 4 hold i stedet for 14 (6 i toppen). Alle kampe er 6-points kampe. Hvis du taber, så er der minimum 2 af dine direkte konkurrenter som får point - man kan ikke lige få hjælp af, at FCK ordner sagerne i Parken eller lignende. Men det er måske også lidt svært helt at overskue effekten, når det ikke har været prøvet af endnu??

                    Et spørgsmål. Hvad har I gjort jer af tanker omkring timingen af udsendelserne? Vil det blive en fast udgivelsesdag, et fast antal dage før kamp, eller kommer det til at variere?

                    Comment


                      #11
                      Syntes det er super fedt med den her podcast.

                      Forslag/indput:
                      Syntes at det ville være spændene hvis i fik et interview med Kim Brink omkring hvordan han ser OB på markedet idag.

                      hvordan han ser på alle de ting Bruce rioch gerne ville have indført da han var i klubben.

                      Mvh

                      Comment


                        #12
                        Virkelig lækkert med denne podcast. Stort stykke arbejde i ligger for dagen, og det sætter jeg personligt virkelig stor pris på.

                        Jeg har kun ros og et enkelt ønske om et emne at tage op.

                        Jeg kunne virkelig godt tænke mig at høre fra forskellige relevante personer ift. vores anlægssituation. Hvad skal forbedres, hvor meget skal forbedres, hvad er mulighederne i ådalen, hvad er alternativerne, hvad gør man aktivt for at realisere disse efterhånden tomme snakke om forbedringer af træningsanlægget? Vi har talt om det som klub i et par årtier, men jeg synes ikke rigtig der er nogen handling bag. Jeg har ikke rigtig noget overblik over vores muligheder. Har de en målsætning mht. Opgraderingen af faciliteterne? Er der noget aktivt vi fans kan gøre? Hvad kan vi sammen gøre for at få skub i den her proces.. Jeg synes sgu det efterhånden er pinligt at fremvise vores faciliteter for nye spillere.. De må også grimmes så snart de ser det. Én ting er at de åbenlyst til taler ud om de dårlige forhold, og det er overfor pressen.. Læg så 500% oveni deres negative udtalelse, og så har man måske et reelt billede af hvad de tænker om forholdene.

                        Jeg synes det kunne være spændende med at overblik og få nogle ord fra folkene i og omkring klubben.
                        Last edited by Matti1887; 26-03-2017, 12:52.

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
                          Vi har talt om det som klub i et par årtier
                          Prøv ca 40 år 😳😳😳

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                            Rigtigt spændende, og jeg regner da helt sikkert med at være fast lytter. Synes, at podcasten lægger sig fint opad de andre danske fodboldpodcast, som der efterhånden er en del af. Det er ment som en klar ros, da jeg elsker at lytte til de fleste af de fodboldpodcast. Det er dog (i mine øjne) også vigtigt, at I sørger for, at det ikke bliver den samme snak, som kører på alle de andre platforme. Jeg synes, at det er helt fint, at OB's kommende modstandere også bliver behandlet, og at det bliver med den store pensel, men når det handler om OB, så skal man gerne lige et lag dybere. Og det synes jeg også, at I lykkedes med (selvom I selvfølgelig "gemmer" lidt på nogle pointer til kommende udsendelser). Hvis jeg skal eksemplificere, så synes jeg, at den generelle dækning af OB's forår og muligheder i slutspillet udelukkende er med positive briller, og alle "eksperter" er sikre på, at vi overlever. Det er selvfølgeligt dejligt, og da også den primære vinkel/mening hos jer (og også mig), men jeg synes at det er enormt vigtigt, at I også får vinklen med, at der stadig er en hvis skrøbelighed i OB, og at det ikke bare bliver en walk-in-the-park. Vigtigt ikke automatisk at lade sig rive med af den generelle mediedæknings vinkler og holdninger.

                            En sidebemærkning, som ikke kun har noget med denne podcast at gøre. Jeg undrer mig over det manglende fokus i den generelle mediedækning på effekten af, at Superligaen i slutspillet kommer til at bestå af 4 hold i stedet for 14 (6 i toppen). Alle kampe er 6-points kampe. Hvis du taber, så er der minimum 2 af dine direkte konkurrenter som får point - man kan ikke lige få hjælp af, at FCK ordner sagerne i Parken eller lignende. Men det er måske også lidt svært helt at overskue effekten, når det ikke har været prøvet af endnu??

                            Et spørgsmål. Hvad har I gjort jer af tanker omkring timingen af udsendelserne? Vil det blive en fast udgivelsesdag, et fast antal dage før kamp, eller kommer det til at variere?
                            Hej Limefrugten

                            Tak for ordene omkring podcasten. Vi glæder os rigtig meget til at give den et nyt skud på torsdag. Vi nåede mest bare at optage lidt fra hoften her første gang, da det primært var for at øve os i teknik. Vi har en spændende gæst på torsdag og et god "ramme" for hvordan vi gerne vil lave indholdet i podcasten.

                            Vores grundlæggende plan er at optage og uploade torsdag aften i hver uge. Men det er jo helt umuligt med de TV-kampe at lave et godt flow, så lige her i slutspillet vil det variere lidt. Men vores princip er lidt, at vi hellere vil ligge tættere på af den kommende kamp, end af snakke om den forgangne kamp. Så det har en overvægt af at se fremad. Vi må se hvordan det fungerer. Vi optager på torsdag i denne uge og får det op hurtigst muligt.

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af fiffelx Se indlæg
                              Syntes det er super fedt med den her podcast.

                              Forslag/indput:
                              Syntes at det ville være spændene hvis i fik et interview med Kim Brink omkring hvordan han ser OB på markedet idag.

                              hvordan han ser på alle de ting Bruce rioch gerne ville have indført da han var i klubben.

                              Mvh
                              Vi har en stor gruppe spændende mennesker, som vi gerne vil have med. Kim er selvfølgelig en af dem. Ham kan man snakke med utrolig mange spændende ting om.

                              Comment

                              Working...
                              X